Budowa ścieżki rowerowej na Konstruktorskiej

Realizacja pomysłu
Styczeń 2021 - przygotowanie dokumentacji do przywrócenia zadania do realizacji w roku 2021.
Luty 2021- oczekujemy na przywrocenie zadania do budżetu.
Marzec 2021 - przywrócenie środków Uchwałą Nr XLVI/1401/2021 z dnia 18 marca 2021 Rady Miasta Stołecznego Warszawy.
Kwiecień 2021- złożenie wnioksu do ZDM o wydanie prawa do dysponowania terenem, przygotowanie wniosku o przeprowadzenie procedury przetargowej na wykonanie prac budowlanych.
Maj 2021 - Porozumienie dotyczące dysponowania terenem ZDM, podpisane przez Dzielnicę i przekazane do ZDM celem podpisania. Złożony wniosek o wszczęcie procedury przetargowej.
Lipiec 2021 - ogłoszenie postępowania przetargowego z terminem składania ofert do dnia 26.07.2021. Wpłynęły 4 oferty. Trwa wybór Wykonawcy.
Sierpień 2021 - Wybrano Wykonawcę robót. Podpisano umowę na realizację z terminem do listopada 2021 roku.
Wrzesień 2021 - Wykonano wycinkę i przesadzenie drzew, roboty rozbiórkowe istniejącego chodnika, wykop, przygotowanie podłoża pod warstwy konstrukcyjne, warstwy stabilizacji pod budowę drogi dla rowerów, warstwy podbudowy z pospółki oraz kruszywa łamanego pod chodnik, ustawiono obrzeża, układano nawierzchnię z płyt betonowych.
Październik 2021- Układanie podbudowy ze stabilizacji pod drogę dla rowerów, układanie podbudowy z pospółki, kruszywa łamanego, układanie nawierzchni z płyt betonowych 50x50, układanie opaski z kostki kamiennej. W trakcie prac wyszły błędy w projecie budowlanym. Dokonywane są zmiany w projekcie budowlanym co skutkowac będzie sporządzeniem protokołu konieczności. Pomimo licznych interwencji projektant nie dostarczył w październiku poprawionej dokumentacji. Wykonawca wstrzymał roboty budowlane. Złożył w tej sprawie pismo.
Listopad 2021 - trwają prace związane z ustawienie obrzeża i krawężnika, wykonaniem opaski, nawierzchni chodnika i warstw konstrukcyjnych ściezki rowerowej, zaawansowanie 37,8%
Lokalizacja
Dane projektu
Projekt polega na budowie kluczowego odcinka ścieżki rowerowej po południowej stronie ul. Konstruktorskiej od ul. Wołoskiej do ul. Postępu. Realizacja projektu pozwoli dojechać w 2020 roku rowerem do nowych osiedli mieszkaniowych przy ul. Konstruktorskiej oraz do biurowców przy ul. Konstruktorskiej, ul. Postępu, ul. Suwak i ul. Domaniewskiej. W tym roku deweloper mieszkaniowy zbuduje ścieżkę rowerową po zachodniej stronie ul. Postępu od ul. Konstruktorskiej do ul. Domaniewskiej oraz po południowej stronie ul. Konstruktorskiej od ul. Postępu do ul. Racjonalizacji. W ten sposób będzie zbudowany dojazd w głąb dzielnicy biurowej. Projekt według weryfikacji rok temu przez urząd dzielnicy kosztował wraz z remontem chodnika i przebudową miejsc postojowych przed budynkiem Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej 500 tys. zł.
Projekt jest zgodny ze "Studium obsługi komunikacyjnej rejonu Służewca Biurowego" wykonanym w 2016 roku. http://www.transport.um.warszawa.pl/studium-obs-ugi-komunikacyjnej-rejonu-s-u-ewca-biurowego
Charakterystyka
Kosztorys
2. Wymiana istniejącego krawężnika na nowy krawężnik betonowy szer. 20 cm
290m*220zł/m = 63 800 zł
3. Wymiana nawierzchni jezdni na szer. 1,0 m wzdłuż wymienionego krawężnika betonowego
290m*1,0m*180zł/m2 = 52 200 zł
4. Wymiana istniejącego chodnika wraz z podbudową i obrzeżami , szer. chodnika 2,0 m -
290m*2,0m*230zł/m2 = 133 400 zł
290m*2*80zł/m = 46 400 zł
5. Budowa ścieżki rowerowej szer. 2,5 m wraz z podbudową i obrzeżami , nawierzchnia bitumiczna
290m*2,5m*320zł/m2 = 232 000 zł
290m*2*80zł/m = 46 400 zł
6. Wykonanie bufora pomiędzy ścieżką rowerową, a chodnikiem
290m*0,3m*230zł/m2 = 20 010 zł
7. Likwidacja nawierzchni istniejących miejsc parkingowych
20 000 zł
8. Wycinka istniejącego drzewostanu, przesadzenia oraz nowe nasadzania zamienne
50 000 zł
9. Przygotowanie projektu oraz wprowadzenie czasowej organizacji ruchu na czas budowy
40 000 zł
10. Wprowadzenie stałej organizacji ruchu (zawiera elementy blokujące - syrenki współczesne )
150 000 zł
Łączny koszt zadania – 924 210 zł brutto
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzChodnik do naprawy, ale tyle tej inwestycji, wystarczy!
Dziwi mnie, że wszystkie instytucje tak łatwo poddają się tak lekkomyślnemu pomysłowi!
Drzew mi bardziej żal, niż rowerzysty, który te 100 m będzie musiał przejechać po chodniku a nie po profesjonalnej ścieżce rowerowej!
Żadne zastępcze nasadzenia nie zrekompensują straty starych liściastych drzew w tym miejscu!
Zmiana projektu na budowę ścieżki rowerowej po północnej stronie drogi byłaby niezgodna z art. 5a ust. 4. ustawy o samorządzie gminnym. Projekty z budżetu obywatelskiego nie mogą być znacząco zmieniane na etapie realizacji. Mieszkańcy głosowali za budową ścieżki po południowej stronie jezdni, a nie po północnej. Ponadto budowa ścieżki po północnej stronie jezdni wymagałaby albo wycięcia 40 drzew posadzonych tam kilka lat temu albo zwężenia jezdni. To drugie wymagałoby likwidacji miejsc postojowych oraz przebudowę kanalizacji, co znacznie podniosłoby koszty projektu i prowadziłoby do niemożności jego realizacji.
W dniu 14 kwietnia 2020 roku autor projektu poprosił urzędniczkę zajmującą się realizacją projektu o rysunek budowy ścieżki, gdy ten powstanie. Do tej pory ta prośba nie została spełniona. Wobec braku kontaktu ze strony urzędu autor nie może wypowiedzieć się na temat opracowanej dokumentacji realizacji projektu.
To jak należy rozumieć ten tekst, w którym data po dacie, zostały podane informacje o działaniach? Czy ten tekst jest nieprawdą? Co jest prawdą w tym tekście?
Cytuję:
"Finalnie przekazana dokumentacja projektowa wymaga wykonania wycinki drzew, a zatem decyzji Wojewody Mazowieckiego.
Z uwagi na konieczność wycinki drzew przygotowywany został wniosek o zgodę na dokonanie wycinki drzew.
Październik 2020 - Przygotowano wniosek o wyrażenie zgody na wycinkę drzew.
Listopad 2020 - W dniu 9.11.2020 r. został złożony wniosek o wycinkę drzew. W dniu 30.11.2020 Marszałek Województwa Mazowieckiego wezwał do uzupełnienia wniosku o wycinkę drzew.
Grudzień 2020 - W dniu 11.12.2020 r. został uzupełniony wniosek o wycinkę drzew. W dniu 29.12.2020 r. dokonano komisyjnych oględzin drzew.
Kontynuacja realizacji projektu nastąpi w 2021 r.".
Czy to autor projektu wystąpił z wnioskiem do Marszałka WM o wycinkę drzew po południowej stronie ul. Konstruktorskiej? Wycinka zresztą była przewidywana w projekcie ... I to jest niewłaściwe!
Jaki jest stan drzew przewidzianych do wycinki i co wynika z komisyjnych oględzin drzew? Co to była za komisja? Ile drzew zostanie wyciętych, żeby zbudować ścieżkę rowerową i przebudować chodnik?
Czy jest decyzja Marszałka zezwalająca na wycinkę? Dlaczego nie można tak pobudować ścieżki i chodnika, żeby drzewa wkomponować lub ominąć?
Drzewa trzeba szanować i chronić! Wycinka to jest ostateczność. Ścieżka rowerowa nie jest koniecznością, a drzewo rośnie latami zanim osiągnie stan, jaki mają tutaj drzewa przewidziane do wycinki!
Jak można uważać, że projekt był możliwy do realizacji w jednym roku budżetowym?!!!
Dlaczego możliwe są takie naruszenia przepisów dot. Budżetu Obywatelskiego?!!
Jednocześnie, taka inwestycja jak budowa 290 m ścieżki rowerowej dla wygody nielicznej grupki mieszkańców, wymaga likwidacji miejsc parkingowych dla aut, przebudowę chodników itp., wycięcie krzewów, 2 drzew i przesadzenie aż 11 drzew! Ile z tych 11 przyjmie sie w nowym miejscu?
Ścieżkę zyska grupka rowerzystów, ale mieszkańcy tutejszych budynków, pracownicy i użytkownicy tego osiedla stracą tak bardzo w mieście potrzebną zieleń.
A na dodatek, zapłacimy za to wszyscy prawie milion zł!
To naprawdę rozrzutność i brak gospodarności!