Poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym i pieszym na ulicy Józefa Szanajcy

267
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Praga-Północ
Autor pomysłu Mieszkaniec
Współautorzy Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
359 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
  • zieleń miejska
  • BEZPIECZEŃSTWO
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Praga-Północ
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
JÓZEFA SZANAJCY 1-9;2-12
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
PROJEKT DOTYCZY ODCINKA ULICY JÓZEFA SZANAJCY OD ULICY JAGIELLOŃSKIEJ DO KOŃCA PARKANU ZESPOŁU SZKÓŁ NR 14 ORAZ DO KOŃCA BUDYNKU J. SZANAJCY 12(Z PRZEDSZKOILEM NR 164)
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
-PROJEKT DOT. ODCINKA ULICY J.SZNAJCY 1-9;2-12(PO OBU STRONACH) PRZEZ POSZERZENIE STREFY PARKINGOWEJ Z ZASTOSOWANIEM PŁYT EKOLOGICZNYCH NA POBOCZACH JEZDNI,UWZGLĘDNIAJĄC ZASADZENIE DRZEW W/G SYSTEMU - WZDŁUŻ LUB PO SKOSIE (DO STANOWISK)
-ZAMONTOWANIE SPOWALNIACZY RUCHU-(6 SZTUK)(ZNAKI DROGOWE OGRANICZAJĄCE PRĘDKOŚĆ RUCHU NIE ZDAJĄ EGZAMINU W ZASTOSOWANIU)
-ZASTOSOWANIE OŚWIETLENIA (np LED) W SYSTEMIE OŚWIETLENIA GÓRNEGO,BOCZNEGO DOTYCZY PRZEJŚCIA NA ULICY JÓZEFA SZANAJCY PRZY ULICY JAGIELLOŃSKIEJ(OKOLICY POMNIKA PATRONA ULICY)
Uzasadnienie realizacji projektu
OD PARU LAT WYSTĘPUJĄ PROBLEMY KOMUNIKACYJNE NA ULICY JÓZEFA SZANAJCY z POWODU NADMIERNEJ PRĘDKOŚCI, JAK RÓWNIEŻ BRAKI MIEJSC PARKINGOWYCH DLA MIESZKAŃCÓW I PRZYJEŻDŻAJĄCYCH DO PLACÓWEK WYCHOWAWCZYCH I SPORTOWYCH.

Projektanci osiedla Praga I, II, III chyba nie przewidywali rozwoju motoryzacji i rozwoju osiedla. Dodatkowo obecność zespołu szkół nr 14, przedszkola nr 164 oraz "Orlika" stwarzają dodatkowe trudności parkingowe. Ponadto, wielokrotne problemy komunikacyjne z przyczyn losowych, w wyniku imprez ogólnosportowych, powodują objazdy ulicą Szanajcy; co doprowadza do uszkodzeń prawidłowo zaparkowanych samochodów.

Budowa miejsc parkingowych, jak i zastosowanie spowalniaczy ruchu w naturalny sposób ograniczy prędkość przejazdu co podniesie bezpieczeństwo użytkowników ruchu drogowego, w tym i pieszych. Jak wspomniane zostało wcześniej, znaki drogowe ograniczające prędkość ruchu nie zdają egzaminu w zastosowaniu.

Oddzielnym problemem, ale wartym zasygnalizowania są rowerzyści jeżdżący wszędzie gdzie się da!

Ostatnim punktem projektu jest potrzeba zastosowania oświetlenia na przejściu w okolicy ulicy Jagiellońskiej co poprawi bezpieczeństwo pieszych i kierowców. Kilkukrotnie były tam zdarzenia z udziałem pieszych. Obecne usytuowanie latarni niedostatecznie oświetla przejście. Jesteśmy mieszkańcami osiedla od wielu lat i nie możemy stwierdzić, aby stosowne służby zajmowały się poprawą bezpieczeństwa na ulicy Józefa Szanajcy i w okolicy.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Wykonanie projektu budowlano - wykonawczego, stałej organizacji ruchu, przedmiaru robót, kosztorysu inwestorskiego i specyfikacji technicznej - 25 000,00 zł,
2. Roboty budowlane związane z wykonaniem zatok postojowych, gospodarką, szatą roślinną - 134 000,00 zł,
3. Montaż progów zwalniających wraz z oznakowaniem pionowym i poziomym - 200 000,00 zł.
Szczegółowy kosztorys realizacji robót zostanie określony po wykonaniu projektu budowlano wykonawczego.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
359 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji

Modyfikacje

06.06.2019 11:16
Koordynator w Dzielnicy Praga Północ
04.08.2019 14:36
Koordynator w Dzielnicy Praga-Północ
04.08.2019 14:45
Koordynator w Dzielnicy Praga-Północ
27.08.2019 14:18
Koordynator w Dzielnicy Praga Północ

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (7)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Na naszym osiedlu trzeba ograniczać parkowanie (zwłaszcza przyjezdnych, którzy wykorzystują je jako darmowy parking), a nie tworzyć dodatkowe miejsca parkingowe. Oddzielnym problemem, ale wartym zasygnalizowania, jest to, że rowerzyści nie mają gdzie się poruszać wzdłuż ulicy Szanajcy - ścieżka rowerowa wyznaczona na chodniku jest krótka i nieskomunikowana z jezdnią w miejscu, w którym się kończy, nie uwzględnia także potrzeb osób, które rowerem chciałyby skręcić w ulicę Dąbrowszczaków. Tak więc ulica Szanajcy potrzebuje raczej likwidacji tej bezużytecznej ścieżki rowerowej i zezwolenia rowerzystom na jeżdżenie po jezdni.
    Wanda Grudzień  22.06.2019 10:11
  • czy nie lepiej zamiast zarysowanej karoserii zamieścić projekt? tzn. jak Pan widziałby te zmiany? i koszty? problem z parkowaniem w tej dzielnicy jest i nasili się, bo metro ...; a co z rowerzystami? poza tym, że "jeżdżą jak chcą"?
    brakuje mi tu propozycji rozwiązania, żeby ten pomysł mógł zostać nazwany projektem
    Mieszkaniec12736  03.07.2019 12:03
  • Takich projektów nam potrzeba!! Proszę nie słuchać malkontentów, którzy tylko krytykują i wiecznie walczą o rowery, albo widzą jakichś mitycznych złych przyjezdnych. Normalni pracujący ludzie (również) mają samochody i chcą mieć gdzie je postawić. Zadaniem dzielnicy jest dopięcie szczegółów, ale bez dwóch zdań - taki projekt jest ważny i POTRZEBNY.
    Mieszkaniec8726  08.08.2019 18:36
  • Zdecydowanie jestem przeciwny temu projektowi z poniższych powodów:
    1. Wyznaczanie nowych miejsc parkingowych tylko zwiększy ilość samochodów w okolicy - i to w sytuacji, gdy już cała ulica jest otoczona miejscami parkingowymi: równoległymi po obu stronach ulicy, niekiedy prostopadłymi oraz dodatkowymi w uliczkach wewnętrznych.
    2. Poszerzenie ulicy poprzez przesunięcie miejsc parkingowych w stronę budynków zwiększy prędkość na niej i zmniejszy bezpieczeństwo.
    3. "Ekologiczne" płyty parkingowe nie mają z ekologią nic wspólnego - będą zastawione przez samochody, więc będzie pod nimi klepisko, a w najlepszym przypadku zasłonięte przez samochody byliny.
    4. Zmniejszy się ilość bardzo ładnej i wartościowej zieleni, bo trzeba będzie ją wyciąć na potrzeby miejsc parkingowych.
    5. Jedyny wartościowy element to doświetlenie okolic ulicy Jagiellońskiej.

    Uwagi dodatkowe:
    1. "Jeżdżący wszędzie rowerzyści" mają takie samo prawo do korzystania z ulic jak kierowcy samochodów. Dodatkowo ich obecność na jezdni wymusza na kierowcach zmniejszenie prędkości i zwiększa bezpieczeństwo wszystkich mieszkańców (dodatkowo nie hałasują nikomu pod oknami swoimi silnikami)
    2. Ścieżka wzdłuż Szanajcy nie jest drogą rowerową, bo jest źle oznaczona oraz jest po prostu niewygodna dla rowerzystów.
    3. Całe osiedle Nowa Praga II nie powinno mieć ścieżek rowerowych, tylko wąskie ulice wymuszające prędkość ok. 30-40 km/h (i tak zdecydowana większość kierowców tutaj tak jeździ) i jak najwięcej rowerzystów na ulicach - wszystkim żyłoby się milej, także posiadaczom samochodów.

    Podsumowując projekt nie powinien nazywać się "Poprawa bezpieczeństwa" tylko "Wybetonowanie ul. Szanajcy i zwiększenie na niej ilości parkujących i przejeżdżających samochodów. Ja dziękuję za coś takiego.
    Mieszkaniec19690  13.09.2019 08:31
    • Panie Rafale…
      ad. 1 – ilość aut nie jest uzależniona od ilości miejsc parkingowych (decyduje ilość i zamożność mieszkańców)
      ad. 2 – w projekcie jest 200k na montaż PROGÓW, choć ja uważam że skrzyżowania równorzędne wystarczają
      ad. 3 – nie dlatego są zwane ekologicznymi
      ad. 4 – „bardzo ładna” to subiektywne określenie, bo ja tam takowej nie widzę – ot, trawa & krzaczory
      ad. 5 – ok
      dod.1 – jeśli jest ścieżka (DDR) obok to rowerzyści akurat mają obowiązek z niej korzystać, nie z drogi
      dod.1 – a ma Pan stację Veturillo pod oknem? bo ja mam :-/ i argument o ciszy to bardzo mocno nietrafiony jest i to 24/7; chętnie zamieniłbym tą stację na parking, bo jest mega uciążliwa
      dod.2 – jeśli coś tam nie gra, albo jest „niewygodne” to można przez apkę dla W-wy zgłosić potrzebę poprawy (nie wiem czemu obwinia Pan o to projekt przebudowy Szanajcy)
      dod.3 – wąskie uliczki to prędzej są niebezpieczne niż „miłe”; jak Pan sobie wyobraża autobus w takiej uliczce? i jak Pan widzi dostawę do piekarni, apteki, Żabki czy na Pocztę? to są realne koszty biznesowe – świeży chlebek to by Pan zjadł, ale przecież nie za 10 zł i nie chce Pan po niego jechać do sąsiedniej dzielnicy;
      Chce Pan mieć więcej zieleni, ale mniej zaparkowanych aut? Opcje są dwie: albo się wyprowadzić pod miasto albo postulować o parkingi podziemne – ale doświadczenie z pl. Powstańców Warszawy i obietnice HGW których się nie udało przez 12 lat (!!!) zrealizować sugerują żeby Pan sprawdził oferty firm „przeprowadzkowych”;
      A ja akurat na ten projekt swój głos oddałem.
      Mieszkaniec8726  13.09.2019 17:22
  • W odpowiedzi na odpowiedzi BratFerrus do mojego postu
    ad. 1 – ilość aut jest bardzo uzależniona od ilości miejsc parkingowych. W przypadku ich zwiększenia więcej osób będzie korzystać z samochodów, żeby dojechać do urzędu skarbowego, ośrodka sportowego, przychodni, innych urzędów i punktów usługowych, bo "jest gdzie zaparkować". W efekcie wzrośnie ruch na ulicy i zmniejszy się bezpieczeństwo
    ad. 2 – Po co wydawać pieniądze na sztuczne utrudnienia skoro w obecnej wąskiej formie ulica wymusza na kierowcach powolne przemieszczanie się. W szczególności, gdy jadą dużym samochodem, autokarem lub muszą się wyminąć.
    ad. 3 i ad. 4 – ekologiczne z tego czy innego powodu, nie ma to dla mnie znaczenia. Zmniejsza się tereny zielone po to, żeby poszerzyć parking. To jest strzelanie sobie w stopę mieszkańców.

    dod.1 – W tym momencie nie ma ścieżki i moim punktem jest to, że nie ma potrzeby jej robienia. Po tak spokojnej ulicy (i innych w okolicy) rowerzyści bez problemu mogą jeździć jezdnią. Dodatkowo zwiększają oni bezpieczeństwo zmuszając kierowców do spokojniejszej i uważniejszej jazdy.
    Nie mam stacji veturilo pod oknem, nie wiem dokładnie, którą ma Pan na myśli, ale mam dwie uwagi:
    - Korzystam od czasu do czasu z miejskich rowerów, często przechodzę koło stacji w naszej okolicy i w innych częściach miasta i szczerze mówiąc nie zauważyłem ekscesów ani zwiększonego hałasu wokół nich. Jeśli koło Pana taki występuje, to może można ten problem rozwiązać w cywilizowany sposób, a nie likwidując stację.
    - Proszę zwrócić uwagę, że jeśli stacje zostałyby zlikwidowane na rzecz miejsc parkingowych, to co najmniej paru mieszkańców, którzy korzystają regularnie z rowerów plus część przyjezdnych przesiadłaby się do samochodów i zajęła więcej miejsc parkingowych niż by przybyło.
    dod.3 – Już częściowo na to odpowiedziałem, ale powtórzę: wąskie uliczki są bezpieczne, dużo bezpieczniejsze od tych szerokich. Ten projekt chce ją poszerzyć, by wpuścić tu więcej samochodów - na parkingi i do przelotowego przejeżdżania - bo będzie tędy łatwiej i szybciej przejechać niż Szymanowskiego albo zamiast stać na Jagiellońskiej w korku do Starzyńskiego będzie można sobie tędy szybko przeskoczyć. Gratuluję planowania.
    Argument o dostawach jest śmieszny - bez problemu są teraz realizowane. I lubię mieć sklep blisko domu, ale nie lubię do nich chodzić przez betonowe parkingi lub ulice przelotowe.

    Co do końcowych uwag. Proszę wziąć pod uwagę, że tu ludzie mieszkają, żyją, spędzają czas, a nie tylko jeżdżą samochodami. Ulica Szanajcy i Nowa Praga II powinna być miejscem dla mieszkańców, a nie blokowiskiem otoczonymi przez parkingi.

    Odgryzając się - chce Pan mieć więcej parkingów opcja jest jedna: proszę kupić sobie dużą działkę, wyprowadzić pod miasto i wybetonować sobie podjazd od bramy pod drzwi. Będzie Pan parkował pod oknem.

    Tak zupełnie serio ja też lubię zaparkować pod wejściem do domu i też miewam problemy ze znalezieniem miejsca. Prawda jest taka, że jeśli go nie mam, to w okolicy, w odległości krótkiego spaceru zawsze się coś znajdzie.

    Druga uwaga, bardziej ogólna: w Warszawie jest ponad 600 samochodów na 1000 mieszkańców. To jest absurd. Absurd przez który trudno jeździ się po całym mieście. Mamy w okolicy bardzo dobrze rozwiniętą komunikację miejską na co dzień. Samochód jest potrzebny i w wielu sytuacjach niezastąpiony, ale nie ma powodu, żeby statystyczna czteroosobowa rodzina posiadała ponad dwa takie wozy. Jeśli ktoś ma koniecznie taki kaprys, żeby mieć dużo takich wózków, to niech zadba o miejsca parkingowe na nie we własnym zakresie, a nie buduje sobie parkingi kosztem publicznej przestrzeni za publiczne pieniądze.

    Apeluję do wszystkich odwiedzający tę stronę, by ubili ten szkodliwy projekt.
    Mieszkaniec19690  18.09.2019 09:30
    • Absolutnie się z panem zgadzam - ten projekt to kuriozum, jestem w szoku, że został dopuszczony do głosowania, i to pod wprowadzającym w błąd tytułem.
      Mieszkaniec20599  23.09.2019 21:53
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany