Zestaw interaktywny dla przedszkola "Stokrotka" oraz zajęcia dla dzieci.

393
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 4
Autor pomysłu Anna Szyperska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
9 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada zakup zestawu interaktywnego (tablica interaktywna wraz z oprzyrządowaniem) dla przedszkola "Stokrotka" oraz przeprowadzenie pięciu zajęć edukacyjnych (ruchowo-plastyczno-sensorycznych), ogólnodostępnych dla dzieci 4-6 lat na terenie placówki. Zajęcia będą przeprowadzone przez kadrę przedszkolną, w trakcie trwania roku szkolnego, w godzinach popołudniowych.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 4
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Przedszkole nr 281, Stokrotka przy ZSP nr 1, ul. Gościniec 53
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ZSP nr 1, ul. Gościniec 53

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada zakup zestawu interaktywnego (tablica interaktywna wraz z oprzyrządowaniem) dla przedszkola "Stokrotka" oraz przeprowadzenie pięciu zajęć edukacyjnych (ruchowo-plastyczno-sensorycznych), ogólnodostępnych dla dzieci 4-6 lat na terenie placówki. Zajęcia będą przeprowadzone przez kadrę przedszkolną, w trakcie trwania roku szkolnego, w godzinach popołudniowych.
Opis projektu
Przedszkole "Stokrotka" istnieje od 1974 roku i stale się rozwija i modernizuje. Sukcesywnie wymieniane są zabawki i pomoce dydaktyczne.
Projekt zakłada zakup tablicy interaktywnej wraz ze sprzętem umożliwiającym pracę z tablicą: projektor, laptop, uchwyt, kable i oprogramowanie.
Proponowane multimedialne pomoce dydaktyczne są bardzo drogie. Potrzeby przedszkola są większe niż skromne możliwości finansowe oświaty. Dlatego mamy nadzieję, że tegoroczny projekt partycypacyjny da szansę przedszkolakom jeszcze lepszego i atrakcyjnego wzbogacania wiedzy, co zapewni dzieciom pomyślny start w szkole.
W załączeniu przykładowa wycena zestawu interaktywnego.
Wprowadzanie nowoczesnych technologii do edukacji przedszkolnej jest nieuniknionym krokiem w ewolucji edukacji w szybko zmieniającym się współczesnym świecie. Używanie tablic interaktywnych wpływa na zwiększenie motywacji uczniów do nauki. Tablice te zwiększają tempo i skuteczność uczenia się.

Praca a raczej zabawa z tablicą rozwija percepcję wzrokowo – słuchową - pozwala samodzielnie rozwiązywać zadania z natychmiastową oceną często w postaci dźwiękowej oraz wzrokowo – ruchową, np. trening manualny – poprzez rysowanie kształtów, wypełnianie kolorami, wzorami, kształtowanie napięcia mięśniowego poprzez odpowiednie dociskanie pisaka. Interaktywność absorbuje dziecko, angażuje jego zmysły – wzrok, dotyk, słuch. Rozwija umiejętność wykonywania złożonych poleceń, które aktywizują myślenie abstrakcyjne. Ponadto bezsprzecznie tablica uatrakcyjnia zajęcia, dyscyplinuje grupę a także zachęca do rozmów - rozwija mowę.

Zestaw multimedialny zostanie też wykorzystany na pięciu bezpłatnych zajęciach edukacyjnych ruchowo-plastyczno-sensorycznych przeprowadzonych przez kadrę placówki. Tematyka oraz szczegółowy plan zajęć zostanie opracowany przez nauczycieli przedszkola w oparciu o zakupione programy multimedialne. Zajęcia będą ogólnodostępne, przeprowadzone w ciągu roku szkolnego w godzinach popołudniowych..
Planowane zajęcia przeznaczone będą dla dzieci 4-6 lat, Maksymalna liczba uczestników to 20 osób, decydować będzie kolejność zgłoszeń. Podany zostanie nr telefonu przedszkola, pod którym będzie można zapisać dzieci na zajęcia.

Proponowane pomoce dydaktyczne dają możliwość korzystania z nich w okresie wielu lat
Uzasadnienie realizacji projektu
Najważniejszą z zalet korzystania ze sprzętu interaktywnego jest stymulowanie rozwoju intelektualnego dzieci. Rozwija się spostrzegawczość i logiczne myślenie, kształtuje pomysłowość i wyobraźnia, dziecko ćwiczy pamięć i koncentrację. Programy multimedialne są uwielbiane przez dzieci, dzięki nim chętniej się uczą i lepiej przyswajają wiedzę. Skromne możliwości finansowe oświaty nie pozwalają na zakup takiego sprzętu.
Wspierając projekt mamy na uwadze edukację nie tylko dzieci już uczęszczających do Przedszkola „Stokrotka”czy także kolejnych roczników ale też uczestników zajęć edukacyjnych.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Tablica interaktywna: 2 700
Projektor NEC: 2 050
Laptop: 1 000
Kable + uchwyt sufitowy: 290
zestaw programów multimedialnych + Office: 900
Zajęcia edukacyjne: (wynagrodzenie
prowadzącego oraz materiały do zajęć): 5x200
Montaż+transport: 1000
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
9 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany