Usprawnienia piesze i rowerowe na Odolanach i Ulrychowie

913
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Wola
Ulrychów + Odolany
Autor pomysłu Łukasz Bielecki
Współautorzy Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
191 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Oddano 749 głosów za tym projektem
Zgłoś swój pomysł Ikona Wyślij wiadomość do autora
Projekt polega wybudowaniu chodnika łączącego przystanek autobusowy PARAFIALNA (dawny Prądzyńskiego) w al. Prymasa Tysiąclecia z ulicą Ordona a także dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
08.07.2020 15:37

2017 r. zostały wykonane projekty organizacji ruchu. Następnie zostało ogłoszone postępowanie na wybór wykonawcy prac w terenie, jednak nie udało się go rozstrzygnąć, ponieważ oferty, jakie wpłynęły znacznie przekraczały środki przeznaczone na ten cel. Ogłoszono kolejne dwa przetargi, jednak ich również nie udało się rozstrzygnąć.
2018 r. próby znalezienia wykonawcy były kontynuowane. Niestety, kolejne przetargi musiały zostać unieważnione ze względu na brak ofert lub zbyt wysokie ceny.
2019 r. procedura aktualizacji projektów organizacji ruchu. Ponadto, ponownie wystąpiono do CKS z wnioskiem o podział zadania na część przeznacznoą do realizacji przez Urząd Dzielnicy Wola i na część, którą po zakończeniu budowy Metra wykona Zarząd Transportu Miejskiego.

W efekcie końcowym projekt będzie sukcesywnie realizowany jako zadanie własne dzielnicy, na podstawie porozumienia zawartego z Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg w następującym zakresie: Dzielnica Wola na podstawie projektów organizacji ruchu, sporządzonych w 2017 roku Dzielnica Wola zrealizuje kontraruch rowerowy na ulicy Krępowieckiego i ulicy Szulborskiej. Pozostałe projekty organizacji ruchu  zostały odrzucone bez rozpatrzenia przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu Urzędu m.st. Warszawy.

2020 r. prace w trakcie realizacji na podstawie porozumienia zawartego z Zakładem Remontów i Konserwacji Dróg. Trwają prace związane z wprowadzeniem kontraruchu rowerowego na ulicy Szulborskiej. Do czasu wprowadzenia stałej organizacji ruchu po zakończeniu budowy  II linii metra, organizacja ruchu na ulicy T. Krępowieckiego nie może zostać wprowadzona. Przewidywany termin zakończenia prac – do dnia 31 lipca 2020 r. W przypadku wystąpienia niekorzystnych warunków pogodowych, termin zakończenia prac może ulec wydłużeniu.

 

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Infrastruktury Drogowej dla Dzielnicy Wola

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Wola
Obszar objęty pomysłem:
Ulrychów + Odolany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ulice Bitwy po Lenino, Batalionu Parasol, Monte Cassino, Batalionu Zośka, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego, Stroma, Boznańskiej, Znana, Szulborska; działka 36 z obrębu 6-05-05
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
ulice Bitwy po Lenino, Batalionu Parasol, Monte Cassino, Batalionu Zośka, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego, Stroma, Boznańskiej, Znana, Szulborska; działka 36 z obrębu 6-05-05
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Projekt polega wybudowaniu chodnika łączącego przystanek autobusowy PARAFIALNA (dawny Prądzyńskiego) w al. Prymasa Tysiąclecia z ulicą Ordona a także dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych.
Opis projektu
Projekt polega na
1. wybudowaniu chodnika łączącego przystanek autobusowy PARAFIALNA (dawny Prądzyńskiego) w al. Prymasa Tysiąclecia z ulicą Ordona przez działkę miejską (działka 36 z obrębu 6-05-05) umożliwiając mieszkańcom nowych osiedli dostać się do autobusu;
2. dopuszczeniu kontraruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych Bitwy po Lenino, Batalionu Parasol, Monte Cassino, Batalionu Zośka, Antka Rozpylacza, Krępowieckiego, Znana, Szulborska oraz wprowadzeniu kontrapasów dla rowerów na ul. Stromej i Boznańskiej (ulice z ruchem autobusowym)
Uzasadnienie realizacji projektu
Ulice ogólnodostępne przez całą dobą, rowery są popularne.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. 100 000 zł
2. 10 ulic (8 * 5 000 zł + 2 * 15 000 zł) plus 3 progi zwalniające na ulicach gdzie nie ma prędkości 30 km/h po 7000 zł = 70 000 plus 21 000 = 91 000 zł

Łącznie 191 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
191 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE

Modyfikacje

13.03.2016 17:04
Autor projektu
16.03.2016 11:22
Wydział Budżetu Obywatelskiego w Centrum Komunikacji Społecznej
21.04.2016 12:58
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich
21.04.2016 13:01
Koordynator w Zarządzie Dróg Miejskich

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (2)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Pomysł fajny, tylko jeśli wprowadzimy kontra pasy rowerowe na ulicach jednokierunkowych jak będzie wyglądało parkowanie samochodów przy tych ulicach? Przy connajmniej dwóch z nich są przedszkola i żłobek. Czy pas rowerowy nie będzie po prostu parkowiskiem samochodowym? Czy da się go jakoś zabezpieczyć- bo na kulturę kierowców raczej nie można liczyć. Mimo to mam nadzieję, że projekt przejdzie i że Wasz projekt komponuje się z moim Łączymy wolskie ścieżki rowerowe.
    Mieszkaniec534  19.01.2016 14:34
    • Projekt nie zakłada kontrapasów, tych ruch rowerowy w obu kierunkach bez wydzielania pasów. Także parkowanie pozostanie bez zmian.
      Mikołaj Pieńkos  22.01.2016 20:41
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany