Stop smog. Likwidacja wszystkich progów zwalniających i słupków zmuszających kierowców do niepotrzebnego hamowania i przyspieszania.

32
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Ursynów
Autor pomysłu Krzysztof Olędzki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
15 000 zł
Kategoria
  • ochrona środowiska
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnodzielnicowy
Likwidacja wszystkich progów zwalniających, legalnych i nielegalnych. Likwidacja wszystkich słupków.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnodzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
cały Ursynów
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
cały Ursynów

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Likwidacja wszystkich progów zwalniających, legalnych i nielegalnych. Likwidacja wszystkich słupków.
Opis projektu
Likwidacja wszystkich progów zwalniających, legalnych i nielegalnych. Likwidacja wszystkich słupków.
Uzasadnienie realizacji projektu
Smog się bierze głównie z spalin aut i pyłu z klocków hamulcowych. Progi zwalniające są bardzo ważną przyczyną powstawania smogu na osiedlach mieszkaniowych. Ich czas musi się skończyć!

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1000
Autor projektu wykazał całkowity koszt wykonania projektu na poziomie 1000,00 zł, co zupełnie nie odzwierciedla faktycznych kosztów wykonania prac związanych z opracowaniem projektów i ich wdrożenie (np. likwidacja progu spowalniającego z odtworzeniem nawierzchni i zmianą organizacji ruchu, szacunkowy koszt 15 tys. zł)
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
15 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Bieżące utrzymanie i konserwacja nawierzchni i oznakowania.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

22.01.2018 05:26
Autor projektu
05.04.2018 09:35
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Ursynów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Czy są dostepne jakieś badania uzasadniające tezę, że progi zwalniające są ważną przyczyną powstawania smogu? Proszę o ich zacytowanie.
    Proszę rownież o dane na temat liczby wypadków i kolizji przed i po zainstalowaniu progów zwalniających.
    Dziękuję.
    Mieszkaniec11967  23.01.2018 19:41
    • Kogo Pan prosi o liczbę wypadków?
      Progi zmuszają do hamowania i przyspieszania. Hamowanie uwalnia pył z klocków i tarcz, przyspieszanie spaliny. A więc smog. Czy to wystarczy? Na spotkaniu w ratuszu był profesor SGGW, który mówił że progi są ważnym powodem tworzenia się smogu w miastach.
      Krzysztof Olędzki  23.01.2018 21:03 Autor projektu
    • Szanowny Panie,
      Prosze spojrzeć na poziomy zanieczyszczenia powietrza w Warszawie w ostatnich dniach. Ruch samochodowy znikomy, a poziomy zanieczyszczenia wysokie.

      Jeżeli chodzi o liczbę wypadków w miejacach ruchu pieszych:

      Miejsca ruchu pieszych Wypadki Zabici Ranni
      Przejście dla pieszych 3 540 279 3 487
      Skrzyżowanie 2 596 197 2 584
      Chodnik, droga dla pieszych 382 21 436
      Pobocze 88 15 84
      Przystanek komunikacji publicznej94 10 91
      http://www.bezpieczne-przejscie.pl/poprawa-bezpieczenstwa/analiza-sytuacji/statystyki-policji.html

      To są konkretne liczby. Pieszych trzeba chronić przed nieodpowiedzialnymi kierowcami, a nie przed wyimaginowanym smogiem z klocków hamulcowych.
      Zresztą gdyby chodziło naprawdę o smog, to nie postulowałby Pan w innym miejscu likwidacji buspasów, komunikacji miejskiej i dopłat do niej.
      Mieszkaniec11967  23.01.2018 22:45
    • Ale piesi giną zazwyczaj z własnej winy! Zwłaszcza na pasach i na poboczu.
      Są różne składowe smogu, więc Pańskie wnioskowanie jest nieuprawnione.
      Krzysztof Olędzki  24.01.2018 07:06 Autor projektu
    • Śledzę temat smogu od lat i pierwsze słyszę by progi a szczególnie słupki były ważnym powodem smogu.

      Owszem pyły z klocków są istotne ale w Polsce większym problemem są nie zadbane silniki i wycięte filtry DPF.

      Poza tym ilość pyłów istotnie zależy od energii i drogi hamowania.

      A to oznacza że powinniśmy wprowadzić strefy 30km/h bo wtedy samochody się nie rozpędzają i nie muszą hamować.

      Największa emisja jest jak samochody hamują z 80km/h do 20 i potem się rozpędzają i z tym trzeba walczyć a nie ze smogami.

      A już twierdzenie że słupki generują smog jest zupełnie kuriozalne.
      Mieszkaniec14269  26.02.2018 22:38
    • Dodam że przypadki śmierci pieszych które znam zupełnie nie były z ich winy - w każdym albo kierowca znacznie przekraczał dozwoloną prędkość, albo wyprzedzał na pasach albo był pod wpływem alkoholu.

      Piesi na zachodzie Europy są znacznie bardziej nieostrożni niż u nas a ginie ich tam wielokrotnie mniej.
      Mieszkaniec14269  26.02.2018 22:42
  • Autorowi projektu nie chodzi o żaden smog, tylko, żeby sobie mógł szybko i wygodnie pojeździć po Ursynowie. Na Fb umieszcza grafiki: STOP AUTOBUSOM, STOP TRAMWAJOM, STOP DOPŁATOM DO ZBIORKOMU, NIGDY WIĘCEJ BUSPASÓW! To dużo mówi o jego "trosce" o smog. Myślę, że nie ma co dyskutować, tylko olać. Zresztą miejmy nadzieję, że projekt i tak nie przejdzie weryfikacji.
    Mieszkaniec11967  26.02.2018 23:08
    • A można prosić o merytoryczne rozwinięcie tej szlachetnej myśli?
      Krzysztof Olędzki  04.03.2018 20:22 Autor projektu
  • Rzeczywiście wygląda to na trolling projektami by rozproszyć głosy zainteresowanych czystym powietrzem.
    Mieszkaniec14269  27.02.2018 14:06
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany