Bulwar nad Trasą Łazienkowską – chodnik i zieleń
1321
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Śródmieście
Śródmieście Południowe

Koszt pomysłu
451 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Proponowany bulwar, aleją Armii Ludowej od Pola Mokotowskiego do zielonych terenów Jazdowa, Parku Ujazdowskiego i Łazienkowskiego ustanowiłby połączenie spacerowe wzdłuż trasy Łazienkowskiej tych dwóch pięknych oaz warszawskiej zieleni - od Ronda Jazdy Polskiej do ul. Marszałkowskiej. Przy wcześniejszym zapewnieniu zielonej bariery odgradzającej od hałasu i spalin samochodów poruszających się w dole.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
05.01.2021 14:56
Prace zostałe zrealizowane. Stara i popękana nawierzchnia asfaltowa została zastąpiona granitowymi płytami Posadzono 18 nowych drzew (klony, głogi i wiśnie) oraz blisko 2 tysiące krzewów i innych roślin ozdobnych (irgi, róże, porzeczka, bluszcz). Pojawiły się też dwie pergole z miejscami do siedzenia, nowe ławki i kosze na śmieci oraz stojaki rowerowe.
Inwestycja została zakończona w 2020 r. ze względu na konieczność uniewaznienia przetargu na dokumentację projektową (została ona opracowana siłami własnymi) oraz na budowę (z powodu przekroczenia kosztorysu).
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Śródmieście Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
al. Armii Ludowej 13, 15, 17 i narożnik ul. Marszałkowskiej 21/25 - wzdłuż Trasy Łazienkowskiej (od Ronda Jazdy Polskiej do ul. Marszałkowskiej)
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Proponowany bulwar, aleją Armii Ludowej od Pola Mokotowskiego do zielonych terenów Jazdowa, Parku Ujazdowskiego i Łazienkowskiego ustanowiłby połączenie spacerowe wzdłuż trasy Łazienkowskiej tych dwóch pięknych oaz warszawskiej zieleni - od Ronda Jazdy Polskiej do ul. Marszałkowskiej. Przy wcześniejszym zapewnieniu zielonej bariery odgradzającej od hałasu i spalin samochodów poruszających się w dole.
Opis projektu
Wnioskowany ciąg spacerowy – bulwar, od Pola Mokotowskiego do zielonych terenów Jazdowa, Parku Ujazdowskiego i Parku Łazienkowskiego ustanowiłby połączenie spacerowe tych dwóch pięknych akwenów warszawskiej zieleni. Tym bardziej, że kolejny odcinek spacerowy nad Trasą Łazienkowską – od ul. Marszałkowskiej do Placu na Rozdrożu jest obecnie ujęty planami jego uporządkowania. Fragment odcinka Trasy Łazienkowskiej jest już objęta przegłosowanym projektem nr 960 - BP2017 pn. „Kwiaty nad Trasą Ł.” który będzie realizowany w roku 2017.
Całkowita długość całego odcinka spacerowego: ok. 250 m. (od Ronda Jazdy Polskiej do ul. Marszałkowskiej) – ok. 250 m. Długość odcinka od ul. Polnej do ul. Marszałkowskiej – ok. 170 m.
Całkowita długość całego odcinka spacerowego: ok. 250 m. (od Ronda Jazdy Polskiej do ul. Marszałkowskiej) – ok. 250 m. Długość odcinka od ul. Polnej do ul. Marszałkowskiej – ok. 170 m.
Uzasadnienie realizacji projektu
Dotychczasowy brak połączenia spacerowego/rekreacyjnego dwóch zielonych obszarów rekreacyjnych w Warszawie: Pola Mokotowskiego z Jadowem i Parkiem Ujazdowskim i Łazienkowskim
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Wstępny kosztorys projektu obejmuje:
• opracowanie projektu zieleni: 6.000 zł
• opracowanie projektu budowlanego: 25.000 zł
• budowa/remont chodnika (wyłożenie podłoża dużymi płytami betonowymi 170 m x 5 m = 850 m.kw. x 25.000/100m.kw. =) 212.000
• wygrodzenie metalowe wzdłuż trawników zabezpieczające nowo założone trawniki i kwietniki: 60.000 zł.
• zakładanie trawników wzdłuż bulwaru: ok. 6.000 zł
• sadzenie roślin typu okrywowych pod drzewami – ze względu na duże zacienienie drzewami rosnącymi obok (krzewy, żywopłoty): 50.000 zł
• koszt wykonania pielęgnacji gwarancyjnej w zakresie założonej zieleni (okres 3-letni): 36.000 zł
• 4 latarnie parkowe LED wraz z kablem zasilającym: 14.000,- zł / szt. (4 szt.) = 56.000 zł
Ogółem koszt realizacji projektu: 451.000 zł
• opracowanie projektu zieleni: 6.000 zł
• opracowanie projektu budowlanego: 25.000 zł
• budowa/remont chodnika (wyłożenie podłoża dużymi płytami betonowymi 170 m x 5 m = 850 m.kw. x 25.000/100m.kw. =) 212.000
• wygrodzenie metalowe wzdłuż trawników zabezpieczające nowo założone trawniki i kwietniki: 60.000 zł.
• zakładanie trawników wzdłuż bulwaru: ok. 6.000 zł
• sadzenie roślin typu okrywowych pod drzewami – ze względu na duże zacienienie drzewami rosnącymi obok (krzewy, żywopłoty): 50.000 zł
• koszt wykonania pielęgnacji gwarancyjnej w zakresie założonej zieleni (okres 3-letni): 36.000 zł
• 4 latarnie parkowe LED wraz z kablem zasilającym: 14.000,- zł / szt. (4 szt.) = 56.000 zł
Ogółem koszt realizacji projektu: 451.000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
451 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w
kolejnych latach
Ogółem wysokość kosztów eksploatacji (utrzymania) efektu realizacji projektu w kolejnych latach - pielęgnacja zieleni: ok. 7.000,00 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
7 000,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzAle myślę, że zamiast czekać na realizację wielomilionowej inwestycji w nieokreślonej bliżej przyszłości, należy zrobić coś na najbliższy okres.
Bo spójrzmy na historię planów przebudowy Trasy (za warszawa.wikia.com):
- już w 2001 roku przykrycie Trasy Łazienkowskiej wpisano w miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, ale kolejne zmiany ekip rządzącej Warszawą spowodowały zarzucenie tego planu;
- w 2006 roku hiszpańska firma Apia XXI opracowała własną koncepcję modernizacji Trasy Łazienkowskiej. Zaproponowała częściowe przykrycie Trasy Łazienkowskiej na odcinku od Ronda Jazdy Polskiej do ulicy Marszałkowskiej;
- w maju 2008 roku architekt Wojciech Kuczura przedstawił koncepcję przykrycia Trasy na Jazdowie - w pobliżu Łazienek, i umieszczenia na tej zabudowie budynku Muzeum Historii Polski. Plan ten przyjęto w 2009 roku i w kwietniu 2009 rozpisano przetarg na projekt. W grudniu 209 wybrano realizację pracowni Paczowski et Fritsch Architectes, nic jednak nie wiadomo, kiedy inwestycja ruszy…
Jestem za tym, aby równolegle naciskać w tej sprawie i lobbować, ale żyć musimy tu i teraz. I zrobić to, co w danym momencie jest w naszym zasięgu – poprzez Budżet Partycypacyjny.
Cieszę się, że problem jest widziany przez mieszkańców, ale faktycznie, trasę trzeba przekryć i zrobić park.