Budowa dróg dla rowerów na Konstruktorskiej i Wołoskiej

385
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Wierzbno Wyględów
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
300 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Chciałbym, aby łatwiej jeździło się rowerami po mieście. Dlatego warto zbudować brakujące odcinki ścieżek rowerowych. Proponuję budowę dwóch:
- wschodnia strona Wołoskiej od Domaniewskiej do Konstruktorskiej (aby nie trzeba było przejeżdżać na drugą stronę Wołoskiej w drodze do galerii);
- południowa strona Konstruktorskiej od Wołoskiej do Postępu (łatwiejszy dojazd do biurowców).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Wierzbno Wyględów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
- południowa strona Konstruktorskiej od Wołoskiej do Postępu
- wschodnia strona Wołoskiej od Domaniewskiej do Konstruktorskiej
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
- południowa strona Konstruktorskiej od Wołoskiej do Postępu - wschodnia strona Wołoskiej od Domaniewskiej do Konstruktorskiej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Chciałbym, aby łatwiej jeździło się rowerami po mieście. Dlatego warto zbudować brakujące odcinki ścieżek rowerowych. Proponuję budowę dwóch:
- wschodnia strona Wołoskiej od Domaniewskiej do Konstruktorskiej (aby nie trzeba było przejeżdżać na drugą stronę Wołoskiej w drodze do galerii);
- południowa strona Konstruktorskiej od Wołoskiej do Postępu (łatwiejszy dojazd do biurowców).
Opis projektu
Projekt polega na budowie dwóch kluczowych odcinków ścieżek rowerowych, które pozwolą łatwiej, szybciej i bezpieczniej dojechać do domu, sklepu i pracy. Te kluczowe odcinki to:

1. wschodnia strona Wołoskiej od Domaniewskiej do Konstruktorskiej - to pozwoli dojechać z Wierzbna do galerii handlowej i Domu Kultury KADR bez dwukrotnego przejeżdżania Wołoskiej. Skróci też czas przejazdu rowerami wzdłuż Wołoskiej, bo nie trzeba będzie dwa razy stać na światłach na skrzyżowaniu Wołoskiej z Domaniewską. Miejsce na ścieżkę rowerową jest po wschodniej stronie chodnika, co pokazuje dołączone zdjęcie. Ten odcinek ma 240 metrów długości i powinien kosztować ok. 125 tys. zł.

2. południowa strona Konstruktorskiej od Wołoskiej do Postępu - to pozwoli dojechać w 2019 roku rowerem do nowych osiedli mieszkaniowych przy Konstruktorskiej oraz do biurowców przy Konstruktorskiej, Postępu i Domaniewskiej. Miejsce na ścieżkę rowerową jest na bardzo szerokim tam trawniku, co pokazuje dołączone zdjęcie. Prawdopodobnie w przyszłym roku deweloper mieszkaniowy zbuduje ścieżkę rowerową po zachodniej stronie Postępu od Konstruktorskiej do Domaniewskiej oraz po południowej stronie Konstruktorskiej od Postępu do Racjonalizacji. W ten sposób będzie zbudowany dojazd w głąb dzielnicy biurowej. Ten odcinek ma 300 metrów długości i powinien kosztować ok. 175 tys. zł z uwzględnieniem ew. przebudowy miejsc postojowych przed budynkiem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Projekt jest zgodny ze "Studium obsługi komunikacyjnej rejonu Służewca Biurowego" wykonanym w 2016 roku. http://www.transport.um.warszawa.pl/studium-obs-ugi-komunikacyjnej-rejonu-s-u-ewca-biurowego
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt pozwoli szybko i wygodnie dojechać rowerem do domu, pracy i sklepów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
- południowa strona Konstruktorskiej od Wołoskiej do Postępu - 175000 zł
- wschodnia strona Wołoskiej od Domaniewskiej do Konstruktorskiej - 125000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
300 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

17.04.2018 15:40
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (14)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Droga dla rowerów na Wołoskiej jest poprowdzona po drugiej stronie ulicy. Naprawdę koniecznie chce się autor pozbyć ostatnich skrawków zieleni? Nie lepiej byłoby tam posadzić krzewy lub drzewa? Na Konstruktorskiej też zbyt pochopnie chce Pan zlikwidować pas zieleni. Mokotów nie musi być betonową pustynią. A dla pieszych mieszkańców dzielnicy będzie to kolejne utrudnienie w ruchu.
    joanna_to_ja  18.01.2018 19:38
    • Nie popadajmy w przesadę. Budowa przedłużenia Woronicza zabierze 100 razy więcej terenów zieleni. Z drugiej strony szybszy przejazd rowerem skłoni więcej osób do zostawiania samochodów w garażach, więc efekt zdrowotny i ekologiczny raczej będzie dodatni.
      robert.buciak  23.01.2018 12:00 Autor projektu
    • Obawiam się, że to pan popada w przesadę. Kiedy chodził pan pieszo w tej okolicy? Przypuszczam, że dawno nie. Więc proszę nie zabierać kolejnych przestrzeni dla siebie! To jest przestrzeń PUBLICZNA a nie tylko dla rowerzystów!
      joanna_to_ja  26.01.2018 17:12
    • Tak, chodziłem. Mam stamtąd liczne zdjęcia pokazujące chodniki zastawione przez samochody.

      Wzrastający co roku o 20% ruchu rowerowy powoduje, że brakuje bezpiecznej przestrzeni dla zwykłych użytkowników rowerów. Trzeba ją sensownie rozbudowywać i ten projekt ma na celu uzupełnienie najbardziej potrzebnych braków.
      robert.buciak  26.01.2018 17:23 Autor projektu
    • Chyba nie mówi pan o Wołoskiej...Zresztą - przy obecnym ruchu uważam pomysł za chybiony.. Wydawanie publicznych pieniędzy na własne widzimisię. Nie liczy się pan z niczyim zdaniem. Beton.
      joanna_to_ja  26.01.2018 20:50
  • Robert, do tej pory problem jest z odśnieżaniem jednej strony. Co będzie jak powstanie druga ścieżka?
    rowerowy77  22.01.2018 15:36
    • To lepiej, aby była odśnieżana ta, która powstanie w ramach wniosku, bo będzie z asfaltu, a nie z kostki.
      robert.buciak  23.01.2018 12:01 Autor projektu
    • Lepiej, żeby jedna była odśnieżona. Nie trzeba dwóch.
      rowerowy77  08.02.2018 19:14
  • Projekt powinien przynależeć do obszaru Służewiec. Na obecnych chodnikach w godzinach szczytu jest ciasno, a i tak nie brakuje rowerzystów. Droga rowerowa usprawni pieszą komunikację.
    Marcin87  22.01.2018 20:20
    • Granica obszarów jest na Domaniewskiej, więc to jednak Wierzbno Wyględów.
      robert.buciak  23.01.2018 12:02 Autor projektu
  • Po co budować ścieżkę rowerową jak takowa istnieje po drugiej stronie ulicy ?? Czy naprawdę nie ma na co wydawać publicznych pieniędzy tylko na dublowanie ścieżek i to tylko ze względu na to że aby dojechać do GM trzeba przejechać dwa razy przez Wołoską ?? Chyba autorowi sufit na łeb się sp....adł !!!
    urbinio87  22.01.2018 20:37
  • Panie Buciak, po co ta ścieżka jak i tak co poniektórzy durni rowerzyści zamiast jechać ścieżką która jest wzdłuż Wołoskiej po prawej stronie patrząc w kierunku Galerii Mokotów od MSWiA, jeżdża jezdnią ? Może lepiej zrealizować projekt aby postawili na całym odcinku Wołoskiej gdzie jest ściezka - po obu stronach Wołoskiej znaki zakaz jazdy rowerem. Jesli tego znaku nie będzie, to czy będzie ściezka czy jej nie będzie nie spowoduje zwiększenia bezpieczeństwa bo i tak durni rowerzyśc i półmózgi będa jezdnia zasuwać.
    Agnieszka SC  25.01.2018 23:16
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Wierzbno218#  03.02.2018 19:57
  • ABSOLUTNIE NIE dla dublowania sciezki przy Woloskiej. Te dalsze po drugiej stronie ulicy ok, bo beda laczyc sie z istniejaca. Prosze wybaczyc, ale naprawde rowerzystom tak sie w dupach poprzewracalo, ze nie moga przejsc przez swiatla po pasach, zsiasc na chwile z tego siodelka? Przestancie zamieniac sie w kerowcow, ktorzy wszedzie chca miec ulice. Bardzo dobrze, ze powstala sciezka rowerowa i jest dobrze funkcjonujaca. Jezdzilam tam jak jej nie bylo, z musu Woloska, teraz spokojnie jezdze druga strona ulicy i nie mam absolutnie zadnego problemu z przejciem po pasach. A w tym iejscu co sciezka jest rzeczywiscie nie przeszkadza pieszym. Prosze zoastawic im nieco miejsca w dzielnicy!
    Sing Lung  27.02.2018 03:29
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany