Zielona wizytówka Ursynowa - zieleńce przy wejściach do stacji metra Ursynów i Stokłosy
242
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Ursynów

Koszt pomysłu
187 644 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
wejścia do metra Ursynów i Stokłosy. Ursynów - wejścia a) płn-zach b) płn-wch c) płd- wsch
Stokłosy a) płn-wsch b) płd-wsch
Stokłosy a) płn-wsch b) płd-wsch
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przy stacjach Natolin i Kabaty nie można urządzić takich zieleńców, ponieważ nie ma skarp przy zejściach do metra. Przy stacji Imielin istnieją już takie zieleńce
Dane projektu
Opis projektu
Projekt przewiduje stworzenie estetycznych zieleńców na terenach bezpośrednio przy wejściach do stacji metra Ursynów (wejście południowo-wschodnie, północno-wschodnie i północno-zachodnie) oraz stacji Stokłosy (wejście południowo-wschodnie oraz północno-wschodnie), na działkach miejskich.
Zieleńce będą estetyczne i żywe także zimą, ponieważ dominować w nich będzie roślinność iglasta przystosowana do stromego podłoża (sosna górska). Zieleńce będą urządzone na skarpach prowadzących do wejścia do stacji metra oraz terenie przyległym. Na terenie płaskim uzupełnieniem sosny górskiej będzie forsycja.
Alternatywna roślinność: sosna górska plus irga płożąca, płożąca odmiana jałowca chińskiego, róża pomarszczona, pięciornik krzewiasty – jeżeli miejsce narażone jest na zacienienie to: barwinek pospolity, irga Dammera.
Zieleńce będą estetyczne i żywe także zimą, ponieważ dominować w nich będzie roślinność iglasta przystosowana do stromego podłoża (sosna górska). Zieleńce będą urządzone na skarpach prowadzących do wejścia do stacji metra oraz terenie przyległym. Na terenie płaskim uzupełnieniem sosny górskiej będzie forsycja.
Alternatywna roślinność: sosna górska plus irga płożąca, płożąca odmiana jałowca chińskiego, róża pomarszczona, pięciornik krzewiasty – jeżeli miejsce narażone jest na zacienienie to: barwinek pospolity, irga Dammera.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ursynów potrzebuje terenów zielonych, w szczególności roślin produkujących tlen i oczyszczających powietrze także zimą.
Okolice zejść do metra są zaniedbane, roślinność w wymienionych miejscach jest mało atrakcyjna.
Roślinność na skarpie dodatkowo zabezpiecza przed spływem powierzchniowym, żłobieniem gruntu i osuwaniem się mas ziemi.
Niech wejścia do stacji metra Ursynów i Stokłosy wyglądają tak, jak południowe wejścia do stacji Imielin!
Przy stacjach Natolin i Kabaty nie ma skarp, na których można by urządzić takie zieleńce.
Okolice zejść do metra są zaniedbane, roślinność w wymienionych miejscach jest mało atrakcyjna.
Roślinność na skarpie dodatkowo zabezpiecza przed spływem powierzchniowym, żłobieniem gruntu i osuwaniem się mas ziemi.
Niech wejścia do stacji metra Ursynów i Stokłosy wyglądają tak, jak południowe wejścia do stacji Imielin!
Przy stacjach Natolin i Kabaty nie ma skarp, na których można by urządzić takie zieleńce.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Geokrata komórkowa o wymiarze wys. 5cm 5 x 3 metra - 1800 zł
Szpilki do montażu krat - 288 zł
Ziemia urodzajna na wzmocnienie skarp - 960 zł
Robocizna przy wzmacnianiu skarp - 800 zł
Nasadzenia krzewów na skarpach - 96596 zł
Zabezpieczanie nasadzeń na koronie skarpy - 1000 zł
Wykonanie Pocet Park - 60000 zł
przygotowanie terenu pod Pocet Park - 25000 zł
oznakowanie B.O. - 1200 zł
Szpilki do montażu krat - 288 zł
Ziemia urodzajna na wzmocnienie skarp - 960 zł
Robocizna przy wzmacnianiu skarp - 800 zł
Nasadzenia krzewów na skarpach - 96596 zł
Zabezpieczanie nasadzeń na koronie skarpy - 1000 zł
Wykonanie Pocet Park - 60000 zł
przygotowanie terenu pod Pocet Park - 25000 zł
oznakowanie B.O. - 1200 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
187 644,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzjestem za! walczmy o zieleń.
powodzenia!
Jak to będzie wyglądało? Czy nie będzie tu kolizji?
Pozdrawiam
Hanka Żelichowska