Rowerowy Żoliborz - kontraruch na Sarbiewskiego, Próchnika i Filareckiej

1622
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Żoliborz
Autor pomysłu Michał Rapacki
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
100 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Żoliborz
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice Filarecka, Próchnika, Sarbiewskiego
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Na całej długości ulic.

Dane projektu

Opis projektu
Dopuszczenie ruchu rowerowego "pod prąd" na wybranych jednokierunkowych ulicach lokalnych na Żoliborzu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ułatwi poruszanie się rowerem po Żoliborzu i dojazd do domu, a przy okazji zwiększy się bezpieczeństwo ruchu.
Dopuszczenie ruchu rowerów pod prąd na ulicach jednokierunkowych jest bezpieczne - kierowca i rowerzysta doskonale się widzą jadąc z przeciwnych kierunków, a szerokość roweru umożliwia bezpieczne minięcie się.
W poprzednich edycjach BP analogiczne projekty zostały wybrane i wdrożone w wielu dzielnicach Warszawy. W miastach Niemiec, Holandii, Belgii czy Francji większość ulic jednokierunkowych jest dwukierunkowa dla rowerzystów - np. w Brukseli 80%. Rozwiązanie takie jest od dawna stosowane powszechnie także w polskich miastach, np. w 2017 roku kontraruch wprowadzono na pierwszych kilku ulicach Żoliborza.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
100 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Bardzo dobry pomysl. popieram :)
    Mieszkaniec16711  11.06.2019 11:54
  • Filarecka - tak, jest przeskalowana.
    Sarbiewskiego - jeszcze ujdzie
    Na obu nawet kierowcy potrafią jeździć pod prąd :)

    Próchnika - niekoniecznie. Ulica jest bardzo wąska. Przy parkujących autach już teraz jest czasem problem z przejazdem a co dopiero z bezpiecznym minięciem się z rowerzystą.

    Zdarza się, że ZDM nie jest w stanie naprawić latarni z powodu braku dojazdu
    Wojciech Zawiliński  11.06.2019 16:25
    • Po pierwsze - nawet na Próchnika bezpieczniej minąć się z rowerzystą niż go wyprzedzać. Po drugie - to, że raz na 10 minut tą ulicą przejedzie samochód to nie jest powód, żeby nie wprowadzać ułatwień dla rowerzystów.
      Michał Rapacki  11.06.2019 16:34 Autor projektu
    • Trochę częściej - zwłaszcza rano oraz późnym popołudniem / wieczorem - w porze powrotów oraz przed przedstawieniami w Teatrze Komedia
      Wojciech Zawiliński  11.06.2019 16:47
  • Zdecydowanie tak! Najlepiej na wszystkich jednokierunkowych. Dla powątpiewających - rower naprawdę potrzebuje dużo mniej miejsca niż samochód .:)
    Mieszkaniec17917  21.06.2019 09:17
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany