Pieszy pierwszy - wyznaczenie brakujących zebr

1584
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2020
Autor pomysłu Robert Migas-Mazur
Współautorzy Krzysztof Michalski
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
2 000 000 zł
Kategoria
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
1) Pl. Bankowy - skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Andersa - wlot wschodni wraz z dojściami na przystanki tramwajowe
2) Pl. Wileński - skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Targową - wlot południowy łączący budynek Poczty Polskiej z CH Wileńska.
3) Rondo Waszyngtona - przejście przez al. Poniatowskiego na wysokości krawędzi przystanków tramwajowych Rondo Waszyngtona i przystanku autobusowego. Przejście w tym miejscu często jest tymczasowo organizowane podczas wydarzeń na Stadionie Narodowym.
4) Marszałkowska w osi Złotej - przejście dla pieszych wraz z sygnalizacją oraz azylami przez ul. Marszałkowską na wysokości Złotej
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt zakłada wyznaczenie brakujących przejść dla pieszych w bardzo uczęszczanych miejscach:

1) Pl. Bankowy - skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Andersa - wlot wschodni wraz z dojściami na przystanki tramwajowe
2) Pl. Wileński - skrzyżowanie al. Solidarności z ul. Targową - wlot południowy łączący budynek Poczty Polskiej z CH Wileńska.
3) Rondo Waszyngtona - przejście przez al. Poniatowskiego na wysokości krawędzi przystanków tramwajowych Rondo Waszyngtona i przystanku autobusowego. Przejście w tym miejscu często jest tymczasowo organizowane podczas wydarzeń na Stadionie Narodowym.
4) Marszałkowska w osi Złotej - przejście dla pieszych wraz z sygnalizacją oraz azylami przez ul. Marszałkowską na wysokości Złotej

Projekt zakłada montaż sygnalizacji świetlnej, wytyczenie zebr, budowę azyli (jeśli to konieczne) oraz prace, które umożliwią dojścia na odpowiednie przystanki tramwajowe.
Uzasadnienie realizacji projektu
Powyższe miejsce są miejscami uczęszczanymi przez pieszych, trzy z nich to kluczowe węzły przesiadkowe. Konieczność nadrabiania odległości lub schodzenia do przejść podziemnych jest barierą architektoniczną i uciążliwością dla pieszych i rowerzystów. Ten projekt wychodzi na przeciw oczekiwaniom nie tylko osobom z ograniczoną mobilnością, rodziców z wózkami czy rowerzystom. Każdy pieszy odczuje duży zysk czasowy na powyższych zmianach a przestrzeń publiczna stanie się bardziej przyjazna ludziom.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
2 000 000,00 zł

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Uzasadnienie negatywnej oceny projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (1)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany