Rowerowa Praga Południe - dopuszczenie ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach Grochowa Południowego i 4 ulicach Saskiej Kępy
966
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Praga-Południe

Koszt pomysłu
710 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
12.01.2022 10:49
W 2020 roku odbył się przetarg, który został unieważniony z powodu braku ofert i realizację projektu przesunięto na 2021 r.
Plany wprowadzenia na terenie Dzielnicy Praga-Południe strefy płatnego parkowania (nieznane na etapie oceny projektu) spowodowały zawieszenie wykonania projektu do czasu ustalenia docelowych rozwiązań komunikacyjnych i realizację przesunięto na 2022r.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Wydział Infrastruktury dla Dzielnicy Praga-Południe
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Południe
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
- Jakubowska
- Czeska
- Walecznych (na całej długości)
- Finlandzka
- Dobrowoja
- Igańska
- Kruszewskiego
- Omulewska
- Sulejkowska
- Gdecka
- Komorska
- Zbaraska
- Okuniewska
- Pustelnicka
- Kawcza
- Tarnowiecka
- Motorowa
- Majdańska
- Czeska
- Walecznych (na całej długości)
- Finlandzka
- Dobrowoja
- Igańska
- Kruszewskiego
- Omulewska
- Sulejkowska
- Gdecka
- Komorska
- Zbaraska
- Okuniewska
- Pustelnicka
- Kawcza
- Tarnowiecka
- Motorowa
- Majdańska
Dane projektu
Opis projektu
Projekt polega na:
- dopuszczeniu kontraruchu na Jakubowskiej, Czeskiej, Walecznych (na całej długości) i Finlandzkiej
- dopuszczeniu ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach Grochowa Południowego (kolejność oznacza hierarchię)
- Dobrowoja
- Igańska
- Kruszewskiego
- Omulewska
- Sulejkowska
- Gdecka
- Komorska
- Zbaraska
- Okuniewska
- Pustelnicka
- Kawcza
- Tarnowiecka
Wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego w tych ulicach wymaga wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h (jeżeli nie funkcjonuje) oraz zastosowania fizycznych środków uspokojenia ruchu.
- dopuszczeniu kontraruchu na Jakubowskiej, Czeskiej, Walecznych (na całej długości) i Finlandzkiej
- dopuszczeniu ruchu dwukierunkowego dla rowerów na ulicach Grochowa Południowego (kolejność oznacza hierarchię)
- Dobrowoja
- Igańska
- Kruszewskiego
- Omulewska
- Sulejkowska
- Gdecka
- Komorska
- Zbaraska
- Okuniewska
- Pustelnicka
- Kawcza
- Tarnowiecka
Wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego w tych ulicach wymaga wprowadzenia ograniczenia prędkości do 30 km/h (jeżeli nie funkcjonuje) oraz zastosowania fizycznych środków uspokojenia ruchu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Wskazane ulice są brakującym fragmentami w sieci rowerowej. W dużej części jest już kontraruch dopuszczony. Brakuje np. na Grochowie Południowym, a jest bardzo potrzebny w dojeżdzie po zakupy.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Wprowadzenie dwukierunkowego ruchu rowerowego: 16 ulic x 40 000 zł = 640 000 zł
Dokumentacja projektowa: 70 000 zł
Łącznie: 710 000 zł
Dokumentacja projektowa: 70 000 zł
Łącznie: 710 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
710 000,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Modyfikacje
10.06.2019 11:48
10.06.2019 12:39
10.06.2019 15:19
21.08.2019 14:32
26.08.2019 11:01
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzOdnoszę się do ulic Saskiej Kępy.
Projekt kompletnie niepotrzebny z punktu widzenia rowerzystów, jedynym jego celem jest chyba uprzykrzenie życia mieszkańcom. Dziś bez żadnego problemu rowerzyści poruszają się w dwóch kierunkach po uliczkach Saskiej Kępy, także tych jednokierunkowych. Nie ma tu żadnej siatki DDR, wobec czego mówienie o jakimś jej uzupełnieniu jest kompletnym nonsensem.
Dzięki żmudnej i ciężkiej pracy środowisk saskokępskich, w tym Samorządu Mieszkańców, ulice zostały uporządkowane pod względem kierunków ruchu, wygospodarowano także nowe miejsca parkingowe. Realizacja tego projektu spowoduje paraliż tego układu, na każdej ulicy zniknie po kilkadziesiąt LEGALNYCH miejsc do parkowania. Likwidacja miejsc parkingowych na ulicy Walecznych, na której w dodatku znajduje się bardzo uciążliwa dla ruchu lokalnego Szkoła Francuska oraz przy ulicy Czeskiej, jednej z najmniejszych uliczek Kępy, to pomysł po prostu chory. Na ulicy Jakubowskiej natomiast należy wprowadzić ukośny system parkowania po stronie nasypu. A rowerzyści, jak dotychczas, mogą doskonale i bezpiecznie poruszać się po tych ulicach.
Nie bardzo wiem, jakim prawem pomysłodawca projektu chce "uszczęśliwić" mieszkańców Saskiej Kępy swoimi fanatycznymi pomysłami.
Głosowanie na ten projekt to strzał w stopę!!!
Komentarz został usunięty przez autora
Nie pomyśłał Pan służy Pan mafii reprywatyzacyjnej, która sprzedaje mieszkania bez miejsc parkingowych w przejętych budynkach na Saskiej Kępie?
Nie będę odnosił się do Pana niestosownych, a wręcz chamskich uwag ad personam, bo nie chcę zniżać się do tego poziomu.
Z uwagi na to, że czyta to niestety więcej osób napiszę tylko :
1. Żeby zgłaszać jakiś projekt dotyczący osiedla i konkretnych ulic należy tę okolicę znać, jak własną kieszeń. Ja odnoszę się tylko do miejsc, które znam, w których żyję, mieszkam od trzech pokoleń i na rzecz tego rejonu działam od zawsze, oczywiście w porozumieniu z sąsiadami. A takim miejscem jest dla mnie Saska Kępa. I z pewnością nie pozwolę na to, aby ktoś narzucał Kępie jakieś rozwiązania z góry, bo ma akurat taką wizję. Każda istotna zmiana MUSI być konsultowana z okolicznymi mieszkańcami.
2. Jeśli wiadomo Panu o działalności jakieś mafii reprywatyzacyjnej na Saskiej Kępie, to proszę natychmiast zgłosić to do prokuratury. Ja zaś rozważę zgłoszenie pomówienia.
Gdyby Pan miał choć blade pojęcie o mojej Kępie, to wiedziałby Pan, że 95 % domów nie ma żadnych garaży, a tym bardziej podziemnych, bo w latach kiedy powstawało to osiedle po prostu takich się nie budowało. Zaś nieliczne wybudowane tu nowe domy są w takowe wyposażone, z czego wszyscy się bardzo cieszą.
Proponuję więc zamilknąć, a najlepiej wycofać swój projekt. I nie urządzać na siłę życia innym.
I jeszcze raz powtarzam, REALIZACJA PROJEKTU NIE SPOWODUJE LIKWIDACJI MIEJSC POSTOJOWYCH, nawet od tych trzech pokoleń.