Przebudowa sygnalizacji dźwiękowej na głosową dla osób niewidomych na przejściach dla pieszych działającą w godz. 7.00 - 21.00.
927
Oceniony negatywnie
Pomysł na rok 2021

Koszt pomysłu
500 000 zł
Kategoria
Poziom zgłaszanego projektu
ogólnomiejski
Przebudowa sygnalizacji dźwiękowej na sygnalizację głosową na dużych, niebezpiecznych przejściach dla pieszych. Sygnalizacja głosowa "światło zielone", "światło czerwone" działające w godzinach od 7.00 - 21.00.
Lokalizacja
Poziom zgłaszanego projektu:
ogólnomiejski
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Plac Wileński,
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Kijowską,
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Zieleniecką,
skrzyżowanie ul. Grójeckiej z ul. Bitwy Warszawskiej 1920,
skrzyżowanie ul. Konwiktorska z Bonifraterską,
skrzyżowanie ul. Karmelicka z ul. Stawki
skrzyżowanie ul. Grochowska, ul. Zamieniecka, Pl. Szembeka
Rondo Wiatraczna,
Rondo Waszyngtona
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Kijowską,
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Zieleniecką,
skrzyżowanie ul. Grójeckiej z ul. Bitwy Warszawskiej 1920,
skrzyżowanie ul. Konwiktorska z Bonifraterską,
skrzyżowanie ul. Karmelicka z ul. Stawki
skrzyżowanie ul. Grochowska, ul. Zamieniecka, Pl. Szembeka
Rondo Wiatraczna,
Rondo Waszyngtona
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Niebezpieczne przejścia dla pieszych przez jezdnię i tory tramwajowe w obu kierunkach oraz wysepki przystankowe stanowią problem przejścia osób z dysfunkcją narządu wzroku w dotarciu do celu.
Dane projektu
Skrócony opis projektu
Przebudowa sygnalizacji dźwiękowej na sygnalizację głosową na dużych, niebezpiecznych przejściach dla pieszych. Sygnalizacja głosowa "światło zielone", "światło czerwone" działające w godzinach od 7.00 - 21.00.
Opis projektu
Projekt skierowany jest szczególnie dla osób niewidomych, które korzystają ze środków publicznej komunikacji i napotykają bariery architektoniczne.
Proponowane miejsca przebudowy sygnalizacji dźwiękowej na głosową:
Plac Wileński - przejścia przy metrze.
Skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Kijowską,
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Zieleniecką,
skrzyżowanie ul. Grójeckiej z ul. Bitwy Warszawskiej 1920,
skrzyżowanie ul. Konwiktorskej z ul. Bonifraterską,
skrzyżowanie ul. Karmelickiej z ul. Stawki,
skrzyżowanie ul. Grochowskiej z ul. Zamieniecką, Pl. Szembeka,
Rondo Wiatraczna,
Rondo Waszyngtona.
Projektowanie, dokumentacja < 50 000 00 zł
Montaż, słupy + kable - 1 szt. 5 000 00 zł
Naklejki i tabliczki informacyjne o projekcie - 6 000 zł
Proponowane miejsca przebudowy sygnalizacji dźwiękowej na głosową:
Plac Wileński - przejścia przy metrze.
Skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Kijowską,
skrzyżowanie ul. Targowej z ul. Zieleniecką,
skrzyżowanie ul. Grójeckiej z ul. Bitwy Warszawskiej 1920,
skrzyżowanie ul. Konwiktorskej z ul. Bonifraterską,
skrzyżowanie ul. Karmelickiej z ul. Stawki,
skrzyżowanie ul. Grochowskiej z ul. Zamieniecką, Pl. Szembeka,
Rondo Wiatraczna,
Rondo Waszyngtona.
Projektowanie, dokumentacja < 50 000 00 zł
Montaż, słupy + kable - 1 szt. 5 000 00 zł
Naklejki i tabliczki informacyjne o projekcie - 6 000 zł
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Realizacja projektu poprawi bezpieczeństwo i lepszy komfort życia osób niewidomych poprzez:
- zmniejszenie lęku przed wyjściem poza miejsce swojego zamieszkania,
- likwidację barier architektonicznych dla osób niewidomych.
- zainstalowanie dźwięku mówiącego o danym świetle, pozwoli na prawidłowy odbiór i odróżnienie sygnału " tikania" od hałasu, ponieważ hałas uliczny i sygnał "tikający" na dużych skrzyżowaniach zakłócają prawidłowy odbiór.
- zmniejszenie lęku przed wyjściem poza miejsce swojego zamieszkania,
- likwidację barier architektonicznych dla osób niewidomych.
- zainstalowanie dźwięku mówiącego o danym świetle, pozwoli na prawidłowy odbiór i odróżnienie sygnału " tikania" od hałasu, ponieważ hałas uliczny i sygnał "tikający" na dużych skrzyżowaniach zakłócają prawidłowy odbiór.
Charakterystyka
Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu
Kosztorys
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
500 000,00 zł
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Uzasadnienie negatywnej oceny projektu
Zasady działania sygnałów dźwiękowych dla niewidomych określa „Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach” (Dz.U. 2003 nr 220 poz. 2181) - załącznik nr 3, punkt 3.3.5.2. W załączniku przesyłam treść tego przepisu. Zgodnie z nim, sygnały muszą być nadawane w obecnej formie, nie mogą przyjmować formy słownej.
Celem tego przepisu jest maksymalna standaryzacja sygnałów – tylko wówczas możliwe jest posługiwanie się nimi przez osoby niewidome. Jeżeli sygnał będzie się różnił w zależności od skrzyżowania, będzie on niezrozumiały dla użytkowników.
Celem tego przepisu jest maksymalna standaryzacja sygnałów – tylko wówczas możliwe jest posługiwanie się nimi przez osoby niewidome. Jeżeli sygnał będzie się różnił w zależności od skrzyżowania, będzie on niezrozumiały dla użytkowników.
Modyfikacje
21.01.2020 22:23
21.01.2020 23:07
Co sądzisz o tym pomyśle?
Dodaj komentarzPo drugie - obecny sygnał ma tę zaletę, że składa się z trzech faz (a nie dwóch, jak zaproponowano w powyższym rozwiązaniu) - jest faza wejścia, faza kończących się świateł i faza zerwonego światła. Zapobiega to wejściu przez osobę niewidomą na skrzyżowanie po zmianie światła, co mogłoby być bardzo niebezpieczne, znając niektórych kierowców w Warszawie.
Proponowałbym, aby zamiast ustawiania nowego sygnału dźwiękowego zastosowanie dotychczasowej sygnalizacji. Zakładam, że osoby niewidome również będą wolały systemowe rozwiązanie