Poprawa bezpieczeństwa - wyniesione przejście dla pieszych i przejazd dla rowerzystów Sobieskiego/Kostrzewskiego
2035
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Sielce

Koszt pomysłu
60 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt poprawi bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych i przejeździe dla rowerzystów wzdłuż ul. Sobieskiego przy ul. Kostrzewskiego. Wlot lokalnej ulicy podporządkowanej bez sygnalizacji świetlnej zostanie wyniesiony do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
19.03.2020 16:12
ZDM zlecił opracowanie dokumentacji budowlanej dla wyniesionego przejścia i przejazdu. Umowa z projektantem została rozwiązana z winy projektanta. Konieczne ponowne zlecenie dokumentacji projektowej.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Sielce
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
przejście i przejazd rowerowy wzdłuż Sobieskiego przez Kostrzewskiego
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt poprawi bezpieczeństwo na przejściu dla pieszych i przejeździe dla rowerzystów wzdłuż ul. Sobieskiego przy ul. Kostrzewskiego. Wlot lokalnej ulicy podporządkowanej bez sygnalizacji świetlnej zostanie wyniesiony do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, tak by zapewnić bezpieczne zachowanie na przejściach i zapobiec wypadkom. Ograniczone zostaną konflikty między rowerzystami i pieszymi/kierowcami.
Opis projektu
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa na przejściu dla pieszych i przejeździe dla rowerzystów wzdłuż Sobieskiego przez Kostrzewskiego. Wlot lokalnej ulicy podporządkowanej bez sygnalizacji świetlnej zostanie wyniesiony do poziomu chodnika/drogi dla rowerów, zachowana zostanie też ciągłość nawierzchni.
Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.
Wybrane zostało przejście wzdłuż Sobieskiego ze względu na duże natężeniu ruchu - zarówno pieszego, jak i rowerowego. Obecne rozwiązania nie zapewniają bezpieczeństwa.
Wyniesione przejścia i przejazdy, z zachowaniem ciągłości nawierzchni chodnika i drogi dla rowerów to rozwiązanie radykalnie poprawiające bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów. Zwraca uwagę kierowców skuteczniej niż dowolna liczba znaków i wymusza zmniejszenie prędkości przejazdu przez przejście. Jest zalecane m.in. w podręczniku "Ochrona pieszych", wydanym przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w 2014 r. Przykłady realizacji z kraju i zagranicy - w załączniku.
Wybrane zostało przejście wzdłuż Sobieskiego ze względu na duże natężeniu ruchu - zarówno pieszego, jak i rowerowego. Obecne rozwiązania nie zapewniają bezpieczeństwa.
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwiązanie poprawi bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego. Ułatwi korzystanie z przejścia osobom mniej sprawnych ruchowo i poprawi jakość jednej z najpopularniejszych tras rowerowych w Warszawie.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Wyniesienie przejść i przejazdów (+dokumentacja projektowa): średnio 60 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
60 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
10.04.2018 11:07
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzBrak komentarzy