Uzupełnienie sieci kontrapasów rowerowych

1392
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Śródmieście
Śródmieście Południowe
Autor pomysłu Maciej Czapliński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
35 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Zbudujmy brakujące odcinki kontrapasów na Nowogrodzkiej, Hożej, Poznańskiej, Emilii Plater i Wilczej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Śródmieście
Obszar objęty pomysłem:
Śródmieście Południowe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Nowogrodzka, Hoża, Poznańska, Emilii Plater, Wilcza
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Zbudujmy brakujące odcinki kontrapasów na: 1. Nowogrodzkiej na odcinku od Poznańskiej do Marszałkowskiej, 2. Hożej – od Poznańskiej do Marszałkowskiej, 3. Poznańskiej – od Pięknej do Wspólnej 4. Emilii Plater – od Koszykowej do Wilczej wraz z bezpiecznym rozwiązaniem umożliwiającym wjazd na ten kontrapas od strony Noakowskiego, 5. Wilczej - od Poznańskiej do Marszałkowskiej i od Koszykowej do Emilii Plater.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Zbudujmy brakujące odcinki kontrapasów na Nowogrodzkiej, Hożej, Poznańskiej, Emilii Plater i Wilczej.
Opis projektu
Z projektów w poprzednich edycjach BP w ubiegłym roku na niektórych ulicach Śródmieścia zostały wytyczone kontrapasy rowerowe lub dopuszczony ruch rowerów „pod prąd” na ulicach jednokierunkowych.
powstały kontrapasy na Hożej, Poznańskiej, Emilii Plater i i. Niestety miasto spartaczyło robotę i na niektórych odcinkach ulic tych pasów zabrakło, wskutek czego nie powstał system drogowy umożliwiający wygodne i bezpieczne poruszanie się rowerem po Śródmieściu.
Dlatego chcemy go uzupełnić. Projekt obejmuje wytyczenie brakujących kontrapasów na:
1. Nowogrodzkiej na odcinku od Poznańskiej do Marszałkowskiej,
2. Hożej – od Poznańskiej do Marszałkowskiej,
3. Poznańskiej – od Pięknej do Wspólnej,
4. Emilii Plater – od Koszykowej do Wilczej wraz z bezpiecznym rozwiązaniem umożliwiającym wjazd na ten kontrapas od strony Noakowskiego,
5. Wilczej - od Poznańskiej do Marszałkowskiej i od Koszykowej do Emilii Plater.
Uzasadnienie realizacji projektu
Obecne kontrapasy nie tworzą racjonalnej sieci. Brak kilku parudziesięciometrowych odcinków stawia pod znakiem zapytania sens dotychczasowych rozwiązań.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Łączna długość odcinków, na których należy uruchomić ruch dwustronny to 560 m. Przyjmuję, że bezpieczeństwo ruchu będzie wymagało, aby na skrzyżowaniach i przed nimi wymalować kontrapasy (maks 100 m.): koszt 10 tys. zł.; na pozostłych odcinkach wystarczy samo dopuszczenie ruchu "pod prąd": 5 odcinków razy 5000 zł (koszty za "ILe kosztuje miasto?".
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
35 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

01.02.2018 12:19
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Błagam, żadnych więcej "kontrpasów" i innych dziwactw z których prawie nikt nie korzysta.
    Wawalanie pieniędzy w błoto w imię walki ideologicznej garstki osób. Co gorsze szpetota tych rozwiązań (ubazgranie czerwoną farbą jedni, tandetne "wysepki" z plastiku itd.) oraz utrudnianie się poruszania pozostałym uczestnikom ruchu.
    Może jeszcze pytanie, dla mnie przynajmniej ważne:
    czy Szanowny Autor mieszka w okolicy?
    Mieszkaniec2430  08.03.2018 22:52
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany