Budowa 15 miejsc postojowych wzdłuż budynków przy al. Wilanowskiej 81, 83 i 67.

1613
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Sadyba Stegny
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
75 500 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt odpowiada na potrzeby mieszkańców kilku sąsiednich osiedli. Jego realizacja wpłynie na ułatwienia komunikacji mieszkańców i użytkowników drogi odbijającej od al. Wilanowskiej. Zapewni wzrost bezpieczeństwa mieszkańców poprzez łatwiejszy dojazd dla służb ratunkowych. Projekt polega na zbudowaniu ok. 15 prostopadłych ogólnodostępnych miejsc parkingowych wzdłuż trasy serwisowej równoległej do alei Wilanowskiej.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Sadyba Stegny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wzdłuż al. Wilanowskiej od nr 81 do 67.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działki we władaniu ZDM: obręb 1-1 0-06: -55/2,-38,-56/2,-57/2,-68/11 ,-102/12,-102/7 ,-102/19,-68/4
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt odpowiada na potrzeby mieszkańców kilku sąsiednich osiedli. Jego realizacja wpłynie na ułatwienia komunikacji mieszkańców i użytkowników drogi odbijającej od al. Wilanowskiej. Zapewni wzrost bezpieczeństwa mieszkańców poprzez łatwiejszy dojazd dla służb ratunkowych. Projekt polega na zbudowaniu ok. 15 prostopadłych ogólnodostępnych miejsc parkingowych wzdłuż trasy serwisowej równoległej do alei Wilanowskiej.
Opis projektu
Projekt ma na celu ułatwienie dojazdu do poszczególnych osiedli, gdyż zamiast parkować na ulicy dojazdowej powstałyby zatoki parkingowe i tym samym zwiększyłoby się bezpieczeństwo i porządek organizacji ruchu. Wzrósłby komfort parkowania mieszkańców, gości. Zatoki do parkowania powstaną w miejscach, w których nie będą kolidować z drzewami (konieczne zachowanie min. 2 m od pni drzew).
Uzasadnienie realizacji projektu
Organizacja tych miejsc postojowych przełożyłaby się na zadowolenie wszystkich użytkowników przyległych osiedli.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Przebudowa odcinka na miejsca postojowe: 15 m.p x 4 000 zł = 60 000 zł
- projekt czasowej organizacji ruchu wraz z wdrożeniem - 3 000 zł
- rekultywacja trawnika - 1 000 zł
- dokumentacja techniczna - 10 000 zł
- nadzoru inwestorskiego i autorskiego 1 500 zł
RAZEM: 75 500 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
75 500,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Koszty utrzymania, odśnieżania i sprzątania
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 500,00 zł

Modyfikacje

04.04.2018 15:25
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (9)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Co rok składany jest ten sam projekt i co rok nie zbiera wystarczającej ilości głosów - to chyba wystarczający dowód na to, że mieszkańcy nie są zainteresowani zamianą zielonego skweru na betonowy parking.
    Nieprawdą jest też twierdzenie, że organizacja parkingu przełoży się na WSZYSTKICH użytkowników przyległych osiedli; wielu mieszkańców, zwłaszcza osób posiadających mieszkania od strony Al. Wilanowskiej jest przeciwna pomysłowi zmniejszenia ilości zieleni oraz wycinki drzew stanowiących rodzaj bariery - estetycznej a także w jakimś stopniu akustycznej od ruchliwej ulicy. Nasadzenie kilku małych drzewek nie zrekompensuje wycinki obecnych!
    Mieszkaniec13831  23.01.2018 11:39
    • 1. Projekt jasno stwierdza, że nie będzie wycinki drzew ani uszczerbku dla terenów zielonych.
      Według mnie poprawi to zresztą estetykę. Samochody które i tak tam są, zaparkują w sposób uporządkowany nie niszcząc trawników. Ponadto nikt nie zamierza tam robić betonowego parkingu. Obecnie stosowaną praktyka w takich przypadkach są płyty ażurowe w 50% przerośnięte trawą.
      2. Starałbym się przekonać tych kilak osób z budynku 67 które są przeciwny, że nie pogorszy to estetyki a wręcz znacznie ją poprawi. Ponadto zapewni im to zwiększenie bezpieczeństwa jeśli np.: będą potrzebowali karetki. Mi się to zdarzyło. Sam nie jestem zainteresowany parkowaniem w tym miejscu (akurat mam nadmiar miejsc postojowych, które udostępniam innym mieszkańcom), ale obecny dziki parking wzdłuż ulicy stwarza niebezpieczeństwo, a poza tym wygląda po prostu brzydko.
      3. Oczywiście nie ma obowiązku głosowania ani na ten ani na żaden inny projekt. Żądanie zaprzestania zgłaszania pomysłu dlatego że Panu lub Pani się nie podoba uważam z niezasadne.
      Mieszkaniec2684  18.06.2018 09:40
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Mieszkaniec13831  25.06.2018 18:53
    • Ad 1 Autorki projekt zakładał wycinkę drzew i nowe nasadzenia. Decyzją ZDM został zmieniony i w obecnej formie sam projekt nie zakłada wycinki drzew jednak znam sytuacje gdzie powstały miejsca parkingowe (na terenie osiedla) powydzielane z zachowaniem rosnących drzew a już po kilku miesiącach wnoszono petycje o wycinkę tych drzew (lub obcięcie znacznej części gałęzi) gdyż na samochód spadały liście i gałęzie. Były to, jak w tym przypadku topole które mają tę cechę, że są dosyć kruche i zrzucają sporo gałęzi - jest to normalne dla tego gatunku, nie świadczy o chorobie drzewa czy groźbie przewrócenia drzewa jednak było uciążliwe dla parkujących pod drzewami kierowców...
      Ad 3. Ja niczego nie żądam, wyrażam swoją opinię na temat sensu umieszczania co rok tego samego projektu, na który głosuje coraz mniejsza ilość osób
      Mieszkaniec13831  25.06.2018 19:00
  • Uważam, że trzeba zrobić taki parking. Wystarczą zatoki, aby można było odkorkować drogę wewnętrzną. Od powstania tego budynku często jest problem z wyjazdem z garażu, a dodatkowo tworzą się korki na wew.ulicy przy Alei Wilanowskiej 67. Kilka stłuczek, wyzwisk oraz wzywana jest Straż Miejska aby zachować tam porządek.
    Mieszkaniec14313  27.02.2018 10:55
  • Projekt jest składany, ponieważ zainteresowanie dodatkowymi miejscami parkingowymi w tej okolicy ciągle rośnie. W tym roku również zachęcamy do głosowania za tym projektem.
    Mieszkaniec  27.02.2018 20:16 Autor projektu
    • Naprawdę? Zainteresowanie ciągle rośnie?

      490 głosów w głosowaniu na Budżet Partycypacyjny 2016
      462 głosy w głosowaniu na Budżet Partycypacyjny 2017
      291 głosy w głosowaniu na Budżet Partycypacyjny 2018
      Chyba jednak mieszkańcy nie są zainteresowani tym parkingiem...
      Mieszkaniec13831  06.03.2018 12:08
    • Jako mieszkaniec osiedla i byly czlonek zarzadu wspolnoty potwierdzam ze jest bardzo duze zainteresowanie mieszkancow miejscami parkingowymi w sasiedztwie osiedla. Niestety zaangazowanie by cos z tym zrobic to juz oddzielna sprawa i tylko to potwierdza hisoria liczby zebranych glosow ktora Pan lub Pani przytacza. To przykre, ale to nie znaczy ze autorzy projektu powinni sie poddawac. Dziekuje im osobiscie za ponawianie prob. Mysle ze w tym roku mobilizacja bedzie znacznie wieksza, w zwiazku z planowana likwidacja dziekiego parkingu na terenie zielonym od strony patkowskiego. Sam juz zmobilizowalem okolo 15 osob spoza osiedla by oddali swoj glos w poparciu tego bardzo potrzebnego projektu. Pamietajcie prosze ze kazdy (niezaleznie od miejsca zamieszkania) moze glosowac na nasz projekt. W tum rowniez dzieci za zgodą rodzicow.
      Mieszkaniec2684  25.06.2018 20:20
  • Opis projektu:
    "Projekt ma na celu ułatwienie dojazdu do poszczególnych osiedli, gdyż zamiast parkować na ulicy dojazdowej powstałyby zatoki parkingowe i tym samym zwiększyłoby się bezpieczeństwo i porządek organizacji ruchu."

    Poza miejscami bez zatok, na których i tak będzie odbywać się parkowanie, więc średnia ta poprawa…

    " Wzrósłby komfort parkowania mieszkańców, gości. Zatoki do parkowania powstaną w miejscach, w których nie będą kolidować z drzewami (konieczne zachowanie min. 2 m od pni drzew)."

    Samo osiedle 67 ma ok 200 mieszkań, 15 miejsc, nawet jakby były to dodatkowe miejsca, nic nie zmieni…

    Co do innych argumentów - teren zielony musi być zmniejszony, przecież te miejsca nie oznaczają zwężenia drogi... Fakt trochę lepsza wersja z pozostawieniem drezw, ale to oznacza że ilość miejsc do parkowania będzie taka sama.

    Projekt coraz bardziej potrzebny? 3cie miejsce od końca, no serio pali się ;)
    Mieszkaniec15832  13.07.2018 14:03
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany