Chodniki i parking dla "Orków" na Domaniewskiej przy Suwaku
8
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Mokotów

Koszt pomysłu
275 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wykonanie około 100 metrów brakującego chodnika wraz z 29 miejscami postojowymi i nasadzeniem szpaleru drzew w biznesowej dzielnicy Warszawy
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Mokotów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren na wysokości budynku Domaniewska 51 i 49
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Działka nr 1 z obrębu 10808 we własności m. st. Warszawy
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Wykonanie około 100 metrów brakującego chodnika wraz z 29 miejscami postojowymi i nasadzeniem szpaleru drzew w biznesowej dzielnicy Warszawy
Opis projektu
Proponuję wykonanie:
- ok.100 metrów brakującego chodnika o szerokości ok. 2 metrów po południowej stronie ul. Domaniewskiej pomiędzy posesjami Suwak 4 i Domaniewska 49
- wykonania wzdłuż proponowanego chodnika 29 miejsc postojowych,
- nasadzenia wzdłuż proponowanego chodnika szpaleru drzew.
Na krawędzi ulicy Domaniewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Suwak brakuje łącznie około 100 metrów chodnika. W jego miejscu od lat funkcjonuje ścieżka, którą ogromne rzesze pracowników "Mordoru na Domaniewskiej", warszawskiego zagłębia biurowego, codziennie wykorzystuje na drodze do pracy.
Proponuje się wykonanie w tym miejscu dwóch odcinków chodnika o długości 87,7 i 12,5 metra i szerokości ok. 2 metrów. miejsca postojowe zostaną oddzielone od chodnika słupkami blokującymi lub elementami małej architektury. Dodatkowo proponuje się nasadzenie szpaleru drzew wzdłuż chodnika. W miejscu tym z ziemi sterczą stare, nieużywane słupy oraz kikuty i karpy uschniętych drzew co sprawia okropne wrażenie. Nowe drzewa na pewno poprawią estetykę miejsca w tym betonowo-szklanym rejonie Mokotowa.
Cały "Mordor" boryka się z ogromnymi problemami parkingowymi, samochody parkują gdzie się da. Najczęściej praktykowanym sposobem jest parkowanie równoległe w pasie jezdni. Proponuję by wzdłuż chodnika wykonać na odcinku 72,5 metra zatokę do parkowania prostopadłego o szerokości 5 metrów. Zatoki tego rodzaju są wykonane w wielu miejscach, w ciągu ulicy Domaniewskiej. Rozwiązanie to umożliwiłoby dwukrotne zwiększenie możliwości postojowych w tym miejscu, zapewniając równocześnie więcej bezpieczeństwa dzięki przeniesieniu parkowania z jezdni do zatoki parkingowej.
Ogromnym problemem inwestycyjnym tego miejsca jest fakt, iż jest to obszar wykorzystywany jedynie przez firmy do działalności biznesowej. W sąsiedztwie tego miejsca nie ma budynków mieszkalnych przez co bardzo mało jest osób zamieszkujących w dzielnicy Mokotów, którym chodnik ten byłby potrzebny. Wykorzystują go pracownicy tutejszych firm dojeżdżający do pracy z innych części miasta oraz okolic dostający się tutaj najczęściej pociągiem ze stacji Warszawa Służew. W związku z brakiem możliwości wprowadzenia tego zadania do budżetu dzielnicy Mokotów proponuję realizację go w ramach budżetu Obywatelskiego. Projekt został przygotowany na podstawie opracowania zadania inwestycyjnego przygotowanego przez m. st. Warszawę.
- ok.100 metrów brakującego chodnika o szerokości ok. 2 metrów po południowej stronie ul. Domaniewskiej pomiędzy posesjami Suwak 4 i Domaniewska 49
- wykonania wzdłuż proponowanego chodnika 29 miejsc postojowych,
- nasadzenia wzdłuż proponowanego chodnika szpaleru drzew.
Na krawędzi ulicy Domaniewskiej przy skrzyżowaniu z ulicą Suwak brakuje łącznie około 100 metrów chodnika. W jego miejscu od lat funkcjonuje ścieżka, którą ogromne rzesze pracowników "Mordoru na Domaniewskiej", warszawskiego zagłębia biurowego, codziennie wykorzystuje na drodze do pracy.
Proponuje się wykonanie w tym miejscu dwóch odcinków chodnika o długości 87,7 i 12,5 metra i szerokości ok. 2 metrów. miejsca postojowe zostaną oddzielone od chodnika słupkami blokującymi lub elementami małej architektury. Dodatkowo proponuje się nasadzenie szpaleru drzew wzdłuż chodnika. W miejscu tym z ziemi sterczą stare, nieużywane słupy oraz kikuty i karpy uschniętych drzew co sprawia okropne wrażenie. Nowe drzewa na pewno poprawią estetykę miejsca w tym betonowo-szklanym rejonie Mokotowa.
Cały "Mordor" boryka się z ogromnymi problemami parkingowymi, samochody parkują gdzie się da. Najczęściej praktykowanym sposobem jest parkowanie równoległe w pasie jezdni. Proponuję by wzdłuż chodnika wykonać na odcinku 72,5 metra zatokę do parkowania prostopadłego o szerokości 5 metrów. Zatoki tego rodzaju są wykonane w wielu miejscach, w ciągu ulicy Domaniewskiej. Rozwiązanie to umożliwiłoby dwukrotne zwiększenie możliwości postojowych w tym miejscu, zapewniając równocześnie więcej bezpieczeństwa dzięki przeniesieniu parkowania z jezdni do zatoki parkingowej.
Ogromnym problemem inwestycyjnym tego miejsca jest fakt, iż jest to obszar wykorzystywany jedynie przez firmy do działalności biznesowej. W sąsiedztwie tego miejsca nie ma budynków mieszkalnych przez co bardzo mało jest osób zamieszkujących w dzielnicy Mokotów, którym chodnik ten byłby potrzebny. Wykorzystują go pracownicy tutejszych firm dojeżdżający do pracy z innych części miasta oraz okolic dostający się tutaj najczęściej pociągiem ze stacji Warszawa Służew. W związku z brakiem możliwości wprowadzenia tego zadania do budżetu dzielnicy Mokotów proponuję realizację go w ramach budżetu Obywatelskiego. Projekt został przygotowany na podstawie opracowania zadania inwestycyjnego przygotowanego przez m. st. Warszawę.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Przemieszczanie się w tym miejscu jest problematyczne, zimą trzeba przedzierać się przez śnieżne zaspy, wiosną i jesienią pokonuje się tu błotniste parowy a latem piesi w palącym słońcu korzystają z zapylonej ścieżki. By ją ominąć trzeba przejść jezdnią ulicy Domaniewskiej wzdłuż rzędu zaparkowanych samochodów.
Proponowany projekt zwiększy bezpieczeństwo i komfort pieszych, którzy nie będą musieli korzystać ze ścieżki, która w każdym sezonie potrafi być błotnym parowem albo pylistym szlakiem, jak również, na krótkim odcinku, między Domaniewską 49 a 51, nie będą musieli poruszać się po jezdni, w związku z brakiem w tym miejscu możliwości innego przejścia. Nowe nasadzenia dadzą trochę wytchnienia w upalne dni. Więcej miejsc parkingowych zaoszczędzi stresu kierowcom.
Niestety, wspaniałe drzewo znajdujące się na tym terenie zostało w ostatnim czasie wycięte. Miejscu temu należy się uzupełnienie zieleni, by mieć miejsce ucieczki od stresującej pracy.
Proponowany projekt zwiększy bezpieczeństwo i komfort pieszych, którzy nie będą musieli korzystać ze ścieżki, która w każdym sezonie potrafi być błotnym parowem albo pylistym szlakiem, jak również, na krótkim odcinku, między Domaniewską 49 a 51, nie będą musieli poruszać się po jezdni, w związku z brakiem w tym miejscu możliwości innego przejścia. Nowe nasadzenia dadzą trochę wytchnienia w upalne dni. Więcej miejsc parkingowych zaoszczędzi stresu kierowcom.
Niestety, wspaniałe drzewo znajdujące się na tym terenie zostało w ostatnim czasie wycięte. Miejscu temu należy się uzupełnienie zieleni, by mieć miejsce ucieczki od stresującej pracy.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Roboty drogowe 238.000,00 złotych
Organizacja ruchu : projekt, oznakowanie, elementy wygrodzenia – 22.000,00 złotych
Nasadzenia drzew: 13.000,00 złotych
Oznakowanie graficzne w Budżetu Obywatelskiego – 2.000,00 złotych
ŁĄCZNIE: 275.000,00 ZŁOTYCH
Organizacja ruchu : projekt, oznakowanie, elementy wygrodzenia – 22.000,00 złotych
Nasadzenia drzew: 13.000,00 złotych
Oznakowanie graficzne w Budżetu Obywatelskiego – 2.000,00 złotych
ŁĄCZNIE: 275.000,00 ZŁOTYCH
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
275 000,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
budowa dodatkowych miejsc postojowych, budowa brakującego fragmentu chodnika
Modyfikacje
08.12.2019 19:28
08.12.2019 19:29
21.01.2020 11:25
23.06.2020 15:25
23.06.2020 15:28
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarz