Chodniki i parking dla "Orków" na Domaniewskiej przy Suwaku

8
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Mokotów
Autor pomysłu Geronimo
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
275 000 zł
Kategoria
  • komunikacja publiczna i drogi
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wykonanie około 100 metrów brakującego chodnika wraz z 29 miejscami postojowymi i nasadzeniem szpaleru drzew w biznesowej dzielnicy Warszawy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren na wysokości budynku Domaniewska 51 i 49
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działka nr 1 z obrębu 10808 we własności m. st. Warszawy
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wykonanie około 100 metrów brakującego chodnika wraz z 29 miejscami postojowymi i nasadzeniem szpaleru drzew w biznesowej dzielnicy Warszawy
Opis projektu
Proponuję wykonanie:
- ok.100 metrów brakującego chodnika o szerokości ok. 2 metrów po południowej stronie ul. Domaniewskiej pomiędzy posesjami Suwak 4 i Domaniewska 49
- wykonania wzdłuż proponowanego chodnika 29 miejsc postojowych,
- nasadzenia wzdłuż proponowanego chodnika szpaleru drzew.

Na krawędzi ulicy Domaniewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Suwak brakuje łącznie około 100 metrów chodnika. W jego miejscu od lat funkcjonuje ścieżka, którą ogromne rzesze pracowników "Mordoru na Domaniewskiej", warszawskiego zagłębia biurowego, codziennie wykorzystuje na drodze do pracy.

Proponuje się wykonanie w tym miejscu dwóch odcinków chodnika o długości 87,7 i 12,5 metra i szerokości ok. 2 metrów. miejsca postojowe zostaną oddzielone od chodnika słupkami blokującymi lub elementami małej architektury. Dodatkowo proponuje się nasadzenie szpaleru drzew wzdłuż chodnika. W miejscu tym z ziemi sterczą stare, nieużywane słupy oraz kikuty i karpy uschniętych drzew co sprawia okropne wrażenie. Nowe drzewa na pewno poprawią estetykę miejsca w tym betonowo-szklanym rejonie Mokotowa.

Cały "Mordor" boryka się z ogromnymi problemami parkingowymi, samochody parkują gdzie się da. Najczęściej praktykowanym sposobem jest parkowanie równoległe w pasie jezdni. Proponuję by wzdłuż chodnika wykonać na odcinku 72,5 metra zatokę do parkowania prostopadłego o szerokości 5 metrów. Zatoki tego rodzaju są wykonane w wielu miejscach, w ciągu ulicy Domaniewskiej. Rozwiązanie to umożliwiłoby dwukrotne zwiększenie możliwości postojowych w tym miejscu, zapewniając równocześnie więcej bezpieczeństwa dzięki przeniesieniu parkowania z jezdni do zatoki parkingowej.

Ogromnym problemem inwestycyjnym tego miejsca jest fakt, iż jest to obszar wykorzystywany jedynie przez firmy do działalności biznesowej. W sąsiedztwie tego miejsca nie ma budynków mieszkalnych przez co bardzo mało jest osób zamieszkujących w dzielnicy Mokotów, którym chodnik ten byłby potrzebny. Wykorzystują go pracownicy tutejszych firm dojeżdżający do pracy z innych części miasta oraz okolic dostający się tutaj najczęściej pociągiem ze stacji Warszawa Służew. W związku z brakiem możliwości wprowadzenia tego zadania do budżetu dzielnicy Mokotów proponuję realizację go w ramach budżetu Obywatelskiego. Projekt został przygotowany na podstawie opracowania zadania inwestycyjnego przygotowanego przez m. st. Warszawę.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Przemieszczanie się w tym miejscu jest problematyczne, zimą trzeba przedzierać się przez śnieżne zaspy, wiosną i jesienią pokonuje się tu błotniste parowy a latem piesi w palącym słońcu korzystają z zapylonej ścieżki. By ją ominąć trzeba przejść jezdnią ulicy Domaniewskiej wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów.

Proponowany projekt zwiększy bezpieczeństwo i komfort pieszych, którzy nie będą musieli korzystać ze ścieżki, która w każdym sezonie potrafi być błotnym parowem albo pylistym szlakiem, jak również, na krótkim odcinku, między Domaniewską 49 a 51, nie będą musieli poruszać się po jezdni, w związku z brakiem w tym miejscu możliwości innego przejścia. Nowe nasadzenia dadzą trochę wytchnienia w upalne dni. Więcej miejsc parkingowych zaoszczędzi stresu kierowcom.

Niestety, wspaniałe drzewo znajdujące się na tym terenie zostało w ostatnim czasie wycięte. Miejscu temu należy się uzupełnienie zieleni, by mieć miejsce ucieczki od stresującej pracy.

Charakterystyka

Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Roboty drogowe 238.000,00 złotych
Organizacja ruchu : projekt, oznakowanie, elementy wygrodzenia – 22.000,00 złotych
Nasadzenia drzew: 13.000,00 złotych
Oznakowanie graficzne w Budżetu Obywatelskiego – 2.000,00 złotych

ŁĄCZNIE: 275.000,00 ZŁOTYCH
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
275 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji
budowa dodatkowych miejsc postojowych, budowa brakującego fragmentu chodnika

Modyfikacje

08.12.2019 19:28
Autor projektu
08.12.2019 19:29
Autor projektu
21.01.2020 11:25
Autor projektu
23.06.2020 15:25
Wydział Inwestycji i Remontów dla Dzielnicy Mokotów
23.06.2020 15:28
Wydział Inwestycji i Remontów dla Dzielnicy Mokotów

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (5)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • świerny pomysł! Parkingów w Warszawie brakuje, a udogodnienie dla niepełnosprawnych jest rewelacyjną ideą!
    Helmut2137  12.12.2019 09:43
  • Uważam, że to bardzo dobry projekt. Miejsc parkingowych w okolicach "Mordoru" brakuje a ten projekt uwzględnia zarówno parkingowe potrzeby mieszkańców Warszawy jak i troskę o ekologię i czyste powietrze w mieście. Popieram bardzo!
    bakarowanowy12  12.12.2019 19:07
  • 29 dodatkowych miejsc parkingowych na Mordorze z Budżetu Partycypacyjnego nie rozwiąże problemu braku miejsc parkingowych na Mordorze. Będzie to kropla w morzu potrzeb. Czy nie lepiej by było zostawić trawnik (jeden z ostatnich w okolicy), ładnie o niego zadbać, wybudować chodnik, a kwestię braku miejsc parkingowych pozostawić do rozwiązania systemowego?
    Wiktor Eremita  31.01.2020 22:19
    • Ale idziemy w dobrym kierunku. Każde dodatkowe miejsce parkingowe przybliża nas do rozwiązania problemu
      bakarowanowy12  31.01.2020 23:01
    • Zgoda - ale wyręczenia miasta z obowiązku zajęcia się problemem poprzez wykorzystywanie BO niewiele pomoże. W efekcie mogą przepaść ciekawe projekty obywatelskie przez finansowanie tego czym powinno zająć się miasto.
      Wiktor Eremita  01.02.2020 09:26
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany