Bezpieczniej i wolniej na Czerskiej, Górskiej i Iwickiej

2052
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 3
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
231 700 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Celem projektu jest podniesienie bezpieczeństwa uczestników ruchu na trzech lokalnych ulicach Sielc. Projekt zakłada uspokojenie ruchu na ulicach Czerskiej, Górskiej i Iwickiej poprzez zbudowanie progów zwalniających, ustawienie znaków pionowych i poziomych i wyniesionego skrzyżowania. Dzięki temu uczestnicy ruchu, w tym przede wszystkim piesi i rowerzyści będą czuć się bezpieczniej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 3
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Czerska, ul. Górska, ul. Iwicka
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Na ulicy Iwickiej obowiązuje już ograniczenie prędkości ruchu do 30 km/h. Projekt zakłada zbudowanie progów zwalniających na odcinku pomiędzy ul. Zakrzewską i Gagarina.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Celem projektu jest podniesienie bezpieczeństwa uczestników ruchu na trzech lokalnych ulicach Sielc. Projekt zakłada uspokojenie ruchu na ulicach Czerskiej, Górskiej i Iwickiej poprzez zbudowanie progów zwalniających, ustawienie znaków pionowych i poziomych i wyniesionego skrzyżowania. Dzięki temu uczestnicy ruchu, w tym przede wszystkim piesi i rowerzyści będą czuć się bezpieczniej.
Opis projektu
Projekt zakłada wprowadzenie na ul. Czerskiej i Górskiej ograniczenia prędkości do 30 km/h, budowę progów zwalniających, zbudowanie wyniesionego skrzyżowania oraz ustawienie znaków pionowych. Na ul. Iwickiej, na której obowiązuje już ograniczenia prędkości do 30 km/h projekt zakłada wybudowanie progów zwalniających na odcinku Zakrzewska – Gagarina.
Takie rozwiązanie pozwoli na uspokojenie ruchu – zmniejszy różnicę prędkości pomiędzy samochodami a innymi uczestnikami ruchu. Łatwiej będzie zauważyć co się dzieje na ulicy zarówno kierowcom jak i pieszym, czy rowerzystom. Rozwiązanie to przyczyni się do podniesienia bezpieczeństwa na ulicach lokalnych.
Projekt zakłada:
- stworzenie nowej organizacji ruchu dla ul. Czerskiej, Górskiej, Iwickiej,
- ustawienie znaków pionowych (ograniczenie prędkości i próg zwalniający),
- wybudowanie/montaż progów zwalniających, na ul. Czerskiej 3 szt. (progi prefabrykowane), na ul. Górskiej 4 szt., na ul. Iwickiej 2 szt. – progi z kostki betonowej,
- wybudowanie wyniesionego skrzyżowania Czerska x Krasnołęcka.
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecnie na ul. Czerskiej, Górskiej i Iwickiej kierowcy często przekraczają dozwoloną prędkość. Ulica Czerska traktowana jako alternatywa wobec Czerniakowskiej, na której obowiązuje ograniczenie do 70 km/h. Podobnie ul. Górska, jako skrót pomiędzy Sobieskiego, a Czerniakowską. W najbliższym czasie na ul. Czerskiej zostanie otwarta szkoła podstawowa, co spowoduje częstszą obecność dzieci i rodziców. W bezpośrednim sąsiedztwie Iwickiej i Górskiej znajdują się również placówki edukacyjne. Wszystko to przemawia za tym by uspokajać ruch na lokalnych ulicach. W kolejnych latach planowane jest składanie kolejnych projektów wprowadzających ograniczenie na kolejnych ulicach.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- znaki pionowe, poziome, punktowe elementy odblaskowe dla trzech ulic – 12 700 zł.
- progi zwalniające z kostki betonowej 6 szt. – 36 000 zł.
- progi zwalniające z elementów prefabrykowanych 3 szt. – 51 000 zł.
- projekt organizacji ruchu dla trzech ulic – 6000 zł.
- projekt budowlany skrzyżowania wyniesionego – 35 000 zł.
- budowa wyniesionego skrzyżowania – 91 000 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
231 700,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
roczny koszt eksploatacji - 1000,00 zł.
dotyczy odnawiania oznakowania poziomego i punktowych elementów odblaskowych
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

24.04.2017 12:43
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • 231 tys do wydania na progi zwalniające, które nie podlegają ŻADNEJ standaryzacji w Polsce? Proponuję wnioskodawcy, żeby pojeździł po Skandynawii i poobserwował jak tam wyglądają progi zwalniające. Jesli jest tam znak 30 km/h czy 40 km/h to faktycznie można przejechać z taką prędkością, jeśli przejedziesz o 5 czy 10 za dużo, to rzuci autem. U nas jest wolna amerykanka - dopóki nie wejdą regulacje związane z normami dotyczącycmi progów zwalniających, nigdy nie zagłosuję na projekt, który przyczynia się do niszczenia stanu technicznego samochodów (bo finalnie zawsze te progi zwalniające z kostki tak właśnie wpływają negatywnie na stan techniczny pojazdów, że konieczne jest przyspieszone serwisowanie). Zawsze też będę przeciwnikiem takich rozwiązań, które są dzikie i bez poszanowania dla kierujących pojazdami, a to przede wszystkim oni korzystają z drogi i oni ponoszą potem koszt serwisowania aut. Jednia to nie jest plac zabaw, 50km/h to prędkość dopuszczalna. Progi zwalniające nie zmienią nawyków, tylko spowodują jeszcze większą irytację i kierowca po wyjechaniu na Gagarina będzie chciał nadrobić stracony czas. Najpierw zróbcie projekt, który będzie miał na celu wypracowanie prawidłowych nawyków u kierujących, a nie wszystkich do jednego wora, wymieszać i zakazać, powstrzymać siłą, zabronić, zwolnić, żeby innym żyło się lepiej... to nie może być tak, że ktoś ma się poświęcać, żeby kto inny mógł zostać wychowany w duchu bezstresowego inwalidztwa umysłowego "wszystko mi wolno". Taka refleksja - i naprawdę dziwię się że ktokolwiek na takie rozwiązania głosuje, zdaje się że większość bezrefleksyjnie.
    Mieszkaniec11324  28.06.2017 19:49
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany