Piknik Międzypokoleniowy na Sadybie - potrzebujemy siebie nazwzajem

1177
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Sadyba Stegny
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
54 855 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Organizacja pikniku międzypokoleniowego o charakterze rekreacyjno - kulturalnym w Parku St. Dygata na osiedlu Sadyba.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Sadyba Stegny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren od ul. św. Bonifacego do ul. przy Bernardyńskiej Wodzie
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Park St. Dygata na osiedlu Sadyba
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Organizacja pikniku międzypokoleniowego o charakterze rekreacyjno - kulturalnym w Parku St. Dygata na osiedlu Sadyba.
Opis projektu
Międzypokoleniowy piknik na Sadybie "Potrzebujemy siebie nawzajem", celem projektu jest spotkanie młodego pokolenia z seniorami, aby przełamywać stereotypy, konfrontować różna spojrzenia, wymieniać się wiedzą i umiejętnościami, wspierać w tych obszarach, gdzie młodzi i seniorzy mogą się uzupełniać. Babcie i dziadkowie będą mogli czytać bajki swojej młodości zebranym na pikniku dzieciom pod hasłem "Czytamy bajki na Sadybie". Podczas wspólnego wypiekania chleba "Stoisko mobilny Piec", seniorzy przekażą młodemu pokoleniu umiejętności pieczenia tradycyjnego chleba. W kąciku gier planszowych dziadkowie razem z wnukami będą mogli zagrać w ulubione gry lub nauczyć się zupełnie nowych. Plenerowe gry rekreacyjne (bule, molkky) zapewniają ruch, emocje, a przede wszystkim czas spędzony na dobrej zabawie. Zwolenników aktywnego wypoczynku zaprosimy do wspólnej zabawy z chusta Klanzy, slackline (nauka chodzenia na taśmie), konkurencji sportowych: strzelanie z łuku, slalomy, rzuty piłką do celu, nordic walking pod okiem wykwalifikowanego instruktora. Wszyscy uczestnicy pikniku będą mogli sami spróbować swoich sił podczas nauki zumby pod czujnym okiem instruktora. Chwila kreatywności, a to podczas warsztatów recyklingowych w kąciku plastycznym. Coś dla najmłodszego pokolenia: malowanie buziek, puszczanie baniek mydlanych, również dmuchańce (urządzenia lunaprkowe). Przejażdżki bryczką to chwila odpoczynku. Seniorzy wraz z wnukami zostaną zaproszeni do udziału w konkursie przyrodniczym (nagrody, albumy przyrodnicze). Atrakcjom przy stanowiskach towarzyszyć będzie muzyka, występ zespołów amatorskich i profesjonalnych na scenie (w tym np. Fasolinki, Grupa Orfeusz).
Podczas pikniku uczestnicy będą mogli zasięgnąć porad dietetyka, zmierzyć poziom ciśnienia tętniczego i cukru, BMI oraz tkanki tłuszczowej, odwiedzić stoiska ze zdrową żywnością.
Podczas wspólnego spotkania chcemy integrować, animować i przeciwdziałać wykluczeniu środowiska senioralnych.
Uzasadnienie realizacji projektu
Organizacja pikniku ma na celu integrację międzypokoleniową oraz rozbudzenie zainteresowań kulturalnych mieszkańców Mokotowa (w tym głównie mieszkańców Sadyby). Działania te mają na celu udział w tworzeniu wspólnego przedsięwzięcia prowadzącego do zacieśnienia więzów miedzy pokoleniami.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Scena z zadaszeniem, oświetleniem i nagłośnieniem - scena 9x6 10 000 zł
2. Opłata za publiczne odtwarzanie muzyki (ZAIKS) 400 zł
3. Ratownik medyczny ( 3 osoby , w tym 2 osoby patrolu pieszego, 1 osoba w stałym punkcie) 1 000 zł
- wynajem 1 namioty 3mx3m 150 zł
- wynajem 1 stołu 180/75 + 5 krzesełek 45 zł
4. Ochrona imprezy ( firma ochroniarska, 10 ochroniarzy – 15.00-19.00 ) 2 500 zł
5. Kabiny sanitarne ( 1 toaleta dla osób niepełnosprawnych, 2 zwykłe- bez umywalki ) 500 zł
6. Urządzenia lunaparkowe / strzelanie z łuku 7 000 zł
7. Punkt wypiekania chleba ( stoisko gastronomiczne): - 15.00-19.00
Co składa się na koszt stoiska:
-mobilny i specjalistyczny piec chleba- gazowy;
-pawilon/namiot 10mx5m
-duży stół do warsztatów i pokazów;
-materiały- misy, łyżki, foremki itp.
-surowce i dodatki
-nagłośnienie z mikrofonem do prowadzenia warsztatów
-całość obsługiwana przez 3 osoby- piekarz+ 2 pomocników
Wymagane podłączenie do agregata. 6 000 zł
8. Animatorzy kultury ( warsztaty balonikowe) ( 15.00 – 19.00, materiały na warsztaty balonikowe zapewnia zleceniodawca / 4 godz. 2 animatorów) 750 zł
- wynajem 1 namiotu 3mx6m + 10 krzeseł składanych
330 zł
9. Animatorzy kultury:
-roznoszenie ulotek, balonów, cukierków ( 4 godz. 2 animatorów w przebraniu zwierzątek) 500 zł
-puszczanie baniek mydlanych przez animatora ( 4 godz. 1 animator, duże bańki mydlane) 400 zł
10. Prowadzenie zabaw / Klanza / Slackline ( 4 godz. 1 animator – Klanza/ 2 Slackline
Klanza -1 animator – w zależności ile uchwytów ma chusta/ Slackline – 2 animatorów, jedna osoba chodzi po linie w kolejce czeka następna. 1 000 zł
11. Malowanie buziek/ 2 osoby ( 2 osoby, 4 godz.) + farby i pędzle zapewnia zleceniobiorca , farby do malowania buziek z atestem, pędzle z naturalnego włosia) 900 zł
-wynajem 1 namiotu 3mx3m + 2 okrągłe stoły + 4 krzesełka składane 200 zł
12. Kącik plastyczny/ instruktor + materiały plastyczne ( 2 instruktorów , 4 godz.)(materiały plastyczne zleceniobiorca 500 zł
Materiały do kącika plastycznego: (zapewnia zleceniobiorca) 600 zł
-sznurek 3 szt.
-spinacze (do wieszania prac dzieci) 2 op.
-farby do malowania 6 kolorów / 1 l 6x 1 l
- pojemniki plastikowe na wodę 11 szt.
-paleta na farby 4 szt.
-pędzle 30 szt.
-papier biały brystol A3 60 szt.
-brystol biały A4 100 szt.
-brystol kolorowy A 4 50 szt.
-markery ( różne kolory) 20 szt.
-pastele suche (36 kolorów) 2 op.
- dziurkacze narożne 6 wzorów) 6 szt.
-nożyczki 15 szt.
-chusteczki nawilżana 5 op.
13. „Czytamy bajki na Sadybie” / wynagrodzenie aktora-prowadzącego ( 2 prowadzących / 4 godz.) 500 zł
- wynajem krzesełek dla dzieci( KRZESEŁKO BABY) 20 szt. 150 zł
- wynajem leżaków 20 szt. 350 zł
- wynajem namiotów 2x 3mx6m 540 zł
- wynajem 2 stołów 180/75 30 zł
-wynajem 10 krzeseł składanych 60 zł
14. Balony z nadrukiem 1000 szt. – projekt nadruku / nazwa pikniku – realizuje firma, uwzględnione w kosztach). 600 zł
15. Projekt plakatu/ ulotki + koszt wydruku 250 zł + 350 zł 600 zł
16. Warsztaty recyklingowe (lampiony ogrodowe)2 osoby do stanowiska,
warsztaty będą trwały 4 godz. , jednorazowo do zajęć może przystąpić 15 osób. 3 500 zł
-wynajem namiotu 1x 3mx6m + 15 krzeseł składanych + 3 stoły 180/75 405 zł
17. Stanowisko gier planszowych / rekreacyjnych prowadzonych przez animatora– wynajem gier ogrodowych
-chińczyk gigant o wymiarach 4mx4m
-mega szachy 4mx4m
-warcaby 4mx4m
2 000 zł
18. Instruktorzy tańca / nauka tańca zumba( 2 instruktorów- 4 godz. ) 800 zł
19. Program estradowy dla dzieci ( realizacja programu autorskiego) ( 2 godz.) 2 500 zł
20. Program estradowy dla seniorów ( realizacja programu autorskiego) ( 2 godz.) 2 500 zł
21. Pokaz jazdy konnej, przejażdżki bryczką:
- 1 bryczka ( 4 godz.) -bryczka jeden instruktor
- 3 konie do jazdy konnej ( 4 godz.) - do każdego konia jeden instruktor
- pokaz jazdy konnej 15 min ( na terenie boiska w Parku St. Dygata,
teren zabezpieczony taśmą – obszar ok. 10mx10m.
- pokaz prowadzony przez konferansjera i jeźdźców
-transport 4 000 zł
22. Instruktor Nordic Walking (na czas trwania pikniku) ( 4 godz.) 600 zł
- wynajem kijków 20 szt. 300 zł
23. Wynajem namiotów/ krzesełek
- 1 namioty3mx3m dla organizatorów 150 zł
- 1 namiot 3mx6m 270 zł
-30 szt. krzeseł składanych 180 zł
- 3 stoły 180x75 45 zł
24. Wynajem agregatów 1 500 zł
25. Ubezpieczenie 500 zł
RAZEM 54 855 zł





Scena z zadyszenia, oświetleniem i nagłośnieniem 10 000 zł
Opłata za publiczne odtwarzanie muzyki 400 zł
Ratownik medyczny 1000 zł
Ochrona imprezy 2500 zł
Kabiny sanitarne 500 zł
Urządzenia lunaparkowe/ strzelanie z łuku 7000 zł
Punkt wypiekania chleba (stoisko gastronomiczne) 6000 zł
Animatorzy kultury (warsztaty balonikowe) 1500 zł
Animatorzy kultury:
- roznoszenie ulotek, balonów, cukierków,
puszczanie baniek mydlanych 2000 zł
Prowadzenie zabaw/Klanza/Slackline 1000 zł
Malowanie buziek/2 osoby 1500 zł
Farby do malowania buziek (paleta 12 kol. 150 zł x 2 szt.), pędzle 400 zł
Kącik plastyczny/instruktor + materiały plastyczne 1500 zł
"Czytamy bajki na Sadybie" / wynagrodzenie prowadzącego 1000 zł
Koszt - balony z nadrukiem (nazwa pikniku) 1000 szt. 600 zł
Projekt plakatu/ulotki + koszt wydruku 250 zł +350 zł = 600 zł
Warsztaty recyklingowe (lampiony ogrodowe) 3500 zł
Stanowisko gier planszowych/rekreacyjnych 2000 zł
Instruktorzy tańca/nauka tańca zumba 1500 zł
Program estradowy dla seniorów 2500 zł
Pokaz jazdy konnej, przejażdżki bryczką 4000 zł
Ekipa pomocników (transport sprzętu) 2000 zł
Instruktor nordic walking / = kije (na czas trwania pikniku) 2000 zł
Wynajem namiotów/krzesełek 2000 zł
Wynajem leżaków / strefa relaksu podczas czytania bajek 600 zł
Materiały do montażu (taśmy, znaczniki, sznurki, chorągiewki, rękawiczki) 2000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
54 855,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

24.01.2018 14:58
akrawczynska
04.04.2018 14:47
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia dla Dzielnicy Mokotów
01.06.2018 13:55
akrawczynska

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Impreza ciekawa i fajna. Kosztorys przygotowany starannie. Miejscami koszt wynagrodzenia animatorów wydaje się wysoki, ale to w zasadzie dobry kierunek, zwykle praca osób bywa niedoszacowana. Jedyna uwaga: farby do malowania twarzy nie są aż tak drogie, proszę sprawdzić jeszcze raz (także: jeżeli to będą tylko 2 osoby i będą pracowały jednorazowo przez 4 godziny, nie będą im pewnie potrzebne pędzle za 100 zł). Ale to szczegóły. Powodzenia!
    Gabriela Wojciechowska  29.01.2018 17:35
    • Przed spotkaniem dyskusyjnym:
      Odnosząc się jeszcze raz do kosztorysu, którego przemyślane wyliczenie pochwaliłam, poczułam, że skoro już komentowałam ten projekt, byłoby w porządku przyjrzeć się faktycznemu wyliczeniu. Po zsumowaniu (kilkukrotnym dla pewności) wypada mi, nie mniej nie więcej 59 600 zł.
      Gabriela Wojciechowska  14.03.2018 09:30
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany