Bezpieczne parkowanie – zadaszone parkingi rowerowe w dzielnicach Ursynów, Mokotów, Praga-Południe, Praga-Północ, Bielany, Białołęka, Wawer
120
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021

Koszt pomysłu
301 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Projekt zakłada montaż dziesięciu wiat rowerowych w siedmiu dzielnicach Warszawy (Ursynów - 3 wiaty, Mokotów - 1 wiata, Praga-Południe - 2 wiaty, Praga-Północ - 1 wiata, Bielany - 1 wiata, Białołęka - 1 wiata, Wawer - 1 wiata). Wiaty mają ułatwić dojazd do węzłów komunikacyjnych rowerem, bezpieczne zostawienie rowerów i przesiadkę do komunikacji miejskiej.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Projekt przewiduje montaż 10 wiat rowerowych w następujących lokalizacjach:
1) rejon Urzędu Dzielnicy Białołęka
2) rejon stacji Metro Stadion i PKP Stadion
3) rejon stacji Metro Wawrzyszew
4) rejon stacji Metro Natolin
5) rejon stacji Metro Imielin
6) rejon stacji Metro Wilanowska
7) rejon stacji Metro Kabaty
8) rejon stacji PKP Międzylesie
9) rejon pętli autobusowej Witolin
10) rejon pętli tramwajowej Gocławek
1) rejon Urzędu Dzielnicy Białołęka
2) rejon stacji Metro Stadion i PKP Stadion
3) rejon stacji Metro Wawrzyszew
4) rejon stacji Metro Natolin
5) rejon stacji Metro Imielin
6) rejon stacji Metro Wilanowska
7) rejon stacji Metro Kabaty
8) rejon stacji PKP Międzylesie
9) rejon pętli autobusowej Witolin
10) rejon pętli tramwajowej Gocławek
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Projekt zakłada montaż dziesięciu wiat rowerowych w siedmiu dzielnicach Warszawy (Ursynów - 3 wiaty, Mokotów - 1 wiata, Praga-Południe - 2 wiaty, Praga-Północ - 1 wiata, Bielany - 1 wiata, Białołęka - 1 wiata, Wawer - 1 wiata). Wiaty mają ułatwić dojazd do węzłów komunikacyjnych rowerem, bezpieczne zostawienie rowerów i przesiadkę do komunikacji miejskiej.
Opis projektu
Projekt zakłada montaż dziesięciu wiat rowerowych w siedmiu dzielnicach Warszawy (Ursynów - 3 wiaty, Mokotów - 1 wiata, Praga-Południe - 2 wiaty, Praga-Północ - 1 wiata, Bielany - 1 wiata, Białołęka - 1 wiata, Wawer - 1 wiata). Parkingi będą bezpłatne i ogólnodostępne. Wiaty rowerowe umożliwią zabezpieczenie rowerów przed warunkami atmosferycznymi i zapewnią możliwość bezpiecznego pozostawienia roweru. W projekcie zaproponowano lokalizacje umożliwiające łączenie podróży rower – komunikacja publiczna są to punkty położone przy wybranych stacjach metra, pętlach tramwajowej i autobusowej, stacjach PKP, dużych skrzyżowaniach. Projekt ma na celu zachęcenie do poruszania się rowerem w codziennych podróżach i zmniejszenia ilości samochodów na drogach.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt ma na celu zachęcenie mieszkańców do poruszania się rowerami oraz ułatwienie dojazdu do środków komunikacji miejskiej. Wiaty zapewniają miejsce, gdzie można zostawić rower, przesiąść się do komunikacji i uniknąć np. jego zmoczenia przy niesprzyjających warunkach pogodowych czy wszelkich uszkodzeń.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Ustawienie wiaty rowerowej – 25 000 zł za 1 szt.
Projekt zagospodarowania, projekt wykonawczy – 5 000 zł za 1 szt.
Oznakowanie graficzne 10 wiat – 100 zł
Projekt przewiduje ustawienie 10 wiat rowerowych
Koszt projektu:
25 000 zł x 10 = 250 000 zł
5 000 zł x 10 = 50 000 zł
100 zł x 10 = 1 000 zł
Koszt projektu = 301 000 zł
Projekt zagospodarowania, projekt wykonawczy – 5 000 zł za 1 szt.
Oznakowanie graficzne 10 wiat – 100 zł
Projekt przewiduje ustawienie 10 wiat rowerowych
Koszt projektu:
25 000 zł x 10 = 250 000 zł
5 000 zł x 10 = 50 000 zł
100 zł x 10 = 1 000 zł
Koszt projektu = 301 000 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
301 000,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Projekt wprowadza nowy element w przestrzeni publicznej w postaci zadaszonych parkingów rowerowych -- wiat. Parkingi będą bezpłatne i ogólnodostępne. Wiaty rowerowe umożliwią zabezpieczenie rowerów przed warunkami atmosferycznymi i zapewnia możliwość bezpiecznego pozostawiania roweru. W projekcie zaproponowano lokalizacje umożliwiające łączenie podróży rower -- komunikacja publiczna. Są to punkty położone przy wybranych stacjach metra, pętli tramwajowej i autobusowej, stacji PKP, dużych skrzyżowaniach. Projekt ma na celu zachęcenie do poruszania się rowerem w codziennych podróżach i zmniejszenia ilości samochodów na drogach.
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzW przyszłości koniecznie trzeba również zamontować tego typu wiaty w innych dzielnicach, szczególnie centralnych (Ochota, Wola, Śródmieście) oraz przy stacjach metra/tramwajów.