Warszawskie przystanie pływające - Przystań "Rodzynkowa / Lindleya"

2139
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 4
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
87 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • sport
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Przystań przy Rodzynkowej w sieci zunifikowanych, komplemetarnych dla siebie nawzajem przystani pływających dla wszystkich zainteresowanych rzeką. Dostępna dla osób niepełnosprawnych. Miejsce, w najszerszym tego słowa
znaczeniu ŁĄCZĄCE brzeg rzeki z jej nurtem, stanowiące dobrą bazę zarówno dla aktywnej turystyki i
rekreacji, jak i spokojnego wypoczynku nad wodą i na wodzie

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 4
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Brzeg Wisły przy końcu ul. Rodzynkowej
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Brzeg Wisły, dostępny od strony lądu pieszo i rowerem - ulicami Bartycką/ Rodzynkową lub wałem przeciwpowodziowym od Mostu Siekierkowskiego; bezpośrednio przy wybranym miejscu znajduje się monument Miejsce Walki Polaków o Wolność Ojczyzny, w pobliżu Kopiec Powstania Warszawskiego będący atrakcją historyczną i turystyczną dla osób płynących Wisłą
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Przystań przy Rodzynkowej w sieci zunifikowanych, komplemetarnych dla siebie nawzajem przystani pływających dla wszystkich zainteresowanych rzeką. Dostępna dla osób niepełnosprawnych. Miejsce, w najszerszym tego słowa
znaczeniu ŁĄCZĄCE brzeg rzeki z jej nurtem, stanowiące dobrą bazę zarówno dla aktywnej turystyki i
rekreacji, jak i spokojnego wypoczynku nad wodą i na wodzie
Opis projektu
Podstawą konstrukcji naszych przystani są solidne, niepodatne na uszkodzenia betonowe pomosty
pływające o wielkości 1 modułu 3,5 metra x 12 metrów. Ich część wynurzona to ok 70 cm, część
zanurzona to ok 60 cm. Nośność pojedynczego pomostu to około 31 ton. Pomosty te można łączyć
zarówno długimi, jak i krótkimi bokami. Wspólną cechą tych przystani jest też sposób ich łączenia z brzegiem – do
nadbrzeża ukształtowanego w formie skarpy. Zakładamy kąt nachylenia tej skarpy pomiędzy 30 a 45
stopni – budowany jest na niej betonowy przyczółek wyposażony w dwie prowadnice w kształcie
zwróconych do siebie ceowników, w których toczą się kółka przymocowane do pomostu. W ten sposób
uzyskujemy możliwość dostania się na przystań za pomocą krótkiego, wygodnego trapu, dostępnego
też dla osób niepełnosprawnych, a także łatwego przemieszczenia się tam i z powrotem z rowerem.
Przystanie lokalizowane będą w miejscach, gdzie nie ma wartkiego prądu wody, ale dobrze skomunikowanych z lądem, zakładamy, że staną się one „zaczynem” dla budowy i rozbudowy zaplecza rekreacyjnego w najbliższej okolicy na lądzie, a nawet na wodzie. Podstawowym założeniem i cechą naszych przystani jest ich wielofunkcyjność - „dla każdego coś miłego”. Przystanie te mają być atrakcyjne nie tylko dla wodniaków, ale przede wszystkim dla ludzi nie mających na co dzień kontaktu z wodą – mają im umożliwić wygodna komunikację wodną, czy to wzdłuż, czy w poprzek rzeki, ułatwić dostęp do wycieczek wodnych i różnego typu rejsów, udostępnić różne formy rekreacji wodnej i nadwodnej, czy też być bazą dla wędkarzy zarówno wyposażonych, jak i nie wyposażonych w łódki. Bardzo ważną ich cechą będzie też dostępność dla rowerzystów, co
umożliwi dalszy rozwój warszawskiej akcji „Pedałuj i płyń”. Zunifikowanie naszych przystani pozwoli w przyszłości uruchomić stałe wodne szlaki komunikacyjne Warszawy. Lokalizacja naszych przystani w spokojnych miejscach,
niekiedy nawet akwenach częściowo odseparowanych od nurtu Wisły pozwoli na rozwój edukacji
wodniackiej, czy to kajakarskiej, czy to wioślarskiej etc.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wisła warszawska to miejsce w ostatnich latach bardzo się rozwijające, niestety wśród ogółu
mieszkańców dalej pokutuje nieprawdziwe przekonanie o tym, że jest to rzeka brudna,
niebezpieczna. Trzeba dołożyć wszelkich starań, aby, szczególnie w Roku Rzeki Wisły pokazać jej
piękno i przyjazną twarz ogółowi warszawiaków. Można to zrobić umożliwiając bezpieczny i wygodny dostęp do jej nurtu – i temu przede wszystkim mają służyć nasze przystanie. Warszawa, jako jedna ze stolic Europy nie może pozostawać tak daleko w tyle pod względem wykorzystania swoich wód za takimi miastami jak Berlin, Londyn, czy Paryź, z oczywistych względów o Amsterdamie, czy Wenecji nie wspominając.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Projekt inżynierski przystani 10.000 zł
Prace ziemne i pogłębiarskie ok 100 zł za metr sześcienny bez wywózki urobku 5000
pomost 12 x 3,5 m z transportem na miejsce 40.000 zł
Budowa i montaż „zawiesia” do pomostu 5.000 zł
Budowa przyczółka wraz z prowadnicami 20.000 zł
Trap 5000 zł
Montaż przystani na miejscu 2000 zł
UWAGA! W trakcie weryfikacji projektu kosztorys zostanie uzupełniony o koszty wykonania oznakowania graficznego
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
87 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Coroczny przegląd 1500 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 500,00 zł

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Nazwa "Przystań Lindley'ów" może być o tyle na miejscu, z niedaleko rodzina brytyjskich inżynierów tego nazwiska uruchomiła pierwszą warszawską stację poboru wody. Dostęp do tego miejsca ze względu na ogrodzenie terenów MPWiK jest możliwy tylko od strony Wisły i nazwanie tej przystani ich nazwiskiem byłoby dobrym ich upamiętnieniem.
    Mieszkaniec10369  06.02.2017 18:43
    • Dziękuję za zainteresowanie i cenny komentarz.
      Dokładnie taka była intencja nazwy projektu.
      Mieszkaniec2364  06.02.2017 19:13 Autor projektu
  • Bardzo ciekawa lokalizacja, która może być doskonałym uzupełnieniem turystyki rowerowej. Aż chciałoby się przyjechać rowerem i spłynąć kajakiem. Powodzenia!
    Mieszkaniec9594  14.02.2017 23:01
    • Właśnie taki jest całościowy pomysł na sieć przystani, które umożliwiłyby właśnie połączenie światów wody i lądu - oraz dwóch brzegów naszej pięknej Wisły! ;)
      Mieszkaniec2364  19.02.2017 11:07 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany