Bike & Ride / Zadaszone parkingi rowerowe przy metrze
1538
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Ursynów

Koszt pomysłu
145 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Nowy zadaszony parking rowerowy:
1. Stacja metra Ursynów (przy południowym wyjściu ze stacji metra po zachodniej stronie al. KEN)
Zadaszenie istniejących parkingów rowerowych:
1. Stacja metra Stokłosy (strona zachodnia)
2. Stacja metra Imielin (strona wschodnia)
3. Stacja metra Natolin (strona zachodnia)
1. Stacja metra Ursynów (przy południowym wyjściu ze stacji metra po zachodniej stronie al. KEN)
Zadaszenie istniejących parkingów rowerowych:
1. Stacja metra Stokłosy (strona zachodnia)
2. Stacja metra Imielin (strona wschodnia)
3. Stacja metra Natolin (strona zachodnia)
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Propozycje lokalizacji parkingów dotyczą bezpośredniego sąsiedztwa stacji metra na Ursynowie wzdłuż alei Komisji Edukacji Narodowej, stanowiących dogodną przesiadkę do środków transportu publicznego.
Dane projektu
Opis projektu
Projekt dla dzielnicy Ursynów - „Bike & Ride” - zadaszone parkingi rowerowe przy metrze wzdłuż alei Komisji Edukacji narodowej - zakłada stworzenie 4 wiat rowerowych umożliwiające bezpieczne przypięcie roweru) Każdy taki parking rowerowy byłby zadaszony i zabudowany z trzech stron aby chronić rowery przed niekorzystną pogodą (deszcz, śnieg, upały).
Rower jako wygodny i popularny środek transportu wielu Ursynowian coraz częściej jest wykorzystywany do dojazdu do komunikacji publicznej, szczególnie do stacji metra przy Alei Komisji Edukacji Narodowej i okolicznych przystanków autobusowych. Zwłaszcza w "godzinach szczytu" czyli czasie porannych dojazdów do pracy czy szkoły, zaobserwować można dużą kumulację rowerów przypiętych do stojaków przy wejściu do stacji metra, oraz często poza strefą stojaków - przypiętych do barierek przy wejściu do stacji. Rowery są często przypięte w sposób chaotyczny. Ponadto, w przypadku węższych chodników przy wejściach do metra, rowery zaparkowane w taki sposób mogą stanowić utrudnienie dla pieszych.
Projekt ma na celu:
1. Uzupełnienie i zwiększenie dostępności istniejącej infrastruktury rowerowej Ursynowa wzdłuż ważnej osi komunikacyjnej dzielnicy, pierwszej linii metra, o nowe przestrzenie do parkowania rowerów;
2. Zapewnienie bardziej komfortowych warunków parkowania roweru przy istniejących stojakach przy wejściach do ursynowskich stacji metra;
3. Uporządkowanie przestrzeni do parkowania rowerów i zapewnienie drożności chodników / przejść przy wejściach do ursynowskich stacji metra;
4. Zwiększenie atrakcyjności roweru jako środka transportu w dzielnicy Ursynów i zachęcenie do częstszego korzystania z opcji przesiadki do komunikacji publicznej.
Rower jako wygodny i popularny środek transportu wielu Ursynowian coraz częściej jest wykorzystywany do dojazdu do komunikacji publicznej, szczególnie do stacji metra przy Alei Komisji Edukacji Narodowej i okolicznych przystanków autobusowych. Zwłaszcza w "godzinach szczytu" czyli czasie porannych dojazdów do pracy czy szkoły, zaobserwować można dużą kumulację rowerów przypiętych do stojaków przy wejściu do stacji metra, oraz często poza strefą stojaków - przypiętych do barierek przy wejściu do stacji. Rowery są często przypięte w sposób chaotyczny. Ponadto, w przypadku węższych chodników przy wejściach do metra, rowery zaparkowane w taki sposób mogą stanowić utrudnienie dla pieszych.
Projekt ma na celu:
1. Uzupełnienie i zwiększenie dostępności istniejącej infrastruktury rowerowej Ursynowa wzdłuż ważnej osi komunikacyjnej dzielnicy, pierwszej linii metra, o nowe przestrzenie do parkowania rowerów;
2. Zapewnienie bardziej komfortowych warunków parkowania roweru przy istniejących stojakach przy wejściach do ursynowskich stacji metra;
3. Uporządkowanie przestrzeni do parkowania rowerów i zapewnienie drożności chodników / przejść przy wejściach do ursynowskich stacji metra;
4. Zwiększenie atrakcyjności roweru jako środka transportu w dzielnicy Ursynów i zachęcenie do częstszego korzystania z opcji przesiadki do komunikacji publicznej.
Uzasadnienie realizacji projektu
Czemu służy realizacja projektu "Bike&Ride" - zadaszone parkingi rowerowe przy metrze ?
1. Stworzenie nowych miejsc do parkowania rowerów (o dodatkowym atucie, czyli zadaszeniu) - zwiększenie dostępności liczby miejsc do przypięcia rowerów przy stacji metra, ponieważ liczba stojaków rowerowych jest obecnie niewystarczająca;
2. Zlokalizowanie parkingów w bezpośrednim sąsiedztwie stacji metra - zachęcenie mieszkańców do korzystania z opcji pozostawienia roweru i przesiadki do środków transportu publicznego również w porach roku o niesprzyjającej pogodzie;
3. Ogólnemu zwiększeniu atrakcyjności infrastruktury rowerowej dla mieszkańców Ursynowa, a także osób odwiedzających dzielnicę rekreacyjnie.
4. Zadaszenie istniejących stojaków rowerowych - zwiększenie komfortu korzystania z istniejących stojaków rowerowych przy metrze, ponieważ obecnie nie chronią roweru przed warunkami zewnętrznymi;
1. Stworzenie nowych miejsc do parkowania rowerów (o dodatkowym atucie, czyli zadaszeniu) - zwiększenie dostępności liczby miejsc do przypięcia rowerów przy stacji metra, ponieważ liczba stojaków rowerowych jest obecnie niewystarczająca;
2. Zlokalizowanie parkingów w bezpośrednim sąsiedztwie stacji metra - zachęcenie mieszkańców do korzystania z opcji pozostawienia roweru i przesiadki do środków transportu publicznego również w porach roku o niesprzyjającej pogodzie;
3. Ogólnemu zwiększeniu atrakcyjności infrastruktury rowerowej dla mieszkańców Ursynowa, a także osób odwiedzających dzielnicę rekreacyjnie.
4. Zadaszenie istniejących stojaków rowerowych - zwiększenie komfortu korzystania z istniejących stojaków rowerowych przy metrze, ponieważ obecnie nie chronią roweru przed warunkami zewnętrznymi;
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Nowy zadaszony parking rowerowy: 40 000 zł
Zadaszenie istniejących stojaków rowerowych: 3 x 30 000 zł
Dokumentacja projektowa: 15 000 zł
Łącznie: 145 000 zł
Zadaszenie istniejących stojaków rowerowych: 3 x 30 000 zł
Dokumentacja projektowa: 15 000 zł
Łącznie: 145 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
145 000,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz