Modernizacja przestrzeni parkingowej na ul. Łowickiej

1122
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Stary Mokotów
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
558 425 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt przewiduje poszerzenie oraz remont ulicy i chodnika na ul. Łowickiej (od Wiktorskiej do ronda Pawła Jasienicy). Zapewni to poprawę bezpieczeństwa, ucywilizuje parkowanie, przywróci zdewastowaną zieleń. W koncepcji przebudowy ulicy przyjmuje się parkowanie równoległe. Przebudowana ulica dostosowana będzie do wymaganych standardów bezpieczeństwa (w zakresie dojazdu straży pożarnej i innych służb).

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Stary Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Łowicka
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Odcinek ul. Łowickiej od ul. Wiktorskiej do ronda Pawła Jasienicy.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt przewiduje poszerzenie oraz remont ulicy i chodnika na ul. Łowickiej (od Wiktorskiej do ronda Pawła Jasienicy). Zapewni to poprawę bezpieczeństwa, ucywilizuje parkowanie, przywróci zdewastowaną zieleń. W koncepcji przebudowy ulicy przyjmuje się parkowanie równoległe. Przebudowana ulica dostosowana będzie do wymaganych standardów bezpieczeństwa (w zakresie dojazdu straży pożarnej i innych służb).
Opis projektu
Celem projektu jest modernizacja przestrzeni parkingowej, likwidacja utrudnień dla pieszych i ruchu kołowego na ul. Łowickiej na odcinku między Wiktorską, a rondem Pawła Jasienicy. Ze względu na rozjechany przez samochody konieczny jest także remont chodnika.
Obecna sytuacja na ww. odcinku ul. Łowickiej jest niebezpieczna zarówno dla pieszych jak i ruchu kołowego. Notuje się tu wzmożony ruch pieszy i kołowy ze względu na bliskie usytuowanie na ul. Wiktorskiej 3 szkół, 2 przedszkoli, instytucji i biur (w tym Wydziału Komunikacji dla Mokotowa) oraz licznych domów mieszkalnych. Na tym fragmencie ul. Łowickiej przestrzeń do parkowania jest usytuowana częściowo na ulicy, a częściowo na przylegającym do niej pasie ziemnym (parkowanie na ukos). Na tym odcinku codziennie parkuje 39 samochodów. Obecnie z uwagi na zły stan pasa ziemnego (dziury, często zalegająca woda i błoto) kierowcy nie są w stanie w pełni wykorzystać tej przestrzeni i parkowane samochody zajmują znaczną część ulicy. Przestrzeń pozostawiona dla przejeżdżających ulicą samochodów jest tak wąska, że kierowcy często wjeżdżają na chodnik, nawet wtedy gdy na chodniku są piesi. Chodnik na tym odcinku jest zdeformowany, w dni deszczowe tworzą się na nim kałuże.
Projekt przewiduje poszerzenie chodnika do 2 m szerokości, wygrodzonego słupkami aby w pełni oddzielić pieszych od ruchu samochodów, wykonanie nowej asfaltowej nawierzchni jezdni o szerokości 4 m oraz wykonanie 2,5 m równoległych miejsc postojowych z kostki granitowej.
Projekt obejmuje również rekultywacje trawnika sąsiadującego z pasem ziemnym wykorzystywanym obecnie przez parkujące samochody. Poszerzenie jezdni i chodnika wymaga częściowego zmniejszenia trawnika.
Realizacja projektu jest niezbędna ze względu na codzienne zagrożenia wynikające dla pieszych przez traktowanie tego fragmentu ulicy Łowickiej przez kierowców jako ulicy przelotowej, a nie drogi lokalnej.
Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja projektu zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo pieszych i ruchu kołowego. Piesi będą mogli czuć się bezpiecznie na chodniku dzięki jego poszerzeniu oraz odgrodzeniu słupkami od przejeżdżających samochodów. Kierowcy natomiast przez poszerzenie części jezdni będą mieli komfort jazdy i znikną obawy zawadzenia parkujących samochodów. Dzięki utwardzeniu pasa ziemnego dla parkujących samochodów i rekultywacji trawnika zdecydowanie poprawi się estetyka tego fragmentu ulicy.

Charakterystyka

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Pierwotnie wycena robót wynosiła 442 045,00 zł

Uwagi do projektu, zmiana wyceny:
Koszt wykonania proponowanego projektu 558,425 zł

Wzrost wyceny spowodowany jest rozszerzeniem prac inwestycyjnych, przeznaczenia większych środków na projekt przebudowy ulicy, zwłaszcza koniecznością przesunięcia latarń oraz zastosowaniem droższych granitowych materiałów budowlanych.
Ulica Łowicka zaliczona jest do zabytkowej części dzielnicy Mokotów.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
558 425,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
5000 zł - koszty sprzątania, energii
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
0,00 zł

Modyfikacje

29.01.2018 14:29
akrawczynska
01.03.2018 12:25
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
21.03.2018 10:45
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
21.03.2018 10:47
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
21.03.2018 10:49
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
21.03.2018 10:50
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
21.03.2018 10:52
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
21.03.2018 11:38
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
21.03.2018 12:01
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów
21.03.2018 13:14
Wydział Infrastruktury i Inwestycji dla Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (63)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Super pomysł, poszerzyć miejsce parkowania o 1,5 m i bedzie lux. Teraz jest jedno wielkie błoto. Oby się udało, napewno będę głosował
    Mieszkaniec13769  22.01.2018 22:00
  • Brzmi dobrze.
    Zwłaszcza ten fragment o nielikwidowaniu trawnika :D
    Mieszkaniec10591  22.01.2018 22:06
    • Tam gdzie stoją przednie koła samochodów juz dawno nie ma trawy, więc może żeby porpawić parkowanie trzeba wyrównać z asfaltem i zrobić normalne miejsca do parkowania z wymalowanymi liniami na jodełke.
      Mieszkaniec13769  22.01.2018 22:08
    • Jestem programową przeciwniczką likwidowania zieleni, nawet zieleni nieadekwatnej, zniszczonej i zabiedzonej na rzecz kolejnych kostek, asfaltów i innych powierzchni nieprzepuszczalnych.
      Wręcz przeciwnie, gdyby to ode mnie zależało, to wszystkie nowo powstające miejsca parkingowe byłyby z płyt ażurowych lub wysypane żwirem, żeby woda opadowa miała gdzie spływać i się nie marnowała.
      Natomiast Autor projektu zakłada utrzymanie dotychczasowych powierzchni i wyremontowanie ich, czemu mogę tylko przyklasnąć.
      Mieszkaniec10591  22.01.2018 22:19
    • Tu to się coś kupy nie trzyma . Ma zostać poszerzona jezdnia i chodnik po przeciwległej stronie parkingu. Więc jak ma być poszerzony chodnik i jezdnia bez likwidacji trawnika ( a raczej tego co po nim zostało) ? Bo jeśli jezdnia nie będzie poszerzana to wtedy auta będą wepchnięte w głąb trawnika. To nie jest poszerzenie jezdni bo jezdnia miarowo zostanie taka sam. Chodnik też jakim kosztem będzie poszerzony albo kosztem zwężenia jezdni albo kosztem trawnika który jest przy budynku
      Mieszkaniec13594  07.02.2018 00:06
    • Projekt przewiduje zwężenie trawnika na całej długości po stronie chodnika. Jest to niezbędne, aby poszerzyć jezdnię, powiększyć strefę parkowania i stworzyć bezpieczny chodnik. Projekt przewiduje rekultywacje trawników i nasadzenie krzewów.
      Mieszkaniec  09.02.2018 06:14 Autor projektu
    • Kat_Pytel to jest odpowiedź dla pani komentarza o niezniszczeniu trawnika. Przecież tu nie ma innego wyboru. Miejsca parkingowe są potrzebne, ale po co było wprowadzanie w błąd w opisie.
      Mieszkaniec14042  18.02.2018 14:54
    • O, nie było mnie przez chwilę i widzę, że strasznie się Państwo zbulwersowali.
      W momencie kiedy komentowałam w treści projektu było sformułowanie o zachowaniu dotychczasowego przebiegu wszystkiego, w tym trawnika (czyli jak wtedy zrozumiałam, chodziło po prostu o remont nawierzchni i rewitalizację trawnika) i to jest ta część, którą pochwaliłam.
      Ten fragment został najwyraźniej zmieniony (co mnie zresztą trochę skonfundowało - ja w chwili obecnej nie mogę modyfikować mojego projektu).
      Reasumując jestem przeciwniczką zarówno stawiania słupków, jak i anektowania trawnika.
      Wydaje mi się zresztą, że mój tok myślenia widać w moich poprzednich wypowiedziach (" Autor projektu zakłada utrzymanie dotychczasowych powierzchni i wyremontowanie ich, czemu mogę tylko przyklasnąć."), więc nie do końca rozumiem czemu jestem "wywoływana do odpowiedzi"
      Mieszkaniec10591  19.02.2018 10:58
    • Kat-Pytel chodzi o to, że autor wprowadził panią w błąd bo likwiduje trawnik. Dopiero o tym teraz napisał więc nieładnie postąpił, a pani go za to nielikwidowanie pochwaliła. Prawda?
      Mieszkaniec13939  26.02.2018 22:41
  • O i to jest dobry pomysł. Szczególnie ta rekultywacja.
    Mieszkaniec13313  22.01.2018 23:36
    • EMOKA111
      O jakiej rekultywacji jest mowa? Skoro sam autor mówi że odbędzie się to kosztem likwidacji trawnika. Trzeba czytać dokładnie.
      Mieszkaniec14042  18.02.2018 14:58
  • 2,20 m to zdecydowanie za wąsko. Z jednej strony będą słupki a z drugiej parkujące samochody. Przecież ta droga będzie się non stop blokowała pod byle pozorem. Ludzie obecnie wjeżdżają na chodnik bo ciężko ominąć niedbale postawione niektóre auta. Gdy będą słupki ulica się momentalnie zablokuje.
    Pomysł warty uwagi ale wymaga dopracowania.
    Mieszkaniec13579  23.01.2018 00:52
    • Jezdnia ma być poszerzona tak, aby pojazdy przejeżdżające przez ten odcinek jezdni nie wjeżdżały na chodnik, jak to ma miejsce obecnie i nie zagrażały pieszym.
      Mieszkaniec  09.02.2018 06:17 Autor projektu
  • Jak na tak wąskiej jezdni może być dopuszczony kontraruch rowerowy autorze projektu. Coś się tu nie zgadza.
    Mieszkaniec13939  01.02.2018 00:05
    • Projekt nie przewiduje ruchu rowerów w obu kierunkach, ale jedynie stwierdza, że istniałaby możliwość dopuszczenia ew. takiego rozwiązania. Autor jest zdania, że to musiałaby być decyzja władz dzielnicy mająca aprobatę mieszkańców.
      Mieszkaniec  09.02.2018 06:22 Autor projektu
    • Obok jest ulica Lipskiego. W tym miejscu kontra ruch zabierze kolejną część zieleni.
      Mieszkaniec13705  09.02.2018 18:22
    • Oczywiście Rowerowy77 ma rację. Proszę przemyśleć projekt bez kontraruchu bo byłoby fajnie jakby miejsca parkingowe tam były. Nie obciążyłoby to pobliskich ulic gdzie i tak już nie ma miejsca. Dobrze by było tak przy okazji (to do komisji) pomyśleć jak pomóc mieszkańcom.
      Mieszkaniec13392  11.02.2018 14:46
  • Jak dla mnie tego wszystkiego nie da się włożyć w tą ulicę, chyba że projektodawca chce wprowadzić parkowanie równoległe... albo wykarczować pół trawnika...Teraz też są słupki, nikt głęboko nie wjeżdża na trawnik.Chodnik był dość niedawno remontowany ale wystarczy, żeby jeden kierowca zaparkował niedbale i trzeba jakoś ominąć...Obecnie stoi tam stare, długie bmw, przed samymi pasami i nawet osobówką nie da się go bezpiecznie ominąć bez wjeżdżania na krawężnik.
    Słupki, kolejne cudowne słupki, ruch rowerowy w obie strony i parkowanie jak dotychczas - tego nie da się pogodzić.
    Mieszkaniec927  05.02.2018 12:33
    • Chyba to jakieś nieporozumienie. Pani myli ten odcinek ul. Łowickiej z jakimś innym. Bo nie ma tam obecnie ani słupków, ani chodnik nie był remontowany, są licznie zagłębienia spowodowane przez samochody. Parkowanie ma być na skos, jak dotychczas. Słupki są konieczne ze względu na bezpieczeństwo pieszych. Codziennie kierowcy wjeżdżają na chodnik nie licząc się z pieszymi. Ten stan od dawna obserwuję, bo mieszkam przy tej ulicy. Były wypadki potrąceń, moja sąsiadka po takiej kolizji bała się więcej wychodzić z domu. Projekt nie przewiduję wprowadzenia ruchu rowerowego w obu kierunkach, nie ma tej opcji nawet w kosztorysie. Proszę przeczytać odpowiedź moją dla MAJKA007.
      Mieszkaniec  09.02.2018 06:37 Autor projektu
    • Ile wypadków było na tym odcinku? Z czyjej winy był wypadek?
      Mieszkaniec13705  09.02.2018 18:21
    • Autorze, kim pan jest. Czego lub kogo się pan boi. Może by było lepiej odkryć karty. Ja bym chciała, żeby było więcej miejsc parkingowych, ale po co ten kamuflaż? Widzę, że to przeszkadza w dyskusji.
      Mieszkaniec14042  18.02.2018 15:08
    • Autorze
      Magda2016 zapewne pisze o tych barierkach (płotkach?) które już są na trawniku gdzie samochody parkują. Proszę nie udawać, że nie wiesz o co chodzi.
      Mieszkaniec13939  26.02.2018 22:45
  • Projekt byłby super, tylko myślę że ktoś tu z nas mieszkańców robi sobie żarty. Mogło by przybyć trochę miejsc których ciągle ubywa. Autorze projektu jeśli nie żartujesz z mieszkańców to usuń z projektu ruch rowerów pod prąd i słupki bo już i tak mamy ich dużo. Może zagłosuję wtedy na powstanie miejsc parkingowych. W tej formie niestety nie jest do przyjęcia. Mam już dosyć projektów z kontraruchem, który dla mnie normalnej rowerzystki jest niepotrzebny na tych wąskich uliczkach Mokotowa. Jestem.zwolenniczką bezpieczny h ścieżek rowerowych. Jeszcze raz apeluję do autora do usuniecia kontraruchu z tego projektu.
    Mieszkaniec14042  05.02.2018 20:24
    • W sprawie ruchu rowerowego odsyłam do odpowiedzi MAJKA007. Nie zamierzam sobie robić żartów z kogokolwiek. Problem jest zbyt poważny, chodzi o bezpieczeństwo ludzi. To jest dla mnie rzecz najważniejsza. Proszę przeczytać odpowiedź dla MAGDA2016.
      Mieszkaniec  09.02.2018 06:43 Autor projektu
    • Jak z parkingiem wejdzie się głebiej i samochody by parkowały skośnie kak to autor pisze, to według mnie nie ma potrzeby osłupkowywać chodnika. Po co te szkaradztwa i koszt większy. Miejsca parkingowe w tym miejscu są bardzo pożądane a słupki niekoniecznie
      Mieszkaniec13392  11.02.2018 14:54
  • Autorze/ko projektu bardzo proszę o informację jakie parkowanie będzie dopuszczone po wprowadzeniu zmian jeśli projekt by wygrał ? Jeśli projekt przewiduję poszerzenie jezdni to dlaczego koszt poszerzenia jezdni nie jest wpisany w kosztorys ? Nie bardzo rozumiem na czym ma polegać owe poszerzenie jezdni będzie ona przebudowana ? Czy zmniejszony chodnik po drugiej stronie ?
    Mieszkaniec13227  06.02.2018 01:07
    • Parkowanie ma być na skos, jak dotychczas. Liczba miejsc do parkowania bez zmian. Poszerzenie jezdni jest ujęte w kosztorysie. Projekt był konsultowany w Wydziale Inwestycji i Infrastruktury Urzędu Dzielnicy Mokotów. Planowana modernizacja odcinka Łowickiej to poważna inwestycja, to faktycznie byłaby przebudowa ulicy. Stąd taka wysokość kosztorysu. Ale to warto zrobić przede wszystkim dla bezpieczeństwa pieszych. Obecny kształt jezdni od początku był moim zdaniem źle zaprojektowany, dlatego obecna sytuacja jest nie do zaakceptowania.
      Mieszkaniec  09.02.2018 06:54 Autor projektu
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Mieszkaniec13392  11.02.2018 15:08
    • Autorze o jakim koszcie mówimy, bo jak do tej pory to był 0? Czy coś się zmieniło? Tak faktycznie nie przeczytałam tersz ja dokładnie. O jej to straszny koszt jak na taki mały odcinek ulicy. Czy mogę jeszcze raz prosić o nazwisko autora, bo jest to dla mnie conajmniej dziwny projekty?
      Mieszkaniec14042  18.02.2018 15:14
  • Słupki nie są tutaj rozwiązaniem i tak jest ich dużo na Mokotowie.
    Mieszkaniec13705  06.02.2018 14:04
    • To nie jest argument, ze słupków jest za dużo kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo ludzi, zwłaszcza osób starszych, dzieci i matek z wózkami.
      Mieszkaniec  09.02.2018 11:11 Autor projektu
    • Słupki bardzo są pomocne matkom z dziećmi, szczególnie gdy są za gęsto nasadzone. (sarkazm)
      Mieszkaniec13705  09.02.2018 18:19
    • Rowerowy77 czy zwróciłeś uwagę jak wysoki jest koszt projektu? Do tej pory był 0 zł. Dziwne
      Mieszkaniec14042  18.02.2018 15:17
  • Autorze Pomysłu! W jaki sposób chcesz poszerzyć ulicę nie likwidując trawnika? Bo jeśli nie zmniejszasz trawnika, to czy zakładasz parkowanie równoległe?
    Mieszkaniec14045  06.02.2018 21:57
    • Dokładnie! KAT PYTEL popierasz ten pomysł? Przecież tu just wyraźnie coś przekłamane. Nie widzisz, że trawnik na Łowickiej będzie zmniejszony. Tu Ci to jakoś nie przeszkadza...:(
      Mieszkaniec13210  06.02.2018 22:23
    • Trawnik od strony chodnika będzie zmniejszony. Nie jest możliwe poszerzyć jezdnię bez naruszenia czegoś innego. W zamian zyskuje się także szerszy chodnik, tym samym i większe bezpieczeństwo pieszych.To jest dla mnie najważniejsza sprawa - by ludzie idąc chodnikiem czuli się bezpieczni. Obecnie to jest horror: samochody ocierają się o ludzi na tym odcinku ulicy! Młodzi jakoś sobie poradzą, starsi przeżywają stres.
      Mieszkaniec  09.02.2018 10:41 Autor projektu
    • Ocierają się o ludzi? Ile szerokości ma tam chodnik?
      Mieszkaniec13705  09.02.2018 18:18
    • Autorze coś się tu nie zgadza. Wreszcie nie będzie trawnika jak będzie i jezdnia i chodnik i miejsca parkingowe. Kat_Pytel faktycznie poparła ten projekt chociaż inne krytykowała. Coś mi tu nie pasuje. Autor złożył jeszcze inne projekty 1307 1326. Po co komuś umila życie. Czy autor mieszka na Łowickiej, czy gdzie indziej. Mieszkańcy najlepiej wiedzą co im potrzeba, więc po co autor pisze tamte projekty? Proszę się zająć tym najbliżej zamieszkania. Byłoby dobrze, gdyby takie miejsca powstały ale nie rozumiem po co słupki. Coś tu jest nie tak z tym projektem.
      Mieszkaniec13392  11.02.2018 15:23
  • Coś tu nie gra. Miary się coś nie zgadzają.
    Do tego te słupki, których jestem przeciwnikiem! Nie słupkujmy tam, gdzie nie trzeba! Stop słupkom! Nikt tam nie parkuje, chyba że karetka podczas interwencji.
    Mieszkaniec13705  08.02.2018 20:27
    • Przykro mi to pisać, ale zupełnie nie zgadzam się z takim poglądem. Słupki są niezbędne, bo wymuszą od kierowców przestrzeganie zasad prawidłowej jazdy. Wielokrotnie widziałem, jak piesi uciekali pod budynek, aby schronić się przed ochlapaniem samochodu lub nim samym, bo auto jechało po chodniku! Projekt preferuje zwiększenie bezpieczeństwa pieszych, ale też poprawę stanu trawników i zieleni przez np. ich rekultywację i dosadzenie krzewów.
      Mieszkaniec  09.02.2018 07:04 Autor projektu
    • Również nie zgadzam się z Twoim poglądem. Nie mniej jednak szanuje Twoje poglądy. Możemy mieć różne. Co do "odpryskania". Woda na tej ulicy nie stoi. Samochody jadą nie szybciej niż 20-30 na godzinę. Szybciej na wąskiej z progami zwalniającymi drodze się nie da. Raczej ciężko być ochlapanym. Kolejne słupki w tym miejscu nie są potrzebne. Mieszkam w tej okolicy już długo i nigdy nie widziałem pieszych uciekających przed samochodami pod budynek.
      Mieszkaniec13705  09.02.2018 18:17
    • Zgadzam się, że przednie koła samochodów mocno zniszczyły zieleń, czasami też któryś z samochodów za bardzo wystawał. Tylko proszę nie stawiajmy słupków.
      Mieszkaniec13705  09.02.2018 18:25
    • O faktach nie chciałbym dyskutować. Myślę, że mieszkamy przy różnych ulicach. Na odcinku Łowickiej od Wiktorskiej do ronda Jasienicy w dni deszczowe woda zalega przy krawężnikach i w zagłębieniach chodnika. Nie da się przejść spokojnie, gdy akurat wtedy przejeżdża samochód. Setki razy miałem taką sytuację, że aby nie być ochlapanym, musiałem wycofać się pod klatkę budynku. Duża część kierowców jeździ tym odcinkiem zdecydowanie za szybko, mimo istniejących tam spowolnień, traktując tę ulicę jako przelotową, a nie lokalną (mam na myśli głównie petentów wydziału komunikacji, ludzi przyjeżdżających z zewnątrz, którym zawsze się spieszy). Projekt stwarza szansę na zmianę tego stanu rzeczy czyli poprawę bezpieczeństwa pieszych.
      Mieszkaniec  09.02.2018 22:59 Autor projektu
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Mieszkaniec13227  10.02.2018 11:33
    • Chodzę tamtędy dosyć często i nigdy nawet w czasie deszczu nie musiałam uciekać przed samochodem. A te które jeżdżą to uważają na pieszych. Proszę nie przesadzać tylko w celu ustawienia tam słupków. Są okropne i przez nie w razie czego ulica stanie się nieprzejezdna. Mam wrażenie że tu chodzi tylko o przeforsowanie postawienia słupków. Miejsca parkingowe tak słupki nie
      Mieszkaniec13392  11.02.2018 15:31
  • Autorze projektu nie róbmy z naszej okolicy niebezpiecznego obszaru bo tak nie jest. W dniu wczorajszym w ramach dostępu do informacji publicznej otrzymałam odpowiedź z KSP odnośnie bezpieczeństwa na naszych ulicach. Na ulicy Łowickiej rok 2017 ( na odcinku od Wiktorskiej do Madalińskiego) cytuje treść pisma " wypadki - 0 , kolizje drogowe - 3 , potrącenia pieszych - 0 , zdarzenia z udziałem rowerzystów - 1 ) Mieszkam na tym osiedlu od urodzenia ( dodam że na ul. Łowickiej) i nigdy nie czułam się niebezpiecznie idąc po chodniku czy też przechodząc przez ulice. Tu nie jest niebezpiecznie i piesi nie muszą się obawiać o swoje życie. Zgodzę się że niektórzy kierowcy parkują " na odwal się " i to jest przyczyną że pojazdy nie mogą przejechać jezdnią i żeby je ominąć wjeżdżając na chodnik ale nie róbmy z tego nagminnych sytuacji bo tak nie jest. Autorze jeśli masz życzenie podaj mi @ to Ci prześle to pismo z KSP bo niestety tu go wstawić nie mogę i tam jest czarno na białym napisane jak u nas jest "niebezpiecznie"
    Mieszkaniec13227  10.02.2018 11:59
    • Mamy różne oceny sytuacji. Dziękuję za informacje o wypadkach, na tym bardzo krótkim odcinku w ogóle nie powinno być wypadków. Ja też mieszkam od urodzenia w tej okolicy, a na Łowickiej 17 od ponad 30 lat. Opisywane zdarzenie z moją sąsiadką miało miejsce przed kilku laty, ona już nie żyje. Dla tej osoby ten wypadek to był koszmar, ponieważ już do końca życia nie wychodziła z domu. W budynku, w którym mieszkam, żyje jeszcze dużo starszych ludzi. Warto o tych ludziach też pamiętać.
      Mieszkaniec  10.02.2018 13:35 Autor projektu
    • Zgadzam się, że o starszych ludzi należy zadbać. Tylko wcześniej zastanówmy się dlaczego samochody czasem wjadą na chodnik? Może jak zlikwidujemy przyczynę nie będzie trzeba robić kolejnych słupków? Pieniądze te można przeznaczyć np. na zajęcia dla tych starszych osób lub siłownię plenerową dostosowaną do tej grupy wiekowej. Jeden słupek to prawie 300 złotych. Wracając do prędkości to jadąc rowerem za samochodami w tamtym miejscu na liczniku średnio pojawia się 15- 20 km/h. To chyba niezbyt duża prędkość. Nudzę się, gdy za nimi jadę.
      Mieszkaniec13705  10.02.2018 15:53
    • Na odcinku ww. Łowickiej samochody nie mogą wjeżdżać na chodnik, jest on zbyt wąski i przeznaczony wyłącznie dla pieszych. Tak powinno być, a nie jest, bo kierowcy ułatwiają sobie jazdę i jeżdżą znacznie szybciej niż 15-20 km/godz. Każdego dnia widzę z okna mojej kuchni. To musi być wyeliminowane! Temu służy zaproponowany projekt. Piesi, nie tylko starsi, muszą się czuć bezpieczni na chodniku. Dlatego zaproponowano słupki, poszerzenie jezdni i uporządkowanie parkowania.
      Mieszkaniec  10.02.2018 18:21 Autor projektu
  • No to chyba wszystko w tym temacie. Proszę o zauważenie słów "uporządkowanie parkowania" . Brakuje mi jeszcze tylko słowa "chciałbym" a może się mylę? Może to tylko moje przypuszczenie co do autora tego projektu. Ja natomiast chciała bym, żeby powstały tam miejsca parkingowe ale bez słupków. Wtedy można by było te pieniadze użyć na jakiś bardziej potrzebny cel
    Mieszkaniec13392  11.02.2018 15:39
    • Proszę ze zrozumieniem przeczytać projekt. Nie ma w nim ani słowa o powstaniu miejsc parkingowych. Jest wyłącznie mowa o u p o r z ą d k o w a n i u dotychczasowych miejsc. Nie powstanie, ani nie ubędzie żadne miejsce parkingowe. A słupki mają inną funkcję, mają wymusić poszanowanie przestrzegania zasad ruchu przez kierowców i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. Bo dotychczas często samochody jeżdżą po chodniku, a nawet trawniku. Np. gdy zatrzyma się na chwilę na tym odcinku Łowickiej śmieciarka, to kierowcy zamiast chwilę poczekać lub zrobić objazd ulicą Kraushara, wolą ją ominąć niszcząc przy okazji trotuar i zieleń.
      Mieszkaniec  11.02.2018 19:16 Autor projektu
    • Bardzo popieram pomysł, ale zrezygnowałbym ze słupków. W tej chwili chodnikiem od strony budynku jeżdża tylko szersze samochody nie mieszczące się na jezdni, co widać po zagłębieniach w nim. (Myślę, że gdyby do projektu dołączyć fotografię, to dyskusja byłaby krótsza, za to jaśniejsza). Jeżeli samochody będą parkować bliżej wschodniej skrajni jezdni, to nawet szersze samochody pomieszczą się i nie będą wjeżdżać na chodnik po zachodniej stronie.
      Mieszkaniec2102  09.03.2018 21:45
    • Wczoraj tj 8.03.2018 odbyły się konsultację w Domu Kultury na Łowickiej. Tak jak była mowa w powyższych komentarzach czyli że to wszystko się nie zmieści na tej ulicy bez jej przebudowy również potwierdzili urzędnicy wstępnie weryfikując ten projekt negatywnie. Jedynie żeby ten projekt dostał "ok" to autor musi zmienić rodzaj parkowania ze skośnego na równoległe A WIĘC KOLEJNE ZMNIEJSZENIE LICZBY MIEJSC PARKINGOWYCH. Wszyscy co byli na wczorajszych konsultacjach mogą potwierdzić to co napisałam. Jeśli projekt będzie wymuszał parkowanie równoległe a co za tym idzie zmniejszenie ilości miejsc parkingowych jestem zdecydowanie na NIE.
      Mieszkaniec13227  09.03.2018 22:40
    • Dzięki, nie byłem w stanie dotrzeć na wczorajsze spotkanie ani jeszcze nie szukałem relacji. To przykre, że taki jest efekt, bo pewnie na zmianę nikt się nie zgodzi, a niemożność przebudowy (czy choćby wysypania zajętego i tak przez parkujące samochody trawnika np. żwirem) tylko konserwuje dotychczasowy fatalny stan ulicy.
      Mieszkaniec2102  09.03.2018 22:47
    • Nie ma za co. Niestety mamy tu taką a nie inną sytuację więc bezsensowne zmniejszanie ilości miejsc jeszcze bardziej pogorszy sytuację, która już jest bardzo zła na tych naszych mniejszych osiedlowych uliczkach. Mam nadzieje, że jeśli autor będzie dalej obstawał przy tym projekcie to jasno w jego opisie poda, że projekt zakłada zmniejszenie miejsc parkingowych i zmianę sposobu parkowania.
      Mieszkaniec13227  09.03.2018 23:03
  • Autorze projektu
    Doszliśmy wreszcie do sedna sprawy "uporządkowanie parkowania". Dlaczego mnie już nie dziwi czemu jest tyle kontrowersji przy tym projekcie?
    Mieszkaniec14042  18.02.2018 15:23
  • Zaraz, zaraz.

    Ten projekt podczas konsultacji został odrzucony!

    Dlaczego nagle pojawia się jako dopuszczony do głosowania?
    Mieszkaniec13705  17.06.2018 12:15
  • Dlaczego autor nie mówi, że projekt ten zakłada obecnie zmniejszenie liczby miejsc legalnych miejsc postojowych. Czy w zamian będą stworzone nowe? W okolicy znajduje się dużo instytucji (szkoły, żłobki, przedszkola, centrum kultury, przychodnie, prokuratura, itd.) Projekt był odrzucony i tak go zakomunikowano mieszkańcom podczas spotkania. Teraz jest informacja, że został dopuszczony do głosowania!

    Proszę o odpowiedź na kilka pytań:

    Gdzie były prowadzone konsultacje społeczne w sprawie tego projektu?

    Czy w ramach projektu chodnik ma przylegać jeszcze bliżej bloku? Co ze skrzynką z gazem, która się tam znajduje na chodniku?

    Ile legalnych miejsc postojowych zostanie usuniętych?

    Czy planowana jest tam kontra ruch rowerowy?

    Mieszkaniec13705  17.06.2018 12:22
  • Interesuje mnie kwestia zmniejszenia chodnika. O który chodnik chodzi? O ten przy parzystych numerach 6 i 8 czy nieparzystych np. przy Łowickiej 17. I czy zmniejszenie trawnika wiąże się z tym, że samochody będą parkować bliżej budynków. Bo według mojego wyobrażenia tak. Czy istnieje plan, jak ulica z wymiarami będzie wyglądała po modernizacji. Z góry dziękuje za odpowiedź
    Mieszkaniec15141  18.06.2018 22:50
    • Z urzędu miasta otrzymałem informację, że chodnik będzie poszerzony kosztem ulicy, a spora część miejsc parkingowych usunięta. Kolejny przykład usuwania miejsc postojowych. Wnioskodawca mówił, że obecnie jest blisko 40 miejsc. Czyli po zostanie mniej niż 20!!!!
      Mieszkaniec13705  19.06.2018 23:14
  • I jeszcze pytanko o te nieszczęsne słupki. Rozumiem, że są zaplanowane po to, aby samochody nie wjeżdżały na chodnik, jak ma to miejsce teraz. Ale jeżeli ulica będzie poszerzona a miejsca parkingowe uporządkowane, to kierowcy nie będą musieli wjeżdżać na chodnik. Może więc obejdzie się bez słupków:)
    Mieszkaniec15141  18.06.2018 22:58
    • Martwi mnie to osłupkowywanie wszystkiego co się da!
      Mieszkaniec13705  19.06.2018 23:15
  • Uwaga, Uwaga!

    Projekt zakłada znaczne zmniejszenie liczby legalnych miejsc postojowych!!!

    Podczas spotkania z mieszkańcami dostaliśmy informację o jego odrzuceniu, teraz pojawił się na nowo.
    Mieszkaniec13705  19.06.2018 23:17
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany