Projekt wprowadzenia rozwiązań uspokojenia ruchu drogowego i poprawy bezpieczeństwa na Osiedlu Wilno w Warszawie.

1537
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Targówek
Targówek Fabryczny, Elsnerów i Utrata
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
400 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 301 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Niniejszy projekt zawiera pomysły na inwestycje o charakterze lokalnym na Osiedlu Wilno w Warszawie,
mające doprowadzić do poprawy poczucia bezpieczeństwa jego mieszkańców. Ten projekt to ogromna szansa
na poprawę bezpieczeństwa dla uczestników ruchu oraz ograniczenie narastającej liczby kolizji i zdarzeń drogowych, również z udziałem pieszych. SZCZEGÓŁY PROJEKTU W ZAŁĄCZONEJ PREZENTACJI.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
05.12.2019 15:54

W ramach projektu na ulicy Klukowskiej (przy Zamkowej) wykonano wyspę centralną ronda, a w okolicy położono warstwę wyrównawczą i wybudowano chodniki. Wykonano roboty budowlane związane ze zmianą geometrii i docelowej stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ul. Bukowieckiej, ul. Zamkowej oraz ul. Klukowskiej.

Po uzgodnieniach z mieszkańcami osiedla Wilno oraz z autorem pomysłu, zdecydowano zrezygnować z wprowadzania "esowania" jezdni, ze względu na konsekwencje - usunięcie miejsc postojowych. ZTM nie wyraził zgodny na zamianę skrzyżowania ul. Zamkowej z Wierną na równorzędne, biorąc pod uwagę ruch autobusów. Strefa Tempo 30 zostanie wprowadzona przez UD Targówek w ramach własnych zadań.

Zastosowano technologię wzmocnienia nawierzchni minii ronda na skrzyżowaniu ulic: Bukowiecka/Zamkowa/Klukowska poprzez zastosowanie siatki stalowej oraz mieszanki mineralno asfaltowej SMA o specjalnym uziarnieniu.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Targówek

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Targówek
Obszar objęty pomysłem:
Targówek Fabryczny, Elsnerów i Utrata
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Rejon projektu obejmuje obszar, w skład którego wchodzą następujące ulice: Wierna, Montwiłłowska, Ponarska, Zamkowa, Klukowska, Bukowiecka oraz Przecławska.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokalizacja dotyczy całego obszaru powierzchniowego na Osiedlu Wilno, wszystkich ulic wewnętrznych (Wierna, Montwiłłowska, Ponarska i Zamkowa) oraz ulic znajdujących się w najbliższym położeniu wjazdu na Osiedle Wilno przez ulicą Zamkową tj. ulica Klukowska, Bukowiecka oraz Przecławska.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Niniejszy projekt zawiera pomysły na inwestycje o charakterze lokalnym na Osiedlu Wilno w Warszawie,
mające doprowadzić do poprawy poczucia bezpieczeństwa jego mieszkańców. Ten projekt to ogromna szansa
na poprawę bezpieczeństwa dla uczestników ruchu oraz ograniczenie narastającej liczby kolizji i zdarzeń drogowych, również z udziałem pieszych. SZCZEGÓŁY PROJEKTU W ZAŁĄCZONEJ PREZENTACJI.
Opis projektu
Pełny OPIS I WSZYSTKIE SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE DOTYCZĄCE PROJEKTU zawarte są w PREZENTACJI
jako załącznika do zgłoszenia. Opis proponowanych zmian jest na tyle szeroki w swoim działaniu, że niemożliwe
było "technicznie" opisanie go tylko w 100 dostępnych słowach. Gorąco zachęcam wszystkich zainteresowanych
do zapoznania się z tematem - wprowadzenia rozwiązań uspokojenia ruchu drogowego i poprawy bezpieczeństwa na Osiedlu Wilno w Warszawie - w załączonej prezentacji. W szczególności wszystkich mieszkańców Osiedla Wilno w Warszawie.
Uzasadnienie realizacji projektu
Nowa organizacja ruchu znacząco podniesie stan komfortu naszego życia oraz korzystnie wpłynie na zdrowie. Mniejsza prędkość na Osiedlu Wilno oznacza lepszą możliwość obserwacji przez kierowcę, a co za tym idzie odpowiednie reagowanie na to, co dzieje się na drodze. Proponowane zmiany powinny ograniczyć również
ruch tranzytowy, który skraca sobie drogę przez ulice naszego Osiedla. W obecnej sytuacji, ciągle rozbudowujące swoją infrastrukturę Osiedle Wilno, staje się coraz mniej przyjazną do życia przestrzenią publiczną. Zastosowanie wymienionych sposobów uspokojenia ruchu, będzie miało ogromny wpływ na nasze bezpieczeństwo, a przede wszystkim zapewni bezpieczeństwo naszym dzieciom, które będą mogły uczyć się korzystania z osiedlowej infrastruktury.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Szacunkowy kosztorys projektu, został szczegółowo rozpisany i zawarty w prezentacji załączonej do niniejszego zgłoszenia (25 strona w prezentacji).
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
400 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

23.01.2017 19:38
Autor projektu
23.01.2017 20:44
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Gratuluje zgłoszenia projektu. Każdy pomysł zwiększający bezpieczeństwo na Wilnie zasługuje na realizacje. Zastanawiam się tylko czy UM wyrazi zgodę na przekształcenie skrzyżowania Wiernej z Zamkową w równorzędne w momencie kiedy jeżdżą tamtędy autobusy. Oby to nie był powód odrzucenia projektu na etapie weryfikacji.
    Mieszkaniec8885  16.02.2017 10:59
    • Dziękuje bardzo za gratulacje. To prawda ponieważ tak naprawdę bezpieczeństwa na Wilnie tak naprawdę nie ma... Niestety. Jeśli chodzi o takie decyzje - to faktycznie - ZTM idzie zawsze po najmniejszej linii oporu mówiąc, że to złe rozwiązanie i że komunikacja to priorytet. Mijają się z prawdą i to będę w stanie im udowodnić. Codziennie jeżdżę linią autobusową 221 i dwukrotnie na odcinku 800 m autobus tej linii zwalnia na skrzyżowaniach równorzędnych: Rydygiera/Felińskiego i Rydygiera/Boguckiego. Ruch na tych drogach jest o wiele większy niż na Wilnie. Dlatego argument UD lub ZTM-u będzie mijał się z prawdą. Pozdrawiam serdecznie.
      Mieszkaniec8732  16.02.2017 13:03 Autor projektu
  • Super! Bardzo dziękuję autorom projektu za ogrom włożonej pracy. Mam nadzieje, że uda się go przegłosować, bo niektórzy jeżdżą jak na torze drag race, włączając w to kierowców autobusów. A i może wystudzi to ruch przenoszący się na osiedle z ul. Swojskiej.
    Mieszkaniec11011  09.06.2017 23:22
    • Witam. Dziękuje bardzo za komentarz i podziękowania. Przed projektem jednak jeszcze długa droga, ale mocno wierzę w jego sukces! Proszę trzymać kciuki za jego powodzenie! Jeszcze raz dziękuje za słowa wsparcia. Pozdrawiam serdecznie.
      Mieszkaniec8732  10.06.2017 00:35 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany