Odsunięcie ruchu rowerów od przystanku ZTM Dolina Służewiecka 01

2269
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2019
Lokalizacja Mokotów
Służew
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
85 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • sport
  • zieleń miejska
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Odsunięcie ruchu rowerów od przystanku ZTM Dolina Służewiecka 01 przez wybudowanie ścieżki rowerowej oraz chodnika w rejonie przystanku.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Mokotów
Obszar objęty pomysłem:
Służew
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Dolina Służewiecka od al. Wilanowskiej do mostu nad Potokiem Służewieckim
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Teren zieleni w rejonie przystanku ZTM Dolina Służewiecka 01 od al. Wilanowskiej do mostu nad Potokiem Służewieckim
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Odsunięcie ruchu rowerów od przystanku ZTM Dolina Służewiecka 01 przez wybudowanie ścieżki rowerowej oraz chodnika w rejonie przystanku.
Opis projektu
Przez przystanek ZTM Dolina Służewiecka 01 przejeżdża duża ilość rowerzystów w kierunku Ursynowa oraz tego kierunku. Jadą omijając pieszych stojących na przystanku. Jeżdżą też przy krawężniku jezdni. Do dużego zagrożenia dochodzi, gdy na przystanek wjeżdżają autobusy ZTM. Najniebezpieczniejsze sytuacje są wtedy, gdy rowerzysta jedzie z góry od Ursynowa nie zwalniając, a podjeżdża autobus od al. Sikorskiego. Nieliczni rowerzyści jeżdżą po pasie zieleni za przystankiem, lecz po opadach ścieżka nie nadaje się do jazdy.
Proponuję wybudowanie asfaltowej ścieżki rowerowej od al. Wilanowskiej do mostu nad Potokiem Służewieckim i połączenie z istniejącym ciągiem asfaltowym oraz chodnika chodnika przystanku w kierunku pawilonu Łukowa 9 (na terenie ZDM) by przecinały się na jednym poziomie.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wybudowanie ścieżki rowerowej oddzieli pieszych i rowerzystów na przystanku czym znacznie zwiększy bezpieczeństwo ich. Niektórzy rowerzyści nie zwalniają i jadą między ludzmi na przystanku.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Droga dla rowerów:100 m x 2,5 m x 250 zł/m2 = 62 500 zł
Chodnik: 20 m x 2 m x 250 zł/m2 = 10 000 zł
Dokumentacja projektowa: 12 500 zł
Razem: 85 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
85 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
Sprzątanie, bieżąca konserwacja
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 000,00 zł

Modyfikacje

26.01.2018 12:35
akrawczynska
29.01.2018 13:28
akrawczynska
19.02.2018 17:07
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
19.02.2018 17:15
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
20.02.2018 12:21
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
27.03.2018 14:36
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (8)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt dotyczy miejsca, które leży w dzielnicy Ursynów.
    Robert Buciak  23.01.2018 14:45
    • A od kiedy to Służew jest częścią Ursynowa, panie Buciak?
      Mieszkaniec13840  24.01.2018 08:44
    • od wtedy od kiedy przystanek Dolina Służewiecka jest częścią Służewa, panie Szanceur. Ten przystanek leży na terenie Stegien
      Mieszkaniec13875  13.02.2018 15:36
    • Pani Gry. Stegny dzieli od Służewa Dolina Służewiecka i Al. Wilanowska. Zanim coś się napisze warto to byłoby sprawdzić gdzie dokładnie leży przystanek o którym mowa. Tak samo jak to, że Służew to nie Ursynów. Stegny btw to też Mokotów, a nie Ursynów. Pan Buciak jest ze Szczecina to tego nie wie. Pani też chyba nie stąd?
      Mieszkaniec13840  13.02.2018 15:50
  • Kolejny pomysł kolegów Pana Buciaka, bez składu i ładu? Bez logiki i znajomości miejsca. "Rowerzysta jedzie z góry od Ursynowa nie zwalniając" - ciekawostka. Dlaczego rowerzyści nie zwalniają przed przystankiem? Czy dlatego, że zamiast po jezdni jadą chodnikiem jak codziennie można zaobserwować. Dlatego, że mają pieszych w nosie? Jeśli chodzi o ścieżkę rowerową od Al. Wilanowskiej to proszę się zapoznać z planem Spółdzielni Mieszkaniowej, która zamierza w tym rejonie zrobić tereny rekreacyjne, właśnie z trasa rowerową. Wiec pomysł należy odrzucić jako marnowanie środków publicznych. Skrzyżowanie al. Wilanowska/ Dolinka - taka propozycja już przez Pana jest zawarta w innym projekcie. Po co znów Pan zwiększa koszty? W uzasadnieniu powinien Pan z kolei się nie błaźnić. Niektórzy rowerzyści nie zwalniają przejeżdżając po przystanku miedzy ludźmi. tj. chodniku, który ma 2 metry szerokości. Może tam postawmy Straż Miejską. Od razu się poprawi bezpieczeństwo PIESZYCH w tym miejscu. Zanim się jakiś pomysł wrzuci do BP, niezależnie czy się jest w komisji BP, kochany autorze, należy poznać miejsce.
    Mieszkaniec13840  24.01.2018 09:48
    • Przystanek Dolina Służewiecka 01 jest usytuowany po stronie zachodniej ulicy Dolina Służewiecka, która w całości przy Al. Wilanowskiej należy do Służewia. Jestem mieszkańcem Spółdzielni Mieszkaniowej "Nad Potokiem" ul. Łukowa 9, której teren bezpośrednio sąsiaduje z ww przystankiem i nie jest nic wiadome by Spółdzielnia miała plany przebudowy terenu zielonego będącego w jej władaniu w tym budowy ścieżki rowerowej. Proponowana ścieżka ma biec za przystankiem w pasie zieleni i łączyć się z pasem pieszo rowerowym w Al. Sikorskiego. Zapraszam w godzinach szczytu tj 7-10 na przystanek gdy zrobi się cieplej.
      Mieszkaniec10252  24.01.2018 11:03 Autor projektu
  • SM Potok to nie SM Służew. Zachęcam do przejścia się i obejrzenia planów w SM Służew, która to na terenie całej Dolinki /wzdłóż Smródki ;)/ planuje stworzenie parku. Bo sama SM Potok nie ma na to zwyczajnie środków.
    Mieszkaniec13840  24.01.2018 11:12
  • Nie jestem aktywnym rowerzystą. Regularnie natomiast przesiadam się na wspomnianym przystanku. Niestety, dokładnie to tak wygląda jak zostało to napisane.

    Rowerzyści jeżdżą między ludźmi czekającymi na przystanku i kłębiącymi się przy podjeżdżających autobusach.

    Nie jestem jednak pewien czy jest potrzeba budowy ścieżki na całym odcinku - może wystarczyłaby mijanka z tyłu przystanku (jak stosowane z powodzeniem na Bielanach na Piaskach przy Broniewskiego)

    W każdym razie warto ten problem rozwiązać - rzadko który zsiada z roweru i przeprowadza przez ludzi rower chodnikiem. Sam pamiętam niecierpliwego rowerzystę, który kiedyś dzwonił na mnie jak stałem i czekałem na podjeżdżający autobus. W końcu ustąpiłem miejsca rowerowemu kamikaze - nerwus nie wziął po uwagę tego, że czekałem oparty o latarnię...
    Wojciech Zawiliński  28.02.2018 13:27
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany