Poprawa bezpieczeństwa - wyniesione przejścia dla pieszych i przejazdy dla rowerzystów na ul. Racławickiej

656
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Wierzbno Wyględów
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
157 500 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zdrowie
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Chciałbym, aby na ulicy Racławickiej było bezpieczniej. Projekt polega na budowie zebr wyniesionych do poziomu chodnika.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Wierzbno Wyględów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Racławicka między Wołoską oraz Żwirki i Wigury
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ul. Racławicka między Wołoską oraz Żwirki i Wigury - przejście przez ul. Balonową i wjazd do fortu
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Chciałbym, aby na ulicy Racławickiej było bezpieczniej. Projekt polega na budowie zebr wyniesionych do poziomu chodnika.
Opis projektu
Projekt polega na poprawie bezpieczeństwa na przejściach dla pieszych po południowej stronie Racławickiej między Wołoską oraz Żwirki i Wigury.

Na Racławickiej wloty lokalnych bocznych ulic bez sygnalizacji świetlnej zostaną wyniesione do poziomu chodnika i drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni. Dotyczy to przejść i przejazdów wzdłuż Racławickiej przez Balonową i wjazd do fortu (na wysokości Racławickiej 99A). Dodatkowo wyremontowany zostanie krótki odcinek drogi rowerowej z kostki pomiędzy przejściem a istniejącym odcinkiem asfaltowym.

W załączniku znajdują się rysunki, które pokazuje, jak będą wyglądać proponowane zmiany.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt zwiększy bezpieczeństwo pieszych poprzez poprawę ich widoczności przy przechodzeniu przez jezdnię.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Budowa wyniesionych przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych wzdłuż Racławickiej 2 x 60 000 zł.
Przebudowa 60 m drogi dla rowerów: 37 500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
157 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

17.04.2018 16:01
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Jak najbardziej za w kwestii Joliot-Curie. Bardzo niebezpieczne przejście, z obu stron pojazdy lecą rozpędzone, widoczność przejścia żadna przez parkujących niemal na pasach, dodatkowo rodzice uczniów wjeżdżający przez te pasy pod liceum. Inne przejścia podejrzewam podobnie.
    Wierzbno218#  03.02.2018 19:38
  • Jeśli chodzi o szkołę przy ul. Cieszyńskiej, to mam pytanie dlaczego nowe, planowane w ramach zgłoszonego projektu przejście dla pieszych jest przesunięte względem obecnego? Chyba najsensowniejsze położenie przejścia dla pieszych jest na wprost wejścia do szkoły (tak jest obecnie) wtedy dzieciom nie przyjdzie do glowy aby sobie skracać drogę. Pomysł jak najbardziej sensowny i potrzebny ale jeśli już i tak zajmowane są pod niego miejsca parkingowe to chyba lepiej zeby pasy były na wprost wejścia do szkoły (tak jak obecnie).
    romantica  05.02.2018 20:49
    • Dziękuję za pytanie.

      Główne powody są dwa:
      1. Obecne przejście znajduje się 10 metrów od latarni. Przesunięcie pod latarnię spowoduje, że będzie ono lepiej oświetlone, co ma duże znaczenie dla kierowców narzekających na pieszych chodzących w ciemnych kurtkach. Taniej jest przesunąć przejście niż latarnię.
      2. Zakres przebudowy będzie mniejszy i liczba miejsc postojowych do usunięcia też będzie mniejsza.
      robert.buciak  06.02.2018 08:52 Autor projektu
  • Panie Robercie w jakim celu dodatkowe przejście na ul Odyńca? Odległość od obecnego to ok 180m i jest to skrzyżowanie ze światłami.
    W tym miejscu (Odyńca 59/61) nie ma wejścia na ogródki działkowe, wiec jak ma to przejście cokolwiek skrócić?
    Przejście przez ul Odyńca jest też przy numerach 63 i 63A, tam rzeczywiście jest wejście na działki, przystanek i sygnalizacja świetlna (wyproszona po wielu latach starań). Tam jest potrzebne.
    Szybsza droga na przystanek to chyba też nie będzie dobry pomysł, bo problem wbiegających ludzi na zebre musiał zostać rozwiązany na ul Odyńca 63 i 63A sygnalizacją świetlną (przypadki śmiertelne).
    Chciałbym także zwrócić uwagę na bliskość Młodzieżowego Domu Kultury. Wydaje mi się, że lepiej dla dzieci przejść do pasów z sygnalizacją, niż przechodzić w miejscu bez sygnalizacji.
    Mirek_76  01.03.2018 06:00
  • Ten koncept służy jedynie (!) podniesieniu prędkości- i tak już zawrotnej, rozwijanej przez rowerzystów na ścieżce ciągnącej się wzdłuż Racławickiej na odcinku pomiędzy Żwirki i Wigury a Wołoską. Przejścia dla pieszych przez Racławicką są wyłącznie z sygnalizacją więc ten pomysł pieszym nie pomoże w niczym. Za to uczyni niebezpiecznym wyjazdy i wyjścia z Balonowej i Płatowcowej na Racławicką, bo rowerzyści niczym nie ograniczeni traktować ten odcinek będą jak rowerową autostradę. O czyje bezpieczeństwo więc walczy ten projekt?
    Racjonalna  18.06.2018 21:18
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany