Totalne bezpieczeństwo pieszych

754
Wycofany przez autora
Pomysł na rok 2021
Autor pomysłu Nano Chanceur
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
4 985 000 zł
Kategoria
  • edukacja
  • komunikacja publiczna i drogi
  • kultura
  • ochrona środowiska
  • pomoc społeczna
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
MY PIESI CHCEMY wprowadzić w całym mieście w miejscach, gdzie stykają się drogi rowerowe oraz chodniki instalacje wymuszające zwolnienie prędkości przez rowerzystów.
Rower to też pojazd, zatem chcemy zadbać o najbardziej bezbronnych użytkowników ulic.
Wszyscy jesteśmy pieszymi.
Chodzenie pieszo jest najbardziej egalitarne.
Rowerzystą jest się od czasu do czasu.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren całego m. st. Warszawy.
Wybór miejsc do realizacji należy skonsultować poprzez Zarządy Dzielnic.
ZDM na podstawie ich pism będzie oficjalnie pisemnie pytał Burmistrzów, a Ci powinni rozpytywać osiedlowe samorządy mieszkańców, rady dzielnic.
Te powinny przepytać mieszkańców gdzie istnieje problem z bezpieczeństwem pieszych, którym zagrażają rowerzyści na chodnikach.
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Każde miejsce gdzie stykają się i krzyżują drogi dla rowerów i chodniki dla pieszych.
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
MY PIESI CHCEMY wprowadzić w całym mieście w miejscach, gdzie stykają się drogi rowerowe oraz chodniki instalacje wymuszające zwolnienie prędkości przez rowerzystów.
Rower to też pojazd, zatem chcemy zadbać o najbardziej bezbronnych użytkowników ulic.
Wszyscy jesteśmy pieszymi.
Chodzenie pieszo jest najbardziej egalitarne.
Rowerzystą jest się od czasu do czasu.
Opis projektu
Projekt ogólnomiejski, skierowany dla bezpieczeństwa osób starszych, niedowidzących, mających problemy z poruszaniem się, matek z dziećmi.
Na bezpieczeństwie nie można oszczędzać.

Chodzi o domalowanie stosownych przejść dla pieszych na drogach dla rowerów.
Należy również dołożyć pionowe znaki.
Warto zbudować spowalniacze tj. progi jak również bariery chroniące pieszych.

ZDM zapewne przez swoich rowerowych urzędników będzie usiłował zablokować ten pomysł. Zasłaniać się będzie tzw. bezpieczeństwem rowerzystów przejeżdżający przez progi.
Należy uświadomić rowerzystów, że tak samo jak kierowcy muszą dostosować prędkość do otaczających ich warunków.

Jeśli stworzono jakieś standardy dla infrastruktury rowerowej należy je tak zmienić, aby największa grupa - piesi - czuli się bezpieczniej niż pędzący rowerzyści.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
MY PIESI CHCEMY bezpiecznych chodników.
Nie pozwalamy by rowerzyści ganiali nas po chodnikach.
Dzwonili na nas dzwonkami.
By wymuszali pierwszeństwo.
By nas potrącali, przewracali i uciekali z miejsca wypadku.
Nie chcemy żeby przy przechodzeniu przez drogę dla rowerów trzeba było uważać, czy przypadkiem nie zostanie się potrąconym przez pędzącego rowerzystę.

Kosztorys

Szacunkowy koszt realizacji projektu:
4 985 000,00 zł

Dokumenty

Modyfikacje

21.01.2020 09:39
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (27)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Wspaniały projekt!
    Codziennie miewam sytuację, gdzie rowerzysta PĘDZI po chodniku, nie zważając ani trochę na pieszych, którzy na chodniku powinni czuć się bezpiecznie.
    KONIEC ROWEROWEJ ANARCHII!!!
    Helmut2137  20.01.2020 13:44
  • Doskonały pomysł! Może wreszcie my, piesi, będziemy mogli czuć się bezpiecznie w Warszawie
    si4mano13  20.01.2020 14:02
  • Znakomity pomysł. Mam już dosyć rowerzystów, którzy potrącają mnie na chodniku. Czas skończyć ze świętymi krowami i zaprowadzić porządek na chodnikach. Popieram projekt !
    Hellcatvulgaris  20.01.2020 14:08
    • Niestety, spowolnienie i utrudnienie ruchu na drogach dla rowerów nie zachęci ludzi, aby przestali jeździć po chodnikach - to nie ma kompletnie żadnego związku. Gdyby jednak sprawić, aby kierowcy przestrzegali chociaż ograniczeń prędkości oraz przepisowej odległości przy wyprzedzaniu rowerzystów, to już więcej osób nie bałoby się jeździć jezdnią.
      cyklopatopedoterrorysta  20.01.2020 17:05
    • "Niestety, spowolnienie i utrudnienie ruchu na drogach dla rowerów nie zachęci ludzi, aby przestali jeździć po chodnikach - to nie ma kompletnie żadnego związku" - oczywiście że ma związek. Po chodnikach będzie się omijać patoinfrastrukturę :-)
      barnaba.turek  20.01.2020 17:39
    • Porządek i bezpieczeństwo dla pieszych na chodnikach i miejscach gdzie go DDR przecina , a tu jakiś pato o złych samochodach.
      Nano Chanceur  20.01.2020 18:01 Autor projektu
    • Omijać pato infrastrukturę?
      A to niby dlaczego?
      Prawa tak, ale obowiązki już niekoniecznie?
      Nano Chanceur  20.01.2020 18:03 Autor projektu
    • Od kiedy to obowiązkiem jest zakaz omijania przeszkód na drodze?
      Chyba od wtedy, odkąd ty ich nie omijasz, oczywiście bez kasku :D
      cyklopatopedoterrorysta  21.01.2020 06:39
    • Od kiedy to obowiązkiem jest zakaz omijania przeszkód na drodze?

      A po polsku umiesz?
      Nano Chanceur  21.01.2020 08:25 Autor projektu
  • Jak najbardziej na tak! Wreszcie ktoś o tym pomyślał!
    Pewu1234  20.01.2020 14:54
  • Cudne, normalnie jak z AszDziennika!
    Załączniki to kradzione fotki (brawo), sam projekt naćkany błędami jak makowiec makiem, sporo propozycji niezgodnych z przepisami, super, już widzę jak to przechodzi :D
    cyklopatopedoterrorysta  20.01.2020 16:19
    • Publicznie zarzucać kradzież. Odważnie.
      Błędy? Proszę wskazać.
      Tak samo jak konkretne przepisy niezgodne z projektem.
      Nie przejdzie?
      Bo co?
      Koledzy patocośtamcośtam z urzędów zablokują?
      No to będzie chryja :)
      Nano Chanceur  20.01.2020 17:59 Autor projektu
    • Zdjęcie a)
      To chodnik, a nie DDR. Zdjęcie z Japonii, gdzie jazda po chodnikach jest legalna. Chcesz legalizować jazdę po chodnikach w Polsce? Super, ale to musisz przekonać rząd, bo wymaga to zmiany ustawy, a nie koślawego projektu do BO.
      Fota zajumana z instiz.net, ale nie tylko.

      Zdjęcie b)
      Szykana dla pieszych gdzieś w Polsce, nie dotyczy rowerzystów, bo DDR się kończy. W dodatku to przejście przez drogę krajową lub wojewódzką poza terenem zabudowanym, nie ma zastosowania w mieście.

      Zdjęcie c)
      Progi zwalniające przy trasie mostu Północnego sa zamontowane niezgodnie z przepisami, ZDM szykuje się do ich rozbiórki, musi jednak wcześniej rozwiąć kilka formalnych zawiłości dot. własności gruntu.
      Fota zajumana z warszawa.wyborcza.pl

      Zdjęcie d)
      Co to jest? Są to separatory ułożone nieudolnie na kontr-DDR-ce (Francuzi mają zarówno kontrapasy, jak jednokierunkowe DDR w kontraruchu) aby auta nie wyprzedzały tą kontrDDRką rowerzystów jadących w ruchu ogólnym. Miejsce to Montmagny, to takie miasteczko na północ od osławionego Saint-Denis w regionie paryskim.
      Powstało to w lutym 2017 r., pytania aktywistów rowerowych pozostały bez odpowiedzi, natomiast 3 miesiące później zamieniono antysamochodowe utrudniacze na separatory równoległe do DDR-ki, betonowe, podobne do tych na Miodowej, ale sporo wyższe.
      Cieszy mnie bardzo, że chcesz jeszcze lepiej separować infrę rowerową od samochodów i spowalniać samochody, aby nie stanowiły zagrożenia dla rowerzystów.
      Fota zajumana z http://mdb95a.canalblog.com/

      Zdjęcie e)
      To nie jest DDR, tylko 250-metrowa uliczka w Canonbury, UK, którą rowerzyści robią sobie skrót, aby nie jechać zasmrodzoną, szeroką arterią, biegnącą obok. Jest tam sporo pieszych oraz dzieci - to jest lokalny deptak z ledwie dopuszczonym ruchem rowerów, a nie infrastruktura rowerowa.
      Jesteś za dopuszczeniem jazdy rowerem na wszelakich deptakach i przestrzeniach dla pieszych? Super, popieram!
      Fota zajumana z shutterstock.com, jest tylko do wykorzystania dziennikarskiego, a i to z podaniem źródła i autora.

      Zdjęcie f)
      Tucson, Arizona, USA.
      Progi zamontowane przy dojeździe trasą Bike Path Avenue do skrzyżowania z South Park Avenue. Coś, co nie ma zastosowania w Europie ze względu na przepisy.
      Fota zajumana z bicycletucson.com.

      Reasumując:
      Instalowanie jakichkolwiek koromyseł na chodnikach, aby spowolnić ruch rowerzystów to idiotyzm - jak można ograniczać coś, co jest prawnie zabronione? Może to jednak odnieść sukces - rowerzyści przeniosą się na jezdnię, a piesi będa musieli lawirować między jakimiś gratami, potykać się o progi na chodniku i wpadać na jakieś dziwne barierki.
      Jeśli to twoje kuriozum przeniesie rowerzystów na jezdnię to super, pieszym jednak na pewno nie ułatwi życia, wprost przeciwnie.
      Dużym, wręcz bardzo dużym mankamentem jest użycie kradzionych zdjęć, poddaje to w wątpliwość uczciwość autora projektu. Taki występek podlega karze, co też zostanie oczywiście zgłoszone odpowiednim organom.
      Musisz się jeszcze chłopczyku sporo nauczyć, ale trzymam kciuki - może ci się udać.
      cyklopatopedoterrorysta  21.01.2020 06:35
    • A.
      dlaczego "chłopczyku", a może bombelku, wstydzisz się pisać pod swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem?

      B.
      Dlaczego w kwestii bezpieczeństwa pieszych zabierasz głos ukrywając się pod aliasem "cyklopatopedoterrorysta"?
      Piesi to z pewnością doceniają.

      C.
      "spowolnić ruch rowerzystów to idiotyzm - jak można ograniczać coś, co jest prawnie zabronione"
      Czekam na podanie podstawy prawnej.
      A nie odpowiedzi typu: szukaj sobie sam.


      D.
      "przeniesie rowerzystów na jezdnię to super, pieszym jednak na pewno nie ułatwi życia, wprost przeciwnie"
      Jakieś uzasadnienie tej odważnej tezy?

      E.
      "Dużym, wręcz bardzo dużym mankamentem jest użycie kradzionych zdjęć, poddaje to w wątpliwość uczciwość autora projektu."

      Może zatem należy przejrzeć wszystkie pomysły w BO?
      I sprawdzić ile zamieszczonych tam zdjęć jest "zajumanych"?

      I kto to pisze?
      Cyklopatoterrorysta :)

      F.
      Każdy NORMALNY ROWERZYSTA powinien popierać ten pomysł, a nie usiłować oczerniać grupę osób, które go wspólnie stworzyły.
      Takie właśnie popisy cyklopatoterrorystów w sieci i na ulicach doprowadziły do tego, ze ludzie się rowerzystów boją.
      Nano Chanceur  21.01.2020 08:36 Autor projektu
    • Nano, a ty wstydzisz się składać projekty pod swoim prawdziwym nazwiskiem?
      barnaba.turek  21.01.2020 09:22
  • Brakuje darmowej wody, która zwiększałaby atrakcyjność rozwiązania dla rowerzystów :-)
    barnaba.turek  20.01.2020 16:58
  • Nareszcie dobry pomysł. Super, że ktoś odważył się go zgłosić. Trzymam kciuki!
    fotowars  20.01.2020 17:24
  • bardzo dobry pomysł, wielokrotnie spotkałem się z niebezpieczną jazdą przez cykistów, bezpieczeństwo pieszych jest priorytetowe. stop mafii rowerowej.
    wolanmlynow  20.01.2020 18:10
  • Świetny pomysł! W końcu coś dla Warszawiaków.
    To rozwiązanie poprawi realnie jakość życia warszawiaków
    Alvaro666  20.01.2020 18:13
  • Uważam to za świetny pomysł, ruch rowerowy zdecydowanie w Warszawie wymaga uspokojenia.
    Esowanie, progi zwalniające, szykany boczne, słupki - znacząco poprawią bezpieczeństwo pieszych przed brawurową jazdą rowerzystów.
    Kyokushin  20.01.2020 18:42
  • Bardzo pożyteczny projekt. Piesi nie czują się bezpiecznie gdyż rowerzyści notorycznie lamiac przepisy wymuszają pierwszeństwo na pieszych, którzy w zderzeniu z rozpędzonym cyklistą nie ma szans. Ileż dzieci, starszych osób zostało poszkodowanych przez nieodpowiedzialnych rowerzystów... To świetny projekt i bardzo potrzebny naszemu miastu.
    Człek_Pies  20.01.2020 20:04
  • Projekt wycofany przez autora. Zabawne.
    Cirilla987  22.01.2020 06:47
  • Domalowanie przejść dla pieszych i poprawa oznakowania jak najbardziej, ale generalnie pomysł kiepski. Progi zwalniające - pomysł się nie sprawdzi, bo rowerzyści będą omijać szerokim łukiem , co wpłynie raczej negatywnie na bezpieczeństwo. Problemem w infrastrukturze rowerowej w Warszawie polega w wielu miejscach na jej złym zaprojektowaniu np. drogi rowerowe na środku chodnika albo obok bardzo wąskiego chodnika. Powoduje to konflikty z pieszymi. Piszę to jako regularny rowerzysta:) Lepszym pomysłem byłaby zmiana w sposobie projektowania i budowania infrastruktury, tej rowerowej jak i pieszej, na taką bezkonfliktową, gdzie zarówno rowerzyści jak i piesi będą czuć się dobrze i bezpiecznie.
    olekdoch  22.01.2020 22:11
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany