Rodzinny karnet do Parku Wilanowskiego

41
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Wilanów
Obszar IV - Wilanów Zachodni, Osiedle Arbuzowa
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
60 000 zł
Kategoria
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Karnet dla któregokolwiek członka rodziny lub opiekunki z dwójką i więcej dzieci w wieku do 7 roku życia od maja do października 2019 roku.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wilanów
Obszar objęty pomysłem:
Obszar IV - Wilanów Zachodni, Osiedle Arbuzowa
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Park Wilanowski

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Karnet dla któregokolwiek członka rodziny lub opiekunki z dwójką i więcej dzieci w wieku do 7 roku życia od maja do października 2019 roku.
Opis projektu
Projekt polega na umożliwieniu bezpłatnego wstępu do Parku Wilanowskiego któremukolwiek członkowi rodziny lub opiekunce z dwójką i więcej dzieci w wieku do 7 roku życia od maja do października 2019 roku. Karnety będą wydawane w pierwszej kolejności mieszkańcom obszaru IV.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wstęp do Parku Wilanowskiego jest sporym wydatkiem dla rodzin z małymi dziećmi, które chciałyby spacerować w nim codziennie.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
500 karnetów o wartości 120 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
60 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

16.04.2018 08:45
Wydział Kultury i Sportu dla Dzielnicy Wilanów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (24)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Na takich warunkach jestem przeciwny temu projektowi, bo:
    - dyskryminuje ojców,
    - dyskryminuje rodziny matki z jednym dzieckiem,
    - jest ograniczony tylko do dwóch miesięcy w roku.

    Wobec ww. ograniczeń wydanie na to aż 85.000 zł to zwykłe marnotrawstwo.
    Mieszkaniec2101  19.01.2018 20:31
    • Dziękuję za komentarz. Odnoszę się do poszczególnych uwag:
      ad 1. Projekt przewiduje spędzanie czasu w parku od poniedziałku do piątku, kiedy ojcowie są w pracy.
      ad 2. Przyjęłam zasadę taką, jak w przypadku programu 500+.
      ad. 3. Ograniczenie do dwóch letnich miesięcy wynika z wysokich kosztów. Nie ujęłam lipca i sierpnia ze względu na wyjazdy wakacyjne/do dziadków.
      Joanna Szubińska-Piszczek  19.01.2018 21:10 Autor projektu
    • Zgadzam się z Panem Michalinskim. Dyskryminacja ojców to po prostu seksizm. Jestem też przeciwna dyskryminacji związanej z liczbą potomstwa. Ograniczenie dostępu do efektów realizacji tylko dla mieszkańców Wilanowa jest NIEZGODNE z regulaminem budżetu. Celem projektu jest w istocie zapewnienie wybrańcom płatnych atrakcji za podatki wszystkich mieszkańców. Jestem na NIE. Można z większym pożytkiem dla wszystkich wydać te pieniądze.
      Joanna Rybicka  31.01.2018 00:40
    • Dziękuję za komentarz. Cieszę się, że mój projekt cieszy się takim zainteresowaniem. Odnoszę się do poszczególnych uwag:
      ad. 1. Seksizm. Jako Samorządowiec Przyjazny Rodzinie promuję tradycyjny model rodziny: ojciec pracuje, matka zajmuje się dziećmi. Obecnie Program 500+ nareszcie Polakom to umożliwia.
      ad. 2. Dyskryminacja związana z ilością potomstwa. Powtarzam, że przyjęłam zasadę taką, jak w przypadku programu 500+, którą uważam za sprawiedliwą społecznie. Gros pieniędzy rodzina wydaje na dzieci. I ma to ogromne znaczenie, czy to jest kwota x czy kwota x razy 2, 3, itd.
      Ad. 3. Ograniczenie dostępu/płatne atrakcje dla wybrańców. Projekty tzw. miękkie najczęściej dedykowane są do wybranej grupy odbiorców: dzieci, młodzieży, dorosłych lub seniorów. Np. w tym roku zgłoszone projekty: Varsavianistyczne wycieczki szkolne (dzieci/młodzież), Kurs komputerowy dla seniorów (seniorzy), Klasyka kina (młodzież/dorośli), Judo w szkole (dzieci/młodzież), itd.
      Joanna Szubińska-Piszczek  31.01.2018 08:25 Autor projektu
    • Pomysł jest w istocie dobry, ale swoimi odpowiedziami go Pani kompromituje.

      Dyskryminacja ojców
      To nie ma nic do modelu rodziny. Nawet w tzw. tradycyjnym ojciec czasem bierze wolne by pobyć z dziećmi. Wypad do parku do doskonały sposób na spędzenie takiego czasu z dziećmi. Ojciec nie będzie mógł jednak skorzystać z tej karty wstępu, bo:
      - projekt jest tylko dla mam
      - zamiast rozszerzyć go na całą rodzinę (co nie wpłynie na wycenę), autorka z uporem trzyma się pierwotnej niepraktycznej i dyskryminującej ojców wersji pomysłu

      Liczba (nie ilość!) potomstwa
      To jest jeden i ten sam park. Powinien być on dostępny jednakowo dla wszystkich rodzin. Ograniczenie programu 500+ wynikało nie ze sprawiedliwości społecznej, lecz z możliwości jego finansowych państwa. Skoro ten bardzo słuszny w swej idei projekt, wobec tak dużego zawężenia grupy jego potencjalnych odbiorców i tylko na 2 miesiące, ma kosztować aż 85.000 zł, to niestety nie warto na niego głosować.
      Mieszkaniec2101  31.01.2018 21:07
    • Nie rozumiem, dlaczego moimi odpowiedziami kompromituję projekt. Państwo komentują, ja się odnoszę. Jestem przekonana, że ojciec będzie wpuszczony z tym karnetem do parku w zastępstwie matki. Poproszę o to dyr. Jaskanisa.
      Joanna Szubińska-Piszczek  01.02.2018 07:35 Autor projektu
    • Otrzymałam takie powiadomienie:
      Komentarz na karcie Twojego pomysłu został zmieniony - Wstęp do Parku Wilanowskiego dla mamy z małymi dziećmi.

      Joanna Rybicka napisał(-a): Zgadzam się z Panem Michalinskim. Dyskryminacja ojców to po prostu seksizm. Jestem też przeciwna dyskryminacji związanej z liczbą potomstwa. Ograniczenie dostępu do efektów realizacji tylko dla mieszkańców Wilanowa jest NIEZGODNE z regulaminem budżetu. Celem projektu jest w istocie zapewnienie wybrańcom płatnych atrakcji za podatki wszystkich mieszkańców. Jestem na NIE. Można z większym pożytkiem dla wszystkich wydać te pieniądze.

      Proszę jednak zapoznać się z regulaminem BP. Jest on realizowany z budżetu dzielnicy i z definicji jest ograniczony do mieszkańców dzielnicy.
      Joanna Szubińska-Piszczek  06.02.2018 07:18 Autor projektu
  • Chciałabym poinformować, że w wyniku wczorajszego spotkania Zespołu ds. BP postanowiłam skorygować projekt w taki sposób, aby bezpłatnie do parku mógł wejść z dziećmi każdy członek rodziny lub opiekunka, a nie tylko matka oraz rozciągnąć projekt w czasie.

    Szczegóły podam podczas prezentacji projektów.
    Joanna Szubińska-Piszczek  08.02.2018 17:29 Autor projektu
  • Jestem przeciwna projektowi w tej postaci, tj. rozdawaniu płatnych karnetów. Powód jest prosty. Nie da się przewidzieć, czy osoby, które otrzymają karnety wykorzystają je w pełni. Z tego punktu widzenia dla mnie to marnowanie pieniędzy, za które można zrobić coś mniej ulotnego i pewniejszego.
    Nie podoba mi się też powoływanie się projektodawczyni na prywatne ustalenia z dyrektorem obiektu. Zasady powinny być jasno przedstawione w projekcie. To niedobrze, że samorządowiec nie jest w stanie zrozumieć regulaminu i ma choćby pokusę zakulisowego działania.
    Dyskryminacja jest tylko żałosna, ale jednoczesna chęć bycia samorządowcem i cofnięcia pozycji kobiety do dziewiętnastego wieku to po prostu brak logiki. Już się nie dziwię, że projektodawczyni nie rozumie, w jaki sposób kompromituje projekt.
    Mieszkaniec14174  20.02.2018 15:30
    • Szanowna Pani,
      Jak Pani mogła przeczytać powyżej przesunęłam pozycję kobiety z XIX do XXI wieku i bezpłatnie do parku będzie mógł wejść z dziećmi każdy członek rodziny. Zapraszam na prezentację, wyjaśnię wszystkie wątpliwości. Projekt złożyłam inspirowana potrzebą mieszkańców Miasteczka Wilanów spacerowania po parku bezpłatnie. Nie przypuszczałam, że okaże się aż tak kontrowersyjny.
      Joanna Szubińska-Piszczek  20.02.2018 15:47 Autor projektu
    • Celna uwaga Pani Justyny. Nie da się sprawdzić wykorzystania karnetów. Więc to marnotrawstwo pieniędzy.
      Mieszkaniec10148  20.02.2018 16:05
    • Bardzo cenię sobie kobiety i zawsze wspieram w pokonywaniu szklanych sufitów.
      Na szczęście projektodawczyni nie może sobie "przesuwać pozycji kobiet" - uff...
      Dziwi mnie jednak, że zdradza własne przekonania, będąc samorządowcem i nie siedzi w domu z dziećmi. A może jednak nie są to jej własne przekonania, tylko narzucone i sama podświadomie, rwie się na niepodległość. Jeszcze może uświadomi sobie własne rzeczywiste pragnienia. Trzymam kciuki.
      Mieszkaniec10433  20.02.2018 16:50
    • Uprzejmie proszę powstrzymać się od ataków personalnych.
      Joanna Szubińska-Piszczek  20.02.2018 17:05 Autor projektu
  • W obecnej postaci nawet z uwzględnieniem ewentualnych poprawek jestem przeciw. Trudno powiedzieć, jak wykorzystane zostaną karnety.
    Wprowadziłbym także kryterium dochodowe, jak przy wypłatach świadczeń z opieki społecznej. Rodziny będące pod opieką MOPS-u mogłyby tam karnety odebrać.
    Jak rozumiem karnet jest tak naprawdę dla osoby dorosłej, bo akurat dzieci do 7 roku życia i tak wchodzą za darmo, więc sam dorosły nie zostanie wypuszczony do parku z tym karnetem (kto tego dopilnuje?).
    Nie rozumiem też dlaczego projekt nie może być skierowany także do mieszkańców innych dzielnic. Nigdzie w regulaminie nie znalazłem zapisu ograniczającego korzystanie z efektu realizacji projektu tylko do mieszkańców danej dzielnicy, czy obszaru lokalnego. W całej Warszawie pełno jest projektów miękkich, z których może skorzystać każdy mieszkaniec Warszawy. Dlaczego Wilanów miałby być gorszy.
    Mieszkaniec10433  20.02.2018 16:28
    • Jestem zaskoczona zarzutem dotyczącym niewykorzystania karnetu. Mieszkańcy Miasteczka Wilanów narzekają na brak terenów zielonych do spacerowania oraz na opłaty do Parku Wilanowskiego. Nie wyobrażam sobie, że nie wykorzystają karnetów, które otrzymają gratis. Jeśli chodzi o korzystanie z projektów dzielnicowych przez mieszkańców innych dzielnic, to nie słyszałam o projektach ogólnomiejskich. Chociaż uważam, że takowe powinny być.
      Joanna Szubińska-Piszczek  20.02.2018 20:51 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Joanna Szubińska-Piszczek  20.02.2018 20:52 Autor projektu
  • Wpadłem zobaczyć, co wywołało tyle komentarzy. Po prostu wow, jakie emocje.
    Nasza wyobraźnia bywa ograniczeniem. Jest wiele rzeczy, które trudno sobie wyobrazić, a okazują się być prawdą. Wielce prawdopodobne, że karnety nie zostaną w pełni wykorzystane, bo po prostu gratisów wielu nie ceni.
    Projekt nie musi być ogólnomiejski, żeby był dostępny dla wszystkich mieszkańców, a nawet turystów. Przykłady:
    - z chodników na nieogrodzonych terenach skorzystają potencjalnie wszyscy, którzy będą akurat w okolicy;
    - z kina letniego w parku skorzystają wszyscy, którzy zasiądą na trawniku; nikt nie będzie sprawdzał, czy oglądający są z danej dzielnicy, bo projekt ma być ogólnodostępny;
    - mural także mogą podziwiać wszyscy przechodnie.
    Tak się składa, że większość podanych przez Panią wcześniej przykładów projektów miękkich jest Pani autorstwa, a ich ograniczona dostępność to Pani pomysł. Może warto skorzystać z uwag do projektu i go poprawić. Może warto rozwiać wątpliwości, odpowiadając na pytania.
    Co do ataków personalnych, to przecież nikt nie twierdzi, że fundusze publiczne wykorzystuje Pani do własnej przedwyborczej kampanii samorządowej. Prawda?
    Mieszkaniec14185  21.02.2018 00:10
    • Ogromnie cieszę się z zainteresowania moim projektem. Przykłady projektów dzielnicowych, które Pan podał rzeczywiście mają przy okazji charakter ogólnomiejski wynikający z ich charakteru. Niestety ten projekt nie może mieć charakteru ogólnomiejskiego, ponieważ stosunkowo mały budżet Wilanowa tego by nie udźwignął. Projekt poprawiłam zgodnie z oczekiwaniami Zespołu ds. BP. Na pytania odpowiedziałam. Chciałabym Pana poinformować, że mój udział w procesie BP odbywa się w czasie prywatnym, przy zaangażowaniu prywatnych środków. Dlatego insynuowanie "wykorzystywania publicznych środków do własnej przedwyborczej kampanii samorządowej" traktuję jako pomówienie.
      Joanna Szubińska-Piszczek  21.02.2018 08:52 Autor projektu
    • Radziłbym czytać ze zrozumieniem i powstrzymać się od imaginacji. Zamiast atakować od razu proszę raczej napisać, jakich zmian mamy się spodziewać w projekcie, bo na razie nie wiadomo. Nieliczni mają czas na chodzenie na prezentację projektów.
      Mieszkaniec14185  01.03.2018 14:50
    • Powtarzam mój wpis z 8.02:
      Chciałabym poinformować, że w wyniku wczorajszego spotkania Zespołu ds. BP postanowiłam skorygować projekt w taki sposób, aby bezpłatnie do parku mógł wejść z dziećmi każdy członek rodziny lub opiekunka, a nie tylko matka oraz rozciągnąć projekt w czasie.
      Szczegóły podam podczas prezentacji projektów.

      W internecie projekt zostanie zmieniony przez pracownika Urzędu po prezentacji czyli po 14.03.
      Joanna Szubińska-Piszczek  01.03.2018 14:58 Autor projektu
  • Jak Pani rozwiąże problem kontroli wykorzystania karnetów? Czy nie sądzi Pani, że przy kwocie 85000 zł nawet 25% niewykorzystanie karnetów to zmarnowane ponad 20000 zł? Czy jeśli to publiczne pieniądze, to wolno je marnować? Czy rozważa Pani proponowane ograniczenie dostępu do karnetów poprzez kryterium dochodowe? Mieszkańcy Miasteczka Wilanów raczej mogą sobie pozwolić na zakup biletu do parku za 5 zł, bo kawa kosztuje więcej. To ważne pytania przy kwocie, którą chce Pani podarować beneficjentom projektu z publicznych pieniędzy, czyli naszych podatków. Powstaje pytanie, czy przeznaczonych na projekt pieniędzy nie da się przypadkiem wykorzystać z lepszym i trwalszym efektem dla ogółu bez takiego ryzyka ich marnowania.
    Mieszkaniec10148  01.03.2018 15:23
    • Poprzez zastosowanie innego rozwiązania problem kontroli wykorzystania karnetów zostanie rozwiązany lub jak Pan woli - zminimalizowany. Dzięki temu koszt całego projektu zmniejszy się. Nie zamierzam wprowadzać kryterium dochodowego, ponieważ przyjęłam zasady takie, jak w przypadku programu 500+ czyli liczba dzieci uprawnia do skorzystania z projektu. Jeśli chodzi o racjonalność, zgłosiłam go zainspirowana zgłoszeniami/opiniami mieszkańców. Pozwólmy im zdecydować w głosowaniu, czy jest wartościowy.
      Joanna Szubińska-Piszczek  01.03.2018 15:35 Autor projektu
    • Czy może Pani jasno napisać, jaki ma Pani pomysł na rozwiązanie problemu kontroli wykorzystania karnetów? Nie rozumiem, dlaczego to taka tajemnica.
      Mieszkaniec10148  01.03.2018 16:34
    • Bardzo proszę o cierpliwość. Do prezentacji ta wersja jest obowiązująca. Zmiany przedstawię 14.03.
      Joanna Szubińska-Piszczek  01.03.2018 17:13 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany