Zadbany skwer zamiast rozdeptanego trawnika (róg al. KEN i ul. Przy Bażantarni)
1687
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Ursynów

Koszt pomysłu
61 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Realizacja projektu umożliwi ludziom wygodniejszą komunikacje, zwiększy poziom estetyki okolicy (ciągle wydeptywane ścieżki zastąpione zostaną przez chodniki), a gdy urosną zasadzone drzewa, wpłynie także na ograniczenie hałasu od al. KEN. Ponadto może stanowić miejsce relaksu i odpoczynku. Więcej zieleni, to także mniej smogu!
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Północno-wschodni róg skrzyżowania al. KEN i ul. Przy Bażantarni.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Realizacja projektu umożliwi ludziom wygodniejszą komunikacje, zwiększy poziom estetyki okolicy (ciągle wydeptywane ścieżki zastąpione zostaną przez chodniki), a gdy urosną zasadzone drzewa, wpłynie także na ograniczenie hałasu od al. KEN. Ponadto może stanowić miejsce relaksu i odpoczynku. Więcej zieleni, to także mniej smogu!
Opis projektu
Trawnik leżący po północno-wschodniej stronie skrzyżowania al. KEN i ul. Przy Bażantarni jest regularnie rozdeptywany. Tworzą się na nim ścieżki prowadzące od pobliskiego parkingu i bloków w stronę skrzyżowania oraz od przystanku autobusowego przy al. KEN do linii drzew posadzonych przy ul. Przy Bażantarni. Zamiast siać trawę, która i tak szybko zamieni się w „przedept”, można całą okolicę zamienić w zadbany skwer. Stanie się ona w ten sposób przedłużeniem Parku Przy Bażantarni, a przy tym zachowa swój pierwotny charakter – otwartej, zielonej przestrzeni.
W ramach projektu konieczne jest wykonanie dwóch chodników: 1) o długości 35 metrów, biegnącego od strefy parkingowej przy osiedlu i łączącego się z chodnikiem przy skrzyżowaniu. Stanowi on naturalne przedłużenie chodnika biegnącego od strony osiedla, a wychodzącego na parking; 2) o długości 45 metrów, prostopadłego do pierwszego chodnika i biegnącego od pobliskiego przystanku autobusowego przy al. KEN, do chodnika biegnącego wzdłuż ul. Przy Bażantarni (łączącego się z nim na linii posadzonych niedawno drzew).
Aby umożliwić swobodne przejście ludziom, a przy tym stworzyć estetyczne centrum skweru, w miejscu skrzyżowania dwóch powyższych chodników powinien powstać wybrukowany okrąg o średnicy około 6 metrów. Przy nim znalazłoby się miejsce dla 2 klasycznych ławek z oparciami. Ponadto w ramach projektu ustawiono by 2 dodatkowe kosze na śmieci (jeden przy ławkach, a drugi przy końcowej części nowego chodnika przy ul. Przy Bażantarni).
W ramach projektu wykonane zostałyby także nowe nasadzenia:
- 8 drzew, tego samego gatunku, co wcześniej posadzone przy ul. Przy Bażantarni, aby zachować spójność; drzewa posadzone zostałyby w dwóch grupach od strony skrzyżowania, pomiędzy nowymi chodnikami (4 szt. przy al. KEN, 4 szt. przy ul. Przy Bażantarni);
- około 40 metrów niskiego jednorzędowego żywopłotu w 3 miejscach (jedna linia od strony przystanku przy al. KEN do nowego chodnika, aby uniemożliwić wydeptywanie nowych „skrótów” (ok. 10 m długości), dwie zagięte linie biegnące wzdłuż nowych chodników od ich południowej strony i kończące się przy skrzyżowaniu (obie po około 15 m długości);
- kilkunastu krzewów wzdłuż część chodnika biegnącej od centrum skweru do osiedla.
W ramach projektu konieczne jest wykonanie dwóch chodników: 1) o długości 35 metrów, biegnącego od strefy parkingowej przy osiedlu i łączącego się z chodnikiem przy skrzyżowaniu. Stanowi on naturalne przedłużenie chodnika biegnącego od strony osiedla, a wychodzącego na parking; 2) o długości 45 metrów, prostopadłego do pierwszego chodnika i biegnącego od pobliskiego przystanku autobusowego przy al. KEN, do chodnika biegnącego wzdłuż ul. Przy Bażantarni (łączącego się z nim na linii posadzonych niedawno drzew).
Aby umożliwić swobodne przejście ludziom, a przy tym stworzyć estetyczne centrum skweru, w miejscu skrzyżowania dwóch powyższych chodników powinien powstać wybrukowany okrąg o średnicy około 6 metrów. Przy nim znalazłoby się miejsce dla 2 klasycznych ławek z oparciami. Ponadto w ramach projektu ustawiono by 2 dodatkowe kosze na śmieci (jeden przy ławkach, a drugi przy końcowej części nowego chodnika przy ul. Przy Bażantarni).
W ramach projektu wykonane zostałyby także nowe nasadzenia:
- 8 drzew, tego samego gatunku, co wcześniej posadzone przy ul. Przy Bażantarni, aby zachować spójność; drzewa posadzone zostałyby w dwóch grupach od strony skrzyżowania, pomiędzy nowymi chodnikami (4 szt. przy al. KEN, 4 szt. przy ul. Przy Bażantarni);
- około 40 metrów niskiego jednorzędowego żywopłotu w 3 miejscach (jedna linia od strony przystanku przy al. KEN do nowego chodnika, aby uniemożliwić wydeptywanie nowych „skrótów” (ok. 10 m długości), dwie zagięte linie biegnące wzdłuż nowych chodników od ich południowej strony i kończące się przy skrzyżowaniu (obie po około 15 m długości);
- kilkunastu krzewów wzdłuż część chodnika biegnącej od centrum skweru do osiedla.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Przestrzeń, na której ma być zrealizowany projekt jest niezagospodarowana, a brak chodników prowadzących do pobliskich ciągów komunikacyjnych sprawia, że tworzą się nieestetyczne wydeptane ścieżki. Realizacja projektu umożliwi ludziom wygodniejszą komunikacje, zwiększy poziom estetyki okolicy, a gdy urosną zasadzone drzewa, wpłynie także na ograniczenie hałasu od al. KEN. Ponadto może stanowić miejsce relaksu i odpoczynku. Więcej zieleni, to także mniej smogu! Budowa skweru tylko na niewielkiej części terenów trawiastych znajdujących się w tym rejonie, w dalszym ciągu pozwoli na zachowanie otwartości przestrzeni i wykorzystywanie jej przez mieszkańców okolicznych bloków np. do wyprowadzania psów.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
- wykonanie projektu - 5 000
- realizacja - 61 000
- realizacja - 61 000
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
61 000,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
poprawienie komunikacji pieszej , oraz estetyka lokalna
Modyfikacje
22.06.2020 13:25
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzBrak komentarzy