Zielony plac miejski przy wyjściu z metra Kabaty (w stronę Tesco)
459
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Ursynów

Koszt pomysłu
960 200 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Wyjście z metra Kabaty w stronę Tesco to miejsce popularne, choć zapomniane. Przechodnie napotykają tam mozaikę różnych nawierzchni chodnikowych i błota. Mimo bliskości lasu, miejsce to nie oferuje praktycznie żadnej zieleni.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Ursynów
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
KEN/Wąwozowa
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Wyjście z metra Kabaty w stronę Tesco to miejsce popularne, choć zapomniane. Przechodnie napotykają tam mozaikę różnych nawierzchni chodnikowych i błota. Mimo bliskości lasu, miejsce to nie oferuje praktycznie żadnej zieleni.
Opis projektu
Projekt zakłada kompletną przebudowę układu chodników i dróg dla rowerów oraz urządzenie zieleni w okolicy wyjścia z metra Kabaty (narożnik południowo-wschodni).
Główne cele projektu:
1. Stworzenie przyjaznej przestrzeni do spotkań sąsiedzkich.
2. Ułatwienie przejścia między metrem, a przystankami autobusowymi oraz parkingiem Tesco (i dalej sklepem i osiedlami w okolicy Zaruby).
3. Likwidacja zbędnych krawężników oraz przedeptów.
4. Dodanie zieleni: klombów z kwiatami, krzewów i drzew - poprawa wyglądu i mikroklimatu otoczenia, ochrona przed słońcem.
5. Utrzymanie drogi dla rowerów, zmniejszenie konfliktów między pieszymi i rowerzystami.
Dobrym przykładem jak takie miejsce może wyglądać, jest wyjście północno wschodnie. Liczne instalacje podziemne mogą utrudnić nasadzenia, szansą na poprawę jest poprowadzenie chodnika i DDR w stronę Zaruby bliżej jezdni ul. Wąwozowej.
Szczegółowe rozwiązania projektowe zostaną opracowane na etapie realizacji projektu i mogą różnić się od załączonej koncepcji.
Główne cele projektu:
1. Stworzenie przyjaznej przestrzeni do spotkań sąsiedzkich.
2. Ułatwienie przejścia między metrem, a przystankami autobusowymi oraz parkingiem Tesco (i dalej sklepem i osiedlami w okolicy Zaruby).
3. Likwidacja zbędnych krawężników oraz przedeptów.
4. Dodanie zieleni: klombów z kwiatami, krzewów i drzew - poprawa wyglądu i mikroklimatu otoczenia, ochrona przed słońcem.
5. Utrzymanie drogi dla rowerów, zmniejszenie konfliktów między pieszymi i rowerzystami.
Dobrym przykładem jak takie miejsce może wyglądać, jest wyjście północno wschodnie. Liczne instalacje podziemne mogą utrudnić nasadzenia, szansą na poprawę jest poprowadzenie chodnika i DDR w stronę Zaruby bliżej jezdni ul. Wąwozowej.
Szczegółowe rozwiązania projektowe zostaną opracowane na etapie realizacji projektu i mogą różnić się od załączonej koncepcji.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Wyjście z metra Kabaty w stronę Tesco to miejsce popularne, choć zapomniane. Przechodnie napotykają tam mozaikę różnych nawierzchni chodnikowych i błota. Mimo bliskości lasu, miejsce to nie oferuje praktycznie żadnej zieleni.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
1. Przebudowa drogi dla rowerów – 200 m x 2,5 m x 400 zł/m2 = 200 000 zł
2. Przebudowa i remont chodników – 1400 m2 x 400 zł/m2= 560 000 zł
3. Nasadzenia drzew – 40 szt. x 2040 zł = 81 600 zł
4. Nasadzenia krzewów – 600 m2 x 65 zł/m2 = 39 000 zł
5. Montaż ławki – 3 szt. x 3 200 zł = 9 600 zł
6. Stojaki rowerowe – 20 szt. x 500 zł = 10 000 zł
7. Dokumentacja projektowa – 50 000 zł
8. Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
Łącznie: 960 200 zł
2. Przebudowa i remont chodników – 1400 m2 x 400 zł/m2= 560 000 zł
3. Nasadzenia drzew – 40 szt. x 2040 zł = 81 600 zł
4. Nasadzenia krzewów – 600 m2 x 65 zł/m2 = 39 000 zł
5. Montaż ławki – 3 szt. x 3 200 zł = 9 600 zł
6. Stojaki rowerowe – 20 szt. x 500 zł = 10 000 zł
7. Dokumentacja projektowa – 50 000 zł
8. Przygotowanie i wdrożenie czasowej organizacji ruchu – 10 000 zł
Łącznie: 960 200 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
960 200,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Poprawa bezpieczeństwa użytkowników dróg.
Modyfikacje
21.01.2020 08:55
24.04.2020 16:16
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzBrak komentarzy