Zaparkuj swój rower
1488
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Bielany

Koszt pomysłu
238 500 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 1549 głosów za tym projektem


Instalacja stojaków oraz wiat rowerowych w miejscach często uczęszczanych (m.in. okolice parków, szkół, przychodni) oraz tam gdzie występuje deficyt miejsc parkingowych dla samochodów. Stanowiska rowerowe powinny umożliwić przypięcie ramy pojazdu, a nie tylko koła, aby właściciele czuli się bezpieczniej pozostawiając swoje rowery.
Realizacja pomysłu
Aktualizacja:
04.01.2021 08:32
Jednostka odpowiadająca za realizację:
Wydział Ochrony Środowiska dla Dzielnicy Bielany
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Bielany
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Teren dzielnicy Bielany po uwzględnieniu proponowanych przez autorkę projektu kryteriów wyboru lokalizacji.
Lokalizacja na mapie:
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Instalacja stojaków oraz wiat rowerowych w miejscach często uczęszczanych (m.in. okolice parków, szkół, przychodni) oraz tam gdzie występuje deficyt miejsc parkingowych dla samochodów. Stanowiska rowerowe powinny umożliwić przypięcie ramy pojazdu, a nie tylko koła, aby właściciele czuli się bezpieczniej pozostawiając swoje rowery.
Opis projektu
Korzystanie z roweru jest korzystane pod wieloma względami. Zyskujemy lepsze zdrowie, odciążamy nasze środowisko, oszczędzamy pieniądze nie korzystająć z komunikacji miejskiej, czy samochodu oraz często możemy być gdzieś szybciej unikając korków.
Czasami jednak rezygnujemy z tego środka transportu, ponieważ nie chcemy się zastanawiać gdzie moglibyśmy go bezpiecznie pozostawić. Dlatego uważam, że dzielnica powinna zainwestować w miejsca parkingowe dla rowerów, które umożliwiają przypięcie ramy roweru, a nie tylko jego koła, ponieważ zwiększa to bepieczeństwo pozostawionego pojazdu. Zatem projekt będzie składał się z zakupienia i instalacji stanowisk rowerowych w kluczowych lokalizacjach.
W załączonych dokumentach przedstawiam 3 proponowane przeze mnie rozwiązania (oczywiście mogą być również zastosowane inne):
- Wiaty rowerowe, które chronią pojazdy również przed deszczem. Uważam, że powinny pojawić się na osiedlach, gdzie trudno znaleźć parking dla samochodu. Mogłoby to zachęcić mieszkańców do korzystania z roweru, bo częśto nie posiadamy własnych, nie mając gdzie ich trzymać.
- Stojaki rowerowe z miejscem na reklamę lub bez w zależności, czy mają "na siebie pracować", a dokładniej na kolejne. Uważam, ze powinny pojawić się przy parkach, szkołach, bibliotekach itp., aby zachęcić mieszkańców dzielnicy do poruszania się na krótkich dystancsach rowerem.
-Parkingi rowerowe powinny stanąć przy kluczowych węzłach komunikacji miejskiej, tak aby móc połączyć podróż rowerem i transportem publicznym.
Czasami jednak rezygnujemy z tego środka transportu, ponieważ nie chcemy się zastanawiać gdzie moglibyśmy go bezpiecznie pozostawić. Dlatego uważam, że dzielnica powinna zainwestować w miejsca parkingowe dla rowerów, które umożliwiają przypięcie ramy roweru, a nie tylko jego koła, ponieważ zwiększa to bepieczeństwo pozostawionego pojazdu. Zatem projekt będzie składał się z zakupienia i instalacji stanowisk rowerowych w kluczowych lokalizacjach.
W załączonych dokumentach przedstawiam 3 proponowane przeze mnie rozwiązania (oczywiście mogą być również zastosowane inne):
- Wiaty rowerowe, które chronią pojazdy również przed deszczem. Uważam, że powinny pojawić się na osiedlach, gdzie trudno znaleźć parking dla samochodu. Mogłoby to zachęcić mieszkańców do korzystania z roweru, bo częśto nie posiadamy własnych, nie mając gdzie ich trzymać.
- Stojaki rowerowe z miejscem na reklamę lub bez w zależności, czy mają "na siebie pracować", a dokładniej na kolejne. Uważam, ze powinny pojawić się przy parkach, szkołach, bibliotekach itp., aby zachęcić mieszkańców dzielnicy do poruszania się na krótkich dystancsach rowerem.
-Parkingi rowerowe powinny stanąć przy kluczowych węzłach komunikacji miejskiej, tak aby móc połączyć podróż rowerem i transportem publicznym.
Projektowanie uniwersalne
Nie
Projektowanie uniwersalne - Uzasadnienie
Projekt nie jest uniwersalny, gdyż z parkingów rowerowych nie będą korzystać osoby, które nie mogą jeździć na rowerze z racji na niepełnosprawność. Jednak osoby te również mogą skorzystać na realizacji tego projektu, ponieważ jeśli więcej osób będzie jeździć rowerami, może zmniejszyć się tłok w komunikacji miejskiej, którą poroszają się osoby niepełnosprawne.
Uzasadnienie realizacji projektu
Projekt warto zrealizować, gdyż stworzenie miejsc parkingowych dla rowerów w kluczowych lokalizacjach może wpłynąć na częstrze korzystanie z jednośladów przez mieszkańców. To natomiast wpływa korzystanie m.in. na zdrowie i środowisko.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Kosztorys
Kosztorys realizacji projektu
Całkowity koszt realizacji projektu 238 500,00 zł.
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
238 500,00 zł
Skutki realizacji
Skutki realizacji
Zwiększenie korzystania z rowerów jako środka komunikacji.
Modyfikacje
22.04.2020 11:52
24.06.2020 09:42
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzA sam pomysł, żeby były stojaki - ŚWIETNY