Nowe drogi dla rowerów i stojaki rowerowe
449
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski /
W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2021

Koszt pomysłu
2 346 500 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
W Warszawie jest coraz więcej infrastruktury rowerowej, ale w wielu miejscach nadal brakuje drobnych udogodnień. Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na Świderskiej, Marszałkowskiej, Bluszczańskiej i Głębockiej, wyznaczenie pasa rowerowego na ul. Grenadierów i zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
03.11.2021 11:28
Trwa opracowanie projektów dla poszczególnych odcinków. W czerwcu 2021 r. został ogłoszony przetarg na zakup stojaków, przetarg rozstrzygnięto i wybrano dostawcę stojaków. Dla ul. Świderskiej oraz Grenadierów projekty organizacji ruchu są opiniowane przez Policję i Zarząd Transportu Miejskiego.
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Zarząd Dróg Miejskich / Urząd Dzielnicy Mokotów
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Ulice: Świderska, Grenadierów, Marszałkowska, Bluszczańska, Głębocka, lokalizacje stojaków zgodnie ze zgłoszeniami mieszkańców.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
W Warszawie jest coraz więcej infrastruktury rowerowej, ale w wielu miejscach nadal brakuje drobnych udogodnień. Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na Świderskiej, Marszałkowskiej, Bluszczańskiej i Głębockiej, wyznaczenie pasa rowerowego na ul. Grenadierów i zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Opis projektu
Projekt zakłada budowę dróg dla rowerów na następujących ulicach:
Świderska (strona zachodnia, odc. Trasa MP - Porajów, około 250 metrów)
Marszałkowska (strona wschodnia, odcinek Świętokrzyska-Królewska, około 300 metrów)
Bluszczańska od nr 68 do nr 76 (250 m)
Głębocka (od ronda przy Trasie Toruńskiej do CH Targówek - długość 265m) - na podstawie projektu https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/20699
Wyznaczenie pasa rowerowego na:
Grenadierów (odcinek, Aleja USA - Waszyngtona, około 380 metrów)
Ponadto projekt przewiduje zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Świderska (strona zachodnia, odc. Trasa MP - Porajów, około 250 metrów)
Marszałkowska (strona wschodnia, odcinek Świętokrzyska-Królewska, około 300 metrów)
Bluszczańska od nr 68 do nr 76 (250 m)
Głębocka (od ronda przy Trasie Toruńskiej do CH Targówek - długość 265m) - na podstawie projektu https://app.twojbudzet.um.warszawa.pl/projekt/20699
Wyznaczenie pasa rowerowego na:
Grenadierów (odcinek, Aleja USA - Waszyngtona, około 380 metrów)
Ponadto projekt przewiduje zakup 1000 stojaków rowerowych do ustawienia w miejscach, gdzie taką potrzebę zgłaszali rowerzyści.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwój infrastruktury dla rowerów wspierający ekologiczne formy transportu. Tworzenie spójnej sieci po której można jeździć rowerem.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Świderska:
-droga dla rowerów: 250 mb x 2,5 m x 400 zł/m² = 250 000 zł;
-projekt: 25 000 zł
-suma: 275 000 zł
Marszałkowska:
-droga dla rowerów: 330mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 264 000 zł;
-chodnik: 330 x 2,5 m x 400 zł/m² = 330 000 zł;
-zmiana parkowania: 10 000 zł;
-projekt: 60 000 zł
suma: 664 000 zł
Bluszczańska:
Budowa drogi dla rowerów: 270 m x 2 m x 400 zł/m2 = 216 000 zł
Przebudowa chodnika: 270 m x 2 m x 400 zł/m2 = 216 000 zł
Budowa opaski pomiędzy jezdnią a drogą dla rowerów: 270 m x 1 m x 400 zł/m2 = 108 000 zł
Dokumentacja projektowa – 25 000 zł
Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
suma: 575 000 zł
Głębocka:
-droga dla rowerów: 265mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 212 000 zł;
-chodnik: 265mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 212 000 zł;
-przestawienie wiaty przystankowej: 30 000 zł;
-projekt: 46 000 zł
-suma: 500 000 zł
Grenadierów:
-wyznaczenie pasa rowerowego: 67 500 zł;
-zmiany w organizacji ruchu: 7 500 zł;
-projekt: 7 500 zł
-suma: 82 500 zł
Dostawa 1000 szt. stojaków rowerowych: 1000 x 250 zł = 250 000 zł
-droga dla rowerów: 250 mb x 2,5 m x 400 zł/m² = 250 000 zł;
-projekt: 25 000 zł
-suma: 275 000 zł
Marszałkowska:
-droga dla rowerów: 330mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 264 000 zł;
-chodnik: 330 x 2,5 m x 400 zł/m² = 330 000 zł;
-zmiana parkowania: 10 000 zł;
-projekt: 60 000 zł
suma: 664 000 zł
Bluszczańska:
Budowa drogi dla rowerów: 270 m x 2 m x 400 zł/m2 = 216 000 zł
Przebudowa chodnika: 270 m x 2 m x 400 zł/m2 = 216 000 zł
Budowa opaski pomiędzy jezdnią a drogą dla rowerów: 270 m x 1 m x 400 zł/m2 = 108 000 zł
Dokumentacja projektowa – 25 000 zł
Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
suma: 575 000 zł
Głębocka:
-droga dla rowerów: 265mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 212 000 zł;
-chodnik: 265mb x 2,0 m x 400 zł/m² = 212 000 zł;
-przestawienie wiaty przystankowej: 30 000 zł;
-projekt: 46 000 zł
-suma: 500 000 zł
Grenadierów:
-wyznaczenie pasa rowerowego: 67 500 zł;
-zmiany w organizacji ruchu: 7 500 zł;
-projekt: 7 500 zł
-suma: 82 500 zł
Dostawa 1000 szt. stojaków rowerowych: 1000 x 250 zł = 250 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
2 346 500,00 zł
Skutki realizacji (wypełnia pracownik Urzędu m.st. Warszawy)
Skutki realizacji
Modyfikacje
20.01.2020 21:42
20.01.2020 21:43
21.01.2020 16:53
18.06.2020 11:06
19.06.2020 10:46
22.06.2020 13:22
22.06.2020 13:23
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzNie chce mi się wierzyć, że każdy kierowca mieszka 20 km od miejsca pracy i musi dojeżdzać samochodem, bo ma "słabe połączenie".
Wyznaczenie dodatkowych miejsc postojowych będzie tylko zachętą do wprowadzenia jeszcze większej liczby samochodów do miasta i po ich wypełnieniu znowu będzie problem, bo będzie "za mało miejsc postojowych" tworząc błędne koło.
2. Skąd teza, że rowerzyści jeżdżą rekreacyjnie?
Proszę przeczytać raporty z pomiaru ruchu rowerowego, popatrzyć na wartości z liczników automatycznych:
Warszawski Pomiar Ruchu Rowerowego 2019.pdf
http://rowery.um.warszawa.pl/sites/rowery.um.warszawa.pl/files/Warszawski%20Pomiar%20Ruchu%20Rowerowego%202019.pdf
Liczniki rowerów w Warszawie
http://greenelephant.pl/shiny/rowery/
Największy ruch rowerowy jest notowany w dni powszednie, w godzinach 8-9 oraz 17-18. Najpopularniejsze są drogi dla rowerów w centrum. Wniosek: większość użytkowników rowerów w Warszawie jeździ nimi do pracy.
Wszystkie parkingi w centrum Warszawy z opłatami wyższymi niż 5zł za godzinę mają zawsze wolne miejsca:
- Złote Tarasy
- Rondo1
- Warsaw Financial Center
- Parkingowa
- CDT
- Hotel Wiktoria
- Metropolitan
- Warsaw Spire
- Hala Koszyki
i wiele wiele więcej. Polecam: https://parkopedia.pl/parking/warszawa/
Z resztą Warszawa to jest jakaś pro-samochodowa awangarda. Znam jedno duże miasto w Europie, gdzie parkowanie na ulicy jest tańsze: Bukareszt. Korki ma gorsze niż Warszawa, pomimo dużej sieci metra i kompletnej obwodnicy.
W małym czeskim Ołomuńcu, w słowackiej miejscowości Poprad czy litewskim Wilnie ceny są 2 razy wyższe niż w Warszawie, nie wspominając o Tallinie albo Rydze gdzie parkowanie na ulicy kosztuje 5-8 euro za godzinę. W każdym z tych miast zarobki są niższe niż w Warszawie.
Miesięczny abonament za parkowanie w samym centrum Warszawy to 300-400zł (Miedziana, Pałac Kultury, 13 parkingów administrowanych przez Zarząd terenów publicznych ztp.waw.pl), miejsca parkingowe oferowane na OLX ją jeszcze tańsze.
Podwyższenie opłat nie spowoduje że ilość miejsc parkingowych ulegnie zwiększeniu. Ale część kierowców zdecyduje się na przyjazd taksówką, uberem, komunikacją, rowerem, hulajnogą, ablo autem an minuty. I dlatego dostępność miejsc się zwiększy. A cwaniaków którzy parkują na zakazach, zieleni i przejściach dla pieszych trzeba po prostu holować codziennie, do skutku. Przy dzisiejszych śmiesznych cenach (niezmienionych od 12 lat!!) cwaniaków też jest pełno.
Kraków: 750zł miesięcznie za abonament na wszystkie strefy https://zdmk.krakow.pl/parkowanie/strefa-platnego-parkowania/informacje-ogolne-i-oplaty/
Gdańsk: 800zł miesięcznie za abonament https://www.gdansk.pl/wiadomosci/srodmiejska-strefa-platnego-parkowania-od-29-czerwca-w-gdansku-radni-podjeli-decyzje-o-jej-wprowadzeniu,a,165479
Poznań: 60zł za każdy dzień abonamentu w strefie 'centrum.' https://zdm.poznan.pl/pl/cennik-oplat-od-01-07-2020
Wrocław nie wydaje abonamentów na centralną strefę parkowania.
Nie mówiąc o innych miastach w Europie Wschodniej, gdzie zarobki są niższe a parkowanie dużo droższe.
Ceny parkowania w Warszawie nie zmieniły się od ponad 12 lat. W międzyczasie Koleje Mazowieckie zrobiły 3 albo 4 podwyżki, bilet 20-minutowy ZTM zdrożał o 70%.
Proszę się nie dziwić, że mamy wszędzie korki i brak miejsc do parkowania. Ceny parkowania są tak niskie, że TANIEJ jest jechać do centrum na kilka godzin swoim samochodem niż pociągiem Kolei Mazowieckich. A w wielu centralnych dzielnicach gdzie chronicznie brakuje miejsc parkingowych i tworzą się ogromne korki parkowanie kosztuje 0zł. ABSURD.
Komentarz został usunięty przez autora
Komentarz został usunięty przez autora