Usprawnienie ruchu rowerowego (Ursus Północny)
111
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Ursus
Ursus Północny

Koszt pomysłu
429 800 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt ma na celu uzupełnienie brakujących elementów sieci rowerowej w Ursusie. Będzie polegał na wyznaczeniu pasów, przejazdów i dróg dla rowerów.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
04.05.2020 11:33
W ramach projektu wybudowano drogę dla rowerów na ul. Warszawskiej łączącej istnejące trasy wzłuż ul. Orląt Lwowskich i POW. Wybudowano także łącznik pasów rowerowych na ul. Szamoty z drogą dla rowerów w al. 4 Czerwca 1989 r. Aby wyznaczyć pasy rowerowe na ul. Traktorzystów konieczna jest przebudowa ulicy. Koszt takiej inwestycji znacznie przekracza budżet projektu. Realizacja będzie możliwa po zapewnieniu środków na ten cel.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Ursus
Obszar objęty pomysłem:
Ursus Północny
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Traktorzystów,Szamoty, Warszawska
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt ma na celu uzupełnienie brakujących elementów sieci rowerowej w Ursusie. Będzie polegał na wyznaczeniu pasów, przejazdów i dróg dla rowerów.
Opis projektu
1. Wyznaczenie obustronnych pasów rowerowych na drogach poprzez modyfikację oznakowania drogowego. Pasy rowerowe powinny zostać wyznaczone na ulicy Traktorzystów na odcinku od PKP Ursus do łuku w rejonie CH Factory. W celu zapewnienia spójności pasów rowerowych na ulicy Traktorzystów w pobliżu stacji paliw należy przekształcić 3 pasy ruchu (w tym jeden lewoskręt) w 4 pasy ruchu (w tym 2 pasy rowerowe). Poszerzenie jezdni w miejscach, gdzie szerokość jest mniejsza niż 9m.
2. Połączenie pasów rowerowych na ulicy Szamoty z układem dróg rowerowych przy ulicy 4 Czerwca 1989 roku. Kontynuacja pasa rowerowego na ulicy Szamoty prowadzącego w stronę ulicy 4 Czerwca 1989 . W miejscu gdzie ulica się zwęża pas powinien przechodzić w jednokierunkową drogę dla rowerów, która następnie powinna się łączyć z istniejącą drogą dla rowerów. Po drugiej stronie ulicy Szamoty przy pieszo-rowerowym tunelu powinno powstać połączenie drogi dla rowerów z pasem dla rowerów prowadzącym w stronę ulicy Gierdziejewskiego, za pomocą jednokierunkowej drogi dla rowerów. Na wysokości tego tunelu powinien powstać przejazd rowerowy umożliwiający skręcenie z pasa rowerowego w stronę tunelu.
3. Dwukierunkowa droga dla rowerów przy ulicy Warszawskiej pomiędzy Orląt lwowskich, a droga dla rowerów przy Południowej Obwodnicy Warszawy.
2. Połączenie pasów rowerowych na ulicy Szamoty z układem dróg rowerowych przy ulicy 4 Czerwca 1989 roku. Kontynuacja pasa rowerowego na ulicy Szamoty prowadzącego w stronę ulicy 4 Czerwca 1989 . W miejscu gdzie ulica się zwęża pas powinien przechodzić w jednokierunkową drogę dla rowerów, która następnie powinna się łączyć z istniejącą drogą dla rowerów. Po drugiej stronie ulicy Szamoty przy pieszo-rowerowym tunelu powinno powstać połączenie drogi dla rowerów z pasem dla rowerów prowadzącym w stronę ulicy Gierdziejewskiego, za pomocą jednokierunkowej drogi dla rowerów. Na wysokości tego tunelu powinien powstać przejazd rowerowy umożliwiający skręcenie z pasa rowerowego w stronę tunelu.
3. Dwukierunkowa droga dla rowerów przy ulicy Warszawskiej pomiędzy Orląt lwowskich, a droga dla rowerów przy Południowej Obwodnicy Warszawy.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się po Ursusie rowerem, zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów, a pośrednio pieszych jak i podróżujących samochodem. Ponad 1 km jezdni zostanie przekształconych w trasy bezpieczne dla rowerzystów. Rowerzyści dostają własny pas do jazdy. Ruch rowerowy zostaje odseparowany od samochodowego. Na drogach o umiarkowanym ruchu samochodów pasy rowerowe są bezpieczniejsze od tradycyjnych dróg rowerowych, gdyż rowerzysta jest lepiej widoczny dla kierowcy, szczególnie na skrzyżowaniach.
Łączniki rowerowe ułatwią jazdę i skróca trasę pokonywaną przez rowerzystów, dzięki czemu nie będą jeździć po chodnikach czy trawnikach.
Projekt jest zgodny ze "Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne".
Łączniki rowerowe ułatwią jazdę i skróca trasę pokonywaną przez rowerzystów, dzięki czemu nie będą jeździć po chodnikach czy trawnikach.
Projekt jest zgodny ze "Strategią Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy do 2015 roku i na lata kolejne".
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
1. Traktorzystów
Obustronne pasy rowerowe: 0,8 km x 140 tys. zł/km = 112 tys. zł
Poszerzenie jezdni do szerokości 9 m: 170 tys. zł
2. Szamoty:
Jednostronny pas rowerowy po stronie południowo-zachodniej (70m) : 0,070 km x 70 tys. zł/km = 4,8 tys. zł
Jednokierunkowa droga dla rowerów po stronie południowo-zachodniej (90m): 0,090 km x 400 tys. zł/km = 36 tys. zł
Przejazd rowerowy : 2 tys. zł
Dwukierunkowa droga dla rowerów po stronie północno-wschodniej (20m): 0,020 km x 500 tys. zł/km = 10 tys. zł
3. Warszawska
Dwukierunkowa droga dla rowerów (150m): 0,150 km x 500 tys. zł/km = 75 tys. zł
4. Dokumentacja projektowa - 20 tys.
Obustronne pasy rowerowe: 0,8 km x 140 tys. zł/km = 112 tys. zł
Poszerzenie jezdni do szerokości 9 m: 170 tys. zł
2. Szamoty:
Jednostronny pas rowerowy po stronie południowo-zachodniej (70m) : 0,070 km x 70 tys. zł/km = 4,8 tys. zł
Jednokierunkowa droga dla rowerów po stronie południowo-zachodniej (90m): 0,090 km x 400 tys. zł/km = 36 tys. zł
Przejazd rowerowy : 2 tys. zł
Dwukierunkowa droga dla rowerów po stronie północno-wschodniej (20m): 0,020 km x 500 tys. zł/km = 10 tys. zł
3. Warszawska
Dwukierunkowa droga dla rowerów (150m): 0,150 km x 500 tys. zł/km = 75 tys. zł
4. Dokumentacja projektowa - 20 tys.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
429 800,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w
kolejnych latach
Sprzątanie, odnowa oznakowania poziomego.
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
2 000,00 zł
Modyfikacje
27.04.2016 14:55
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz(samochody na Traktorzystów rozpędzają się do 80km/h a droga jest dziurawa). Obecnie rowerzyści jeżdżą po szerokim chodniku i to tam powinna znaleźć się dwukierunkowa ścieżka rowerowa, sama jezdnia i chodniki są w fatalnym stanie i powinna być wyremontowana i zwężona (po co taka szeroka?) może wygospodaruje się wtedy pas zieleni między jezdnią a ścieżką rowerową i potem chodnikiem. Czy to można jeszcze zmienić?
Dwukierunkowe drogi rowerowe znajdujące się tylko po jednej stronie jezdni bardzo często są niepraktyczne z punktu widzenia obsługi jak największej ilości celów podróży.
Namalowanie pasów rowerowych na jezdni jest właśnie sposobem na jej zwężenie, a to z kolei skutkuje obniżeniem prędkości samochodów (mniejsza szerokość pasa ruchu = mniejsza prędkość auta. Czynnik psychologiczny gra tu rolę. Sprawdzone w praktyce. W Warszawie i na świecie)