Wiaty rowerowe przy szkołach

1449
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2020
Autor pomysłu Robert Buciak
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
3 600 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja/drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Oddano 18561 głosów za tym projektem

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
04.11.2020 10:26

W styczniu 2020 r. rozesłano do szkół prośbę o zgłoszenie potencjalnych lokalizacji wiat. Przeanalizowano lokalizacje i przygotowano wspólnie ze szkołami niezbędną dokumentację. W lutym 2020 r. ogłoszono przetarg na dostawę i montaż wiat. Przetarg został rozstrzygnięty. W lipcu 2020 r. rozpoczął się montaż wiat w pierwszej dzielnicy (Ursynów). Dotychczas zamontowano 80 wiat, pozostałe zostaną zamontowane w listopadzie.

Jednostka odpowiadająca za realizację: Zarząd Dróg Miejskich

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Wszystkie dzielnice m.st. Warszawy. Szkoły i przedszkola publiczne zlokalizowane w Warszawie, na terenie których znajdują się stojaki rowerowe.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Konkretne placówki zostaną wybrane na etapie realizacji projektu.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Opis projektu
Projekt polega na postawieniu przed wejściami do szkół i przedszkoli w Warszawie łącznie 90 wiat rowerowych. Każda wiata mieści 10 stojaków. Wiaty staną przed placówkami edukacyjnymi wybranymi na etapie realizacji, po konsultacji z dzielnicami lub dyrektorami szkół i przedszkoli. Dodatkowym kryterium wyłonienia szkół będą mogły być dane dotyczące zaangażowania placówek w akcję Rowerowy Maj. Aktualnie na terenie Warszawy jest ponad 200 placówek, które mają stojaki rowerowe na swoim terenie. W każdej dzielnicy m.st. Warszawy znajduje się taka placówka.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu dalsze zachęcanie dzieci do poruszania się rowerami do szkół i przedszkoli. Często barierą jest ewentualny możliwy deszcz i mokre siodełko. Postawienie wiat ma na celu zabezpieczenie rowerów przed zamoczeniem, czyli też uszkodzeniami elementów mechanicznych rowerów.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Koszt postawienia wiaty wraz z ewentualnym dostawieniem lub przestawieniem stojaków wynosi maksymalnie 40 tys. zł. Projekt zakłada postawienie 90 wiat.
90 wiat x 40.000zł = 3.600.000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
3 600 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
Poprawa warunków przechowywania rowerów, którymi dzieci i młodzież dojeżdża do szkół i przedszkoli.

Modyfikacje

22.08.2019 11:50
Koordynator w Biurze Edukacji

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (19)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Wiaty rowerowe z Budżetu Obywatelskiego tylko dla szkół, które brały udział w akcjach promocyjnych miasta?
    To skandal!
    Kierowcy nie mogą się doprosić parkingów od dziesięcioleci, ale wiaty na rowery muszą być postawione już, zaraz.
    Wg autora projektu na spotkaniu w PKIN, w okolicy też też za mało lumpeksów.
    Nano Chanceur  11.06.2019 07:31
    • Nie Pamiętam polityki UE w zakresie promocji parkingów samochodowych bo jej szczęśliwie nie ma. Pamiętam że koszt miejsca parkingowego w Amsterdamie dla mieszkańca to 100 000 euro, więc możesz sobie kupić takowe. Zrównoważona mobilność wg polityki UE to parkingi dla rowerów. I tylko dla rowerów.
      Marcin Czajkowski  12.06.2019 19:59
  • Autorowi najwyraźniej pomylił się Budżet Obywatelski z akcja Rowerowy Maj, a projekt składany do Budżetu z nagrodami przyznawanymi przez jej organizatorów. Widać również, że nie zna on w ogóle zasad uczestnictwa w tej akcji, w której brać mogli uczniowie i przedszkolaki dojeżdżający nie tylko na rowerach, ale również na hulajnogach, wrotkach, deskorolkach. Wiata i stojaki rowerowe to projekt preferujący tylko jednych uczestników tej akcji, a dyskryminujący pozostałych i w związku z takim charakterem jest on do odrzucenia!
    SamuelBor  11.06.2019 13:17
    • Nie widzę przeszkód, żeby pod wiatą stanęły również hulajnogi. Dane z Rowerowego Maja są cenne przy typowaniu szkół, bo wiemy gdzie już stoją stojaki rowerowe (przekazywane szkołom w ramach akcji) oraz w których placówkach dojazdy rowerem są popularne (na podst. wyników akcji). Gdyby projekt zakładał "100 wiat" i nie odnosił się w opisie do Rowerowego Maja, to wzięcie wyników akcji pod uwagę wciąż byłoby jak najbardziej zasadne.
      Marcin Górecki  24.07.2019 13:33
  • Projekt ciekawy, ale ma kilka poważnych wad. Po pierwsze, oszałamiająca kwota 4 milionów złotych sprawi, że prawdopodobnie przepadnie w głosowaniu - nie zmieści się w budżecie. Po drugie, nie wskazuje lokalizacji wiat, nie wskazuje przy których szkołach zostaną zbudowane, pokazuje tylko z sufitu wziętą liczbę "100". Ponadto - jeśli wiaty zostaną zbudowane na terenie szkół - nie spełnia kryterium dostępności. Polecam autorowi zgłaszać projekty w sposób bardziej przemyślany. Promocja ruchu rowerowego wśród uczniów to postulat słuszny, sam w przyszłości zagłosuję na wiaty przy szkołach jeśli będzie wiadomo których szkół będzie to dotyczyć a projekt zostanie podzielony na mniejsze, oddolne inicjatywy. W zaproponowanej formie projekt nie ma racji bytu.
    Jakub Dobromilski  11.06.2019 13:26
  • Doskonały pomysł. Wg wrocławskiego modelu najbardziej znanego i pezepracowanego przy koszcie ok. 30000 i 9 stojakach pewno uda się zejść jeszcze niżej. Wskazany PKIN od lat cierpi na brak stojaków. Wszędzie czułam wyrwikołka. Reszta też dobra - głosujcie ! Koniecznie!
    Marcin Czajkowski  12.06.2019 19:54
  • Dobry pomysł na wiatę rowerową pod PKiN!
    Mateusz Kaczmarczyk  18.06.2019 08:59
    • Autor, Rowert Buciak będzie miał daszek na rower pod robotą.
      Nano Chanceur  23.09.2019 07:10
  • Należy zadbać, aby stojaki pod wiatami miały niższą poprzeczkę, oprócz tej górnej. Dziecięce rowery nie sięgają ramą do górnej poprzeczki zwykłego, U-kształtnego stojaka i trzeba je przypinać "do słupka", co z kolei powoduje, że stoją niestabilnie. Taki techniczny szczegół.
    Marcin75  06.09.2019 20:02
    • Proszę się nie bać. Projekt będzie realizowany przez Zarząd Dróg Miejskich. Mają tam na tyle dużo doświadczenia, że wiedzą, że stojaki pod szkołami muszą mieć niżej poprzeczkę.
      robert.buciak  06.09.2019 20:15 Autor projektu
  • Nie wiem, dla jakiego klimatu projektowano te wiaty, ale nie dla warszawskiego. W Warszawie zdarza się deszcz jednoczesny z wiatrem, a na to taka wiata pomoże mniej niż owinięcie siodełka plastikową torbą. I to właściwie wystarczający argument, żeby projektu nie poprzeć, niezależnie od sympatii ideologicznych.
    Użyszkodnik  16.09.2019 23:49
    • Widział Pan w praktyce wiaty widoczne na zdjęciu załączonym do projektu? Zaręczam, że bardzo dobrze spełniają swoją funkcję.
      Marcin Górecki  17.09.2019 09:07
  • Dzień dobry
    Zwracam się do autora projektu Pana Roberta Buciaka .Pisze Pan w jednym komentarzu że projekt będzie realizowany przez Zarząd Dróg Miejskich który ma duże doświadczenie . Ja po przeczytaniu Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia do przetargu jak rownież odpowiedzi Zarządu Dróg Miejskich na pytania złożone przez potencjalnych oferentów .
    Mam poważne wątpliwości co do dużego doświadczenia i prawidłowości przygotowania przetargu
    Z poważaniem Agata
    Agata Narczynska  25.03.2020 14:24
    • Na czym konkretnie polegają te poważne wątpliwości?
      Marcin Górecki  26.03.2020 08:49
  • Szanowni Państwo chciałabym w paru zdaniach przedstawić moje wątpliwości w przygotowaniu przetargu na dostawę wraz z montażem wiat rowerowy.
    Do zamawiającego wpłynęły pytania od oferentów np.
    Pytanie 12
    Ile jest przypadk6w gdzie konieczny bgdzie demontaz stojaka w celu prawidlowego
    zamontowania wiaty? Ile takich gdzie konieczne bgdzie jego przestawienie?
    Odpowiedf
    W chwili obecnej ZamawiajEcy nie jest w stanie okresli6 liczby stojak6w, kt6ra bgdzie konieczna do zdemontowania w celu prawidlowego umiejscowienia wiaty b) W chwili obecnej Zamawiaj1cy nie jest w stanie okreslii liczby stojak6w, kt6re bgd4 konieczne do przestawienia w celu prawidlowego umiejscowienia wiaty rowerowej;
    Pytanie 13
    a) Na czym ma polega( ,,zagospodarowanie podlola w taki spos6b aby umo2liwi6 prawidlowe zamontowanie wiaty"?
    b) Ile jest takich przypadk6w?
    c) W ilu miejscach jest kostka brukowa, w ilu inna utwardzona nawierzchnia - jaka, w ilu trawnik i inne?
    Brak takich informacji powoduje koniecznoS(, zakladania maksymalnych koszt6w na monta2 kazdej konstrukcji, co znacznie wplynie na wysokoS6 zaproponowanej ceny, niepotrzebnie zawyZaj4c wysokoS6 Srodk6w z Budzetu Obyrvatelskiego wydatkowanych na realizacjg inwestycji, co moZe skutkowa6 ograniczeniem iloSci realizowanych wiat w stosunku do potrzeb zglaszany ch przez Obywatel i.
    Odpowiedf
    a) Poprzez ,,zagospodarowanie podloZe w taki spos6b, aby umo2liwi6 prawidlowe zamontowanie wiaty" rozumie sig ewentualne utwardzenia podloZe poprzez wykonanie kawalka wyplytowania z kostki kamiennej lub pty betonowychw zaleanoSci od istniejEcego podloZa;
    b) W chwilg obecnej Zamawiajqcy nie jest w stanie okreSlii, ile jest takich przypadk6w; c) W chwili obecnej Zamawiajqcy nie jest w stanie okresli6 ile jest takich
    Pytanie 14
    a) Jakie podloZa istniej4 w poszczeg6lnych lokalizacjach?
    b) Czy przedmiotem oferty ma by6 takze ewentualne utwardzenie nieutwardzonychpodloZy? c) Je6li tak - ilu, jakiej wielkoSci, w jakim standardzie?
    a) W zgloszonych lokalizacjach s4 nastgpuj4ce podloza: asfalt, asalto-beton, kostka, plyty betonowe, eko-kratka, trylinka, nawierzchnia Zwirowa, trawnik;
    b) Zamawiaj4cy dopuszcza utwardzenia istniej4cej nawierzchni w wyszczeg6lnionych przypadkach, w sytuacji, gdy istniej4ca nawierzchnia nie bgdzie umoZliwiala prawidlowe zamontowanie wiaty rowerowej ;
    c) W chwili obecnej Zamawiajqcy nie jest w stanie okresli6 liczby i wielkoSci powierzchni do utwardzenia;
    To kilka przykładowych pytań z 37 które zostały zadane i stąd moje wątpliwości . W jaki sposób wykonawca ma przygotować pełną i rzetelną ofertę jeśli Zamawiający nie jest w stanie np określić liczby i wielkości powierzchni do utwardzenia przy 90 lokalizacjach .
    Uważam że miejsca lokalizacji wiat Zamawiający powinien znać przed rozpisaniem przetargu .
    Z poważaniem Agata
    Agata Narczynska  26.03.2020 13:05
    • To są po prostu zacytowane pytania Wykonawców, na które ZDM udzielił odpowiedzi.
      Marcin Górecki  26.03.2020 13:08
  • Szanowni Państwo
    Jeśli Zamawiający nie jest w stanie określić liczby i wielkości powierzchni do utwardzenia a jest to 90 lokalizacji .
    Jeśli Zamawiający nie jest w stanie określić czy w miejscach posadowienia wiat istnieje infrastruktura podziemna .
    Jeśli Zamawiający nie jest w stanie określić ile liczby stojaków ,która będzie konieczna do zdemontowania .
    I wiele jeszcze takich odpowiedzi od Zamawiającego .
    Szanowni Państwo jak w takiej sytuacji Oferent ma przygotować rzetelna ofertę .
    Z poważaniem Agata
    Agata Narczynska  27.03.2020 08:52
    • Wynika to ze specyfiki projektu, który nie ma wskazanych na wstępie konkretnych lokalizacji. Lokalizacje są w trakcie ustalania. Odnoszę wrażenie, że Pani jest przedstawcielką potencjalnego wykonawcy lub osobą w inny sposób powiązaną. Czy słusznie?
      Marcin Górecki  27.03.2020 08:58
  • Szanowny Panie
    Oczywiście ma Pan rację jestem osobą pracującą nad przygotowaniem oferty dla Zamawiającego .
    W moim doświadczeniu zawodowym jest to kolejny przetarg związany z realizacją zadania na dostawę i montaż wiat rowerowych i może dlatego tak jestem zaskoczona ze Zamawiający nie jest w stanie określić zakresu prac związanych z ofertą. np ilości powierzchni do utwardzenia . Przykładowo jest 90 lokalizacji ok 25 m2 utwardzenia pod jedną wiatę 90x25 m2 =2250 m2 które należy uwzględnić w ofercie , choć nie wiadomo czy ten zakres prac będzie w całości do realizacji ,
    ale na pewno będzie to miało znaczący wpływ na cenę oferty .
    Z poważaniem Agata
    Agata Narczynska  27.03.2020 16:45
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany