Bezpieczniej przed przejściami - podpórki dla rowerzystów
871
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
Zrealizowano
Pomysł na rok 2020
Lokalizacja Wola

Koszt pomysłu
14 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
05.01.2021 14:57
Podpórki rowerowe zostały zamontowane.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Wola
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1.Przejście ul. Obozowa wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia (2 szt.)
2. Przejście ul. Okopowa - Żytnia (1 szt.)
3. Przejście ul. Wolska wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia (3 szt.)
4. Przejście al. Prymasa Tysiąclecia wzdłuż ul. Kasprzaka (1 szt.)
2. Przejście ul. Okopowa - Żytnia (1 szt.)
3. Przejście ul. Wolska wzdłuż al. Prymasa Tysiąclecia (3 szt.)
4. Przejście al. Prymasa Tysiąclecia wzdłuż ul. Kasprzaka (1 szt.)
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Opis projektu
Projekt zakłada montaż 7 podpórek rowerowych w obrębie skrzyżowań i przed przejściami przez ulicę z sygnalizacją świetlną w obrębie Woli. Podpory służą do bezpiecznego i wygodnego podparcia się (bez schodzenia z roweru) w oczekiwania na zmianę świateł w obrębie skrzyżowań, a następnie swobodnego ruszenia. Podpory dla rowerzystów mają być trwałe (fundament betonowy, rurki ze stali nierdzewnej lub ocynkowanej blachy), wytrzymałe, estetyczne, jako element małej architektury miejskiej.
Podpory składają się z dwóch elementów: górnej (najczęściej rurka) pozwalającej trzymać się ręką, a drugiej dolnej (płaski element z blachy perforowanej lub ryflowanej) służy do podparcia stopy.. Proponuję wprowadzić element trzeci (dodatkowa rurka/podpora) na wysokości dostosowanej dla dzieci na rowerze, aby również młodzi rowerzyści poczuli się ważnymi użytkownikami dróg rowerowych i uczyli się kultury jazdy rowerem. Dolna, płaska podpórka powinna zabezpieczać przed ślizganiem się podpartej stopy np. w czasie drobnych opadów.
Na dolnej części można umieścić pozytywny, widoczny napis " Dziękujemy, że wybrałeś rower" lub różne napisy na różnych podporach (np. "Dziękujemy, że dbasz o czystsze powietrze"; "Bezpiecznej drogi :-)").
Dokładny kształt podpórki będzie podlegał uzgodnieniu z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy na etapie realizacji projektu.
Podpory składają się z dwóch elementów: górnej (najczęściej rurka) pozwalającej trzymać się ręką, a drugiej dolnej (płaski element z blachy perforowanej lub ryflowanej) służy do podparcia stopy.. Proponuję wprowadzić element trzeci (dodatkowa rurka/podpora) na wysokości dostosowanej dla dzieci na rowerze, aby również młodzi rowerzyści poczuli się ważnymi użytkownikami dróg rowerowych i uczyli się kultury jazdy rowerem. Dolna, płaska podpórka powinna zabezpieczać przed ślizganiem się podpartej stopy np. w czasie drobnych opadów.
Na dolnej części można umieścić pozytywny, widoczny napis " Dziękujemy, że wybrałeś rower" lub różne napisy na różnych podporach (np. "Dziękujemy, że dbasz o czystsze powietrze"; "Bezpiecznej drogi :-)").
Dokładny kształt podpórki będzie podlegał uzgodnieniu z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy na etapie realizacji projektu.
Uzasadnienie realizacji projektu
Podpory rowerowe to element dopełnienia rowerowej infrastruktury na Woli. Rowerzyści korzystają z licznej już sieci dróg rowerowych na Woli i wszelkie udogodnienia na trasach poprawiają komfort jazdy rowerem oraz jeszcze bardziej promują rower jako środek transportu.
Rowerzyści mogą czekać przed przejazdem na zmianę świateł, bezpiecznie opierając się na podporach. Podpory odpowiednio rozmieszczone, mogą porządkować również "kolejkę" rowerzystów do przejazdu przez drogą przy szczególnie ruchliwych przejściach. To również zwiększa komfort jazdy rowerem. Rozwój infrastruktury rowerowej jest szczególnie ważny dla miasta, jeśli chcemy promować rower jako środek transportu.
Rowerzyści mogą czekać przed przejazdem na zmianę świateł, bezpiecznie opierając się na podporach. Podpory odpowiednio rozmieszczone, mogą porządkować również "kolejkę" rowerzystów do przejazdu przez drogą przy szczególnie ruchliwych przejściach. To również zwiększa komfort jazdy rowerem. Rozwój infrastruktury rowerowej jest szczególnie ważny dla miasta, jeśli chcemy promować rower jako środek transportu.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Montaż 7 szt. podpórek rowerowych: 14 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
14 000,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Modyfikacje
10.06.2019 22:33
19.06.2019 10:27
19.06.2019 10:28
25.06.2019 13:35
05.08.2019 10:50
05.08.2019 10:50
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz