Wybieg dla psów "przy górce" na Ogińskiego

220
Niewybrany w głosowaniu
Pomysł na rok 2017
Lokalizacja Targówek
Bródno
Autor pomysłu Robert Goliński
Koszt pomysłu
Koszt pomysłu
55 300 zł
Kategoria
  • ochrona środowiska
  • przestrzeń publiczna
Poziom zgłaszanego projektu
lokalny
Wybieg dla psów to bezpieczne i atrakcyjne miejsce stworzone w celu swobodnego i legalnego puszczania zwierząt bez kagańca i smyczy, wyposażone w dystrybutor do worków i kosze na odchody pupili. Miejsce dla psów i ich właścicieli na bezstresowe spędzanie czasu z możliwością zorganizowania szkoleń oraz happeningów poświęconych zwierzętom domowym.

Lokalizacja

Poziom zgłaszanego projektu:
lokalny
Dzielnica:
Targówek
Obszar objęty pomysłem:
Bródno
Lokalizacja projektu - ulica i nr / rejon ulic w Warszawie:
Dzielnica Targówek, przy ulicy Ogińskiego. Obręb nr. 40812, działka 66/3 - własność m. st. Warszawy
Inne istotne informacje dotyczące lokalizacji:
Zgodnie z uchwałą nr. LXII/1897/2009 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 17 września 2009r. w sprawie uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego obszaru Bródno przedmiotowa jednostka terenowa 4.12ZPp określona została jako teren zieleni publicznej urządzonej - Park. Wskaźnik minimalnej powierzchni biologicznie czynnej - 90%
Lokalizacja na mapie:

Dane projektu

Skrócony opis projektu
Wybieg dla psów to bezpieczne i atrakcyjne miejsce stworzone w celu swobodnego i legalnego puszczania zwierząt bez kagańca i smyczy, wyposażone w dystrybutor do worków i kosze na odchody pupili. Miejsce dla psów i ich właścicieli na bezstresowe spędzanie czasu z możliwością zorganizowania szkoleń oraz happeningów poświęconych zwierzętom domowym.
Opis projektu
Wybieg dla psów zostałby zrealizowany z uwzględnieniem wytycznych do projektowania wybiegów dla psów określonych przez Biuro Ochrony Środowiska Urzędu m. st. Warszawy. Obszar ten jest obecnie powszechnie wykorzystywanym do spacerów z psami.

Teren o powierzchni około 1480 metrów kwadratowych, w kształcie trójkąta o wymiarach około 60 x 40 x 50 metrów zostałby ogrodzony na wysokość 1,3-1,5 metra ogrodzeniem panelowym o oczkach uniemożliwiających wspinanie się zwierzętom. Wejście stanowić będą dwie podwójne śluzy samozatrzaskowe. Jedna od strony ulicy Ogińskiego, druga od strony ulicy Bolesławickiej. Teren zostałby oświetlony dwiema latarniami, wyposażony w dwie ławki pod zadaszeniem oraz w elementy przeszkód i zabawek dla psów:
- Pochylnie dwustronną,
- Równoważnie ruchomą,
- Płotki, kłody do przeskoków,
- Stół, platformę,

W celu zachowania porządku i higieny na terenie wybiegu zainstalowany zostanie dystrybutor na torebki na psie odchody oraz kosz na śmieci, czego z pewnością dopilnują wzajemnie użytkownicy. Przy wejściu ustawiona zostanie tablica z regulaminem korzystania z obiektu.

Dzięki temu wybiegowi właściciele trenujący psy agility, czy też po prostu, osoby chcące nauczyć psa kilku sztuczek, będą mieli możliwość bezpłatnego korzystania z elementów treningowych, a treningi te i zabawy sprawią wiele radości podopiecznym.

Ponadto, co wielokrotnie jest sygnalizowane przez naszych mieszkańców, osoby starsze i niepełnosprawne, w szczególności poruszające się o kulach mają ogromne problemy z prowadzeniem swoich, często nawet bardzo grzecznych pupili na smyczy. Przy ograniczonej zdolności ruchowej jest to niekiedy bardzo trudne. Obiekt taki pozwoliłby na spuszczenie psa ze smyczy i pozwolenie mu na swobodne "wyhasanie" bez konieczności uciążliwej w takich przypadkach kontroli pupila przy pomocy smyczy.

Teren wybiegu skorygowano po licznych konsultacjach z okolicznymi mieszkańcami. Naniesiono poprawki powiększające powierzchnię placu, zabezpieczające teren wokoło górki saneczkowej, tak, by dzieci zjeżdżające na sankach nie wpadały na ogrodzenie wybiegu oraz zachowujące istniejący układ ścieżek.

Podobne obiekty są bardzo pozytywnie oceniane przez mieszkańców, nie tylko stolicy.

Projekt prowadzi www.facebook.com/rembielinska
Uzasadnienie realizacji projektu
Na terenie Bródna nie ma miejsca przystosowanego do swobodnego wyprowadzania psów, ich nauki i zabawy, a psy biegające bez smyczy i kagańca są negatywnie odbierane przez pozostałych mieszkańców.

Teren taki byłby niesamowicie pomocny dla seniorów i osób niepełnosprawnych zwalniając z uciążliwej konieczności prowadzenia psa na smyczy. Miejsce te pozwoliło by stworzyć atrakcyjną alternatywę do około-blokowych spacerów z pupilami oraz możliwość spotkań okolicznych mieszkańców, zacieśniających sąsiedzkie relacje i uaktywni mieszkańców, co jest na tym terenie tak potrzebne i z pewnością przełoży się na większą świadomość posiadania psa, odpowiedzialność i zachowanie kultury i porządku.

Charakterystyka

Kategoria tematyczna projektu
Potencjalni odbiorcy projektu

Kosztorys

Kosztorys realizacji projektu
1. Projekt - 1 500 zł
2. Ogrodzenie, ok 170mb. - 17 000zł
3. Śluzy wejściowe, 2 szt. - 5 000zł
4. Ławki z zadaszeniem, 2 szt. - 3 000zł
5. Oświetlenie, 2 latarnie - 16 000zł
6. Kosz na psie odchody, 2 szt. - 1 000zł
7. Dystrybutor torebek, 1 szt. - 500zł
8. Kłoda drewniana, ok. 50cm średnicy, 3 m. długości, 2 szt. - 500 zł
9. Urządzenia do treningu psów - 10 000 zł
10. Tablica informacyjna - 800zł
Szacunkowy koszt realizacji projektu:
55 300,00 zł
Czy projekt generuje koszty utrzymania w kolejnych latach?
TAK
Rodzaj oraz szacunkowa wartość kosztów eksploatacji efektu realizacji projektu w kolejnych latach
1. Roczna konserwacja urządzeń - 1 000zł
2. Oświetlenie terenu - 500zł
Szacunkowy roczny koszt eksploatacji:
1 500,00 zł

Modyfikacje

24.02.2016 12:08
Autor projektu
07.03.2016 12:19
Autor projektu

Co sądzisz o tym pomyśle?

Dodaj komentarz
Komentarze (24)
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany
  • Projekt popieram. Martwi mnie jednak metraż. 1000 m to mało. Przy większej ilości psów może zrobić się problem. Proponuję też więcej ławek i może jakieś stoliki. Pies biega, a właściciel w upały może postawić na stoliku coś do picia. Zresztą z naszymi psami nosimy też różne inne rzeczy.
    Pozdrawiam
    Mieszkaniec584  11.01.2016 18:11
    • Dziękujemy za komentarz.
      W naszej ocenie 1000m to wystarczający wybieg jak na możliwości i potrzeby naszego osiedla. Ze stolików musimy zrezygnować by nie kusiło do wieczornego biesiadowania na terenie wybiegu. Nad ławkami pomyślimy podczas weryfikacji, ale wychodzimy z założenia, że to teren w pierwszej kolejności dla psów, opiekunowie muszą sobie jakoś dawać radę. ;)
      Robert Goliński  11.01.2016 22:46 Autor projektu
    • Obawiam się że z tego wybiegu zaczną korzystać przyjezdni z okolic, nie tylko ludzie z Państwa osiedla i będą mieć do tego prawo. Problem zrobi sie w momencie gdy psów będzie więcej i narosną frustracje.
      Tak czy owak poprę ten projekt bo sama jeżdżę ze swoimi psami aż pod Warszawę by się wybiegały.
      Mieszkaniec584  12.01.2016 14:08
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkaniec821  12.01.2016 13:56
    • Pani Marzeno.
      Dziękujemy za wsparcie i oczywiście, odwzajemnimy się tym samym.
      Ale co do kosztów:
      Przede wszystkim mamy już trawnik, choć to koszt mały. Dużym kosztem jest ogrodzenie i ciężko uzyskać pomoc ze strony miasta odnośnie kosztu jego wykonania. My korzystaliśmy z internetu i uśrednionych cenników z portali branżowych pośredniczących w takich usługach, więc koszty przez nas oszacowane są w miarę realne (+10%)
      Takie portale to na przykład:
      http://cennik-budowlany.remontuj.pl/
      http://cennik-budowlany.pl/cennik-uslug-budowlanych/index.html
      Koszty i tak będą potem zweryfikowane przez zarządzającego terenem, ale nie można pozwolić mu radykalnie podnieść kosztów. Jest to powszechna praktyka, by mieć zabezpieczenie, nie trudzić się z szukaniem wykonawcy, i generalnie mieć łatwiej. Utrudnia to niestety tym samy przebicie się projektu. Mieszkańcy zniechęcają się wysokim kosztem. Mamy tylko 150mb ogrodzenia, które na prawdę, można wykonać za 100zł/m, i nie uwierzę, jeśli ktoś mi powie, że taniej niż 150zł/m się nie da. Śluza to koszt ok. 2000zł. Na 1000m. wystarczą z powodzeniem 2 latarnie, podobnie ławki. Przyjmujemy, że to teren dla psów i przede wszystkim dla psów. Ławki, a tym bardziej stoliki zachęcały by większe grono do korzystania z tego terenu.
      Podobnie przeszkody dla psów. Przeglądając cenniki, to za 8000zł można na prawdę zainstalować sporo niespodzianek dla czworonogów. Nie chcemy natomiast przesadzić z ich ilością mając na uwadze jakim terenem dysponujemy. W Gdańsku na przykład jest wiele wybiegów, które wręcz nie posiadają żadnych przeszkód, a są niezmiernie potrzebne i przydatne mieszkańcom.
      Zdjęcie, które zamieściliśmy, to nie ukrywamy, propaganda by projekt się sprzedał, był atrakcyjny i przyciągnął uwagę. To oczywiste, że takiego cudu nad Wisłą nie zrobimy, ale nawet coś prostego, będzie nieocenionym dobrem.
      Potem, być może z czasem uda się doposażyć wybieg w ujęcie wody czy nowe gadżety dla psów. Dziś potrzebujemy tylko czegoś takiego, a i tak będzie to więcej, niż większość z nas by się mogła spodziewać.
      Pozdrawiam i zapraszam na naszą stronę.
      www.facebook.com/rembielinska

      ps. Jeśli się uda, to będzie złożony jeszcze jeden projekt na wybieg na Bródnie, na Toruńskiej, niedaleko Administracji ZGN.
      Robert Goliński  12.01.2016 14:18 Autor projektu
    • Komentarz został usunięty przez autora

      Mieszkaniec821  12.01.2016 15:24
    • Pani Marzeno, skontaktujmy się bezpośrednio, po godzinach pracy, poprzez Facebook'a. Nasz projekt jest przygotowany przez osoby mniej-więcej zorientowane z temacie. Wówczas ustalimy wspólną strategię.
      A jeśli chodzi o ogrodzenie, to proszę pamiętać, że ma ono chronić tylko przed ucieczką psa. Nie musi być skonstruowane tak, by bronić fortu Knox, nikt przez nie nie będzie przeskakiwał, a po terenie wybiegu nie będzie poruszać się ciężki sprzęt budowlany. Osobiście uważam, że zwykłe słupki ogrodzeniowe posadowione w wykopie na wylewce betonowej + modułowe ogrodzenie (żeby było estetycznie) w zupełności wystarczają.
      Wychodzę też z założenia, że może mniej sprzętów na placu w zamian za istniejący plac. Sukcesywnie można potem rozbudowywać infrastrukturę. Myślę, że wspólnymi siłami uda się nam znaleźć producenta, który dostarczy solidne i niedrogie przeszkody.
      Robert Goliński  12.01.2016 15:35 Autor projektu
  • Wzorowy, w mojej opinii, obiekt tego typu jest przy Ogrodzie Krasińskich. Wystarczy tylko wiernie skopiować tamte rozwiązania (przede wszystkim świetne, b.funkcjonalne i estetyczne, ogrodzenie) i gotowe :)
    Mieszkaniec1054  12.01.2016 22:49
    • Dziękuję Panie Marcinie.
      W zasadzie to interesuje nas głównie ogrodzenie, cała reszta z czasem pewnie przybędzie.
      Robert Goliński  12.01.2016 23:39 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkaniec821  13.01.2016 11:54
    • Szanowna Pani Marzeno.
      Zgodzę się z Panią, że 1000 metrów to mało i jeśli miałby tam stanąć wszystkie zabawki i przeszkody oraz wydzielona część dla mniejszych psów, to mogłyby się dziać tam dantejskie sceny.
      Niestety, doświadczenie z Budżetem Partycypacyjnym nauczyło mnie, że kompleksowe i profesjonalne rozwiązania, które niestety, ze swojej racji są drogie zabierają lwią część środków i nie są mile widziane przez mieszkańców. Prawidłowo wykonany i wyposażony plac o powierzchni 4,5 tysiąca metrów to kwota około 200-250 tysięcy. Proszę mnie poprawić, jeśli się mylę. Nikt na Bródnie, gdzie potrzeby są ogromne nie zdecyduje się przeznaczyć 1/3 całości dostępnych środków na psi raj. To niestety brutalna prawda tego osiedla. I raczej ciężko mi też uwierzyć, że uda się zachęcić mieszkańców do poparcia wybiegu o rozmiarach 100x45 metrów, choć proszę mi wierzyć, z całego serca mojego i mojego kundla, bardzo byśmy obaj sobie tego życzyli.
      Traciłem już czas, energię i zapał na dobry projekt, które został z kretesem odrzucony. Był duży, kompleksowy i wyczerpujący, był też niestety zbyt drogi, a ja nie jestem członkiem spółdzielni mieszkaniowej i nie jestem w stanie zmusić swoich mieszkańców do oddania głosów.
      Proszę brać pod uwagę realia, w jakich się znajdujemy. W naszej dzielnicy mieszkańcom przede wszystkim zależy na miejscach parkingowych, w drugiej kolejności, gdzie ciągle toczy się zaciekła wojna są ścieżki rowerowe i progi zwalniające, dalej mamy place zabaw, a za nimi biblioteki (które są ogromną siłą) i inne działania społeczne. Nie oszukujmy się, psy są w ostatniej kolejności, na szarym końcu.
      Proszę mi wierzyć, projekt będzie rzetelnie opracowany i przedstawiony mieszkańcom dokładnie tak, jak planowany będzie do realizacji. Prowadzimy właśnie rozmowy z producentami psich przeszkód i ustalamy realnie nasze możliwości. Natomiast jego promocja musi być barwna i ciekawa, inaczej przepadnie w konkurencji z każdą, pierwszą lepszą zatoką parkingową (mam nadzieję, że z moją własną konkurować nie będzie)
      Robert Goliński  13.01.2016 12:42 Autor projektu
  • Komentarz został usunięty przez autora

    Mieszkaniec821  13.01.2016 14:40
  • Miło, że ktoś myśli o naszych psach. Ja przeprowadziłem na Woli nazwanie naszego skweru imieniem PSA FAFIKA. Ale skwer ten jest koedukacyjny; dzieci bawią się w zgodzie z psami. Pełno radości i szczekania.
    Mieszkaniec1521  15.01.2016 17:28
    • Nad nazwą jeszcze nikt nie myślał, póki co najważniejsze, żeby to miejsce powstało. Potem zrobimy konkurs i wybierzemy jakąś fajną nazwę. Może coś w stylu "łapa", albo "hau hau" ;)
      Robert Goliński  15.01.2016 17:32 Autor projektu
  • moim zdaniem projekt mało twórczy - instalacja czy montowanie latarni, stawianie płotków, co to wnosi nowego do otoczenia niewiele, tak jak betonowanie kolejnych trawników i wykładanie kostką wszystkiego naokoło, słabo urzędnicy to nieustanne robią sami
    nie mam psa - ale zabranie powierzchni 1000m dla właścicieli psów to chyba leka przesada - jaki procent mieszkańców ma psa i ile wyjdzie metrów powierzchni ja jedną nogę czworonoga - pewnie więcej niż na człowieka mieszkającego w tej okolicy
    Mieszkaniec1145  16.01.2016 01:36
    • A Pan ma jakieś merytoryczne uwagi czy tak piszemy komentarze, żeby uzyskać popularność?
      Mieszkańcy tego potrzebują, nawet, jeśli nie jest to "tworcze".
      Kpina jakaś.
      A to ci ma Pan do powiedzenia o psie, 5 o zachowanie typowo daleko prowincjonalne.
      Robert Goliński  16.01.2016 01:41 Autor projektu
    • Tak, oczywiście. Projekty powinny być tylko dla dzieci tak? i ewentualnie młodzieży. Tak się składa że w Warszawie jest całkiem sporo psiarzy i tym psom należy się też choć kawałek wybiegu. Psy dla wielu z nas są jak rodzina, bo często rodzinę zastępują.
      Mieszkaniec584  20.01.2016 16:39
  • Wybiegi dla psów są bardzo potrzebne. Bezpieczne ogrodzenie ... i frajda dla psiaków. Jak ktoś nie ma psa, nie rozumie problemu. A co "wnoszą nowego do otoczenia" parkingi? Panie Piotrze 1 tys. m2 to naprawdę niewiele jak na wybieg dla psów. Gdzie one mogą bezpiecznie się pobawić, pobiegać? Może między samochodami? Mam dwa małe psiaki, w trosce o ich bezpieczeństwo ich nie spuszczam (pomijam aspekt prawny). Od czasu do czasu jeżdżę z nimi na psie wybiegi w innych częściach miasta. Ale to cała wyprawa. Na Bródnie mieszka tyle psów, że chociaż jedno takie miejsce im się należy.
    Mieszkaniec821  17.01.2016 01:31
  • Psów w Warszawie jest około 120 tysięcy. Nie wiem, ile w okolicy, ale z moich obserwacji wynika, że z terenu gdzie miałby być wybieg, korzysta przynajmniej kilkadziesiąt psów (razy cztery łapy to całkiem dużo :)) 1000 metrów to naprawdę niewiele, np. wybieg przy Ogrodzie Krasińskich zajmuje ponad 2 razy więcej. W okolicy nie ma fajnego miejsca, gdzie pies mógłby sobie swobodnie pobiegać: w parku pies zawsze komuś przeszkadza, na jakichś nieużytkach jest tyle śmieci, że psa strach puścić, a nawet w lesie ostatnio trwa kampania, żeby psów ze smyczy nie puszczać :/
    Przy wspólnym dbaniu o to miejsce, to może być nie tylko fajne miejsce dla psów, ale też dobre miejsce do integracji psiarskiej społeczności (co i tak na tym skwerku już się odbywa :)). Pozdrawiam.
    Mieszkaniec1824  17.01.2016 23:01
  • Wybieg przy Ogrodzie Krasińskich to 2,5 tys. m2 jednej większej części. Druga część mniejsza ale też co najmniej 1,5 tys. m2.
    Mam dwa małe psiaki i ich w ogóle nie spuszczam ze smyczy w obawie o ich bezpieczeństwo. Boję się, że wpadną pod przejeżdżające samochody, rowery czy ze strachu np. przed hukiem uciekną. Gdyby nie to, że od czasu do czasu jeżdżę z nimi na wybiegi w innych dzielnicach Warszawy, nie wiedziałyby co znaczy pobiegać na wolności. Wystarczy kawałek trawnika, szczelne ogrodzenie i rozwiązany jest psi problem.
    Mieszkaniec821  18.01.2016 15:50
  • Jestem jak najbardziej ZA każdym projektem, gdzie pieski będą mogły się wybiegać w ramach ogrodzenia. Byłam parę razy zaatakowana przez psy biegające po parku i mam duży lęk przed nieodpowiedzialnymi właścicielami, którzy nie mają żadnej kontroli nad swoim pupilem, a puszczają go luzem. Zrobienie takich parków dla psów to genialny i godny pochwały projekt, powinno ich być więcej w Warszawie. Nawet mi psie kupy tak nie przeszkadzają jak puszczane luzem psy, które obszczekują przechodniów...
    Mieszkaniec3272  23.03.2016 22:03
    • Dziękuję Panu/Pani ;) za tę uwagę. Między innymi takie było nasze założenie mające na celu zapewnienie odrobiny bezpieczeństwa, w szczególności iż w najbliższym sąsiedztwie znajduje się przedszkole, i choć od lat mieszkańcy przyprowadzają tu swoje psy i nic strasznego się nie stało, to może lepiej będzie, jeśli właściciele psów agresywnych czy nazbyt towarzyskich pozwolą im się wyszaleć na ograniczonym terenie tak, by nie straszyć dzieci, czy innych, bez urazy, przewrażliwionych osób.
      Robert Goliński  24.03.2016 09:53 Autor projektu
  • Niestety teren, na którym jest zaplanowany - jest obszarem, który w przeszłości został zawłaszczony przez Państwo a potomkowie właścicieli prowadzą w jej sprawie działania prawne.
    Mieszkaniec7085  23.06.2016 15:26
    • Jest Pani w błędzie, na tym terenie jest już jedna odzyskana działka, a co do reszty terenu, zgodnie z moją dosyć aktualną wiedzą, nie toczą się żadne postępowania.
      To, że ktoś mówi, że miał tam działkę, nie znaczy, że wszczął postępowanie jej odzyskania.
      Polecam zapoznać się z mapą własności gruntowych Warszawy, jest w miarę aktualna.
      http://www.mapa.um.warszawa.pl/
      Robert Goliński  23.06.2016 15:52 Autor projektu
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany