Międzydzielnicowe połączenia rowerowe
760
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020

Koszt pomysłu
4 900 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Dywizjonu 303, Towarowa, Wilanowska / Dolina Służewiecka, Targowa / Zamoyskiego / Sokola / Zieleniecka, Maczka / Powązkowska / Waldorffa, Jerozolimskie / Prymasa Tysiąclecia
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
granice dzielnic
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Opis projektu
Projekt polega na budowie dróg dla rowerów i przejazdów dla rowerów na granicach dzielnic, czyli tam, gdzie nie można było składać projektów w poprzednich latach. Takich miejsc jest w Warszawie sporo. Projekt przewiduje:
1. budowę drogi dla rowerów wzdłuż ul. Dywizjonu 303 od ul. Księcia Janusza do obwodnicy wraz z rampami wjazdowymi na wiadukt nad linią kolejową (Wola - Bemowo) - 600.000 zł
2. budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Towarowej od hotelu do Pl. Zawiszy (100 m) i wyznaczenie przejazdu na północnym wlocie pl. Zawiszy (Wola - Ochota) - 300.000 zł
3. budowę przejazdów rowerowych przez skrzyżowanie ul. Doliny Służewieckiej z ul. Nowoursynowską i Al. Wilanowską wraz z odcinkiem drogi dla rowerów za przystankiem autobusowym koło Potoku Służewieckiego (Mokotów - Ursynów) - 2.000.000 zł
4. budowę drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Targowej od ul. Kijowskiej do ul. Mińskiej wraz z budową drogi rowerowej w ul. Sokolej po stronie wschodniej i wzdłuż ul. Zamoyskiego od ul. Sokolej do Teatru Powszechnego i wzdłuż teatru do al. Wedla oraz połączenia z drogą rowerową po zachodniej stronie Al. Zielenieckiej z planowaną drogą rowerową w ul. Zamoyskiego i przejazdu przez ul. Targową (Praga-Północ - Praga-Południe) - 1.800.000 zł
5. budowa drogi dla rowerów od skrzyżowania ul. Maczka i obwodnicy do skrzyżowania małej ul. Powązkowskiej i ul. Waldorffa (Żoliborz - Bielany - Bemowo) - 50.000 zł
6. budowa drogi dla rowerów po północnej stronie Al. Jerozolimskich od Dw. Zachodniego do al. Prymasa Tysiąclecia i po zachodniej stronie al. Prymasa Tysiąclecia od Al. Jerozolimskich do wiaduktu dla autobusów. (Ochota - Wola) - 150.000 zł
1. budowę drogi dla rowerów wzdłuż ul. Dywizjonu 303 od ul. Księcia Janusza do obwodnicy wraz z rampami wjazdowymi na wiadukt nad linią kolejową (Wola - Bemowo) - 600.000 zł
2. budowę drogi rowerowej wzdłuż ul. Towarowej od hotelu do Pl. Zawiszy (100 m) i wyznaczenie przejazdu na północnym wlocie pl. Zawiszy (Wola - Ochota) - 300.000 zł
3. budowę przejazdów rowerowych przez skrzyżowanie ul. Doliny Służewieckiej z ul. Nowoursynowską i Al. Wilanowską wraz z odcinkiem drogi dla rowerów za przystankiem autobusowym koło Potoku Służewieckiego (Mokotów - Ursynów) - 2.000.000 zł
4. budowę drogi dla rowerów po północnej stronie ul. Targowej od ul. Kijowskiej do ul. Mińskiej wraz z budową drogi rowerowej w ul. Sokolej po stronie wschodniej i wzdłuż ul. Zamoyskiego od ul. Sokolej do Teatru Powszechnego i wzdłuż teatru do al. Wedla oraz połączenia z drogą rowerową po zachodniej stronie Al. Zielenieckiej z planowaną drogą rowerową w ul. Zamoyskiego i przejazdu przez ul. Targową (Praga-Północ - Praga-Południe) - 1.800.000 zł
5. budowa drogi dla rowerów od skrzyżowania ul. Maczka i obwodnicy do skrzyżowania małej ul. Powązkowskiej i ul. Waldorffa (Żoliborz - Bielany - Bemowo) - 50.000 zł
6. budowa drogi dla rowerów po północnej stronie Al. Jerozolimskich od Dw. Zachodniego do al. Prymasa Tysiąclecia i po zachodniej stronie al. Prymasa Tysiąclecia od Al. Jerozolimskich do wiaduktu dla autobusów. (Ochota - Wola) - 150.000 zł
Uzasadnienie realizacji projektu
Zwiększenie spójności sieci dróg rowerowych. Przyczyni się to do zwiększenia popularności rowerów, a tym samym poprawy zdrowia mieszkańców i mniejszych korków.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 900 000,00 zł
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Realizacja wnioskowanego projektu wiąże się z przebudową drogi i wymaga opracowania wielobranżowej dokumentacji technicznej. Opracowanie takiej dokumentacji zajmuje od 7 do kilkunastu miesięcy, w zależności od poziomu skomplikowania i czasu oczekiwania na uzgodnienia (w tym od instytucji niezależnych od miasta). Dokumentację opracowuje na zlecenie ZDM firma wybrana w przetargu, którego przeprowadzenie (od ogłoszenia do podpisania umowy) zajmuje ok. 2 miesięcy. Po ukończeniu dokumentacji, konieczny jest przetarg na wykonawcę robót, który również trwa ok. 2 miesięcy. Następnie, od 3 do kilkunastu miesięcy zajmuje sama budowa. W związku z tym, nie jest możliwe zakończenie, odebranie i rozliczenie robót do 15 grudnia 2020 r., czyli w ciągu jednego roku budżetowego.
Ponadto, w przypadku odcinków nr 5 i 6 m.st. Warszawa nie dysponuje gruntami niezbędnymi do zrealizowania takiej inwestycji. W przypadku pkt. 5 teren jest w gestii GDDKiA, w przypadku pkt. 6 – stanowi część dworca autobusowego i jest własnością Skarbu Państwa.
Ponadto, w przypadku odcinków nr 5 i 6 m.st. Warszawa nie dysponuje gruntami niezbędnymi do zrealizowania takiej inwestycji. W przypadku pkt. 5 teren jest w gestii GDDKiA, w przypadku pkt. 6 – stanowi część dworca autobusowego i jest własnością Skarbu Państwa.
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPrzypomnieć autorowi należy, że w najbliższym czasie będzie budowana tam liniia tramwajowa, zatem budowa przejazdów dla rowerów w tym momencie jest totalną niegospodarnością publicznych, społecznych pieniędzy.
Proszę zapoznać się z planami Tramwajów Warszawskich.
Trasa do Wilanowa ma powstać do roku 2023.
Czyli w ciągu 4 lat.
A nie 7-10 jak Pan bezpodstawnie twierdzi.
Zatem budowa infrastruktury rowerowej teraz to wyrzucanie pieniędzy w błoto.
Tak, oraz karygodna niegospodarność, za którą osoby promujące ten projekt powinny być pociągnięte do odpowiedzialności.