Miejsca parkingowe z udogodnieniami dla motocykli i skuterów.

1736
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
592 759 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Specjalnie wyposażone miejsca parkingowe dedykowane użytkownikom jednośladów w wybranych lokalizacjach w Śródmieściu Warszawy - stalowe, zamykane schowki montowane do podłoża, wyposażone w powlekany materiałem łańcuch. Dzięki temu użytkownik jednośladu parkując swój sprzęt dodatkowo go zabezpiecza oraz otrzymuje do dyspozycji zamykaną szafkę na swoje rzeczy (kaski, kurtki, rękawice, itp.)

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Muranów, Nowe Miasto, Powiśle, Solec, Stare Miasto, Śródmieście Północne, Śródmieście Południowe, Ujazdów
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Instalacje urządzeń w miejscach przeznaczonych do parkowania pojazdów mechanicznych, w lokalizacjach atrakcyjnych pod kątem turystycznym, kulturalnym, rozrywkowym, itp.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Specjalnie wyposażone miejsca parkingowe dedykowane użytkownikom jednośladów w wybranych lokalizacjach w Śródmieściu Warszawy - stalowe, zamykane schowki montowane do podłoża, wyposażone w powlekany materiałem łańcuch. Dzięki temu użytkownik jednośladu parkując swój sprzęt dodatkowo go zabezpiecza oraz otrzymuje do dyspozycji zamykaną szafkę na swoje rzeczy (kaski, kurtki, rękawice, itp.)
Opis projektu
Celem projektu jest zorganizowanie miejsc parkingowych dedykowanych użytkownikom motocykli i skuterów, wyposażonych w urządzenia pozwalające na przechowywanie kasku i rzeczy osobistych (przy użyciu własnej kłódki) oraz zapewniające zarazem bezpieczeństwo jednośladu. Potencjalne lokalizacje takich miejsc to parkingi publiczne (zwłaszcza w zatłoczonym centrum miasta), miejsca atrakcyjne turystycznie, okolice centrów kulturalnych, parków, stadionów sportowych oraz innych miejsc, w których noszenie ze sobą kasków i odzieży ochronnej jest niekomfortowe.
Projekt polega na wyszukanie wspólnie z władzami miasta st. Warszawy potencjalnych miejsc parkowania motocykli, z których mogliby korzystać użytkownicy jednośladów, a których dodatkowymi walorami byłaby możliwość pozostawienia tam przez użytkownika swojego ekwipunku i dodatkowe zabezpieczenie swojego pojazdu.
Urządzenia powinny być montowane w miejscach przeznaczonych do parkowania pojazdów mechanicznych aby korzystanie z nich nie kolidowało z ogólnymi przepisami ruchu drogowego. Stworzenie takich specjalnie wyposażonych miejsc nie będzie miało wpływu na możliwość parkowania poza nimi.
Urządzenia nie wymagają żadnych mediów, a ich montaż odbywa się poprzez mechaniczne przytwierdzenie do podłoża przy użyciu długich śrub.
Tak utworzone miejsca parkingowe będą wymagały obsługi eksploatacyjnej (czyszczenie, konserwacja, eliminowanie ewentualnych uszkodzeń), która może zostać zlecona jednej z firm, która już wykonuje na rzecz miasta czynności związane obsługą ruchu drogowego.

Film ilustrujący sposób funkcjonowania urządzeń MotoParking - www.youtube.com/watch?v=46Hz7IE8yIk
Uzasadnienie realizacji projektu
Rosnąca popularność motocykli i skuterów, a wraz z nią rosnąca świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo użytkowników jednośladów. Wszyscy ci, którzy z jednej strony korzystają z uroków przemieszczania się na dwóch kółkach z drugiej strony po zatrzymaniu motocykla borykają się z problemem związanym z noszeniem swojego ekwipunku;
- zachęcenie większej grupy użytkowników samochodów do zmiany środka transportu na motocykl lub skuter poprzez zaproponowanie im udogodnień przy parkowaniu jednośladów;
- efekt proekologiczny: więcej pojazdów jednośladowych na ulicach = mniejsze korki = zmniejszenie emisji spalin i efektu smogu w miastach;
- efekt medialny: Warszawa jako pierwsze miasto w Polsce proponuje specjalne udogodnienia swoim mieszkańcom użytkującym jednoślady.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Rodzaj urządzenia: CITY
Cena netto za szt. 7 480,00 zł
Cena brutto za szt. 9 200,40 zł
Ilość urządzeń 15 szt.
Transport i montaż za szt. 350 zł
Koszt całkowity za 15 szt. urządzeń CITY: 143 256 zł

Rodzaj urządzenia: TOURING
Cena netto za szt. 9 460,00 zł
Cena brutto za szt. 11 635,80 zł
Ilość urządzeń 35 szt.
Transport i montaż za szt. 350 zł
Koszt całkowity za 35 szt. urządzeń TOURING: 419 503 zł

Koszt całkowity za projekty, pozwolenia i oznakowanie (10 lokalizacji po 5 urządzeń): 30 000 zł




Szacunkowy koszt realizacji projektu:
592 759,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Obsługa techniczna 1 szt./rok (czyszczenie, konserwacja, eliminowanie ewentualnych uszkodzeń): 1476,00 zł
Ubezpieczenie urządzeń 1 szt./rok: 885,54 zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
118 076,93 zł

Modyfikacje

02.03.2017 21:10
Autor projektu
13.03.2017 20:12
Autor projektu
28.04.2017 16:04
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
09.06.2017 12:44
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jeśli staną na Emilii Plater, to nareszcie będzie to coś dla mnie :)
    Mieszkaniec10473  23.02.2017 20:47
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany