"Remont Korytarza oraz Sali Tradycji w Siedzibie Hufca Warszawa-Mokotów".

2039
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2018
Lokalizacja Mokotów
rejon 3
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
110 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada wyremontowanie, oraz wyposażenie jednego z pomieszczeń w siedzibie Hufca, na potrzeby utworzenia w nim Sali Tradycji. Hufiec posiada wiele cennych eksponatów związanych z historią dzielnicy, warszawskiego harcerstwa, nawiązujących nieodłącznie do historii naszego miasta, które należy w sposób godny wyeksponować i udostępnić mieszkańcom dzielnicy.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
rejon 3
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Chełmska 50/80
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Lokal, w którym mieści się siedziba hufca jest w zarządzie ZGN Mokotów.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt zakłada wyremontowanie, oraz wyposażenie jednego z pomieszczeń w siedzibie Hufca, na potrzeby utworzenia w nim Sali Tradycji. Hufiec posiada wiele cennych eksponatów związanych z historią dzielnicy, warszawskiego harcerstwa, nawiązujących nieodłącznie do historii naszego miasta, które należy w sposób godny wyeksponować i udostępnić mieszkańcom dzielnicy.
Opis projektu
W hufcu Mokotów posiadamy wiele unikalnych pamiątek związanych z Szarymi Szeregami, mokotowskim harcerstwem i historią dzielnicy. Od kilku lat niestety leżą spakowane w pudła - brakuje dla nich godnej przestrzeni (była we wcześniejszej siedzibie, którą musieliśmy opuścić). W ramach projektu chcemy uporządkować zbiory i podzielić je na kategorie związane z naszym bohaterem, jak i z samym hufcem. Tak, by udostępnić je mieszkańcom dzielnicy.

Uważamy, że nasi sąsiedzi powinni móc poznać tę historię w sposób nowoczesny i przejrzysty. Chcemy, aby Sala Tradycji pełniła swojego rodzaju edukacyjne „żywe miejsce pamięci” o Szarych Szeregach udostępnione dla mieszkańców dzielnicy, którzy niekoniecznie byli związani z hufcem, w którym rolę kustoszów pełniliby instruktorzy i harcerze hufca.

W ramach projektu chcielibyśmy wyremontować jedno z pomieszczeń siedziby hufca i prowadzący do niego korytarz, a także wyposażyć je w sprzęty pozwalające na stworzenie stałej ekspozycji dla posiadanych przez nas pamiątek oraz przestrzeni do pracy w grupach

Chcielibyśmy aby część remontowa w lokalu objęła:
W korytarzu prowadzącym do Sali Tradycji - położenie nowego tynku wraz z pomalowaniem ścian, wycyklinowanie części podłogi oraz wyczyszczenie lastryko, dodatkowo wymianę drzwi będących w ciągu korytarza do pozostałych sal.

W pomieszczeniu przeznaczonym na Salę Tradycji:
-wyburzenie jednej ze ścian i wstawienie nowej ścianki działowej, położenie nowego tynku wraz z pomalowaniem ścian, zdjęcie starej wykładziny i wycyklinowanie parkietu, zamontowanie nowych lamp oraz wymianę drzwi, założenie nowych gniazd pod oświetlenie, w tym wymianę instalacji elektrycznej.

Dodatkowo chcielibyśmy aby wyposażenie Sali Tradycji objęło:
-sprzęty pozwalające na stworzenie ekspozycji stałej:
(rzutnik multimedialny, ekran, komputer przenośny, 2 stoły i 4 gabloty ekspozycyjne, 3 gabloty na historyczne sztandary, dysk zewnętrzny na potrzeby digitalizacji zbiorów, oświetlenie zbiorów), stół i 6 krzeseł pozwalających na prowadzenie zajęć w grupach
Uzasadnienie realizacji projektu
Hufiec Warszawa-Mokotów w tym roku obchodzi 50 lecie zdobycia imienia Szarych Szeregów. To wielkie święto dla naszej społeczności, ale również dla mieszkańców dzielnicy. Nie jesteśmy w stanie policzyć ilu mieszkańców miasta i Mokotowa należało do naszego hufca na przestrzeni tego czasu. Nie możemy również wyobrazić sobie dla ilu z tych ludzi nasz hufiec był miejscem, w którym rozwijali swoje pasje, nawiązywali przyjaźnie czy odnajdywali swoją życiową drogę. Ta piękna historia jest obecnie zamknięta w kartonach w naszej siedzibie i jest dostępna dla nielicznych. Chcemy to zmienić i zaprosić wszystkich mieszkańców naszej dzielnicy do odnalezienia swojej młodości w naszej Sali Tradycji.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
CZĘŚĆ REMONTOWA
Prace do wykonania w pomieszczeniu przeznaczonym na Salę Tradycji:
1. Remont ścian i sufitów (materiały i praca wykonana przez firmę remontową w tym:
zbicie starego tynku 18 PLN / m2; otynkowanie ściany 70 PLN / m2; pomalowanie (3krotne) 42 PLN / m2 wynajem rusztowania 30 PLN / dzień ) – powierzchnia 60 m2 x 130 PLN – 7,800 PLN + rusztowanie 600PLN łącznie 8,400 PLN
2. Usługa cykliniarska wraz z lakierowaniem – 1,500 PLN
3. Drzwi razem z wstawieniem – 1,000 PLN
4. Wyburzenie ścianki działowej, wywiezienie gruzu, postawienie nowej ścianki – 2,000 PLN
5. Wymiana instalacji elektrycznej - 30 000 PLN - po konsultacji z Urzędem Dzielnicy i ZGN

Prace do wykonania w korytarzu prowadzącym do Sali Tradycji:
1.Remont ścian i sufitów (materiały i praca wykonana przez firmę remontową w tym:
zbicie starego tynku 18 PLN / m2; otynkowanie ściany 70 PLN / m2; pomalowanie (3krotne) 42 PLN / m2 wynajem rusztowania 30 PLN / dzień ) – 160 m2 x 130 PLN – 20,800 PLN + rusztowanie 600 PLN w sumie 21,400 PLN
2.Usługa cykliniarska wraz z lakierowaniem – 1,500 PLN
3.Czyszczenie podłogi (lastryko) – 1,000 PLN
4.Wymiana drzwi w korytarzu – 8 sztuk – 8,000 PLN

SPRZĘTY POTRZEBNE DO URZĄDZENIA SALI TRADYCJI
1. Rzutnik multimedialny – 3,000 PLN
2. Ekran – 3,000 PLN
3. 2 Stoły – 800 PLN
4. Stół do pracy w grupie – 1,000 PLN
5. 6 krzeseł do pracy w grupie – 400 PLN
6. 3 Gabloty wiszące – 2,800 PLN
7. 4 Gabloty ekspozycyjne – 5,000 PLN
8. 3 gabloty na sztandary – 4,500 PLN
9. Oświetlenie – 2,000 PLN
10. Dysk zewnętrzny – 400 PLN
11. Komputer przenośny – 3,000 PLN
12. Przenośna rampa niezbędna do pokonania schodków przed lokalem dla osób niepełnosprawnych - 1,800 PLN

Wykonanie projektu aranżacji wnętrza pod ekspozycję – 5,000 PLN

PROMOCJA SALI TRADYCJI WŚRÓD MIESZKAŃCÓW MOKOTOWA
1. Projekt i skład ulotek oraz banneru – 1,500 PLN
2. Wydruk 1000 ulotek format A6 – 500 PLN
3. Wydruk banneru – 300 PLN
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
110 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Dokumenty

Modyfikacje

23.01.2017 22:13
Autor projektu
14.03.2017 13:22
Autor projektu
14.03.2017 13:27
Autor projektu
24.05.2017 12:01
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów
24.05.2017 12:02
Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany