Zatoczka autobusowa na przystanku przy ulicy Lucjana Rudnickiego (przystanek Kochanowskiego 01 dla linii 103, 122, 180, 197, 409)
29
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Bielany
Piaski

Koszt pomysłu
30 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Projekt zakłada reorganizacje ruchu na ul. Lucjana Rudnickiego w celu wyznaczenia miejsca do zatrzymywania się autobusów. Projekt ma zminimalizować tworzące się tam korki. Miejsce reorganizacji przypada dla przystanku Kochanowskiego 01 - zatrzymują się tam autobusy linii 103, 122, 180, 197, 409.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
20.05.2022 14:10
Realizacja planowana w ramach przebudowy ulicy Rudnickiego. Ze względu na przeciągający się proces uzyskania opinii Urzędu Dzielnicy, projekt organizacji ruchu został zatwierdzony przez Biuro Polityki Mobilności i Transportu w styczniu 2018 r., zaś w kolejnych miesiącach opracowane zostały projekty branżowe. Realizacja inwestycji jest uzależniona od przyznania dodatkowych środków na ten cel. W styczniu 2022 r. ogłoszono przetarg na przebudowę ulicy Rudnickiego.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Bielany
Obszar objęty pomysłem:
Piaski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulica Rudnickiego. Przystanek autobusowy Kochanowskiego 01
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Przystanek przy ulicy Lucjana Rudnickiego. Przystanek Kochanowskiego 01 dla linii 103,122,180,197,409
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada reorganizacje ruchu na ul. Lucjana Rudnickiego w celu wyznaczenia miejsca do zatrzymywania się autobusów. Projekt ma zminimalizować tworzące się tam korki. Miejsce reorganizacji przypada dla przystanku Kochanowskiego 01 - zatrzymują się tam autobusy linii 103, 122, 180, 197, 409.
Opis projektu
Projekt zakłada skrócenie pasa do skrętu w lewo ( z ul. Lucjana Rudnickiego w Jana Kochanowskiego) i wydzielenie tam miejsca na postój autobusów oraz odpowiednią reorganizacje ruchu na ulicy Lucjana Rudnickiego w celu stworzenia miejsca do zatrzymywania się autobusów linii 103,122,180,197,409 przy przystanku Kochanowskiego 01. Pas do skrętu w lewo z ulicy Lucjana Rudnickiego w Jana Kochanowskiego zostanie skrócony. Będzie miał przynajmniej 15m długości. Namalowane zostaną odpowiednio pasy ruchu.Ułatwi to zatrzymywanie się autobusów bez konieczności wymijania ich przez innych uczestników ruchu. Ułatwi to zarówno wykonywanie manewrów przez autobusy jak i wsiadanie pasażerów. Ograniczy to tworzenie się korków na tym odcinku, rozładuje natężenie ruchu,a co za tym idzie, usprawni przejazd i skróci czas dojazdu do najbliższego skrzyżowania (Lucjana Rudnickiego/Gen. Stanisława Maczka).
Zgodnie z Dz.U. 2016 r. poz. 124 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie par 66 poz. 1, dodatkowy pas dla pojazdów skręcających w lewo na skrzyżowaniu powinien mieć minimum 15 metrów.
Zgodnie z Dz.U. 2016 r. poz. 124 w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie par 66 poz. 1, dodatkowy pas dla pojazdów skręcających w lewo na skrzyżowaniu powinien mieć minimum 15 metrów.
Uzasadnienie realizacji projektu
Od kilku lat na odcinku od skrętu z ulicy Jana Kochanowskiego w Lucjana Rudnickiego przy przystanku Kochanowskiego 01 tworzą się korki. Jest to spowodowane istnieniem tylko jednego pasa ruchu w tym kierunku. Wyznaczenie takiego miejsca usprawniłoby ruch i ułatwiło przejazd pojazdom bez potrzeby wyprzedzania i narażaniem się na kolizję z jadącymi z naprzeciwka pojazdami. Lokalizacja przystanku pozwala na taką reorganizację ruchu i odpowiednie namalowanie pasów.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
20-30 tysięcy złotych. W tej cenie zawarte jest wykonanie dokumentacji projektowej, namalowanie pasów, odpowiednią reorganizację ruchu. Kosztorys skonsultowany został z koordynatorem ZTM ds. budżetu partycypacyjnego.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
30 000,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
NIE
Modyfikacje
14.04.2016 16:10
09.06.2016 11:19
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarznie trzeba będzie poszerzać jezdni do szerokości 4 pasów. Poszerzony będzie pas skrętu z ulicy Kochanowskiego w Rudnickiego o 40metrową zatoczkę. Jest tam wystarczająco dużo miejsca (pas zieleni i chodnik). Skrócenie pasa wiązałoby się z niemniejszymi kosztami. Poza tym Bielany są jedną z dzielnic, którym został przeznaczony duży budżet. Zatoczka powinna była być zrobiona już lata temu. Dziękuję za propozycje. Może Pan zgłosić własny projekt. Nie mam nic przeciwko. Pozdrawiam serdecznie.
Budowa zatoki - niezależnie od kosztów- wiąże się z likwidacją części pasa zieleni, na którym można by np. uzupełnić szpaler drzew. Nie twierdzę, że się nie zmieści, tylko polecam rozwadze, czy korzystniejszym - i z punktu widzenia kosztów, i z punktu widzenia efektów - rozwiązaniem nie byłaby zmiana organizacji ruchu.
Niższy koszt to większa szansa na wybranie w głosowaniu. Nazwa projektu może być zachowana.
Budowa jakiejkolwiek zatoki pogorszy przemieszczanie się komunikacją miejską. Autobus przepuszczając samochody zwiększa korek przed sobą wydłużając czas przejazdu.
Pozdrawiam serdecznie:)
Przystanek można przenieść na Kochanowskiego, przed skrętem w prawo w Rudnickiego, tam gdzie teraz są miejsca parkingowe.
A korki tworzą się nie z powodu przystanku, ale beznadziejnej synchronizacji świateł na skrzyżowaniu Maczka i Rudnickiego.
miłego dnia