Chodnik wolny od rowerów - Wola Park
119
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Koło

Koszt pomysłu
289 280 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada budowę dwukierunkowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Górczewskiej po jej północnej stronie na brakującym odcinku między ulicą Góralską a Białowiejską z równoczesnym poszerzeniem chodnika przy przystankach autobusowych o nazwach tych ulic.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Koło
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulica Górczewska od numeru 116 do 124
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Północna strona ulicy Górczewskiej między przystankiem autobusowym Białowiejska i skrzyżowaniem z ulicą Góralską.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada budowę dwukierunkowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Górczewskiej po jej północnej stronie na brakującym odcinku między ulicą Góralską a Białowiejską z równoczesnym poszerzeniem chodnika przy przystankach autobusowych o nazwach tych ulic.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę dwukierunowej drogi rowerowej wzdłuż ulicy Górczewskiej po jej północnej stronie na brakującym odcinku między skrzyżowaniem z ulicą Góralską a skrzyżowaniem z ulicą Białowiejską z równoczesnym poszerzeniem chodnika przy przystankach autobusowych o nazwach tych ulic. Zaczynając od skrzyżowania z Białowiejską przed istniejącym przejazdem rowerowym na południową stronę Górczewskiej istniejąca droga rowerowa rozdzieli się, nowy odcinek przetnie istniejący chodnik i zajmie skrajny prawy pas północnej jezdni Górczewskiej. Następnie wzdłuż krawężnika przechodząc na pas do skrętu w prawo do Centrum Handlowego Wola Park, przetnie powyższą drogę przejazdem rowerowym, sąsiedni pas na wprost zamieni się na pas do skrętu w prawo. Dalej istniejący chodnik między przejściem dla pieszych a zatoką autobusową zostanie zamieniony w drogę dla rowerów, która dalej pobiegnie ową zatoką autobusową, która zostanie z tego powodu zlikwidowana. Autobusy będą zatrzymywać się na obecnym środkowym pasie północnej jezdni, a skrajny prawy zamieni się platformę przystankową. Dalej droga rowerowa będzie wyznaczona na prawym pasie północnej jezdni aż do przejścia dla pieszych przy Góralskiej gdzie przed nim skręci na istniejący chodnik łącząc się z istniejącą DDR. Chodnik na wysokości przejścia dla pieszych zostanie przeniesiony na prawy pas jezdni, gdzie za istniejącym przejazdem dla rowerów istniejący przystanek zostanie poszerzony i autobusy będą się zatrzymywać na obecnym środkowym pasie. Poglądowy schemat proponowanych rozwiązań znajduje się w załączniku numer 1 - plan.png gdzie zaznaczone zostały również zaznaczone słupy sygnalizacji świetlnej wymagające dodatkowych sygnalizatorów, które opisane są w załączniku numer 2 - sygnalizatory.pdf W miejscach gdzie droga rowerowa zajmie pas jezdni, zostanie wykorzystana istniejąca nawierzchnia tego pasa, przy wjazdach do posesji o adresach Górczewska 116 i 118 nawierzchnia zostanie zabarwiona na czerwono podobnie jak na przejeździe rowerowym przez wjazd do centrum handlowego. Na pozostałych odcinkach jezdnię od DDR będzie oddzielać ekran przeciwbłotny. Na przystanku Góralska DDR od nowego i starego chodnika będzie oddzielona barierą wygrodzeniową U-12a.
Uzasadnienie realizacji projektu
Ten odcinek Górczewskiej nie posiada drogi rowerowej po północnej stronie przez co na odcinku 500 metrów rowerzyści muszą dwukrotnie przekroczyć tę ulicę co wydłuża im czas przejazdu. Obecnie w kierunku zachodnim można co prawda zjechać na jezdnię ale jest to bardzo niebezpieczne dla rowerzystów i większość z nich z obu kierunków decyduje się na jazdę po chodniku co stwarza zagrożenie dla pieszych, zwłaszcza przy przystanku autobusowym Góralska i na przejściu dla pieszych przy wyjeździe z centrum handlowego, gdzie kierowcy samochodów nie spodziewają się rowerzystów. Realizacja projektu pozwoli na odseparowanie ruchu wszystkich jego uczestników i poprawę bezpieczeństwa na tym odcinku ulicy.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Wybudowanie drogi rowerowej (70m): 35 tys. zł,
Wykonanie projektu drogi rowerowej (70m): 3,5-7 tys. zł,
Wyznaczenie drogi rowerowej na jezdni z projektem (460m): 32,2-55,2 tys. zł,
Urządzenie trawnika (60m2): 480-1080 zł,
Zamontowanie nowych sygnalizatorów rowerowych: 60 tys. zł
Wybudowanie chodnika (450m2): 36 tys. zł
Ekran przeciwbłotny o wysokości 1m (320m): 82 tys. zł
Bariera wygrodzeniowa U-12a o wysokości 1,1m (100m): 13 tys. zł
Wykonanie projektu drogi rowerowej (70m): 3,5-7 tys. zł,
Wyznaczenie drogi rowerowej na jezdni z projektem (460m): 32,2-55,2 tys. zł,
Urządzenie trawnika (60m2): 480-1080 zł,
Zamontowanie nowych sygnalizatorów rowerowych: 60 tys. zł
Wybudowanie chodnika (450m2): 36 tys. zł
Ekran przeciwbłotny o wysokości 1m (320m): 82 tys. zł
Bariera wygrodzeniowa U-12a o wysokości 1,1m (100m): 13 tys. zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
289 280,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzW sezonie kiedy jest lepsza pogoda jeżdżę rowerem do pracy ulicą Górczewską z okolic Płockiej aż do granicy miasta. Dla mnie bardzo ważnym jest by projekt takiego ciągu rowerowego był planowany kompleksowo, tak, by uwzględnić cały ciąg. Obecnie przez braki w ścieżkach podróż tą trasą jest długa i skomplikowana. Czy ZDM (Zarząd Dróg Miejskich) ma jakieś plany w tym miejscu związane z komunikacją rowerową? Może warto się dowiedzieć, być może są już opracowane plany dla tego miejsca?
Pozdrawiam!
Franciszek Gruszczyński-Ręgowski