Wszystkie dzieci programują

1561
Wybrany w głosowaniu - Projekt zwycięski / W trakcie realizacji
Pomysł na rok 2021
Lokalizacja Śródmieście
Autor pomysłu Mieszkaniec
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
16 000 zł
Kategoria
  • edukacja
Poziom zgłaszanego projektu
dzielnicowy
Oddano 568 głosów za tym projektem
Wyślij wiadomość do autora
Język programowania to "lingua franca" przyszłości.Umiejętność ta stanie się podstawową kompetencją poszukiwaną na rynku pracy we wszystkich dziedzinach, tak jak dziś jest to znajomość języka angielskiego.Podobnie jak z językami obcymi, rozwijanie tej umiejętności u dzieci powinniśmy zacząć od najmłodszych lat.Programowanie uczy logicznego, myślenia, wytrwałości,pobudza kreatywność.

Realizacja pomysłu

Aktualizacja:
18.05.2021 15:22

czerwiec 2021 - zakup robotów

wrzesień 2021 szkolenie nauczycieli

październik 2021 prowadzenie zajęć wg zaplanowanego scenariusza

Jednostka odpowiadająca za realizację: Wydział Oświaty dla Dzielnicy Śródmieście m.st. Warszawy

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
dzielnicowy
Dzielnica:
Śródmieście
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
ul. Nowy Świat 21a , ul. Smolna 30
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Budynki SP nr 211 przy ulicy Nowy Swiat 21a oraz ulicy Smolnej 30
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Język programowania to "lingua franca" przyszłości.Umiejętność ta stanie się podstawową kompetencją poszukiwaną na rynku pracy we wszystkich dziedzinach, tak jak dziś jest to znajomość języka angielskiego.Podobnie jak z językami obcymi, rozwijanie tej umiejętności u dzieci powinniśmy zacząć od najmłodszych lat.Programowanie uczy logicznego, myślenia, wytrwałości,pobudza kreatywność.
Opis projektu
Założeniem projektu jest zapoznanie dzieci z podstawami programowania, a następnie rozwijanie tych kompetencji wśród szczególnie zainteresowanych uczniów. Aby nauka odbywała się w atrakcyjnej i przystępnej formie, zwłaszcza dla młodszych dzieci, zostaną do niej wykorzystane roboty programowalne Ozobot. Roboty te są znanym i uznanym na rynku narzędziem do nauki programowania odpowiednim dla dzieci w różnym wieku, od przedszkolaków do starszych nastolatków ( ok.6-15lat) w zależności od scenariusza lekcji.
Zajęcia będą odbywały się na terenie SP nr 211 im.J.Korczaka, przeznaczone będą dla uczniów szkoły oraz dzieci z okolicy (dzielnica Śródmieście), prowadzone będą przez nauczycieli. Zajęcia będą odbywać się zarówno w ramach lekcji informatyki, kół zainteresowań jak i dodatkowych warsztatów. Jednorazowy koszt zakupu robotów oraz szkolenia nauczycieli pozwoli na zainicjowanie długofalowego projektu edukacyjnego, którego pozytywne skutki będą odczuwalne przez kolejne lata. Istotnym założeniem projektu jest ogólnodostępność nauki programowania w atrakcyjnej i przystępnej dla uczniów formie. SP nr 211 jest liczna, nauka odbywa się w 2 budynkach, dodatkowo adresatami projektu są również dzieci z najbliższej okolicy. Aby każdy dziecko miało możliwość zetknięcia się z programowaniem w ciągu roku szkolnego potrzeba co najmniej 26 sztuk robotów. Dzięki temu w każdym z budynków szkoły może odbyać się równocześnie jedna lekcja i każdy uczeń dysponuje swoim robotem (klasy dzielone są na mniej liczne grupy na lekcje informatyki, po 12-13 osób). Informacje o warsztatach odbywających się na terenie szkoły będą umieszczanie na stronie internetowej placówki oraz w formie plakatów wywieszanych w widocznych miejscach ( na drzwiach szkoły, tablicy ogłoszeń).

Kosztorys ( na podstawie cen ze sklepu oficjalnego dystrybutora robotów firmy EduSense).
a) 5 kompletów po 4 sztuki każdy z robotów EVO wraz ze scenariuszami lekcji = 5 x 1999, 99
b) 1x szkolenie dla grupy nauczycieli plus komplet robotów Ozobot Bit (6sztuk) = 3,699,99
c) wynagrodzenie dla nauczyciela/edukatora prowadzącego dodatkowe warsztaty w wymiarze 40h w ciągu 10 mcy = 50złx40h
d) Koszt wydruku plakatów = 300zł

https://edu-sense.com/pl/produkty/zestaw-szkolny-4-ozobot-evo
https://edu-sense.com/pl/szkolenia/certyfikowane-szkolenie-zestaw-6-pack
Dodatkowe informacje:
Wymagania sprzętowe robotów programowalnych:
Wymagania sprzętowe:
Projekt przewiduje zakup robotów programowalnych:
- gotowych do użycia, niewymagających wcześniejszego, skomplikowanego składania z wielu elementów.
- nadających się do zastosowania w zróżnicowanej grupie wiekowej (7-15) lat, w zalezności od zastosowanego scenariusza lekcji.
- robot musi dawać możliwość zaprogramowania go zarówno najprostszą metodą znaków graficznych rysowanych na kartce, jak i poprzez język programowania typu blokowego.
- musi komunikować się światłem i dźwiękiem,
- posiada czujnik kolorów oraz czujnik przeszkody.
- jest mały, łatwy do przechowywania i przenoszenia.
Projektowanie uniwersalne
Tak
Uzasadnienie realizacji projektu
Rozwijanie kompetencji informatycznych dzieci jest niezwykle ważnym kierunkiem edukacji, na który zwraca uwagę zarówno Ministerstwo Edukacji, jak również Komisja Europejska. KE w swoim raporcie z 2015r. alarmowała , że w UE brakuje 270 tyś specjalistów z zakresu IT, zwłaszcza programowania. Umiejętność programowania jest jedną z najbardziej pożądanych przez pracodawców kompetencji. Kształtowanie tych umiejętności należy zacząć od najmłodszych lat. Nauka programowanie prócz praktycznych umiejętności kodowania , uczy również zdolność do logicznego, przyczynowo- skutkowego myślenia, istotnie wspomaga to naukę matematyki oraz innych przedmiotów ścisłych, z którymi wiele dzieci ma obecnie trudności. Inwestycja w tym obszarze edukacji przyniesie pozytywne skutki nie tylko poprzez podniesienie kompetencji z zakresu informatyki, ale także rozwinie kompetencje ogólne ( analityczne myślenie, kreatywność, cierpliwość, wytrwałość). Obowiązkiem dorosłych, odpowiedzialnie myślących o edukacji dzieci jest stworzenie możliwości nauki programowani jak największej liczbie uczniów, niezależnie od ich kapitału społecznego, czy poziomu zamożności. Bezsprzecznie w przyszłości programowanie będzie przedmiotem zapisanym w podstawie programowej , tymczasem upowszechnijmy takie zajęcia na ile jet to możliwe, choćby w skali szkoły, najbliższej okolicy, dzielnicy.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
Kosztorys
a) pięć kompletów po 4 sztuki robotów wraz ze scenariuszami lekcji = 10 000,00 zł
b) szkolenie dla grupy nauczycieli wraz z jednym kompletem robotów programowalnych (6 sztuk) = 3 700,00 zł
c) wynagrodzenie dla nauczyciela/edukatora prowadzącego dodatkowe warsztaty
w wymiarze 40h w ciągu 10 mcy koszt około 50 zł/h suma = 2 000,00 zł
d) Koszt wydruku plakatów = 300 zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
16 000,00 zł

Skutki realizacji

Skutki realizacji

Modyfikacje

22.06.2020 11:26
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście
22.06.2020 11:27
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście
17.08.2020 09:48
Koordynator w Dzielnicy Śródmieście

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (0)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany

Brak komentarzy

Aby dodać komentarz musisz być zalogowany