Bezpieczniejsza Miłobędzka

2048
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Wierzbno Wyględów
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
520 320 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt polega na przebudowie chodnika po zachodniej stronie ul. Miłobędzkiej.
Chodnik jest wyjątkowo wąski. Nie spełnia on norm z aktualnego brzmienia rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
Ul. Miłobędzka posiada szerokie jezdnie, które zachęcają do szybszej jazdy. Jezdnie mogą zostać zwężone zwiększając bezpieczeństwo.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Wierzbno Wyględów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Miłobędzka i ul. Etiudy Rewolucyjnej
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
chodnik po zachodniej stronie ul. Miłobędzkiej - odcinek od skrzyżowania ul. Miłobędzkiej z ul. Racławicką do części Etiudy Rewolucyjnej, gdzie chodnik rozszerza się. Odcinek ten wynosi ok. 360 m.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega na przebudowie chodnika po zachodniej stronie ul. Miłobędzkiej.
Chodnik jest wyjątkowo wąski. Nie spełnia on norm z aktualnego brzmienia rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
Ul. Miłobędzka posiada szerokie jezdnie, które zachęcają do szybszej jazdy. Jezdnie mogą zostać zwężone zwiększając bezpieczeństwo.
Opis projektu
Projekt polega na przebudowie chodnika po zachodniej stronie ul. Miłobędzkiej. Obecnie chodnik jest wyjątkowo wąski. Na całej długości ma szerokość od 1,3 m do 1,7 m, co jest stanowczo za wąsko. Chodnik służy również do zjazdów indywidualnych do przylegających posesji, gdzie zgodnie z przepisami szerokość chodnika powinna być zwiększona.
Obecnie z trudem przechodzą obok siebie dwie osoby.
Na chodniku w związku z zasadami gospodarowania odpadami komunalnymi gromadzone są okresowo pojemniki oraz siatki z odpadami, które utrudniają lub uniemożliwiają przejście.
Przy opadach śniegu brak jest miejsca na składowanie śniegu.
Istotne jest, że ul. Miłobędzka jest b. obciążona tranzytowym ruchem. Jednocześnie posiada dość szerokie jezdnie, które zachęcają kierowców do szybszej jazdy, pomimo zainstalowania spowalniaczy. Szerokie jezdnie zgodnie ze wskazanym rozporządzeniem mogą zostać zwężone, z korzyścią dla pieszych. Ich zwężenie ma zatem na celu uspokojenie ruchu i zwiększenie bezpieczeństwa jazdy oraz pieszych.
Warto zwrócić uwagę, że jezdnia w dalszej części Etiudy Rewolucyjnej jest węższa, w konsekwencji czego kierowcy są zmuszeni do większej ostrożności i wolniejszej jazdy.
Uzasadnienie realizacji projektu
chodnik nie spełnia norm wynikających z Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
Zgodnie z brzmieniem paragrafu 44 ust. 2 ww. rozporządzenia szerokość chodnika przy jezdni lub przy pasie postojowym nie powinna być mniejsza niż 2,0 m. Szerokość chodnika powinna być odpowiednio zwiększona, jeżeli oprócz ruchu pieszych jest on przeznaczony do usytuowania m.in. wejść lub zjazdów utrudniających ruch pieszych.
Projekt ma na celu dostosowanie chodnika do obowiązujących przepisów.
Obecny stan nie jest zgodny również z "Standardami projektowania i wykonywania dróg dla pieszych w m.st. Warszawie".

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
W ramach przebudowy chodnika należy dokonać przesunięcia krawężników, uzupełnić kostkę. Odcinek od skrzyżowania ul. Miłobędzkiej z ul. Racławicką do Etiudy Rewolucyjnej, gdzie chodnik jest zwężony wynosi ok. 360 m.
Ważnym elementem jest przesunięcie kratek ściekowych, tak by woda nie gromadziła się wzdłuż ulicy, a samochody nie oblewały przechodniów.

Uwagi do projektu, zmiana wyceny:
Długość 360 mb, strefa II
Chodnik – 360 x 2 m = 720 m2 (-136 m 2 zjazdów) 584 m2 x 180 zł = 105,120 zł
Krawężnik kamienny – 360 mb x 350 zł = 126 tyś zł
Obrzeże kamienne – 360 mb x 180 zł = 64,8 tyś zł
Przesunięcie studni – 6 szt x 8 tyś = 48 tyś zł
Zjazdy – 34 szt x 4 m szerokości = 136 m x 3 m = 408 m2 x 300 zł (kostka kamienna) = 122,4 tyś
Wykonanie dokumentacji 54 tyś zł
Koszt wykonania proponowanego projektu 520,32 tyś zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
520 320,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

21.03.2018 12:37
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
30.05.2018 15:18
akrawczynska

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (4)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Poszerzenie chodnika nie zwiększy bezpieczeństwa pieszych - ulica na tym odcinku stoi dwa razy dziennie w dramatycznym korku a pieszych miejscowych nie ma wielu (to małe osiedle). Szerszy chodnik zostanie natychmiast zajęty przez parkujące samochody, jak to się dzieje po drugiej stronie jezdni Miłobędzkiej a także pozostałych uliczkach osiedla, bo … Mordor ma stąd blisko do pracy a na pobliskiej Miączyńskiej okupują chodnik pacjenci Szpitala na Spartańskiej, którzy nie chcą płacić na płatnym parkingu szpitalnym. Efektem tego projektu będzie tylko spotęgowanie korka i nieprzejezdność tego odcinka Miłobędzkiej, podobnie jak stało się z Miączyńską na odcinku od Maklakiewicza do Miłobędzkiej. Może warto zaproponować projekt, który uniemożliwi "zaparkowanie na śmierć" małego osiedla? A może lepszym pomysłem na szerokiej Miłobędzkiej jest ścieżka rowerowa od Racławickiej do Woronicza, skoro mamy tu stację Veturillo? Nie mam jednak na myśli wytyczonego na jezdni pasa dla rowerów, którego nie sposób respektować- największa bzdura i strata pieniędzy poprzedniego budżetu partycypacyjnego na ulicy Karwińskiej, Miączyńskiej...
    Mieszkaniec15142  18.06.2018 23:51
    • Dziękuję za głos w dyskusji.
      Kwestię szerokości oraz drogi rowerowej analizowałem przy konstruowaniu projektu.
      W zakresie ścieżki rowerowej też obserwowałem rozwój sytuacji związanej z projektem rowerowym na Wyględowie z zeszłego roku. Moim zamierzeniem jest by projekt dot. Miłobędzkiej nie generował konfliktu. Tymczasem ścieżka rowerowa w jakiejkolwiek formie taki by spowodowała.
      W zakresie szerokości chodnika chętnie spotkałbym się z Panią w ciągu dnia, by przekonać Panią, że pieszych wcale nie jest mało, pomimo wszystkich niedogodności. To naturalny szlak dla osób, który korzystają z przystanków autobusowych skierowanych w stroną Ochoty,a zatem po tej samej zachodniej części Etiudy/Miłobędzkiej.
      Projekt nie przewiduje dużego chodnika. Wniosek dot. 50-70 cm, czyli tyle by dwie osoby mogły się swobodnie minąć. Chodzi o to by miał on szerokość która wynika z minimalnych szerokości określonych rozporządzeniem wykonawczym do prawa budowlanego. Czyli wnosimy tym projektem tylko o wypełnienie minimum i nic więcej. Zwiększenie szerokości chodnika powinno wywrzeć też wpływ na kierujących.Obecna szerokość zachęca ich do zachowań nieprzepisowych (zwiększenia prędkości, wyprzedzania na trzeciego itp). Z uwagi zatem, że wniosek obejmuje nieznaczne poszerzenie (choć istotne z punktu widzenia pieszych), przy założeniu braku zmian w ruchu pojazdów (ruch dwukierunkowy) to projektowana zmiana nie powinna mieć wpływu na parkowanie.
      Mieszkaniec  19.06.2018 07:42 Autor projektu
    • Jestem mieszkanką osiedla i znam realia tego miejsca bardzo dobrze. Nie przekonał mnie Pan zupełnie. Na projekcie zyskają jedynie parkujący, zarówno mieszkańcy zachodniej strony Miłobędzkiej (nie mają obecnie pod domami szansy na zaparkowanie) jak i przyjezdni (z Mordoru i Szpitala)- chyba, że o to w istocie chodzi ;) Poszerzenie chodnika, by miał on służy przechodniom można na naszym osiedlu uzyskać jedynie opalikowując go od strony krawężnika (projekt tego nie przewiduje), inaczej każda przestrzeń zostanie zajęta przez parkujące samochody. Zachęcam Pana za to do odwiedzenia Miączyńskiej na odcinku od Miłobędzkiej do Spartańskiej w godzinach 8.00 9.00 ( start lekcji w szkole i przyjęć w szpitalu) lub okolice 17.00, To jest totalna katastrofa: korek, brak możliwości wyminięcia się samochodów (nie wyprzedzenia) mimo dwóch pasów ruchu i dwóch chodników, awantury kierowców i piesi przeciskający się pomiędzy samochodami na chodniku - to właśnie uczyni Pan z Miłobędzkiej realizując Swój projekt. Zachęcam do ponownej weryfikacji pomysłu. Na prędkość samochodów zwężenie jezdni wpłynie tylko w godzinach korków, w pozostałych godzinach "wariaci drogowi" będą grzać, tak jak do tej pory przez osiedle, mimo szkół, przedszkoli i żłobków, których w naszej okolicy kilkanaście Ruch jednokierunkowy jest niewykonalny ale to zupełnie inny temat. Nasze osiedle trzeba odciąć od strumienia z Mordoru przez wydłużenie ulicy Woronicza, rozwiązanie problemu parkowania w Mordorze i przy szpitalu na Spartańskiej ( dlaczego na jej długim odcinku jest zakaz, który wygania pacjentów na uliczki małego osiedla?) Tam zdecydowanie powinno się wydłużyć strefę parkowania wzdłuż płotu szpitala. Być może ustanowienie strefy parkowania tylko dla mieszkańców i ograniczonej czasowo dla samochodów dostawczych ale być może także opalikowanie jednego chodnika i przygotowanie do parkowania przeciwległego (z zastrzeżeniem miejsc dla mieszkańców, bo muszą się gdzieś zmieścić skoro tu mieszkają)?? Jest więc znacznie więcej ważnych problemów osiedla niż szerokość obecnego chodnika na Miłobędzkiej. Proszę zauważyć, te problemy znikają generalnie w weekendy. Pozdrawiam mimo mojego ogromnego sceptycyzmu wobec projektu.
      Mieszkaniec15142  19.06.2018 17:06
    • Zachęcam Panią do składania wniosków regulujących kwestie ruchu na Wyględowie. Już za pół roku pewnie będzie można składać wnioski na następnym rok.
      Ja również jestem bardzo niezadowolony z tego co się dzieje w okolicy i stąd dany wniosek, którego celem jest polepszenie sytuacji mieszkańców osiedla.
      Musimy od czegoś zacząć. Zgadzam się z Panią co do kwestii ruchu jednokierunkowego - bo to powinien być kierunek zmian. Odsyłam Panią do miejskich analiz w tym zakresie, gdzie złożone są propozycje co do ruchu jednokierunkowego na ul. Miączyńskiej.
      Odnosząc się do zarzutów to podkreślam, że Miłobędzka ma znacznie szerszą jezdnię niż Miączyńska. Samochody dostawcze i autokary (choć nie powinno ich tu być) bez problemu wymijają się. Po wschodniej stronie jezdni samochody stoją całą swoją szerokością na chodniku. Po zachodniej stronie samochody nie parkują, przede wszystkim w obawie na uszkodzenie przez przejeżdżające szybko samochody i zwiększenie szerokości chodnika o 50 cm nie zmieni tego stanu rzeczy. Zresztą zarządca drogi bez problemu może ustawić określony znak, który uniemożliwi tego rodzaju parkowanie. Wspomniała Pani o słupkach. W przypadku realizacji projektu nic nie stoi na przeszkodzie by takie postawić w przyszłości. Warunkiem jest jednak poszerzenie chodnika, bo dzisiaj mamy taką sytuację faktyczną, iż ich ustawienie jest niemożliwe, skoro szerokość chodnika nie spełnia wymogów prawnych. Od czegoś musimy zatem zacząć i właśnie poszerzenie chodnika może stać się impulsem do dalszych działań.
      Wspomniała Pani o żłobkach, przedszkolach i szkole. Zatem wie Pani, że żaden z rodziców nie pozwoliłby by dziecko miało samo przejść przy tak niebezpiecznym chodniku. W przeciwieństwie do innych ulic na osiedlu, Miłobędzka i Etiudy traktowane są jak ulice transferowe, gdzie bardzo dużo samochodów przekracza przepisy i dobre obyczaje (najeżdżając na chodnik, wyprzedzając na trzeciego itp.). Jako rodzic każdego dnia obserwuję sytuacje, po których ciśnienie krwi mocno wzrasta.
      Chciałbym by ten projekt przynajmniej w jakimś stopniu poprawił stan bezpieczeństwa. Pomimo wyrażonego sceptycyzmu zapraszam do głosowania nad projektem (nie wyklucza się on z innymi projektami w okolicy) i podjęcia działań by nasza okolica była lepszym miejscem do życia.
      Mieszkaniec  20.06.2018 13:05 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany