Rowerowy Żoliborz - kontraruch na Sarbiewskiego, Próchnika i Filareckiej
688
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Żoliborz
Obszar 1 - Żoliborz Centralny

Koszt pomysłu
100 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Żoliborz
Obszar objęty pomysłem:
Obszar 1 - Żoliborz Centralny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice Filarecka, Próchnika, Sarbiewskiego
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Na całej długości ulic.
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Dopuszczenie ruchu rowerów "pod prąd" na lokalnych ulicach jednokierunkowych.
Opis projektu
Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na wybranych jednokierunkowych ulicach lokalnych na Żoliborzu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Żoliborzu i dojazd do domu, a przy okazji zwiększy się bezpieczeństwo ruchu.
Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się.
W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane i wdrożone w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. Rozwiązanie takie jest od dawna stosowane powszechnie także w polskich miastach, np. w 2017 roku kontraruch wprowadzono na pierwszych kilku ulicach Żoliborza.
Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się.
W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane i wdrożone w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. Rozwiązanie takie jest od dawna stosowane powszechnie także w polskich miastach, np. w 2017 roku kontraruch wprowadzono na pierwszych kilku ulicach Żoliborza.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Koszty z realizacji w terenie kontraruchu ruchu rowerowego – 76070 zł brutto
Projekt stałej i czasowej org. ruchu, nadzór autorski – 20 000 brutto
Nadzór inwestorski - 3500 zł brutto
Znak BP - 430 zł brutto
Razem = 100 000 zł brutto
Projekt stałej i czasowej org. ruchu, nadzór autorski – 20 000 brutto
Nadzór inwestorski - 3500 zł brutto
Znak BP - 430 zł brutto
Razem = 100 000 zł brutto
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
100 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w
kolejnych latach
Malowanie oznakowania poziomego, naprawa znaków drogowych pionowych.
Koszt eksploatacji 2000,00 zł rocznie.
Koszt eksploatacji 2000,00 zł rocznie.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł
Modyfikacje
06.04.2018 15:51
16.04.2018 10:10
16.04.2018 10:15
01.06.2018 10:12
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz