Kampania edukacyjna dotycząca sprzątania po psach (Stary Mokotów)

1929
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Stary Mokotów
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
25 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt ma na celu uświadomienie mieszkańcom jak ważne jest sprzątanie po psach i zachęcenie ich do tego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Stary Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice Starego Mokotowa
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Stary Mokotów jest piękną przedwojenną dzielnicą Warszawy. Niestety obecnie jest mocno zanieczyszczony. Nie ma przecznicy bez psiej kupy. Chcemy Mokotowa wolnego od psich kup.

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu uświadomienie mieszkańcom jak ważne jest sprzątanie po psach i zachęcenie ich do tego.
Opis projektu
Obecnie chodniki oraz skwery Górnego Mokotowa są zanieczyszczone przez psie odchody. W celu zmiejszenia ilości kup proponowane są następujące kroki:
Celem projektu jest zorganizowanie kampanii uświadamiającej mieszkańców o tym jak ważne jest sprzątanie po swoim psie. Kampania powinna dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, również tych starszych, które nie mają dostępu do mediów społecznościowych. Kampanii będzie towarzyszył plakat, który zostanie rozwieszony na słupach ogłoszeniowych należących do dzielnicy i/lub miasta. W razie zainteresowania wspólnot mieszkaniowych plakat będzie można pobrać w urzędzie dzielnicy.
Plakat powinien w jasny, inteligentny i zabawny sposób nawoływać właścicieli psów do sprzątania po swoich pupilach. Zwłaszcza tych, którzy tego obecnie nie robią. Powinien pokazywać, że nieposprzątane kupy dotyczą też ich samych (mogą na przykład wdepnąć w taką kupę, albo ich dziecko/wnuk może chcieć ją podnieść z ziemi, ich pies może się w nich wytarzać).
Kampania powinna również informować o tym, że zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w m.st. Warszawie, psie odchody można wrzucać do każdego napotkanego kosza, a nie tylko do psiej stacji.
W celu dotarcia do szerokiego grona odbiorców plakatom będzie towarzyszył krótki (8-12 stronicowy) komiks, który będzie rozwijał grafikę z plakatu. Komiks, poprzez przygody bohatera, pokaże dzieciom jak i dlaczego należy sprzątać po psach. Komiks będzie dystrybuowany do szkół i bibliotek oraz będzie do pobrania w urzędach.
Informacja o kampanii będzie również umieszczona na stronie internetowej urzędu dzielnicy oraz miasta.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wielu ludzi nie sprząta po swoich psach. Nie można przejść chodnikiem nie patrząc pod nogi, trzeba uważać, żeby nie wdepnąć w odchody. Rozkładając koc w parku trzeba przeszukać teren, żeby nie usiąść na kupie. Trzeba uświadomić właścicieli psów, którzy po nich nie sprzątają, że oni i/lub ich dzieci też mogą się nadziać na te kupy. Nie dość, że taka kupa na chodniku jest mało estetyczna, latem śmierdzi to jeszcze jest to bardzo niehigieniczne i stanowi zagrożenie sanitarne.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
konkurs na kampanię informacyjną oraz jej przeprowadzenie - 25000 PLN
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
25 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

22.01.2018 23:12
Autor projektu
22.03.2018 09:53
Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Zamienić sekcję: Pełny Opis projektu
    Na:
    Obecnie chodniki oraz skwery Górnego Mokotowa są zanieczyszczone przez psie odchody. W celu zmiejszenia ilości kup proponowane są następujące kroki:
    Celem projektu jest zorganizowanie kampani uświadamiającej mieszkańców o tym jak ważne jest sprzątanie po swoim psie. Kampania powinna dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców, również tych starszych, które nie mają dostępu do mediów spolecznościowych. Kampani będzie towarzyszył plakat, który zostanie rozwieszony na słupach ogłoszeniowych należących do dzielnicy i/lub miasta. W razie zainteresowania wspólnot mieszkaniowych plakat będzie można pobrać w urzędzie dzielnicy.
    Plakat powinien w jasny, inteligentny i zabawny sposób nawoływać właścicieli psów do sprzątania po swoich pupilach. Zwłaszcza tych, którzy tego obecnie nie robią. Powinien pokazywać, że nieposprzątane kupy dotyczą też ich samcyh (mogą na przykład wdepnąć w taką kupę, albo ich dziecko/wnuk może chcieć ją podnieść z ziemi, ich pies może się w nich wytarzać).
    Kampania powinna również informować o tym, że zgodnie z Regulaminem utrzymania czystości i porządku w m.st. Warszawie, psie odchody można wrzucać do każdego napotkanego kosza, a nie tylko do psiej stacji.
    W celu dotarcia do szerokiego grona odbiorców plakatom będzie towarzyszył którki (8-12 stronicowy) komiks, który będzie rozwijał grafikę z plakatu. Komiks, poprzez przygody bohatera, pokaże dzieciom jak i dlaczego należy sprzątać po psach. Komiks będzie dystrybuowany do szkół i bibliotek oraz będzie do pobrania w urzędach.
    Informacja o kampanii będzie również umieszczona na stronie internetowej urzedu dzielnicy oraz miasta.


    Zmienić sekcję: Wstępny kosztorys projektu wraz z wyszczególnieniem jego składowych
    Na:
    Kampania informacyjna oraz jej przeprowadzenie - 25000 PLN
    Mieszkaniec  15.03.2018 19:29 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany