Budowa przejścia pieszego przez tory kolejowe na ul. Grodkowskiej w kierunku C.H. Wola Park

272
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Bemowo
Boernerowo, Fort Radiowo, Górce, Groty
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
80 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Budowa przejścia pieszego kat. "E" przez tory kolejowe w ciągu ul. Grodkowskiej w kierunku C.H. Wola Park usprawniłaby dostęp mieszkańców os. Górce Nowe do centrum handlowego.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bemowo
Obszar objęty pomysłem:
Boernerowo, Fort Radiowo, Górce, Groty
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Grodkowska, połączenie z C.H. Wola Park
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przejście przez tory kolejowe przy ul. Grodkowskiej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Budowa przejścia pieszego kat. "E" przez tory kolejowe w ciągu ul. Grodkowskiej w kierunku C.H. Wola Park usprawniłaby dostęp mieszkańców os. Górce Nowe do centrum handlowego.
Opis projektu
Budowa przejścia pieszego kat. "E" przez tory kolejowe w ciągu ul. Grodkowskiej w kierunku C.H. Wola Park usprawniłaby dostęp mieszkańców os. Górce Nowe do centrum handlowego.

Obecnie dla wielu osób schody wybudowane przy ul. Budy stanowią nadal barierę architektoniczną, np. dla osób starszych oraz z wózkami dla dzieci. Ponadto, budowa legalnego przejścia sprzyjałaby poprawie bezpieczeństwa, gdyż wiele osób przekracza tory, a następnie kontynuuje podróż do centrum handlowego przez zlokalizowaną na jego terenie stację benzynową, o czym świadczą przedepty.

Budowa takiego przejścia jest możliwa i zgodna z przepisami, o czym świadczy odpowiedź Zastępcy Dyrektora Departamentu Kolejnictwa do stowarzyszenia Zielone Mazowsze: http://mobil.zm.org.pl/?a=przejscia_przez_tory-173
Uzasadnienie realizacji projektu
Budowa przejścia w poziomie pozwoliłaby na dostęp do C.H. Wola Park dla mieszkańców os. Górce, także z wózkami dla dzieci i o ograniczonej sprawności ruchowej. Obecnie w sposób legalny można dostać się jedynie przez ul. Górczewską, co oznacza ponad 2 km niekoniecznego spaceru. O problemie już 10 lat temu wspominało Stowarzyszenie Zielone Mazowsze: http://www.zm.org.pl/?a=legalizacja_pieszych_kolej-08b
Nawet jeżeli za 5-10 lat miałaby być kontynuowana budowa trasy S-7, należy do tego czasu ułatwić życie mieszkańcom Górc.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Ok. 80 tys. zł. na podstawie informacji o budowie podobnego przejścia w Ostrowcu Świętokrzyskim
https://www.um.ostrowiec.pl/pl/planowanie-i-inwestycje/inwestycje-gminy/realizowane-ze-srodkow-wlasnych/286-budowa-przejscia-dla-pieszych-przez-tory-kolejowe-kat-e-w-km-192-074-w-ostrowcu-swietokrzyskim

1. zabudowa przejścia przez tory wykonana z płyt prefabrykowanyc
2. dojścia do przejścia wykonane z kostki brukowej
3. zabezpieczenie przejścia- wygrodzenie za pomocą barierek w formie labiryntów
4. wymuszających zmianę kierunku ruchu przez pieszyc
5. oświetlenie przejścia wykonane z 2 słupów z oprawami oświetleniowymi
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
80 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
1. Koszty utrzymania sygnalizacji na przejściu
2. Odśnieżanie i oczyszczanie
3. Energia elektryczna dla lamp
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
5 000,00 zł

Modyfikacje

06.02.2018 08:39
pstrzelczyk

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Taki drobny szczegół, że projekt dotyczy obszaru dzielnicy Wola :)
    Mieszkaniec63  15.01.2018 23:00
  • Teren, gdzie biegną tory, należy do Skarbu Państwa więc raczej nie można tu zrobić przejścia z miejskiego budżetu.
    Mieszkanka470  23.01.2018 12:15
  • Dziękuję za bardzo celne komentarze

    @KEMOT404:
    W rozmowie z koordynatorem budżetu w Dzielnicy Bemowo uzyskałem informację, że na terenach granicznych realizacją zadań może zająć się jedna z Dzielnic. Ponadto, w mojej opinii to gównie mieszkańcy Bemowa, a konkretniej os. Górce, byliby beneficjentami realizacji takiego zalegalizowanego przejścia.

    @Paulina_F:
    Wg mojego rozumienia regulaminu V edycji tereny należące do Skarbu Państwa teoretycznie mogą być przedmiotem realizacji projektów budżetu obywatelskiego:

    § 2. ust. 2. Zarząd Dzielnicy określa, czy w danej dzielnicy jest dopuszczalne zgłaszanie projektów zlokalizowanych na nieruchomościach niebędących własnością m.st. Warszawy (z wyjątkiem nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa będących w zarządzie jednostek, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 4) lub na nieruchomościach stanowiących własność m.st. Warszawy obciążoną na rzecz osób trzecich.
    Mieszkaniec11629  23.01.2018 12:49 Autor projektu
  • Ja ten punkt regulaminu BP rozumiem tak, że teren Skarbu Państwa wchodziłby w grę, gdyby zarządzanie nim powierzono którejś z jednostek miejskich (tych wymienionych w par. 1 ust. 1 pkt 4 regulaminu, czyli ZDM, ZZW itp.) ale przypuszczam, że tam gdzie są tory kolejowe, zarządcą jest jakaś spółka PKP. Przyznaję, nie mam 100% pewności. Do tego jednak dochodzi regulamin dzielnicowy, który doszczegóławia jakie grunty wchodzą w grę - w każdej dzielnicy może być inaczej, ale w przypadku Bemowa projekty inwestycyjne dopuszcza się tylko na gruntach miejskich.
    Szkoda bo sama chętnie korzystałabym przejścia / przejazdu rowerowego w tym miejscu.
    Mieszkanka470  23.01.2018 16:17
  • Mam nadzieję, że jednak będzie można zrealizować ten projekt, a przynajmniej zwrócić uwagę na możliwość budowy takiego dojścia.
    Mieszkaniec11629  29.01.2018 15:15 Autor projektu
  • Uważam,że pomysł jest bardzo dobry i potrzebny. Z przejścia korzystałoby dużo osób zamieszkujących okoliczny teren , obecnie mieszkańcy przechodzą przez tory co stwarza zagrożenie i jest niebezpieczne. Z całą pewnością korzystanie z przejścia znalazłoby wielu zwolenników bo zawsze jest przyjemniej iść przez kładkę nad torami aniżeli śmierdzącą, pełną spalin ulicą Górczewską pośród pędzących samochodów i autobusów.Jeżeli jest kwestia sporna czy można to realizować w ramach Bemowa to może warto byłoby rozważyć porozumienie pomiędzy dzielnicami z uwagi na fakt że mieszkańcy Woli nie mają żadnego interesu aby ta kładka istniała i składanie projektu w tym celu jest bezpodstawne , tak naprawdę to dla mieszkańców Bemowa jest dużym udogodnieniem. Jeżeli nie da się tego zrobić z budżetu " bo coś"to może władze Bemowa powinny rozważyć kwestię kładki jako własna inwestycja w ramach dzielnicy, pieniądze są z całą pewnością a jeżeli nie zaplanowały na ten rok takiego wydatku do zawsze mogą wystąpić do Rady Miasta na najbliższej sesji o takie fundusze należy tylko chcieć to zrobić , zawsze można też podpowiedzieć naszym radnym że jest to dla nas potrzebna inwestycja.Niebawem stara Górczewska zostanie zamknięta z uwagi na planowane inwestycje przez SM WOLA oraz innego inwestora i będzie na ulicy przekładany węzeł cieplny co sparaliżuje na jakiś czas ruch w tym rejonie może warto byłoby powalczyć o inwestycję jaką jest kładka i szybsze i bezpieczniejsze przejście do Wola Park ?
    Edyta Oknińska  31.01.2018 09:20
    • Pani Edyto,

      Bardzo dziękuję za słowa poparcia.
      Jeżeli chodzi o kładkę, to moim zdaniem jest ona przede wszystkim o wiele droższa i nie ułatwia w takim stopniu dla osób niepełnosprawnych. Jeżeli przepisy umożliwiają budowę przejścia w poziomie na mało ruchliwej linii kolejowej, to sugerowałbym to rozwiązanie.

      I tak w tej chwili piesi przekraczają tory w tym miejscu. O skali zjawiska może świadczyć liczba mandatów wystawianych w tym miejscu przez SOK.

      Pozdrawiam,

      Piotr
      Mieszkaniec11629  31.01.2018 09:28 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany