Budowa najazdu inspekcyjnego dla samochodów osobowych
1870
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Ursynów
Ursynów Wysoki Południowy

Koszt pomysłu
45 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada budowę najazdów dla samochodów osobowych umożliwiających dostanie się do podwozia pojazdu.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursynów
Obszar objęty pomysłem:
Ursynów Wysoki Południowy
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
działki 6 i 10 z obrębu 1-12-03 będące własnością i we władaniu m. st. Warszawy
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę najazdów dla samochodów osobowych umożliwiających dostanie się do podwozia pojazdu.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę 3 najazdów umożliwiających dostanie się do podwozia samochodu osobowego. Dwa z nich to małe najazdy na jedną oś umożliwiające podniesienie przedniej bądź tylnej części pojazdu. Jeden z nich będzie przystosowany do mikro samochodów o małym rozstawie kół umożliwiając pojazdom takim jak np. fiat 126p bezpieczny wjazd. Trzeci jest pełnowymiarowym najazdem na 2 osie umożliwiający wgląd w podwozie na całej długości pojazdu. Jest on również wyższy od poprzednich. Najazdy umiejscowione są na placu o wymiarach 10x15m, co umożliwia na swobodną jednoczesną pracę na wszystkich 3 najazdach bez ryzyka zderzenia się drzwiami sąsiadujących pojazdów. Dodatkowo przewidziano wyposażenie placu w 2 ławki oraz 2 kosze na śmieci, a także tablicę informacyjną zawierającą regulamin użytkowania obiektu, wskazówki dotyczące prawidłowego użytkowania najazdów oraz informację o lokalizacji najbliższego PSZOK (Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych), w którym bezpłatnie można zostawić zużyty olej pozostały po ewentualnej jego wymianie, a także inne odpady pozostałe po dokonanych naprawach nienadające się do standardowej utylizacji.
Uzasadnienie realizacji projektu
Coraz większą popularnością cieszą się oldtimery oraz youngtimery (auta z lat 80-tych i 90-tych), które będąc na niewielkim stopniu skomplikowania pod względem konstrukcyjnym umożliwiają przeprowadzenie wielu napraw we własnym zakresie z użyciem prostych narządzi. Dokonywanie bieżącej konserwacji oraz drobnych napraw przy swoich samochodach staje się hobby coraz większej liczby osób.
Co więcej najazd pozwoli również na dokonanie szybkiego przeglądu współczesnego auta bez konieczności wizyty w warsztacie samochodowym. W przypadku zdarzeń takich jak przytarcie podwoziem o krawężnik czy najechanie na dziurę w drodze mieszkańcy będą mieli możliwość szybkiego sprawdzenia stanu zawieszenia czy układu wydechowego bez konieczności umawiania wizyty w warsztacie.
Co więcej najazd pozwoli również na dokonanie szybkiego przeglądu współczesnego auta bez konieczności wizyty w warsztacie samochodowym. W przypadku zdarzeń takich jak przytarcie podwoziem o krawężnik czy najechanie na dziurę w drodze mieszkańcy będą mieli możliwość szybkiego sprawdzenia stanu zawieszenia czy układu wydechowego bez konieczności umawiania wizyty w warsztacie.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Najazd duży – 5 000 zł
2 Najazdy małe – 2 000 zł
Przygotowanie terenu i położenie nawierzchni – 30 000 zł
Zainstalowanie najazdów – 2 000 zł
2 Ławki – 4 000 zł
2 Kosze na śmieci – 2 000 zł
2 Najazdy małe – 2 000 zł
Przygotowanie terenu i położenie nawierzchni – 30 000 zł
Zainstalowanie najazdów – 2 000 zł
2 Ławki – 4 000 zł
2 Kosze na śmieci – 2 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
45 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Projekt może generować minimalne koszty takie jak konieczność wywozu śmieci (koszt taki jak wywóz śmieci z okolicznych śmietników zlokalizowanych np. przy skrzyżowaniach) oraz koszty konserwacji.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzGdzieś w zakamarkach mojej pamięci widzę taki nieczynny najazd w okolicach ul. Waryńskiego.
Czy mają państwo rozpoznaną listę istniejących najazdów, możliwych do wyremontowania w kolejnych edycjach Budżetu?
Pozdrawiam serdecznie.
Z tego co wiem jeśli najazdy już są, to najczęściej znajdują się na starych zapuszczonych parkingach. Pytanie, co się z nimi będzie działo w przyszłości i czy jest sens w takim miejscu inwestować. Pod kątem tego projektu rozważaliśmy lokalizację między górką a osiedlem przy Kazury, jednak w tym miejscu przebiegać ma przedluzenie ul. Belgradzkiej, a obok znajdować ma się park. Należy zastanowić się czy park przy dużej ulicy to dobre miejsce na taką instalację. W kontekście kolejnych lokalizacji myślę, że można rozważyć druga stronę górki - od strony lasu. Jeśli chodzi o pozostałą część Warszawy to najlepiej, żeby wypowiedzieli się mieszkańcy poszczególnych dzielnic.
Na ten moment pilotażowo chcemy zobaczyć czy inni mieszkańcy również uważają, że taka infrastruktura jest w ogóle potrzebna
Pozdrawiam