Remont chodnika i budowa ścieżki rowerowej wzdłuż Domaniewskiej
381
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Służewiec

Koszt pomysłu
439 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Chodnik po południowej stronie ulicy Domaniewskiej jest stary i popękany, więc wymaga wymiany. Rok temu wygrał pomysł budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Domaniewskiej od Niepodległości do Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego). Warto wyremontować chodnik i przedłużyć ścieżkę do ul. Arciszewskiego (d. Langego), aby zachęcić dzieci i dorosłych do jeżdżenia codziennie na rowerze.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Służewiec
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Domaniewska, południowa strona od Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego) do Arciszewskiego (d. Langego), przed szkołą podstawowa nr 146
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Domaniewska, południowa strona od Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego) do Arciszewskiego (d. Langego), przed szkołą podstawowa nr 146
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Chodnik po południowej stronie ulicy Domaniewskiej jest stary i popękany, więc wymaga wymiany. Rok temu wygrał pomysł budowy ścieżki rowerowej wzdłuż Domaniewskiej od Niepodległości do Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego). Warto wyremontować chodnik i przedłużyć ścieżkę do ul. Arciszewskiego (d. Langego), aby zachęcić dzieci i dorosłych do jeżdżenia codziennie na rowerze.
Opis projektu
Projekt polega na wymianie zbyt szerokiego i bardzo zniszczonego chodnika na nowy chodnik oraz ścieżkę rowerową. Remont obejmie odcinek od skrzyżowania z Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego) do Arciszewskiego (d. Langego). Chodnik szerokości około 5 metrów proponuję zamienić tak samo, jak jest zrobione od strony al. Niepodległości, czyli 2,5 metra chodnika i 2,5 metra ścieżki rowerowej. Na wysokości przejścia dla pieszych pomiędzy ul. Pęcherską a ul. Bryły należy zaprojektować przejazd rowerowy łączący się z drogą rowerową po północnej stronie ulicy. Przy okazji budowy ścieżki rowerowej przed pawilonami handlowymi zostaną postawione stojaki rowerowe.
W załącznikach znajdują się rysunki, które pokazują, jak mogłyby wyglądać proponowane rozwiązania.
W załącznikach znajdują się rysunki, które pokazują, jak mogłyby wyglądać proponowane rozwiązania.
Uzasadnienie realizacji projektu
Chodnik jest stary i zniszczony, więc wymaga wymiany. Ścieżka rowerowa kończy się 100 m od al. Niepodległości. Warto wymienić chodnik i zbudować dalszy odcinek ścieżki rowerowej, aby dzieci mogły bezpiecznie dojeżdżać rowerami do szkół, a osoby dorosłe do sklepów i pracy. Przy okazji budowy warto postawić stojaki rowerowe przed pawilonami handlowymi.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Dla budowy drogi dla rowerów należy przyjąć koszt 200 zł/m2 (analogicznie do kosztu wykonania chodnika). Koszt dokumentacji projektowej należy proporcjonalnie zwiększyć do 10% wartości robót budowlanych.
Proponowany kosztorys:
1. Budowa ścieżki rowerowej o szerokości 2,5 m x 300 m * 250 zł = 187 500 zł
2. Remont chodnika o szerokości 2,5 m x 300 m * 250 zł = 187 500 zł
3. Wyznaczanie przejazdu dla rowerzystów przez ul. Domaniewską – 20 000 zł
4. Zakup i montaż 10 stojaków rowerowych - 10 * 400 zł = 4000 zł
5. Projekt budowlany i organizacji ruchu – 40 000 zł
Proponowany kosztorys:
1. Budowa ścieżki rowerowej o szerokości 2,5 m x 300 m * 250 zł = 187 500 zł
2. Remont chodnika o szerokości 2,5 m x 300 m * 250 zł = 187 500 zł
3. Wyznaczanie przejazdu dla rowerzystów przez ul. Domaniewską – 20 000 zł
4. Zakup i montaż 10 stojaków rowerowych - 10 * 400 zł = 4000 zł
5. Projekt budowlany i organizacji ruchu – 40 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
439 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w
kolejnych latach
Utrzymanie i sprzątanie chodnika oraz drogi rowerowej
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł
Modyfikacje
13.03.2018 10:15
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzChodnik ma aż 5 m szerokości. Nie potrzeba go aż tyle. Wszyscy piesi spokojnie zmieszczą się na chodniku o dwa razy mniejszym przekroju. Proszę przeczytać "Standardy projektowania infrastruktury dla pieszych w Warszawie", gdzie opisano szerokości chodników w zależności od miejsca. http://www.transport.um.warszawa.pl/ruch-pieszy/standardy-projektowania-infrastruktury-dla-pieszych#node-3129
O potrzebie realizacji projektu w takim kształcie mieszkańcy wypowiadali się w budżecie partycypacyjnym rok i dwa lata temu. W tym roku zostanie zbudowany odcinek od strony al. Niepodległości do ul. Kaczmarskiego (d. Modzelewskiego). I trzeba to kontynuować, aby móc zdrowo, tanio i bezpiecznie poruszać się po mieście.
Ścieżka rowerowa istnieje po drugiej stronie ul. Domaniewskiej, ale nie prowadzi ona ani do szkoły podstawowej nr 146, ani do bloków przy ul. Bryły i Arciszewskiego (d. Langego). Potrzeba budowy ścieżki rowerowej po południowej stronie ul. Domaniewskiej znajduje się w rekomendacjach "Studium obsługi komunikacyjnej rejonu Służewca Biurowego" http://www.transport.um.warszawa.pl/studium-obs-ugi-komunikacyjnej-rejonu-s-u-ewca-biurowego
Ruch rowerowy co roku rośnie o 20% i na ul. Domaniewskiej jest już tak duży, że potrzebuje wydzielonej ścieżki. Proponowana w projekcie pozwoli dojeżdżać dzieciom zarówno do szkoły podstawowej nr 146, jak i dawnego gimnazjum przy al. Niepodległości. Z kolei dorośli mieszkańcy osiedla zyskają podłączenie do sieci rowerowej wzdłuż ul. Puławskiej, co pozwoli na dojazd rowerem np. do pracy na Starym Mokotowie, do Królikarni czy na baseny Warszawianki.
Mogę zapewnić, że zrobię wszystko, aby chodnik nigdzie nie miał mniej niż 2,5 metra, co pozwala bez trudu zmieścić się trzem osobom, a z przytuleniem to nawet czterech.
Podporki to przesada, zacnzijcie z tych rowerow zsiadac. Mam wrazenie, ze te sciezki rowerowe to usprawiedliwienie lenistwa jakim jest nie zsiadniecie i przeprowadzenie rowera recznie po pasach zgodnie z przepisami.
Aha i jezeli projekt bedzie tak wygladal jak na wysokosci Gotarda to stanowcze NIE. Mam dosc zblizania pieszych i przystankow do jezdni oraz ograniczania dojscia do przystankow, bo rowerzysta jest traktowany z pierwszenstwem.
Szkoda, ze te pana projekty to takie pi razy oko, ja chce zobaczyc efekt rzeczywisty, a nie zalozenia. Bo koniec koncow mozna zaglosowac na cos co bedzie zupelnie inaczej wygladalo.