Budowa dużego skateparkuu na Gocławiu dla całej Pragi-Południe jako wizytówka prawej strony Wisły

26
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Praga-Południe
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
1 150 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • kultura
  • sport
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 3736 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Ikona Wyślij wiadomość do autora

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
26.10.2021 12:21

Stan zaawansowania robót około 60%. Zakończenie prac zaplanowane na 1 grudnia 2021 roku. Wyłoniony wykonawca zakończył roboty ziemne, wszystkie warstwy podbudowy pod skatepark, instalację pod oświetlenie wraz z fundamentami pod latarnie.

Ponieważ proces uzyskiwania pozwoleń i zgód koniecznych do budowy skateparku zakończył się w listopadzie 2020 roku nie udało się wykonać prac budowlanych przed końcem roku. W związku z tym ZGN wystąpił o przesunięcie środków finansowych na realizację projektu na 2021 rok i realizacja projektu zakończy się 1 grudnia 2021r. 
 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zakład Gospodarowania Nieruchomościami w Dzielnicy Praga-Południe

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica Wał Miedzeszyński, vis-a-vis HANGARU 646
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Dzielnica Praga Południe , nr działki 16 , nr obrębu 30603
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Mój projekt będzie polegał na budowie SKATEPARKu betonowego z przeszkodami i rampami, przeznaczony do uprawiania sportów (jazda na deskorolce, hulajnodze,rowerze,BMX ,jazda na rolkach). W skateparku będzie znajdować się wiele przeszkód przeznaczonych do nauki trików. Skatepark betonowy wykonany będzie z betonu lanego, metodą torkretowania bez sztucznych łączeń i klawiszowania.
Uzasadnienie realizacji projektu
Mój projekt będzie wizytówką naszej dzielnicy. Po prawej stronie Wisły nie ma żadnego skateparku. Jest bardzo duże zapotrzebowanie na tego typu obiekt. Na Pradze Południe mieszka wielu instruktorów i zawodników wrotkarstwa, skateboardingu, rolkarstwa, jazdy wyczynowej na rowerze czy hulajnodze. Będzie skupiał całe rodziny z dziećmi w miejscu w którym będą mogły wspólnie spędzić czas w ruchu na świeżym powietrzu. Będzie można organizować różnego rodzaju warsztaty i zawody sportowe. Skatepark na stadionie Narodowym, który jest otwarty tylko w okresie zimowym jest bardzo oblegany. To również pokazuje jakie występuje zapotrzebowanie na całoroczne obiekty tego typu.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Koszt projektu - ok. 30 000 zł
2. Koszt budowy skateparku o pow. 800 m kw. - ok. 1 030 000 zł
3. Mała architektura - ok. 20 000 zł
4. Zagospodarowanie zieleni - ok. 30 000 zł
5. Ciągi komunikacyjne - ok. 40 000 zł

Łączny koszt 1 150 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
1 150 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji

Modyfikacje

20.05.2019 11:42
Autor projektu
27.08.2019 13:38
Koordynator w Dzielnicy Praga Południe
27.08.2019 15:16
Koordynator w Dzielnicy Praga Południe

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (40)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo ważna inicjatywa.
    Cała moja rodzina (ja, żona + 3 dzieci jeździ na rolkach, hulajnogach i rowerach). Prawie wszyscy koledzy moich dzieci jeżdżą na hulajnogach lub rolkach. Niestety na Gocławiu i na całej Pradze Południe nie ma takiego obiektu. Pozostają darmowe obiekty w innych dzielnicach lub w Piasecznie (!!!) zrealizowane z tamtejszych budżetów partycypacyjnych, lub płatne obiekty prywatne.

    Teren koło Hangaru646 jest nie zagospodarowany, a ma wielki potencjał. Sam chciałem zgłosić taki projekt, w tej samej lokalizacji :)

    Ja ze swojej strony będę promował pomysł w mediach społecznościowych.
    Mieszkaniec16238  21.05.2019 12:12
    • Dziękuję!
      Zachęcam w takim razie do wspólnej promocji i namawiania mieszkańców do głosowania
      Mieszkaniec16189  21.05.2019 12:20 Autor projektu
  • Gocław nazywany jest przez część mieszkańców PUSTYNIĄ. To jest bardzo ważna inicjatywa, pozwalająca przede wszystkim dzieciom i młodzieży spędzić aktywnie czas. Głosujmy!
    Mieszkaniec16232  21.05.2019 15:09
  • Super pomysł! Bardzo popieram. Wreszcie coś co wychodzi poza standardowy plac zabaw i służy zarówno dzieciom jak i dorosłym!
    Mieszkaniec16351  24.05.2019 14:54
  • Mnie też pomysł bardzo się podoba, tym bardziej że jest na Goclawiu teren, ktory az sie prosi o zagospodarowanie. Jestem za szerzeniem wszelkiej aktywności wśród dzieci, młodzieży i dorosłych, a taki park będzie idealnym miejscem gdzie aktywnie można będzie spędzić czas całą rodzina. Zachęcam do głosowania i promowania :-)
    Mieszkaniec16358  24.05.2019 22:52
  • Niezwykle ważna inicjatywa i świetny pomysł !!! W czasach gdy dzieci i nastolatkowie wolny czas spędzają przed ekranem telefonu i komputera ! Na Gocławiu nie ma miejsca gdzie dzieci i młodzież mogłyby spędzać wolny czas aktywnie. Aktywność ruchowa, pobudza wszystkie procesy fizjologiczneorganizmu i usuwa wszystko to, co spowodowało zmęczenie. Dzieje się to znacznie szybciej niż podczas odpoczynku biernego (np. przy siedzeniu przed telewizorem czy komputerem).
    Mieszkaniec16357  26.05.2019 18:54
  • Beznadziejna inicjatywa i wyrzucanie pieniędzy w błoto. Pewnie właściciel trampolin chce sobie z publicznych pieniędzy sfinansować dodatkową atrakcję, która ściągałaby mu klientów. Czy koniecznie musimy zabudować każdy skrawek zieleni? Ta inwestycja przyczynia się do powstawania betonowej pustyni na osiedlu Gocław. Droga inwestycja, z której skorzysta niewiele osób.

    ZDECYDOWANIE ZŁY POMYSŁ
    Mieszkaniec17816  17.06.2019 10:16
    • Dlaczego Pan /Pani tak uważa?
      Mieszkam na Gocławiu od 1987 roku, i nie jestem przedstawicielem żadnej firmy :)
      Na prawej stronie Wisły nie ma NIC dla dzieci, poza Orlikiem w środku naszego blokowiska. Jest Balaton, ale to nie jest odpowiedź na TEN problem.
      Bardzo dużo dzieci i młodzieży jeździ na hulajnogach, rolkach czy BMX, i aby pojeździć na SKATEPARKU trzeba albo jechać na Dworzec Zachodni, albo do Piaseczna, albo na Ursynów.

      Na Pradze Południe jest tylko Pumptrack na ul. Skalnicowej (ale to Wawer) - więc też to wyprawa dla dzieci, lub szczątkowy skatepark przy Galerii Pónocnej. Jest też (jak na razie) mikro-park na Gocławku przy ul. Olszynki Grochowskiej.

      Zgadzam się, że zabudowywanie zieleni nie jest dobre ale to teren reakreacyjno-sportowy, a aktualnie NIKT tam nic nie robi poza śmieceniem...

      Może lepiej zlikwidować dzikie parkingi? Ale to przecież się nie uda, bo mieszkańcy muszą gdzieś parkować.
      Nie ma "złotego środka"? Moim zdaniem jest nim TA lokalizacja.
      Zieleń jest "za wałem" - czyli cały pas przy Wiśle, który nota bene jest coraz bardzie j zagospodarowany.

      Brak terenu sportowo - rekreacyjnego obniża też atrakcyjność osiedla dla mieszkańców. Bez niego wyrośnie nam pokolenie "anty-społeczników i graczy komputerowych"
      Mieszkaniec16238  17.06.2019 10:23
    • Mieszkam na gocławiu od 1986 roku i dzieci na BMX widziałem ostatni raz w latach 90-tych. Nie jest również prawdą że nikt nie korzysta z tego terenu. Widziałem tam np. łuczników, spacerowiczów z psami i dzieci z latawcami. To prawda że na gocławiu nie ma skateparku i trzeba jechać do dzielnicy obok... na gocławiu nie ma też stoku narciarskiego. Żeby pojeździć na nartach trzeba jechać na górkę szczęśliwicką. Czy to argument, żeby budować górę na naszym osiedlu? Nie przekonała mnie Pana/Pani argumentacja. Jestem przeciwny tej inwestycji... Pozdrawiam

      PS.
      Ponieważ Pana wypowiedź została przeedytowana pozwolę sobie jeszcze coś dopisać. Ma Pan jakiś problem z esportem? Czy esportowcy są gorsi od innych? Dlaczego ich Pan przedstawia w złym świetle? Dlaczego ich Pan dyskryminuje w ten sposób? Esport to przyszłość. Gdybym miał być złośliwy tak jak Pan, to przytoczyłbym przykład Kamili Skolimowskiej, który pokazuje że tradycyjny "sport to zdrowie". Ten teren można zabudować, bo teren zielony jest za ulicą? Stosując te sposób rozumowania, można zlikwidować całą zieleń w Warszawie, bo przecież jest w Radomiu. Szkoda mi czasu dalsza "dyskusję".
      Mieszkaniec17816  17.06.2019 10:31
    • Rozumiem, że Pan nie widzi dzieci na BMX. Tak się skłąda, że tylko u mnie w bloku jest ich 3 :) A nie widać ich - bo jeżdżą nie po osiedlu właśnie.
      Na hulajnogach jeździ w u mnie w bloku kilkanaście, w skali osiedla "trochę" więcej. O rolkach nie wspomnę.

      Proponuję zacząć wozić dzieci przez całe miasto czy zbior-komem czy też własnym samochodem nawet raz w tygodniu na skatepark, to zrozumie Pan skalę problemu (kosztów też).

      A co jest lepsze? Zostawić trawnik, który za rok- dwa stanie się i tak kolejnym parkingiem?
      Podobne myślenie na naszym osiedlu pokutuje od lat 90-tych.
      Nie unikniemy zmian, więc chociaż, niech to będą zmiany które pozytywnie wpłyną na zdrowie naszych dzieci i nasze.
      Mieszkaniec16238  17.06.2019 10:38
    • Odnośnie e-sportów.
      Oczywiście, że to przyszłość. Jeżeli moja wypowiedź byłą niestosowna - przepraszam.

      Mi jako rodzicowi chodzi TYLKO o to, że aktualnie dzieci spędzają za dużo czasu przed komputerem czy teflonem, BEZ aktywności fizycznej.
      A jest to efektem tego, że w pobliżu nie ma co robić.

      Ja osobiście chcę, aby moja rodzina, dzieci i społeczeństwo było zdrowe i aktywne. A taka inwestycja jest w stanie to promować i wspomóc.
      Mieszkaniec16238  17.06.2019 10:46
    • No cóż... nie każdy musi się zgadzać z moim projektem. Na szczęście będzie głosowanie i mieszkańcy zdecydują czy taki projekt jest potrzebny na naszej dzielnicy czy nie (a w mojej opinii i nie tylko BARDZO ) Skoro mieszka Pan na Gocławiu od 1986 roku, chciałbym poznać Pana dokonania na rzecz lokalnej społeczności, zagospodarowania terenu, poprawy zieleni itp. Ja takie mam i nie jestem anonimowy
      Mieszkaniec16189  17.06.2019 12:33 Autor projektu
  • Super pomysł!!! Też myślałam o braku miejsca dla aktywnego spędzania czasu dla dzieci, młodzieży i starszych na Goclawiu. Skate park jest potrzebny i wybór terenu trafiony :) popieram w 100% i podpisuje się obiema rękami i dziękuję za inicjatywę
    Mieszkaniec17901  20.06.2019 12:53
    • Dziękuję za miłe słowa. Proszę o promocję wśród rodziny i znajomych. Głosowanie we WRZEŚNIU!!!
      Mieszkaniec16189  20.06.2019 13:01 Autor projektu
  • Super, popieram inicjatywę
    Mieszkaniec17906  20.06.2019 16:15
  • W końcu po 36 latach doczekam się skateparku :D Tak!
    Mieszkaniec18628  30.08.2019 12:49
  • Super!
    Mieszkaniec18696  02.09.2019 00:26
  • uważam ze bardzo potrzebna inicjatywa
    Mieszkaniec19950  17.09.2019 13:11
    • Zapraszam do głosowania i promowania wśród znajomych. Jeszcze tylko 5 dni głosowania
      Mieszkaniec16189  18.09.2019 12:41 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkaniec19997  18.09.2019 07:58
  • Super pomysł! Jestem za ;]
    Mieszkaniec19997  18.09.2019 07:59
    • Zapraszam do głosowania i promowania projektu wśród znajomych. Można głosować również w imieniu dzieci.
      Mieszkaniec16189  18.09.2019 12:40 Autor projektu
  • Pomysł ok, ale nie lokalizacja. Czy nie można zaproponować takiej inwestycji tam gdzie jest beton a nie tereny zielone, których na Gocławiu jest coraz mniej? Dodatkowo będzie to miejsce wykorzystywane przez osoby uczęszczające do dyskoteki disco polo - EXPLOSION, które zostawiają po sobie potłuczone butelki po alkoholu.
    Projekt - TAK
    Lokolizacja - NIE
    Mieszkaniec2875  23.09.2019 15:18
    • Bardzo proszę o wskazanie lokalizacji gdzie jest „beton” i mógłby powstać tego typu obiekt ???
      Mieszkaniec16189  25.10.2019 12:20 Autor projektu
  • Również, uważam, że sam projekt jest ok, ale miejsce już nie.
    Nie głosowałam na ten projekt i żałuję, że wygrał. Czytając wpisy mieszkańców na fb mogę wnioskować, że co poniektórzy nawet nie wiedzą co to za lokalizacja, gdzie to jest, co tam jest. Zagłosowali na projekt a gdzie to już nie istotne. A tyle się mówi o zieleni. Zasadzamy drzewka...
    Dobrze by było aby tego typu inwestycja była już na istniejącym betonie, a nie w miejscu w którym jest zieleń i piękne duże drzewa.
    Osobiście kilka lat temu walczyłam o renowacje zieleni wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego od ul. Fieldorfa. Udało się z pomocą Pana Radnego.
    Chodzę tamtędy codziennie od kilkunastu lat. I cieszę się, że jest takie miejsce w którym spokojnie bez zgiełku mogę pospacerować. Mijam ludzi biegających, na rowerach, spacerujących z dziećmi, z kijkami. Uważam, że jest to jedyne miejsce zachowane na naszym osiedlu z zielenią. Powinniśmy je pielęgnować a nie niszczyć i betonować.
    Mieszkaniec12087  25.10.2019 11:53
    • Zapewniam Panią, że większość osób głosujących znała lokalizację tego projektu. Z ponad 6 tys m2 do budowy skateparku wykorzystamy około 900m2 terenu polanki w środku działki, na której trawa w okresie letnim jest wypalona przez słońce. Nikt nie chce wycinać drzew , a rolą projektantów będzie wkomponowanie tego obiektu w istniejąca zieleń. A na spacery zapraszam Panią do prawdziwego zielonego miejsca , jakim będzie Park Angielski tuż obok.
      Mieszkaniec16189  25.10.2019 12:16 Autor projektu
    • A gdzie na Gocławiu jest teren już wybetonowany plac mający co najmniej 800m2, który nadawałby się pod budowę Skataparku?
      Nadawałby się - czyli spełniał wymogi własnościowe, techniczne i lokalizacyjne.
      Mieszkaniec16238  30.10.2019 12:49
  • Na Park Angielski głosowałam, nawet rozwieszałam plakaty :).

    Faktycznie, bywa, że ten fragment jest wypalony lub rozjeżdżony przez samochody zawracające, ale czy w takim razie nie powinniśmy zadbać o pielęgnacje tego skrawka? mało go mamy.
    Ze swojej strony pisałam do urzędu o postawienie większej ilości pachołków wzdłuż Hangarów.

    Pozdrawiam.
    Mieszkaniec12087  25.10.2019 12:33
    • Z Parku Angielskiego przejdziemy sobie spacerkiem na SKATEPARK !!! Głosowanie pokazało nam ,że została zachowana równowaga. Wraz z nowymi terenami zielonymi powinny powstawać obiekty sportowe.
      Mieszkaniec16189  25.10.2019 13:46 Autor projektu
  • Niestety nie mogę się zgodzić, że lokalizacja związana z likwidacją trawnika jest ok... Trawa wysycha w sezonie letnim, to fakt, ale beton emituje dodatkowe ciepło - trawa nie. Stan trawnika tak na prawdę jest wynikiem rozjeżdżania go przez klientów Explosion... - wystarczyłoby zablokować wjazd na trawę samochodom, by polepszyła się jej kondycja. Poza tym wielu mieszkańców wykorzystuje to miejsce do spacerów. Jeśli teren miałby zostać wykorzystany do uprawiania sportu sugerowałabym boisko trawiaste, którego nie ma w okolicy..
    Betonowy skatepark moim zdaniem lepiej zlokalizować tam, gdzie beton już jest.
    Mieszkaniec2875  29.10.2019 12:24
    • Ale w dalszym ciągu nie odpowiedziała Pani na moje pytanie, gdzie jest to miejsce z nawierzchnią betonową idealnie nadające się pod budowę skateparku ??? Jak już wcześniej pisałem powstanie wspaniały obiekt tuż obok w postaci Parku Angielskiego nadającego się idealnie na spacery.
      Mieszkaniec16189  29.10.2019 12:36 Autor projektu
    • Zgadzam się. Wystarczy odpowiednie ogrodzenie i nie będzie trawa rozjeżdżana a skatepark powinien stanąć już w miejscu wybetonowanym.
      Mieszkaniec12087  30.10.2019 12:08
    • A proszę powiedzieć GDZIE jest taki już wybetonowany teren?

      Mieszkam na Gocławiu od lat 80-tych, i nie kojarzę takiego miejsca, które nie było by wielkości połówki boiska do koszykówki (tzw. Streetball), i nie byłoby pomiędzy blokami.
      Mieszkaniec16238  30.10.2019 12:47
    • - po drugiej stronie hangaru, w sąsiedztwie Crossfit GCW
      - przy kwarcianej w okolicach jeziorka Gocławskiego - to jest coś w rodzaju zdegradowanego boiska po którym został stary asfalt
      - przy "kolorowej" się nic nie znajdzie?

      Pozdrawiam :)
      Mieszkaniec2875  30.10.2019 22:09
  • @MarcinGOCŁAW,

    Pisal Pan że cyt. "nikt nie chce wycinać drzew" i że park będzie wkomponowany w istniejącą zieleń. Zechce Pan się ustosunkować do wycinki jaka miała miejsce w tym tygodniu po środku terenu planowanego obiektu?

    Pozdrawiam

    Krzysztof
    Mieszkaniec24778  17.12.2020 16:41
    • Witam,
      Drzewa owocowe , kolidowały z połączeniem SKATEPARKU I PUMPTRACKA w całość. Oczywiście zostaną posadzone nowe drzewa na terenie działki, w innym miejscu. Równowaga zostanie zachowana.

      Pozdrawiam
      M.S
      Mieszkaniec16189  17.12.2020 20:04 Autor projektu
    • Dokładnie, też pamiętam, jak autor projektu przekonywał, że nie będzie wycinki drzew. A tu proszę, idę na spacer a tam wycięte drzewa.
      Nie przekonują mnie argumenty, że mamy Park Angielski. Powinniśmy jak najwięcej zachowywać zieleni a tym bardziej już istniejącej. Na fb grupie Gocław, jest tyle osób co narzekają, że zieleń jest dewastowana pod zabudowy a później sami do tego doprowadzają.
      Pozdrawiam, Renata, mieszkanka Gocławia od 1982 r.
      Mieszkaniec12087  18.12.2020 07:44
    • Panie Marcinie,

      To jest niestety manipulowanie rzeczywistością. Strasznie fajnie że nasadzicie nowe drzewa ale nadal nie rozumiem jak to się ma do koncepcji nie wycinania starych? Pisał Pan że park zostanie zaprojektowany w taki sposób aby drzew nie wycinać a został zaprojektowany inaczej. Wniosek z tego prosty że zmieniliście priorytety. Nasadzenie nowych drzewek nie zmienia tego faktu. Wykorzystanie istniejącej zieleni w takich projektach jest dla mnie bardzo ważne bo nie nasadzi Pan 50letnich drzew tylko szczepione krzaki z których 30 procent się prawdopodobnie nie przyjmie. Myślę że i dla was powinno mieć to znaczenie bo brak zacienienia w tego typu wybetonowanych obiektach jest powszechnym problemem.
      Mieszkaniec24778  18.12.2020 10:31
  • Obecnie prowadzone są prace, ogrodzony jest cały teren zielony. Betonu będzie chyba więcej niż miało być. Czy mogę prosić o wyjaśnienie tej sytuacji?
    Mieszkaniec12087  23.09.2021 12:03
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany