Przystań Warszawa
1943
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Śródmieście
Przywiśle

Koszt pomysłu
250 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 552 głosów za tym projektem

Warszawiacy są już tłumnie nad Wisłą. Pora by zbliżyli się do wody. Jednak bez ogólnodostępnego pomostu/mola dostęp do wody jest bardzo utrudniony - i dla spacerowiczów, obserwatorów i dla wodniaków. Zaradzić temu ma ten projekt. Zaplecze dla niego stanowić będzie Przystań Warszawa, powstający wiślany ośrodek rekreacyjno-edukacyjny (www.przystan.warszawa.pl).
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
06.11.2020 11:47
16.12.2019 roku przetarg na realizację zadania został unieważniony. Oferta wykonawcy Przedsięborstwa Robót Hydrotechnicznych Patwater Sp. z o.o. w łącznej ocenie otrzymała największą sumę punktów jednak znacznie przewyższa kwotę jaką Zamawiający mógł przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
Przygotowana jest dokumentacja do ogłoszenia trzeciego przetargu. Część realizacji odbedzie się najpewniej w roku 2021.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Zieleni m.st. Warszawy
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Przywiśle
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Okolice ul. Zaruskiego przy istniejącym przejściu pod nią, od strony Portu Czerniakowskiego (nr obrębu 50611, nr działki 9)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Port Czerniakowski, tuż przy przejściu pod ulica Zaruskiego (biała "rura" z terenu Przystani Warszawa do Portu)
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Warszawiacy są już tłumnie nad Wisłą. Pora by zbliżyli się do wody. Jednak bez ogólnodostępnego pomostu/mola dostęp do wody jest bardzo utrudniony - i dla spacerowiczów, obserwatorów i dla wodniaków. Zaradzić temu ma ten projekt. Zaplecze dla niego stanowić będzie Przystań Warszawa, powstający wiślany ośrodek rekreacyjno-edukacyjny (www.przystan.warszawa.pl).
Opis projektu
Projekt zakłada wykonanie dojścia do pomostu/mola, trapu na pomost, ogólnodostępnej części stałej (ok 30-40 m kw.) ogrodzonej barierkami oraz części dla wodniaków (ok 150 m pomostu szerokości 2 m) - nie ograniczonymi barierkami, utrudniającymi dostęp do wody.
Cała konstrukcja opierać ma się na modułowych, polietylenowych pływakach, w części centralnej pokrytych drewnem lub materiałami drewnopodobnymi, ułatwiającymi poruszanie się i poprawiającymi estetykę.
Dojście do pomostu powinno umożliwiać dojazd wózkami - inwalidzkimi, dziecięcymi, z lżejszym sprzętem wodniackim.
Część centralna może być zamocowana dalbami (choć ze względu na kształt brzegu może to być utrudnione) lub cumowana, cześć wodniacka - cumowana.
Część wodniacka:
- przeznaczona powinna być dla jednostek o niskiej burcie - łodzi wiosłowych, kajaków, łodzi tradycyjnych - 10 cm nad wodę;
- powinna umożliwiać okresowe, łatwe przycumowywanie lub zmianę kształtu, w zależności od potrzeb;
- przeznaczona jest do bieżącej obsługi wodniaków, a nie stałego cumowania jednostek (nie pełni funkcji portowej).
Całość powinna być wyposażona w sprzęt ratowniczy oraz oświetlenie (na pomoście oraz z brzegu).
Wskazane jest zapewnienie monitoringu pomostu i dojścia do niego.
Mobilność części wodniackiej ma umożliwić również łatwe wykorzystywanie jej do obsługi wydarzeń takich jak pikniki (np. scena czy tymczasowy most przez Port) czy zawodów.
Cała konstrukcja opierać ma się na modułowych, polietylenowych pływakach, w części centralnej pokrytych drewnem lub materiałami drewnopodobnymi, ułatwiającymi poruszanie się i poprawiającymi estetykę.
Dojście do pomostu powinno umożliwiać dojazd wózkami - inwalidzkimi, dziecięcymi, z lżejszym sprzętem wodniackim.
Część centralna może być zamocowana dalbami (choć ze względu na kształt brzegu może to być utrudnione) lub cumowana, cześć wodniacka - cumowana.
Część wodniacka:
- przeznaczona powinna być dla jednostek o niskiej burcie - łodzi wiosłowych, kajaków, łodzi tradycyjnych - 10 cm nad wodę;
- powinna umożliwiać okresowe, łatwe przycumowywanie lub zmianę kształtu, w zależności od potrzeb;
- przeznaczona jest do bieżącej obsługi wodniaków, a nie stałego cumowania jednostek (nie pełni funkcji portowej).
Całość powinna być wyposażona w sprzęt ratowniczy oraz oświetlenie (na pomoście oraz z brzegu).
Wskazane jest zapewnienie monitoringu pomostu i dojścia do niego.
Mobilność części wodniackiej ma umożliwić również łatwe wykorzystywanie jej do obsługi wydarzeń takich jak pikniki (np. scena czy tymczasowy most przez Port) czy zawodów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Warszawska Wisła to przestrzeń rozwijające się dynamicznie, niezwykle popularne miejsce rekreacji mieszkańców Warszawy. Warszawiacy bardzo chętnie spędzają wolny czas nad rzeką korzystając z możliwości jakie oferuje to miejsce. Port Czerniakowski stanowi centralne miejsce rekreacji wodnej Warszawy. Brak w nim jednak ogólnodostępnego, bezpiecznego, dostępnego dla niepełnosprawnych połączenia wody i lądu. Taką rolę mają mieć projektowane pomosty/molo. W połączeniu z ośrodkiem "Przystań Warszawa" (miejsce prowadzenie szkoleń, treningów, przechowywania sprzętu, wypożyczalnia, zaplecze socjalne itd.) stanowić będzie niezwykle istotne miejsce realizacji strategii m.st. Warszawy w upowszechnianiu żeglugi i rekreacji wodnej. Znacząco ułatwi Warszawiakom dostęp do Wisły.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Wykonie dojścia do pomostów: 50 tys.
Pomost centralny, wyposażenie: 50 tys.
Pomosty wodniackie: 75 tys.
Elementy cumowania: 25 tys.
Pomost centralny, wyposażenie: 50 tys.
Pomosty wodniackie: 75 tys.
Elementy cumowania: 25 tys.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
250 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Główny koszt utrzymania to oświetlenie i sprzątanie oraz ew. monitoringu.
Pomosty polietylenowe nie wymagają szczególnej konserwacji.
Nadzór, okresowe zmiany czy przycumowywanie pomostów powinny należeć do operatora Przystani Warszawa.
Przyjęto koszt 1000 zł/miesiąc, choć wydaje się on nieco nadmiarowy.
Pomosty polietylenowe nie wymagają szczególnej konserwacji.
Nadzór, okresowe zmiany czy przycumowywanie pomostów powinny należeć do operatora Przystani Warszawa.
Przyjęto koszt 1000 zł/miesiąc, choć wydaje się on nieco nadmiarowy.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
12 000,00 zł
Modyfikacje
09.06.2017 14:43
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzDostęp dla niepełnosprawnych będzie dużym wyzwaniem, ze względu na ukształtowanie terenu (dosyć stroma skarpa).
Jednak jest to absolutną koniecznością, ze względu na sposób funkcjonowania Przystani Warszawa i ogólny brak takiego dostępu do Wisły w Warszawie.
Wszelkie pomysły i konstruktywne uwagi bardzo mile widziane.
Teraz czekać będę na realizację !