Pchli targ na Sadybie. Sprzedajmy zbędne rzeczy, kupmy coś atrakcyjnego, poznajmy sąsiadów.

981
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / Zrealizowano
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Miasto Ogród Sadyba
Autor pomysłu Katarzyna Molska
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
5 900 zł
Kategoria
  • pomoc społeczna
  • umacnianie więzi społecznych
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 485 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Ikona Wyślij wiadomość do autora
Wszyscy mamy w domach niepotrzebne przedmioty, które mogą przydać się innym. Dajmy im drugie życie, przy okazji spotkajmy się z sąsiadami bliższymi i dalszymi. Urządźmy sobotni integracyjno-ekologiczno-ekonomiczny pchli targ. Sprzedajmy, kupmy, nawiążmy sąsiedzkie kontakty. Planowane dwie edycje: przedwakacyjna i jesienna.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
29.01.2020 14:28

Został zrealizowany pchli targ na Sadybie - odbyły się (2 edycje).

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Mokotów

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Miasto Ogród Sadyba
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
czerwiec 2019 - Skwer Starszych Panów
wrzesień 2019 - Skwer Ormiański
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Pchle targi odbędą się w ogólnodostępnych miejskich parkach na terenie Miasta-Ogrodu Sadyba.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wszyscy mamy w domach niepotrzebne przedmioty, które mogą przydać się innym. Dajmy im drugie życie, przy okazji spotkajmy się z sąsiadami bliższymi i dalszymi. Urządźmy sobotni integracyjno-ekologiczno-ekonomiczny pchli targ. Sprzedajmy, kupmy, nawiążmy sąsiedzkie kontakty. Planowane dwie edycje: przedwakacyjna i jesienna.
Opis projektu
Pchle targi w czerwcu i wrześniu 2017, które odbyły się dzięki Budżetowi Partycypacyjnemu, zakończyły się wielkim sukcesem. Wzięło w nich udział każdorazowo kilkaset osób.
Odpowiadając na liczne prośby mieszkańców, zgłaszam ten pomysł ponownie do kolejnego BP.
Projekt obejmuje przygotowania oraz działania informacyjne i promocyjne związane z organizacją dwóch (czerwcowej oraz wrześniowej) edycji wyprzedaży garażowych na Sadybie. Najpóźniej 2 tygodnie przed wydarzeniem planowana jest akcja informacyjna dla mieszkańców i zaproszenie do wzięcia udziału w pchlim targu: promocja przez internet oraz druk i rozwieszenie 100 szt. plakatów oraz kolportaż 2000 szt. ulotek. Po imprezie plakaty muszą zostać zdjęte w ciągu maksymalnie 3 dni. Organizator musi zapewnić koordynatora projektu podczas trwania całej akcji promocyjnej, aż do zakończenia danej edycji. Teren każdej edycji pchlego targu musi zostać oznakowany, a koordynator powinien zadbać o porządek i spokój podczas trwania imprez, a także uporządkować teren po ich skończeniu.
Planowane jest nagłośnienie każdej z edycji (mikrofon i głośnik), by imprezom towarzyszyły sąsiedzkie ogłoszenia i komunikaty, związane z lokalnym życiem społecznym.
Uzasadnienie realizacji projektu
Mieszkańcy często zgłaszają chęć wzięcia udziału w wyprzedaży garażowej, lecz trudno im to samodzielnie zorganizować. Pchli targ łączy korzyści ekonomiczne z ekologicznymi (drugie życie zbędnych rzeczy), dodatkowo pozwalając na nawiązanie nowych i zacieśnienie istniejących znajomości, integrując mieszkańców Sadyby.
W ramach Budżetu Partycypacyjnego 2017 odbyły się podobne dwa pchle targi, których uczestnicy prosili o kolejne edycje.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Przewidywane koszty brutto:

- przygotowanie i prowadzenie informacji internetowej, koordynacja oraz ubezpieczenie oc imprezy plenerowej x 2 edycje -1000 zł
- przygotowanie, druk i rozwieszenie plakatów A3 -100 szt. x 2 edycje=200 szt. -2000 zł
- przygotowanie, druk i kolportaż ulotek A5 -2000 szt. x 2 edycje=4000 szt. -1300 zł
- oznaczenie terenu imprezy przy pomocy chorągiewek, flag lub banerów; nagłośnienie imprezy wraz z wypożyczeniem sprzętu; ustawienie przenośnych toalet (po jednej na edycję); sprzątanie i wywóz śmieci x 2 edycje -1600 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
5 900,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

26.03.2018 08:17
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Mokotów
26.03.2018 08:19
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Organizacją takich spotkań z wielkim powodzeniem zajmuje się tzn. "Wyprzedaż Garażowa", która pobiera opłatę 10 zł od osoby wystawiającej. Nie ma potrzeby płacić 6000 zł za organizację imprezy, którą można zrobić za darmo (np. w kontakcie z ww.), a 3300 zł na promocję to kompletne marnowanie wspólnych pieniędzy.
    Mieszkaniec12807  10.06.2018 11:48
    • Bardzo dziękuję za komentarz. Przepraszam, że dopiero teraz odpowiadam, ale chciałam to zrobić po uzyskaniu konkretnych informacji, gdyż natychmiast skontaktowałam się ze wspomnianą organizacją z pytaniem o warunki i charakter ich działań.
      Niestety nie uzyskałam do tej pory od nich odpowiedzi. Przeprowadziłam jednak rozpoznanie i wynika z niego, że ta organizacja nie zapewni nam tego, o co chodzi w moim projekcie, który jest z założenia imprezą integrującą społeczność, a nie nastawioną na handel. Ten projekt zakłada zorganizowanie dwóch spotkań sąsiedzkich w formie pchlego targu, z szeroką kampanią ulotkowo-plakatową promującą te wydarzenia, która ma trafić do wszystkich mieszkańców Sadyby, w dużym stopniu również do osób potencjalnie wykluczonych, w tym seniorów. Natomiast według informacji, które uzyskałam, organizacja Wyprzedaż Garażowa w celach promocji imprez, posługuje się wyłącznie swoją stroną facebookową, więc jest skierowana do bardzo wąskiego grona osób, które ją na bieżąco śledzą. Przekonaliśmy się o tym zresztą na Sadybie podczas poprzedniej edycji jesiennego pchlego targu, kiedy pojawiło się wiele osób spoza naszego osiedla, skuszonych ogłoszeniami i zdziwionych, że nie pobieramy żadnej opłaty. Kampania wyłącznie internetowa sprawi, że nie będzie to impreza sąsiedzka, integracyjna, tylko po prostu okazja do sprzedaży rzeczy dla osób z Warszawy i okolic, które się tym zajmują często rutynowo, jeżdżąc po wszystkich wyprzedażach. Jeśli chodzi o pobieranie opłat za wystawianie rzeczy, nie wyobrażam sobie takiego żądania od naszych sąsiadów, przyzwyczajonych od lat do bezpłatnego udziału w pchlich targach na Sadybie. Zwłaszcza, że w większości są to osoby starsze i dzieci. W koszty tego projektu wchodzi również wynajem toalet, sprzątanie, zapewnienie bezpieczeństwa, nagłośnienie oraz ubezpieczenie imprezy, zgodnie z wymogami miasta.
      Pozdrawiam, Katarzyna Molska
      Katarzyna Molska  12.06.2018 22:05 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany